Nokian kerrostalosurmat olivat itsemurhia

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
surfergirl
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

VoDKa kirjoitti:
Suoraan sanottuna alkaa melko tosissaan ärsyttämään kun isolla osalla kansaa tuntuu olevan ajatuksena, että näihin juttuihin liittyy aina romantiikka tavalla tai toisella; jos ei mitenkään muuten saada sitä muokattua uhreihin, niin väännetään vaikka väkisellä ajatus siitä sitten, olkoonkin että uhreista tulee sitä kautta vaikkapa homoseksuaaleja joissakin tapauksissa. Kun ei vain riitä että itsemurha tehdään ihan toisista syistä. Eeeeei. Ripaus romantiikkaa ja siitä tulee hyväksyttävempää vai mitä?
Jotkut ihmiset ovat tosiaankin homoseksuaaleja, jopa jotkut kuolleet sellaiset... En usko, että tässä on kyse siitä mikä on hyväksyttävää, vaan siitä mikä on ymmärrettävää. Aika usein nämä tuplaitsarit kuitenkin ovat pariskuntia. Ihmisten (tai siis ainakin minun) on helpompi tajuta, miksi parisuhteessa oleville saattaisi tulla yhtäkkinen tarve tai halu päättää päivänsä yhtä aikaa, koska pariskuntien elämässä on niin monet asiat yhteisiä, kuin miksi ystävykset tai vaikka työtoverukset tekisivät niin. On suht helppo astua pariskunnan kenkiin ja ymmärtää, miksi elämänhalu voi mennä, jos esim. yhteinen perheyritys on konkassa, ei ole rahaa ruokaan, koti menee alta, rakkaan elämänkumppanin päivät ovat joka tapauksessa luetut vakavan sairauden takia, sossu on huostaanottamassa lapsia ja kissakin kuoli jne. Voisi siinä itsellenikin tulla epätoivoisia ajatuksia ja jos puolisollani olisi epätoivoisia ajatuksia samaan aikaan niin... Mutta en ihan helposti keksi skenaariota, missä päätyisin tuplaitsemurhaan jonkun kanssa, joka on vaan kaveri. Ehkä mulla ei vaan ole tarpeeksi hyviä ystäviä, että olisin valmis kuolemaan siksi, että kaverikin haluaa kuolla tai että tulisi mieleen kysyä että tahtoisitko säkin tehdä itsemurhan kun mäkin teen. Ehkä jos meillä olisi joku yhteinen suuri trauma tai omaatuntoa kalvava rikollinen salaisuus. Vaikka onhan se mahdollista tehdä itsemurhasopimus vaikka netin kanssa tavatun tuntemattoman tai mielisairaalaosastolla tavatun kanssapotilaan kanssa.

Mutta koska yleensä nämä tuplaitsemurhat ovat kumminkin pariskuntia, niin ei ole ihme jos spekuloidaan.

En väitä mitään tästä otsikon tapauksesta, en tiedä siitä yhtään mitään. Rauha heille.
Ola
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ola »

Valoviikate kirjoitti:Jaa, no ovat he silti voineet olla hyvin rakastuneita toisiinsa tai muuta scheisseä vaikka eivät välttämättä ole ajatelleet sitä päättäessään päivänsä.
Mahdotonta sanoa mitään heidän tunteistaan, mutta jos parisuhde oli, se on tainnut pysyä läheisiltäkin salassa, kun toimittajalle on joku antanut tiedon, että he eivät olleet pariskunta.
aga
Jessica Fletcher

Re:

Viesti Kirjoittaja aga »

AmonRa kirjoitti:Mielenkiintosen tekee se, että käytössä oli vaan yksi ase! Joko mennyt niin et toinen on eka ampunu ittensä, ja sit toinen ottanu aseen ja ampunu ittensä sen jälkee!! Mä myönnän et mulla ei ainakaan ois pokkaa ampua itteeni sen jälkee ku oon nähny kuinka toisen aivot tyyliin lentelee seinille... yyy....no ei ne aivot nyt varmaa lennelly mut kuitenki..
"Ei tää ollutkaan tarpeeks esteettistä, täytyypä peruu suunnitelmani itsemurhasta"?
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher

Re: Nokian kerrostalosurmat olivat itsemurhia

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Tuplaitsemurhaksi tuo on varmaankin päätelty ruutijäämistä käsissä. Eli molemmat ovat ampuneet laukauksen.
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Re: Nokian kerrostalosurmat olivat itsemurhia

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Jollain tehokkaalla hirvikiväärillä tupla-itsemurha olisi suoritettavissa yhdellä laukauksella pientä kekseliäisyyttä käyttäen.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Vastaa Viestiin