Vesa Soronen

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
vandt
Jack Bauer

Re: Vesa Soronen

Viesti Kirjoittaja vandt »

Kyllikki S,
On sama. Miten niin seuraavana päivänä? Siis onko tuon linkin takana jotain päivänmääriä, jota en löydä?
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
lost
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja lost »

Jos baari meni kahdelta jo kiinni, niin ei sitten mikään aikainen lähtö.

Tänään oli tästä tapauksesta suuret otsikot iltapulun kannessa. Oli kuulemma ollut juhlimassa kai jonkun syntymäpäiviä. Onko kellään tuota paperiversiota?
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

vandt kirjoitti:Kyllikki S,
On sama. Miten niin seuraavana päivänä? Siis onko tuon linkin takana jotain päivänmääriä, jota en löydä?
Joensuulainen opiskelija Vesa Tapani Sorjonen on ollut kateissa lauantaista lähtien. Sorjonen oli ollut ystäviensä kanssa ravintola Feverissä, josta Sorjonen oli kertonut lähtevänsä kotiinsa Karsikon kaupunginosaan kello yhden aikaan aamuyöllä. Sorjosesta ei ole havaintoja tämän jälkeen.

Pohjois-Karjalan Poliisi pyytää yleisöltä vihjeitä Sorjosen olinpaikasta tai muista havainnoista katoamishetken jälkeen.
Tarkoitan, että Vesa on kertonut lähtevänsä kotiin ja tämän jälkeen hänestä ei ole havaintoja.
Koska häneen on yritetty saada yhteyttä? Vasta seuraavana päivänäkö (Su) vai vasta seuraavalla viikolla.
Tuosta ei sinänsä voi sanoa varmaksi onko mies kadonnut ravintolareissun yhteydessä vaiko vasta seuraavana päivänä.
Joten on voinut periaatteessa saapua kotiinsa normaalisti ja kadota vasta seuraavana päivänä.
Asuikohan yksin? Tiedetäänkö, ettei saapunut koskaan asunnolleen asti? Onko kamera poissa vai asunnolla?
Totuus
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Tuo on muuten erittäin hyvä pointti, että olisiko hän tosiaan voinut kadota vasta seuraavana päivänä :roll: Facebookista ei selviä, että asuiko hän yksin vain jonkun kanssa. Tietysti jos hän on asunut jonkun kanssa, eikä miestä ole ravintolaillan jälkeen kuulunut kotiin niin asiahan on selvä, mutta muussa tapauksessa poliisin pitäisi pyrkiä selvittämään asiaa, tosin se on näin jo varmaan tehnytkin..
Ehkä asian pystyisi selvittämään esimerkiksi sillä, onko Vesa baarissa käyttämät vaatteet kotona? Tarkemmin ajatellen poliisi on kyllä sen varmaan tarkistanut. Tuskin kukaan kuitenkaan lähtee seuraavana päivänä liikkeelle samoilla vaatteilla? Tai siis ainakaan valokuvaamaan.

Edit. Eikö ketään muuta ihmetytä, että kukaan Vesan kavereista ei huutele miehen perään Facebookissa?? Yleensä ystävät ovat hätää kärsimässä ja kyselevät, että missä kaveri luuraa... :roll: Nyt kukaan ei kirjoita mitään!
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Elpukka
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Elpukka »

Piti käydä kurkkimassa mitä facebookissa näkyy...

Siellä luki infossa "Interested In: Women".

Facebook kaveripiirissä huomannut ilmiön, että varatuilla ei lue tuossa kohtaa vastakkaista sukupuolta (tai samaa sukupuolta jos on siihen suuntaan kallellaan).
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
vandt
Jack Bauer

^En sanoisi tuon liittyvän mitenkään. Omalla kaverilistallani taasen monellakin on tuo kiinnostuksen kohde esillä, vaikka seurusteleekin.

