Namusetä liikkeellä Akaalla

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Otsikossa häiritsee muoto Akaalla. Akaassa olisi kait oikein. Sorry.
Niinpä. Esim. "Keravalla" on oikein, "Keravassa" on väärin. Kuulemma viittaa johonkin kummalliseen, maantieteelliseen seikkaan. "Hämeenlinnassa" viittaa kaupunkiin ja siellä olemiseen, kun taas "Hämeenlinnalla" itse vanhaan linnaan. Ihana äidinkielemme!
:lol:
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Oikeastaan paikalliset valitsevat itse, millainen tapa on oikea. Tampereella sanotaan Tampereella, mutta Akaassa sanotaan Akaassa. Siksi ehkä tosiaan (paikallis)sanomat Aamulehti käyttää k.o. muotoa.
Itse siksi lainatessani toisen tekstiä yritän jättää "editoinnin" pois, ellen ole varma olevani oikeassa ja alkuperäislähde väärässä.
http://www.akaa.fi/kaupunki_ja_hallinto/esittely/

Itse aiheeseen. Tänään siis Aamulehdessä viitataan vuosi sitten Viialassa tapahtuneeseen pikkutytön ahdisteluun. Tyttöä yritettiin vetää autoon enemmän tai vähemmän väkisin. Täälläkin lienee aiheesta keskusteltu.
Sitten vielä viitataan vanhoihin 1990-luvulla tapahtuneisiin koululaisten kenkien varastamisiin(!).

muoks*linkki Akaan kaupungin sivuille.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Insneaker
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Insneaker »

Jammu-Sedästä on liian pitkä aika... Silloin, kun itse olin nuori ja Jammun tapaus kaikilla vielä tuoreessa muistissa niin myöskin lapsia varoiteltiin ja me lapset osasimme hommamme.

Emme menneet tuntemattomien autoihin, jotka lupasivat heittää hieman matkaa kyydillä, emme ottaneet karkkia tai menneet edes yksinäisen mummon seuraksi mikäli hän lupasi maitoa ja pipareita.

Varmasti itsekin olen tullut kieltäytyneeksi vilpittömästi tehdyistäkin tarjouksista, mutta mielestäni se on parempi, kuin lapsi joka ei osaa varoa. Kunhan ei jatkuvasti pelätä tarvitse varotteluiden takia, mutta muistaisi varoitukset, kun tällainen tilanne iskeytyy päällensä.
Biorythm
Alokas

Viesti Kirjoittaja Biorythm »

Tää nyt on vähän hölmö juttu, mut miettikääpä pääsiäisen rakasta virpomis perinnettä! Itse olen ainakin muksuna mennyt ties kenenkä eteiseen seisomaan ja virpomaan. Lapsia varoitellaan joskus liikaakin, mutta onko vanhemmilla tullu mieleen mitä voi sattua tollasissa tilanteissa..
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Biorythm kirjoitti:Tää nyt on vähän hölmö juttu, mut miettikääpä pääsiäisen rakasta virpomis perinnettä! Itse olen ainakin muksuna mennyt ties kenenkä eteiseen seisomaan ja virpomaan. Lapsia varoitellaan joskus liikaakin, mutta onko vanhemmilla tullu mieleen mitä voi sattua tollasissa tilanteissa..
On tullut mieleen ainakin minulle. Kun lapset olivat alle kouluikäisiä, kuljin mukana ja odottelin jossakin rappukäytävän kulman takana. Nykyisin nuorimmainen käy enää virpomassa. Aina kaverin/ kavereiden kanssa, eikä sisälle saa mennä missään tapauksessa, käsky on jäädä rappuun odottamaan vaikka sisälle pyydettäisi. Olen neuvonut, että jos joku kysyy miksi eivät tule, niin sanovat ettei äiti lupaa ja sitä on pakko totella kun se on niiiin pelottava :wink: !
Biorythm
Alokas

Viesti Kirjoittaja Biorythm »

Sillon vielä ku virvottii ja asuin Mukkulassa, ni tehtii tosi pitkiä lenkkejä (kahestaa/kolmestaa) ja käytii iha vieraitten ihmisten ovilla.. Oon huomannu et jotkut vanhemmat onneks tota tajuu tehä, että lähtee mukaa! :D
Judge Dredd
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

Seek & Destroy.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viesti:

Re: Namusetä liikkeellä Akaalla

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Kosketteliko tämä mieshenkilö lapsia seksuaalisesti/lieneekö hänellä lapsiin sekaantumista rikosrekisterillään? Meinaan vaan, että jos hän muuten vain kiskoi nassikoita autoonsa ilman aikomusta raiskata näitä.
SVC
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja SVC »

^ Namusetä sellainen houkuttelija on joka tapauksessa, oli aikomukset mitkä vaan. Ties vaikka meinasi pakottaa lapset pelaamaan pleikkaria kanssaan.
Blond 001
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Blond 001 »

Kaikki penskat ei usko siltikään vaikka miten varoteltais ja kiellettäis tuntemattomien kyytiin hyppäämästä.
Itselleni kävi joskus n.10 vanhana niin että olin kaverilta kotiin kävelemässä ja viereen pysähty harmaa lava-auto, josta joku ukko pyysi kyytiin että hän voi heittää ettei tarvi kävellä.
Ihan tasan tarkkaan minua oli ehdottomasti kielletty kenenkään kyytiin menemästä. Oli just sitä aikaa kun Jammu oli tapetilla.
No menin kumminkin kun laiskuuttani en viittiny kotiin kävellä. No siinähän sitten alko äijä mun reittä hiplaamaan toisella kädellä samalla kun ajo.
Muistan sen kuvottavan ilmeen vieläkin vaikka aikaa siitä on jo about ikuisuus.
Onneks mussa oli jo kersana sisua enemmän ku keskivertotenavassa, niin että sen sijaan että oisin joutunu paniikkiin saati tajunnu edes säikähtää tinttasin äijää keskelle taulua niin lujaa kun käpälästä irtos ja haukuin sen samalla pystyyn muutenki.
Ja saman tien kun vauhti siinä hidastu, kun äijältä tuli hemmetisti verta nokasta niin loikkasin autosta ulos. Onneks ei mitään sen vakavampaa sattunu, mutta vanhemmille en kertonu mitään, kun pelkäsin että ne ois suuttunu kun kyytiin menin vaikka oli kielletty.
Jälkeenpäin kyllä harmitti kun vähän vanhempana tajus sen että ukko sai jatkaa puuhiaan jäämättä kiinni ainakaan sillä kertaa.
No tulipa äijälle edes nenä kipeeks jos ei muuta :)
Vastaa Viestiin