xxxx

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Minfo muuttuu. Muuttuuko minfo?

Äänestys päättyi To Marras 06, 2008 11:30 am

Jatketaan nykyisellä (tuhoon tuomitulla) mallilla
33
34%
Olen niin hölmö, ettei minulla ole omaa mielipidettä mihinkään, eikä varsinkaan tähän
3
3%
Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja jokainen jolla ei ole mitään sanottavaa saa tuoda sen julki juuri täällä
8
8%
Ryhdytään ajamaan niin kovaa, että paskat putoavat rattailta ja pintaliitäjät sekä tyhjännaurajat siirtyvät muille foorumeille
52
54%

Ääniä yhteensä: 96

Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Kertokaa nyt joku mihin ihmeeseen niitä tyhjänpäiväisiä uusia ketjuja tarvitaan? Mikä tarvis joillakin on availla aina uusia ja uusia ketjuja aiheille, joista joko ei ole mitään sanottavaa tai sitten korkeintaan "ooh" tai "toivottavasti selviää"? Onko joku niistä oikeasti kiinnostunut? Jos jostain kehittyy keskustelua, yp voi siirtää aiheen omaksi ketjukseen.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
otus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja otus »

Kylli kirjoitti:Kertokaa nyt joku mihin ihmeeseen niitä tyhjänpäiväisiä uusia ketjuja tarvitaan? Mikä tarvis joillakin on availla aina uusia ja uusia ketjuja aiheille, joista joko ei ole mitään sanottavaa tai sitten korkeintaan "ooh" tai "toivottavasti selviää"? Onko joku niistä oikeasti kiinnostunut? Jos jostain kehittyy keskustelua, yp voi siirtää aiheen omaksi ketjukseen.
Kuka määrittelee tyhjänpäiväisen, niin että vastaus tyydyttää kaikkia?

Esimerkikisi minun postaamaani Kim il Jong juttuun on vastauksia tullut ja ehkäpä, juttu on sisältöineen muutamat naurutkin kirvoittanut, on se vaan niin pöljä äijä.. postauksena turha?

Ja toisaata voidaan mainita myös Docktorin mainitseva BB keskustelu, siellä se kököttää omalla paikallaan, eikä se ole minua yhtään haitannut, kävin ihan mielenkiinnosta katsomassa ko.keskustelua ja olipa siihen keskusteluun nimimerkki Kyllikin kantaa ottanut..

hoh hoijaa, ei jaksa..
Viimeksi muokannut otus, To Loka 23, 2008 3:51 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
vandt
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vandt »

Olen tuo ainoa (tai ensimmäinen) hölmöytensä tunnustanut :(
Rattus
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Rattus »

Chopper kirjoitti: Joo ihan miten vaan,tuon oli vaan ehdotus,mutta lienee se suakaan mitenkään haittas jos tollaselle ois ihan oma osio,ei pelkkää ketjua,vai häiritseekö? Kun jollain ihmisillä on tarve kommentoida jokaista uutista vaikka ei oliskaan tähellistä asiaa,niin ne kaikki soopa tai vähemmän soopa ois siellä omassa osiossaan kommentteineen...Kaikkien ihmisten arviointikykyä on huono mennä arvioimaan tai ennustamaan,se mikä sulle on itsestään selvää ei jollekkin toiselle välttämättä ole.
Ei häiritse ei, enkä lytännyt ehdotustas :) . Tuo oli mun mielestä yks hyvä ratkaisu, että näitä pienempiä uutisia saataisiin saman otsikon alle. Onhan täällä esim. päälle parisenkymmentä sivua pitkä keskustelu el.suojelurikoksillekkin, mikä on hyvä, niin ne 20 sivua ei ole kaikki oman otsikon alla.

Eikä mua edes häiritse, että ajankohtaiset-osio elää omiaan, mutta kun joitakin näyttää haittaavan hurjastikkin, niin kai sitä voisi yrittää keksiä jotain kaikkia tyydyttävää? Vai mikä siinä mättää, että laitettaisiin vähäpätöisemmät uutiset yhteen ketjuun?
otus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja otus »

Rattus kirjoitti:
Chopper kirjoitti: Joo ihan miten vaan,tuon oli vaan ehdotus,mutta lienee se suakaan mitenkään haittas jos tollaselle ois ihan oma osio,ei pelkkää ketjua,vai häiritseekö? Kun jollain ihmisillä on tarve kommentoida jokaista uutista vaikka ei oliskaan tähellistä asiaa,niin ne kaikki soopa tai vähemmän soopa ois siellä omassa osiossaan kommentteineen...Kaikkien ihmisten arviointikykyä on huono mennä arvioimaan tai ennustamaan,se mikä sulle on itsestään selvää ei jollekkin toiselle välttämättä ole.
Ei häiritse ei, enkä lytännyt ehdotustas :) . Tuo oli mun mielestä yks hyvä ratkaisu, että näitä pienempiä uutisia saataisiin saman otsikon alle. Onhan täällä esim. päälle parisenkymmentä sivua pitkä keskustelu el.suojelurikoksillekkin, mikä on hyvä, niin ne 20 sivua ei ole kaikki oman otsikon alla.