Koska jäi vaivaamaan, yritän huomenna päästä kurkkaamaan sen sillanaluspaikan.
Sehnsucht
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Sehnsucht »

Vesa asui (tai asuu) soluasunnossa. Tunnen mutkan kautta hänen kämppiksensä. Mielestäni hän on kadonnut nimenomaan kotimatkallaan Feveristä.

En ole kuullut, että Vesa olisi ollut mitenkään erityisen humalassa.

Toivottavasti tämä päättyy hyvin.
I'm not the greatest; I'm the double greatest. Not only do I knock 'em out, I pick the round. -Muhammad Ali
Carina
Neuvoja-Jack

Elpukka kirjoitti:Piti käydä kurkkimassa mitä facebookissa näkyy...

Siellä luki infossa "Interested In: Women".

Facebook kaveripiirissä huomannut ilmiön, että varatuilla ei lue tuossa kohtaa vastakkaista sukupuolta (tai samaa sukupuolta jos on siihen suuntaan kallellaan).
Enpä minäkään tähän liikaa luottaisi, munkin facebook kavereilla on useilla kiinnostuksen kohde esillä, vaikka ovatkin varattuja.
Sehnsucht kirjoitti:Vesa asui (tai asuu) soluasunnossa. Tunnen mutkan kautta hänen kämppiksensä. Mielestäni hän on kadonnut nimenomaan kotimatkallaan Feveristä.

En ole kuullut, että Vesa olisi ollut mitenkään erityisen humalassa.

Toivottavasti tämä päättyy hyvin.
Kiitos tiedosta, tämä varmistaa sen, että Vesa ei ole baarireissulta kotiutunut :(
Ilona80
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Ilona80 »

Minunkin FB kavereista on varmaan ihan fifty-fifty ne, joilla suhteesta huolimatta näkyypi se kiinnostuksen kohteena oleva sukupuoli.

Luontokuvaus harrastuskena taas vahvistaa käsitystä kiltistä pojasta.
En tiedä, mutta voisin kuvitella että kuvausta harrastavat varmaan bongailevat paikkoja vaikkei kamera olisikaan mukana. Tai onhan Vesalla voinut kamerakin olla mukana baarissa, jos nyt ei mikään iso järkkäri mutta pikkukamera.. Jos on jäänyt sen takia johonkin hengailemaan ja maisemia katselemaan.
Vaikka sitten veden äärellä...
Sehnsucht
Susikoski

Tajunnanvirtaa:

En itse kävelisi Feveristä Karsikkoon, vaikka liikun paljon ja mielelläni jalkaisin. Matka olisi yksinkertaisesti liian pitkä, erityisesti humalassa.

Joensuussa on toisinaan tapana baari-illan jälkeen ottaa torilta kyyti tuntemattomilta, koska ne tulevat halvemmaksi kuin taksit. Jos itse lähtisin Feveristä Karsikkoon, kävelisin takuulla torin kautta. Mielestäni olisi luonnollisinta kävellä Kauppakatua pitkin Coikkiksen ohi torille, josta jatkaa matkaa kohti Suvantosiltaa. Olettaisin, että myös Sorosen matka on kulkenut torin läpi. Voisiko tällöin olla mahdollista, että hän olisi kysynyt joltain tuntemattomalta kyytiä? Taksikyytihän olisi jo poliisin tiedossa, jos Vesa olisi sellaisen ottanut.

Yhdeksi tutkimuslinjaksi pitäisi mielestäni ottaa tuntemattoman henkilön tarjoama autokyyti. Silloin tietysti pitäisi myös hyväksyä se, että katoamiseen saattaa liittyä rikos.

