Sini Susanna Länkinen, 19 - surmattiin Muhoksella 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
brann
Nikke Knatterton

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja brann »

Jos tämä nyt selviää poikaystävän tekoseksi, niin eihän se yllätys ole. Viime aikoina näitä on ollu aivan liikaa! Parikymppiset miehet tuntuvat tosi huonosti kestävän minkäänlaisia pettymyksiä ihmissuhteissa jne. ja kynnys tyttöystävän tai eksän lahtaamiseen tuntuu madaltuneen melkoisesti.
Toiset voi pitää "suloisena ja herkkänä rakkaudentunnustuksina" noita pojan "en halua, että koskaan jätät mua"-kommentteja, mutta mulla helähti hälytyskellot samantein.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

The Stig kirjoitti:Ja Jenni82, oon minäkin vainajia pukenut ja pyöritellyt, painaviahan ne on :wink: Mutta uskon, että tuossa tilanteessa kuka tahansa saisi ruumiin siirrettyä jollain keinolla pois näkyvistä.

Hätä keinot keksii :D Ja poliisihan sanoi että lisää pidätyksiä voi tulla, eli ei ole Pavelin tarvinnut yksin ruumista välttämättä mihinkään viedä, apujoukoista ei vaan ole varmaan kovin hyvää näyttöä, mutta kyllä parikin keskivertoa miestä ja varmaan naistakin saa ruumiin aika hyvin siirrettyä, jos nyt painaa esimerkiksi sen 60 kg.
Mikähän tämä poikaystävä oikeen on miehiään.. aikamoiselta "tapaukselta" kuulostaa näiden nettijuorujen perusteella, tuskin on ihan puhdas rekisteri poliisin kirjoissa hänellä kuitenkaan.. sitten tuo juoru että Sinikin viihtyi alkoholistien ja narkkareiden seurassa, niin ei kuulosta hyvältä ollenkaan, mikäli nyt pitää paikkansa edes.
Niin ja eiköhän poikaystävän mahdollisesti omistama auto tutkita kuten muidenkin osalliseksi epäiltyjen, aivan kuten asuntokin on varmasti tutkittu ja luulen että juuri sieltä asunnosta on jotain löytynyt.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Onko tosta hevostallinetistä tullut joku uusi Suomi24, kun tuntuu että siellä tiedetään (tai "tiedetään") monesta jutusta vaikka mitä. :shock:
Tässä vähän tuolta ht:n sivuilta poimimiani kommentteja:

"Tuon tytön tunnen sen verran että se on karkaillut aina. Ja nyt tehdään isompi haloo ku on täys ikäinen. Hakee huomiota tuolla tavalla aina ja ei ole eka kerta että on ''karkaillu'' Muutenki pyörii epämääräsissä porukoissa ( vanhojen juoppo ukkojen, nistien ) seurassa että mitäpä ite laittaa alttiiksi vaaroille muutenkaan. Naiivi tyttö. Itse en persettäni nosta ettimää tota likkaa. Pistää vaa vihaksi ku huomiota haetaan. Ja muutenki jos se kerta jättää tavaransa ja yms muuta nii eikö se ole jo sen merkki että se haluaa olla rauhassa joten antaa tytön olla rauhassa. Eipähä tarvi pelätä että millo taas karkaa. Ei tämäkää karkaaminen eroa edellisinkää muuta ku sen että se on täys ikänen "

....

"itekkin tunnen tuon sinin sen verran (lapsuudesta ja yms) että tuo likka ei paljoo välitä toisista yhtää ei ees äitistää.. äitistää puhuu paskaa kylillä minkä ehtii myös kavereistää niin miksi sitä nyt pitäis liikuttaa että äiti yms läheiset on huolissaa? ja ninni mitä helkutin väliä sillä on että onko se 19 vai 90v jos on saman luontonen aina??? ainakin tuo sini on ollu aina samallainen pikku pentu tuohon ikään asti. sanon vain että sini hakee vain huomiota tällä hommalla että saa leuhottaa sitä sitten sen kavereilleen " että @!#$ ku oon ollu kova nyt ku kaikki oli huolissaa" ja siks toiseksee en ihmettele yhtään vaikka jotain oisi sattunutkin sinille kun semmosissa piireis pyörii ( huumeitten käyttäjien, vanhojen juoppojen) sopii ihmetellä sitten jos on jotain tapahtuu.. ja luin tossa jonkun kommentin tääl että on riidelly poika kaverinsa kanssa, en ihmettele vaik sini oiski menny viiltelee ranteita auki kun kaikki ei mene niinkuin hän haluaa. ja huom ei asu poika kaverin kans vaan vanhempien kanssa. :D ainakin mitä nyt oon nähny ja kuullu. en minäkää tietenkää toivo että mitää sinille sattuis mutta en sen tytön takia myöskään persettä nosta eikä tuu ikävä vaikka ei löytys.!"

