Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tuulitukka84 kirjoitti:Aina jokin. Liikenne on harvoin täällä maallakaan sujuvaa. On hidastelijoita, poliiseja, ihmeellisiä koukkailijoita,kännisiä. Tänäaamuna viimeksi oli vaarallinen läheltäpititilanne, olin kääntymässä vasemmalle,laitoin erittäin ajoissa vilkun päälle kun oli liukasta ja takana tuleva näytti tulevan lujaa. Juuri kun olin kääntymässä, tajusinkin lyödä jarrut lukkoon, kun näin taustapeilistä että tämä talipää päätti sitten tulla vasemmalta ohi(eli jos olisin ehtinyt kääntyä,olisi ajanut suoraa mulle kylkeen)
OT:
Autokoulussa kun vasemmalle kääntyessäni vilkaisin taaksepäin, niin autokoulun opettaja sanoi, että mitä sinä sinne vilkuilet, ei sinne tarvitse katsoa. No,se autokoulun opettaja oli muutenkin sellainen kalapuikkoviiksi. Sanoi ihan suoraan, ettei naisista voi koskaan tulla yhtä hyviä kuskeja kuin miehistä vaikka kävisivät sukupuolenvaihdosleikkauksessa. Just.
Mietin kerran kun se ukkeli meni ulos autosta laittelemaan lumimöykkyjä tielle harjoittelu varten, että jospa vaan vedän auton oven kiinni ja kaasutan tieheni ja jätän sen ukon ilman takkia sinne pakkaseen. Kävelköön. Olisi pitänyt.
Anile kirjoitti:
OT:
Autokoulussa kun vasemmalle kääntyessäni vilkaisin taaksepäin, niin autokoulun opettaja sanoi, että mitä sinä sinne vilkuilet, ei sinne tarvitse katsoa.
Muistui tuosta mieleen omankin autokouluopettajan vastaavanlainen opetustapa.
Kettuili aina mulle kun katsoin tasa-arvoisessa risteyksessä kumpaankin suuntaan, ikäänkuin varmuuden vuoksi.
"Ei sinne vasemmalle tarvitse vilkuilla!! Tämähän on tasa-arvoinen risteys.. ne väistää sinua!!"
Opetuksesta huolimatta, katson edelleenkin kyllä myös vasemmalle tasa-arvoisessa.
Taidan olla huono ihminen.. ei mennyt oppi perille.
Liikenteessä ottaa pahkaan, että polttoaineiden hinnat vain nousevat, vaikka siihen ei pitäisi olla mitään syytä ja aina vedetään mukaan USA:n "varmuusvarastot" (jotka muuten ovat juuri tännä), sekä "raakaöljyn maailmamarkkinahinnat", joilla kikkaillaan.
Joko suomalaiset ovat helvetin huonoja kauppamiehiä, kun aina ostavat sitä kallista raakaöljyä, tai sitten vaan muuten tyhmiä, kun maksavat öljystä enemmän, kuin muut.
Luulisin valtiovallan antaneen ukaasia huoltsikoille, että nostavat hintoja, sillä Suomi kaipaa valuuttaa, jolla kaikki ulkomaalaiset ruokitaan.
Sitten nä'mä "punaiset aallot", joita meidän "viehreät punikkimme" ovat halunneet.
Niinhän seisot joka ainoissa liikennevaloissa ja polttelet bensaa, kun voisi eteenkin päin ajaa, sillä sunnuntaiaamuna noin seitsemän aikaan ei juurikaan ole liikennettä.
Jos ei valot muuten mene punaiselle, niin joku pyöräilijä, tai jalankulkija painaa nappia ja sitten itse kävelee punaisiin.
Selittäkää joku minulle lyhyesti, mitä järkeä on siinä että jos minulla on käytössäni esimerkiksi 1600-luvulta peruskorjattu ja tuunattu Trabant (joka on selviytynyt katsastuksista eikä ole saanut kasikymppilätkää lasiinsa), saan samasta ylinopeudesta samat sakot kuin suoraan tehtaalta ajetulla Porschella (tai Renaultilla, miten vaan).
Eli jos ajan kiistattoman hengenvaarallisella vehkeellä 80km/h-alueella 90km/h, sakkoni on sama kuin siinä tapauksessa, jos ajan 80km/h-alueella 90km/h turvallisella autolla, jossa on erinomainen ajettavuus jarruineen päivineen.
Tästä on johdettavissa toinenkin kysymys. Jos äitini tulot ovat samat kuin omani, miksi äitini saa samat sakot samasta ylinopeudesta kuin minä, vaikka hänen reagointikykynsä lähentelee koalan tasoa, autonkäsittelytaidot ovat nollaluokkaa ja sekä fysiikan lait että liikennesäännöt ovat ns. hakusessa?
Summa summarum: minusta on järjetöntä, että auton suorituskyvyllä ja kuljettajan taidoilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka kovaa saa ajaa.
2) Liikennevalot. Etenkin t-risteyksissä.
Kaikista liikennevaloista voitaisiin ylipäätään hyvin helposti luopua, jos ajokorttia ei annettaisi jokaiselle saatanan tunarille. Eivät ne valot mitään ruuhkia estä, vaan nimenomaan aiheuttavat niitä. Oletteko käyneet Intiassa? En minäkään, mutta olen nähnyt hämmentävää videokuvaa siitä, kuinka n. 8 miljoonaa ihmistä ylittää n. 10-suuntaista risteystä samaan aikaan ILMAN LIIKENNEVALOJA siten, että liikenne ei pysähdy yhdeksikään sekunniksi. Fiksut intialaiset ovat tajunneet kaksi liikenteessä selviytymisen kannalta olennaista juttua, joita meillä vielä mietitään:
1) Kannattaa katsoa, mitä muut tekevät. Silloin ei törmää ikinä kehenkään.
2) Kannattaa katsoa, mitä muut tekevät. Silloin voi antaa tilaa muiden sitä tarvitessa ja liikenne sujuu kuin tanssi.
Kuitenkin järjettömyydessään omaa luokkaansa ovat T-RISTEYKSIIN ASENNETUT VALOT, sillä minä en henkilökohtaisesti vaan vitullakaan ymmärrä, kuinka joku ei voi t-risteyksessä tajuta, missä vaiheessa risteys kannattaa ylittää. Jos ei osaa katsoa SEKÄ oikealle ETTÄ vasemmalle, kannattaa varmaan jäädä kotiin. Koskee sekä jalankulkijoita että kuskeja.
3) Äidit ja lastenrattaat.
Jos minua joskus siunataan jälkikasvulla, lupaan pyhästi etten säikäytä autoilijoita kuoliaiksi ja vaaranna penskani henkeä tönäisemällä lastenrattaita viime hetkellä ikään kuin kokeilumielessä suojatielle ihan siltä varalta, että jos se auto nyt vaikka antaisi tilaa.
joey kirjoitti:
Jos minua joskus siunataan jälkikasvulla, lupaan pyhästi etten säikäytä autoilijoita kuoliaiksi ja vaaranna penskani henkeä tönäisemällä lastenrattaita viime hetkellä ikään kuin kokeilumielessä suojatielle ihan siltä varalta, että jos se auto nyt vaikka antaisi tilaa.
Ei kai näin tarvitsekaan tehdä. Autoilijathan yleensä näkevät jo kaukaa, että jalankulkija onkin siellä suojatien vieressä aikeissa ylittää kadun ja hidastaa jo hyvissä ajoin nopeutensa sellaiseksi, että jalankulkija ehtii ylittää näppärästi suojatien.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.