Joulupukkikokemuksia

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Viesti Kirjoittaja Anile »

aamu kirjoitti:Tää ei ole varsinainen pukkikokemus, mutta muistan kun sain kuulla, että joulupukkia ei ole olemassa.
Olin varmaan 5-6v, ja olimme tädilläni jouluna, kuten aina. Ja kuten aina, tädin mies oli pukkina. Kun pukki oli lähtenyt, äitini ja tätini päättivät jostain syystä,että on aika paljastaa minulle, ettei Joulupukkia olekaan olemassa..

He kysyivät ensin, oliko pukissa ollut mielestäni mitään outoa...kielsin asian. Sitten he kysyivät, oliko pukki jonkun tutun näköinen---LOpulta he hieman naureskellen kertoivat, että kuule Joulupukkia ei ole ollenkaan olemassa, tätini mies on aina käynyt pukkina...!!

muistan, miten olin TÄYSIN hämmentynyt, ja kysyin, että miksi minulle oli valehdeltu? Muistan, että olo oli tosi epäuskoinen ja nolo. Muistan epäilleeni olivatko jotkut muutkin asiat valetta, mm. muistan miettineeni ovatko omat vanhempani ollenkaan vanhempiani :shock:

En ole ikinä tajunnut, miksi lapsille pitää valehdella Joulupukin olevan olemassa. En näe siinä minkäänlaista pointtia. Syyttäkää omituiseksi, mutta jos joskus hankin lapsia, en aio jatkaa pukki-pelleilyä, en näe siinä ideaa. Varmaan oma traumaattinen kokemus on siihen syynä.
Kauhean julmaa!
Jotenkin tulee mieleen muistoja omasta lapsuudesta kuten se,kun äiti oli päättänyt kertoa mistä vauvat tulevat ja minä vaan istuin hiljaa kärsien ja ajattelin: "Hyi yök, en halua kuulla sanaakaan!".
Sain tosi pahat traumat.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^Tosi kömpelösti hoidettu asiat noissa esimerkeissä, mielestäni.

Meillä ei ole ikinä kerrottu lapsille, että joulupukkia EI ole olemassa. Jos minulta kysyvät, sanon että tottakai ITSE uskon joulupukkiin. Ei tosin ole ikinä erityisesti korostettu ukon olemassaoloakaan.

Vanhin lapsi täyttää huomenaamulla 17 ja oli eilen osan aikaa mukana kun pukki kävi, auttoi lahjojen jaossa ja huomasi taatusti, kuka se pukki oli (sama ollut hänen koko ikänsä), mutta ei varmasti kysy tai kommentoi mitään pukista, koska 6- ja 9-vuotiaat pienimmät sisarukset uskovat pukkiin. Annan lapsen itse kasvaa ja kypsyä, kyllä se jossakin välissä huomaa ja kuulee kavereilta koulussa, ei sitä tarvitse vanhempien juhlallisesti ILMOITTAA. Näin kasvot säilyvät kaikilla. Minusta on parempi antaa tiettyjen asioiden tapahtua kuin puuttua niihin tökerösti, niin että lapsi alkaa epäillä jo kaikkea mitä vanhemmat sanovat.
Nothing is quite what it seems
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Joulupukkikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Meillä kerran, kun olin lapsi pukki (joku sellainen kaupanseinällä ilmoitellut) ajoi tyynen arvokkaasti meidän pihaan punaisella Volvolla. Minä veljeni kanssa ikkunassa lievästi hämmästyneinä. :roll:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Vastaa Viestiin