"Yritin kaivaa Sinin poikaystävän kommenttia siitä, että Sini oli lähtenyt ulos riidan jälkeen, mutta en enää löytänyt. Tälläisen musitan kuitenkin lukeneeni joku päivä sitten.
Poikaystävän fb-seinällä on kaverin kommentti, jossa sanoaan, että Sini on nyt jossain miettimässä asioita ja palaa kyllä takaisin.
Samaan aikaan äiti ja eno vakuuttavat, ettei ollut riitaa, eikä Sini ole ennen ollut karkuteillä."

""- - "nauraa tollasille" tunnen sen verran länkisen sukua että hullua porukkaa ovat kaikki!!! aika paljon se kertoo tosta sinin äitistäkin että minkälainen se on kun penikat karkailee kotoa koko ajan.. juopettelee vanhojen ukkojen kans ja jakaa persettää tuolla ja sitten valittaa että on kuppa ja kuus muuta tautia. veljensä on kans samallainen pöljä.. juopottelee minkä ehti ja tekee rikoksia. mikäs siinä aika hyvä elämä niillä on pakko myöntää jos joku pitää sitä hyvänä. :D aika paljon kertoo minkälaista heillä kotona on jos tommosta tekevät. ja hakevat huomiota tolla käyttäytymisellä. ei kyl yhtää käy sääliksi sitä perhettä vaikka ovatkin huolistuneita. ja ei tule ikävä vaikka siniä ei löytyskään. naurattaaa tollaset ihmiset. :D sini vain hakee tällä jutulla nyt huomioo tai sitten ei. vaikka mitä tääl pahassa mailmassa voi tapahtuu etenkin muhoksella jos liikkuu tommosten seurassa missä sini liikku.. :) "
(hohhoijaa2)"

Löytyi myös sen fb-ryhmän perustaneen ihmisen kommentti tuolta. Oli laittanut, että on hoitanut Siniä ja tämän veljeä heidän ollessa pieniä yms. En viitsi sitä tänne kopioida, aika pitkä teksti.
Aika karua tekstiä taas. Oispa hyvä juttu, jos Sini vaan hakisikin huomiota kuten ht-netissä monet arvelevat.
Jotenkin ei sittenkään yllätä tuo, että Sinin poikaystävä on teosta epäilty.
jenni82
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Mun kaverin poika on ollut koulukodissa samaan aikaan Sinin kanssa joka jo sinäänsä kertoo että jos koulukotiin joutuu ni jo silloin peruskoulu iässä ollut kiinnostus jossain aivan muussa kun koulussa ja ns normaaleissa asioissa. Se ei tee ihmisestä huonoa, se voi olla et olot on ollut huonot himassa tai sitten vaan on oikeesti ollut normaalia hankalampi murkkuikä.. Harmi vaan että jos likalla on oikeasti historiaa että katoillut aiemminkin ni meni turhan kauan ennenko poliisit tai muutkaan otti asiaa todesta ja ottaako vieläkään?
Life. It´s just fucking thing after nother...
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Helmie kirjoitti:Onko tosta hevostallinetistä tullut joku uusi Suomi24, kun tuntuu että siellä tiedetään (tai "tiedetään") monesta jutusta vaikka mitä. :shock:

Joo, muuten kiva saitti, mutta ylläpito on niin aktiivi, että viestiketjut häviää hyvin äkkiä.
Vai että on tällä kadonneella sitten tälläinen "historia".
Enpä nyt sitten ihan satavarmaksi menisi sanomaan, etteikö olisi sitten voinut itsekin ottaa hatkat riidan päätteeksi.
Tosin aika joviaaleja piiloleikkikavereita pitäisi sitten olla, kun eivät ole mitään hiiskuneet, kun näinkin julkisesti etsitään ja yksi istuu jo posessakin taposta epäiltynä.
:?
jenni82
Agentti Scully