Eikä mua edes häiritse, että ajankohtaiset-osio elää omiaan, mutta kun joitakin näyttää haittaavan hurjastikkin, niin kai sitä voisi yrittää keksiä jotain kaikkia tyydyttävää? Vai mikä siinä mättää, että laitettaisiin vähäpätöisemmät uutiset yhteen ketjuun?

Niin ja kun nyt taas sitten uudistettais, niin eiköhän viimeistään puolenvuoden päästä alkaisi taas jokin mättämään..

M.Info toimii tällä hetkellä todella hyvin, Kiitos siitä ylläpidolle ja modeille!
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Anile
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Anile »

Täytyy tunnustaa, että pidän kovasti minfosta ja ehkäpä viivähdän täällä pitkään.

Minusta modet voisivat heiluttaa punakynää vähän ahkerammin ja poistaa kylmästi kaikki asiattomat viestit ja ketjut jotka eivät liity millään tavalla käsiteltävään aiheeseen. Ehkä yhden ketjun voisi jättää päiväperhosuutisille.
Ja vapaa keskustelu -osioon vain tärkeitä keskusteluja, ei mitään
minkä-väristä-kakkaa-tuli-tänään -aiheita.
Ärsyttää-ketjut on kyllä ihan okei.

Ärsyttävintä on se kun joku kirjoittaa, että "hirveä rikos, toivottavasti selviää". Kukapa sitä ei toivoisi.

Tai, että "kostaisin jos joku tekisi noin minun lapselleni/vaimolleni/koiralleni". Näkis vaan.

Tai, että pallit pois pedoilta. Siitä mitä pedoille pitäisi tehdä voisi sitten aloittaa ihan oman ketjun eikä joka ketjussa toistaa itseään.

Ja minusta on ihan ok postata lehtijutut sellaisinaan koska referoija saattaa missata jotain oleellista. Tietysti perusteellinen yhteenveto useammasta lehtijutusta on paras.

Onneksi täällä ei sentään vielä trollit riehu.
Virveli
Alokas

Viesti Kirjoittaja Virveli »

Valitsin ensimmäisen vaihtoehdon ja odotan suurella mielenkiinnolla tuhon päivää.
Kylli
Perry Mason

Otus hei: kysyin mielestäni ihan asialliseen sävyyn että miksi ihan jokaiselle (palstan aihepiirin ulkopuoliselle) aiheelle pitää avata oma ketjunsa? En minä ole huutanut kaikkien tyhjänpäiväisten aiheitten poistamisen, vaan rikosaiheisen painopisteen säilyttämisen puolesta. Ja ihan vilpittömästi en tajua, miksei niitä tusinapostauksia voi laittaa sinne "aiheet jotka eivät tarvitse omaa ketjua" (vai miten se nyt meni) alle? Ovatko ne postaajiensa mielestä ihan oikeasti sellaisia, että vaativat sen oman ketjunsa?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Yksisilmäinen Änkyrä
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Yksisilmäinen Änkyrä »

Tietyt samat nimimerkit valittavat aina vaan. Välillä kaipaavat lisää moderointia ja sitten taas itketään kun on jollekin tullut banneja. Olisi mielenkiintoista kyllä nähdä mitä tapahtuu jos heidän tekstejään pyyhittäisiin punakynällä!!!!
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Jonkinlaista linjanvetoa tiukempaan suuntaan kannatan. Aikanaan ajankohtaiset-osio oli minusta hyvä idea, mutta nykyään siellä on jo 35 sivua, ja vähänkin mielenkiintoinen juttu katoaa hetkessä löytymättömiin. Tämä ärsyttää ja ärsyttää myös se, etten käsitä turhien topikkien availun viehätystä. Kertokaa, topikkien himoperustajat, mikä sen on? Jos ihmiset palstalla jatkuvasti osoittavat ärtymystään ja muutamaa kommenttia enemmän keskustelua syntyy yhteen ketjuun kymmenestä niin mitä te oikein haette? Olen ollut huomaavinani, että massapostaus jopa uhmakkaasti kasvaa jos joku rohkenee siitä huomauttaa. Miksi omaa ketjua ansaitsemattomien lööppien ketju ei kelpaa kenellekään?

Toinen, mihin toivoisin tiukennusta on tsätit ja onelinerit (sisältää myös pelkkien hymiöiden postaamisen). Vihaan sitä, kun klikkaan viimeisintä viestiä ketjusta ja siellä on pelkkä typerä hymiö, suutun ja klikkaan äkkiä takaisin jolloin tuleekin et voi tehdä uutta hakua näin pian edellisen jälkeen... :evil:

Ei muuta valittamista.
etsijä
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja etsijä »

Eipä luulisi olevan ylivoimaisen vaikeata arvioida mikä sopii MINFOon ja mikä ei.