Eri mieltä?
I'm not the greatest; I'm the double greatest. Not only do I knock 'em out, I pick the round. -Muhammad Ali
Carina
Neuvoja-Jack

On tosiaan mahdollista, että Vesa olisi ottanut kyydin joltakin tuntemattomalta, jonka seurauksena hänelle on tapahtunut jotain. Mutta..Aina kun henkilö katoaa, aletaan pohtimaan tätä ulkopuolisen osuutta kulloiseenkin tapaukseen (joka siis on vaan hyvä asia), mutta lähes aina henkilö on syystä tai toisesta itse aiheuttanut kuolemansa. Josta päästäänkin taas siihen, että jos henkilö horjahtaa veteen, niin ei siitä toisen henkilön aiheuttamasta tuuppaamisesta jää sen enempää jälkiä kuin siitäkään, että henkilö itse sinne horjahtaa, joten miten poliisi voi aina näissä tapauksissa sulkea rikoksen mahdollisuuden pois :roll: Mutta tämän hetkisten tilastojen valossa uskoisin, että Vesakin on kadonnut oman virheensä seurauksena.
Sehnsucht
Susikoski

Osaako muuten kukaan vastata, miksi Joensuun keskustassa on hyvin vähän, jos ollenkaan, niin sanottuja kaupunkivalvontakameroita, joita löytyy muista vähänkin isommista kaupungeista pilvinpimein?

Miksi esimerkiksi Tähtitornintalolle ei voisi asentaa kameraa, joka näyttäisi sillalle. En ymmärrä.

Pielisjoesta: virta on kuulema aivan mielettömän voimakas, vaikka sillalta katsottuna se ei välttämättä siltä näytäkään. Jos päihtynyt henkilö tippuu yllättäen vaatteet päällä Pielisjokeen, ovat oddsit selvitä todella pienet. Toivottavasti Soroselle ei ole käynyt näin.

Toisaalta, olen aina ihmetellyt sitä, miten Pielisjokeen on mahdollista tippua vahingossa. Olen kohtalaisen pitkä, mutta sillankaide ylettää minunkin vyötärön yläpuolelle. Tietysti jokeen on mahdollista joutua myös rantatörmän kohdalta, joen mukaisesti. En vain näe syytä, miksi esimerkiksi Soronen olisi poikennut kävelytieltä niin lähelle rantaa.
Sehnsucht
Susikoski

Kuva Suvantosillasta ja Pielisjoesta. Huomatkaa kaiteen korkeus.

http://static.panoramio.com/photos/original/2927396.jpg
vandt
Jack Bauer

Sehnsucht kirjoitti: Toisaalta, olen aina ihmetellyt sitä, miten Pielisjokeen on mahdollista tippua vahingossa. Olen kohtalaisen pitkä, mutta sillankaide ylettää minunkin vyötärön yläpuolelle. Tietysti jokeen on mahdollista joutua myös rantatörmän kohdalta, joen mukaisesti. En vain näe syytä, miksi esimerkiksi Soronen olisi poikennut kävelytieltä niin lähelle rantaa.
No esim jos on ollut menossa suojaan sinne sillan alle, josta aiemmin puhuin, ja jonka unohdin käydä katsomassa, niin sinne mennään onnettoman kapeaa polunpätkää pitkin jyrkässä rinteessä ilman mitään kaiteita.

Karjalan talon vasemman takanurkan suunnalla siis sillan alla. Vaivaa ihan kamalasti, kun tuo paikka tuli mieleen, enkä muistanutkaan käydä katsomassa. Tosin kuolleena se siellä olisi, jos jotenkin, eli sinänsä ei kiire. Eikä katsomalla (väkisin) selviäisi, että onko se siitä tippunut.
vandt
Jack Bauer

Sehnsucht kirjoitti:Kuva Suvantosillasta ja Pielisjoesta. Huomatkaa kaiteen korkeus.

http://static.panoramio.com/photos/original/2927396.jpg
Niin. Tuo on Suvantosilta. Ei oletettava silta matkalla Feveristä Karsikkoon. Vaan nimenomaan Itäsilta olisi. Kaide toki on siinäkin, eikä senkään yli vahingossa putoa.

Itäsilta:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... silta5.jpg
Vastaa Viestiin