Joo, muuten kiva saitti, mutta ylläpito on niin aktiivi, että viestiketjut häviää hyvin äkkiä.
Vai että on tällä kadonneella sitten tälläinen "historia".
Enpä nyt sitten ihan satavarmaksi menisi sanomaan, etteikö olisi sitten voinut itsekin ottaa hatkat riidan päätteeksi.
Tosin aika joviaaleja piiloleikkikavereita pitäisi sitten olla, kun eivät ole mitään hiiskuneet, kun näinkin julkisesti etsitään ja yksi istuu jo posessakin taposta epäiltynä.
:?[/quote]

MIetin ihan samaa ja jotenkin en usko että oikeesti kukaan voi olla niin kusipää tai tyhmä ettei tulisi esiin ny viimeistään kun yksi on jo julkisesti haukuttu alimpaan sinne itteensä ja vangittu, omaiset suunniltaan huolesta ja koko suomen kanssa tietää miltä likka näyttää.. Nyt ei olla enää kuitenkaan 15v ja lastenkodista "hatkoissa" vaan tää on jo astetta vakavampi juttu..
Soulreaper
Alokas

Viesti Kirjoittaja Soulreaper »

Itsekkin tiedän mm; Sinin isän, eikä lähtökohdat elämään voineet olla kovin ruusuiset. Tuola se kilju/pontikkapullo kourissa pyöri kaupungilla ja maakunnissa jo parikymppisenä, ja päivästä toiseen, nyt lienee nelikymppinen ja jossain asuntolassa ilmeisesti. Onko edes hengissä kun ei ole näkynyt. Niin murheellista :cry:
calcutta
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja calcutta »

Voisko joku linkittää tänne hevostallin sen keskustelusivun osion,jossa puhutaa sinin katoamisesta. Olen koittanut etsiä,mutta en löydä. Ja keskustelusivuja käyty ainaki 10 läpi jo, tai jos ette halua suoraan linkittää ni kertokaa ees millä alueella keskustelu on, onko se siinä yleisessä keskustelussa vai jossakin muussa?

Kelasin sitä,et jos poikaystävä ollut osallisena sinin kuolemaan,ni toivottavasti tapaus ratkeaa ajoissa. Ettei tuu samanlaista tapausta kuin teemu puumalan tapauksessa:(. Ja jos kert sinikin liikkui huumepiireissä, niin miksei se poikaystäväki olis liikkunu (siis jos näin on,mitä täälläkin useampaan kertaan joku kirjoittanut?).... Joten toivotaa et tapaus selviää viel, ja sini löytyy pian.

Ps. selailin taas kavereiden sivuja facebookissa, niin vaikuttaa siltä et poliiisit tosiaanki tutkii tapausta ahkerasti. Eräs henkilö on kirjoittanut statukseensa:

"taas poliisille juttelee... vituttaa... mite ne osaa joka päivän pilata?!"

ja eräs toinen henkilö:
"no ai jaa? mulle ne on soitellu melkein joka vitun päivä.
no aina jotakin uutta, mitä ne vois kysyä ihan keltä muulta tahansa. numeroita kyselee ja kaikkea."

Tästä viimeisestä postauksest voisko päätellä jotain..Jokoha teletunnistetietoja tutkitaa (kavereiden siis)?

Muok. Kirjotusvirhe

Jatketaanpas viel kirjotusta, edellisistä facebook-merkinnöistä siis...Varsinki ekasta... Kuulostaako merkintä mielestänne jotenki kolkolta? En nyt tarkoita, että ko. henkilö olisi mitenkään osallisena tapaukseen, mutta Jos mun kaveri olis kadoksissa, ja epäiltäisiin tämän tulleen henkirikoksen uhriksi, niin kyl mä ainaki mielelläni auttaisin mielelläni poliiseja kertomalla omia tietojani?! (Ilman etttä ajattelisin poliisien kanssa jutustelun pilaavan päivän?)
jenni82
Agentti Scully

Mä oon sen linkin heittänyt jo kerran. Onkohan edellisellä sivulla tai sitä seuraavalla.. Seniorit puolella on se keskustelu tai niit on kai 3kpl!!!