Jos haluaa muuta niin onhan tuolla maailmalla mistä valita. Lisäksi on vielä chat joka ei rasita palstaa niille jotka haluavat heittää läppää MINFO-henkisten harrastajien kanssa.

Koko palstan uskottavuus on ollut jo jonkin aikaa mielestäni vähän siinä ja tässä juuri tämän rönsyilyn takia.

Loppupeleissä palstan ohjaaminen on kuitenkin ylläpidon käsissä, ja odotan mielenkiinnolla miten sieltä aletaan tätä ongelmaa käsitellä.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Kylli
Perry Mason

^LOISTOESIMERKKI!
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Anile kirjoitti:Onneksi täällä ei sentään vielä trollit riehu.
Ai ei vai? Sitten minä varmaan olen nähnyt näkyjä.

Juuri trolleihin ja aiheeseen kuulumattomien viestien postaajiin ylläpidon pitäisi alkaa kiinnittämään huomiota - ne syövät hirveästi pois hyvää keskustelua. Itsekin sorrun OT:seen ja ajattelen, että jos menen liian pahasti OT:n puolelle niin ylläpito viuhauttaa punakynäänsä. Niin ja onhan se jo pari kertaa viuhahtanutkin.

otus muuten, miksi otan tämän niin helkkarin henkilökohtaisesti?

Niin ja laitoin itse viimeisen äänestysvaihtoehdon.
apollo
Christopher Lorenzo

Re: Murha.info tienhaarassa

Viesti Kirjoittaja apollo »

Doctor Lecter kirjoitti:Ajankohtaista nyt! - osastolle Lokan aloittama osio Lööpeistä, jotka eivät tarvitse omaa ketjua. Sinne uutiset "pitkät hiukset kieltoon" ja "Teinityttö tönäisi toista" - tyyppisille uutisille.
Käsittääkseni sinullakaan ei ole Ajankohtaista nyt -osastoa mitään vastaan, en tiedä miksi keskustelu siirtyi paljon siihen. Mun mielestä se oli ihan onnistunut uudistus ja hyvä palsta. Mutta tosiaan noi aivan turhat viestit joutaisi Lokan ketjuun. Varsinkin kun tälle Ajankohtaista-palstalle jää monesti roikkumaan hyviä juttuja, ennenkuin ne siirretään "tärkeämpään osioon".
Lehti- ja nettiuutisten kopiointi
Mielestäni ei ole merkitystä, onko alkuperäistä uutista lyhennelty, kai jokainen jaksaa sen kokonaankin lukea. Tai lukee mitä jaksaa. Itse kyllä joskus lyhentelen huvikseni, onhan se kuitenkin vähän tyylikkäämpää... kait.
Mitä murha.infoon sitten voisi postata? Aiheen ytimestä - henkirikoksista, kadonneista ja muista vakavista rikoksista riittää kirjoitettavaa ihan tarpeeksi. Tänne ei kaivata tietoa eikä omaa ketjua siitä kuka lähtee BB-talosta ja sallitaanko Pohjois-Koreassa pitkät hiukset.
Käsittääkseni vapaa keskustelu on sitä varten, että siellä voi puhua juurikin mistä vaan. Kunhan ne menee oikeaan ketjuun, ei niitä BB-ketjuja oo pakko aukaista. Ei ne ketjut sotke mitenkään noita "oikeita aiheita", joissa on kuitenkin pirun hyvä taso. Tällä palstalla on aukaistu kohta varmaan kaikki suomen selvittämättömät henkirikokset - ainakin lähimenneisyydestä.
Otsikon aiheessa pysyminen...
Nämä ovat ihan perus kirjoittamisjuttuja, jotka jotkut osaa paremmin ja toiset ei sitäkään. Monesti kuitenkin jutut rönsyilee jopa mielenkiintoisimmaksi, kun alkuperäinen aihe. Turha siinä silloin on otsikkoa miettiä.

Tajuan kuitenkin miksi Doctor Lecter kiukuttelee ja äänestin itsekkin tiukemman "kurin" puolesta. Itselläni oli kuitenkin myös itsekkäämpikin syy äänestykseeni, mulla on ihme vimma saada noi kaikki viestit "luetuiksi". Siten, että se keltanen boksi muuttaa väriä. Siis noi kaikki turhatkin ketjut joutuu käydä napauttamassa, jotta ne olisi "luettu". Siksi nuo turhaakin turhemmat ketjut syö miestä! 8)

Mutta hyvä että joku otti asian esille ja kertoo reilusti mielipiteensä rakkaan palstansa henkisestä tilasta.
Ihraponnari
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

De ja vu!

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=3211

Eikös tämä sama ongelma ole ollut jo aikaisemminkin?

Kuka pakottaa lukemaan joka viestin joka ketjusta?
Vastaa Viestiin