Muoks.. Mun linkittämässä ei enää koko keskustelua ole.. Sorry!!
matlockb
Watson itse

Törkeää tekstiä Sinistä, mitä on tänne linkitetty, en muista loukkaavampaa lukeneeni kadonneesta henkilöstä aikoihin.
Oli Sini mikä oli niin hänkin on ihminen kuten me muutkin! Jokohan nuo huoraksi haukkumiset ym. täyttäisivät kunnianloukkauksen tunnusmerkistön..
Jos tuo poikaystävä on väkivaltainen ollut niin olisikohan Sini voinut jäädä kiinni pettämisestä ja siitä syntyneen riidan päätteeksi olisi jotain ikävää tapahtunut..
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Eli siis poikaystävä todennäköisesti, ei exä.
Huomasin muuten tuon P.H:n sivuilta, että aika erinimisiä on hänen veljensä. Sinällään ei väliä, mutta ilmeisesti kaikenkirjavaa sakkia. Ja kaikkien muiden sivut on kiinni, paitsi tämän epäiltynä olevan.
Tosiaan aika rankkaa juttua eri saiteilla, itse en ole ehtinyt niitä lukemaan, kun on jo poistettu.

Ihmettelen vaan, että miksi hän olisi avannut oven niille hepuille, jos olisi juuri ennen sitä tappanut Sinin? Kun aikaisemminhan sanottiin, että kaksi kertaa avasi oven näille ihmettelijöille. Ja luulisi, että jos naapurissa tai jossain lähellä on ihmisiä, jotka on kuulleet Sinin äänen ja vielä käyneet ovellakin, ei olisi kovin helppoa ruumista hävittää. Voihan joku sen huomata.

Kirjoittelu tästä jutusta on kyllä kirjavaa. Sini siis katosi kotoaan, mutta pari sivua taaksepäin jossain uutisessa mainittiin, että katosi sen jälkeen kun oli viettänyt saunailtaa äitinsä luona. Se viittaisi siihen, että äiti oli viimeinen, joka hänet näki. Sitten taas kirjoitetaan, että Sini oli kotonaan, sillä hänen äänensä kuuli joku. Taas jossain kirjoituksessa oli, että oli ollut kavereidensa kanssa ravintolassa. Siis mistä hän oikeastaan katosi? Ja menikö tuon saunaillan jälkeen ravintolaan. Ja sitten kotiin, vai miten?

Poliisi kaiketi aika aktiivisesti kuitenkin noiden fb kirjoitusten mukaan kyselee. Joko etsivät Siniä jonkun luota tai haluavat kysellä tuosta poikaystävästä. Toivottavasti jotain selkoa tulee pian.
NancyDrew
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Näyttää, että Ervintie ei ole niin lähellä Muhoksen keskustaa kuin kuvittelin. En siis ihmettele, vaikka siellä olisi voinut liikkua huomiota herättämättä.

Tässä on myös Iltalehdessä ollut kuva katoamispaikasta.

Kuva
matlockb
Watson itse

Kyllä käsitykseni (mamma71 viestiin viitaten) on että Sini katosi kotoaan, siis poikaystävä on viimeinen joka hänet elossa näki. Äitinsä luota pääsi siis tuonne omaan kotiinsa.
Miksi edelleenkään en ole mistään huomannut että onko maastoetsintöjä tehty? Onko mennyt noin pahasti ohi vaikka olen ketjua ja lehtijuttuja seurannut :roll:
inka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja inka »

matlockb kirjoitti:Törkeää tekstiä Sinistä, mitä on tänne linkitetty, en muista loukkaavampaa lukeneeni kadonneesta henkilöstä aikoihin.
Oli Sini mikä oli niin hänkin on ihminen kuten me muutkin! Jokohan nuo huoraksi haukkumiset ym. täyttäisivät kunnianloukkauksen tunnusmerkistön..
Jos tuo poikaystävä on väkivaltainen ollut niin olisikohan Sini voinut jäädä kiinni pettämisestä ja siitä syntyneen riidan päätteeksi olisi jotain ikävää tapahtunut..
niin ja moniko noista ala-arvoisista on hieman väritettyä tarinaa ja mikä täyttä p*****aa??
tuo mustasukkaisuus teoria vois kyllä olla ihan hyvä, jos kerta sini on ollu baarissa illalla... siis jos!!
ja jos kaverilla on pokkaa voivotella naamakirjassa että kun on niin kova huoli, niin miks ei voisi ovea avata ja jutella oven suussa. tuskin ne ihmiset ovat siellä sisällä käyneet.
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
matlockb
Watson itse

Totta, jos vaikkapa naapuri tulee oman oveni taakse ja oven avaan ni en mä useinkaa niitä sisälle pyydä vaan juttelen oven suussa tai rapussa, joskus saatan pyytää kahville mutta harvoin.
Näin ollen en ihmettele ollenkaan jos on oven avannut ja oven suussa jutellut vaikkapa että kaikki on kunnossa.
Vastaa Viestiin