MITEN KAIKKI MENI (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Veristi
Christopher Lorenzo

Re: MITEN KAIKKI MENI (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Vaikutelmani em. annijatan analyysistä on se, että tuossa on yritetty tulkita satua psykoanalyyttisesti. Muistuttaa hieman sitä, miten lapsen kuuntelussa toiminut psykoterapeutti-sosiaaliohjaaja ilmeisesti teki arvioidessaan lapsen kertomaa. Itse asiassa juuri tämä viittaa mielestäni siihen, etteivät kyseiset tarinat ole välttämättä lapselta vaan Annelilta itseltään. Epäilen hieman sitä, kykenisikö tuonikäinen käyttämään puhkikuluneita metaforia. Abstraktin ajattelun kehittyminen sijoittuu hieman tuon iän jälkeiseen aikaan. Voisin pikemminkin kuvitella, että Anneli itse on kehitellyt tarinat, joissa käytetään kyökkipsykologisia, psykoanalyyttisperäisiä metaforia 'talosta' ja 'ruumiillistumasta'. Annelihan viittasi psykoanalyysiin myös tunnustuskuulusteluissaan, joissa hän kuvaili Jukkaa 'pahuuden' ilmentymäksi, omaa raivoaan 'hysteriaksi' ja tunnetilaansa 'möykyksi'. Toki lapselta on mahdollista kysyä nyt, kuka tarinat oikeasti kirjoitti. Kun vertaa tarinoita piirrokseen, huomaa niissä eron: kuvan hämähäkki näyttää verraten kiltiltä.
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Jos ja tämä on jos Anneli oli suunnitellut murhaa aikaisemmin 2006 kuten jossakin blogistin kuvaamissa papereissa luki ja aikoi selvitä teosta niin, ettei joudu kiinni ja että lapset pitävät häntä vielä turvallisena äitinä, on sadun keksintä ja draaman harjoitteleminen sadusta toden tuntuiseksi saatanallinen. (Hyvä näyttelijä elää rooliaan)
Lapsilta oli sekoitettu totuus ja taru joten on täysin luonnollista että tytär on ihmeissään ja sanoo Annelille tunnustuksen jälkeen -"Ethän sinä sitä tehnyt" No ei tietenkään kun se oli paha noita joka oli loitsuttu ja joka pisti itseään veitsellä ja loitsu otettiin pois. Selittää myöskin sivupersoonan Sillan Sallalle. Kaksi todellisuutta, epäilys kumpi on se oikea. Tai Anneli sulautuu Sillaksi ja tytär Sallaksi. Moninaiset mahdollisuudet. (Liian vähän dataa ei julkista tietoa)
A on horjuttanut ja muovaillut lasten todellisuudentajua toteuttaakseen oman ongelmansa eliminoinnin mahdollisimman vähin vaurioin. Miksi lapset eivät saaneet jatkaa terapiassa? Terapoiko Anneli kotona noitajutuilla ja hämähäkeillä pitääkseen lapset sisällä sadun maailmassa?
Faktojen puutteessa (salaiset kansiot)syvempää analyysiä vaikea tehdä mutta uskon olevani oikeilla jäljillä Aika näyttää.
Ja muistakaa nyt kaikki että lapset ovat tässä uhreja. Ymmärrän hyvin Valkaman lausunnot.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
annijatta
Javier Pena

Tara kirjoitti:Anneli on ainakin neljässä eri kuulustelussa katsonut tärkeäksi korostaa, että hän meni ulos, kuistille (2.12.2006, 6.1.2006, 23.9.2009 ja 5.10.2009 - nämä kerrat nyt ainakin..)

Miksi? Ulkona olemisen hetkeksi luulisi joitain sekunteja (nauhaa seuraten, siitä helposti saatavaan ensivaikutelmaan ja Annelin sanaan luottaen, väliltä 1:55 - 2:05.

1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
...
A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
(_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
2:05 (vaimea kopsahdus)
Uhri: Lala.
Epäilty: Öh

On, oikee Vilijonkka on.. siinä kanssa yksi.

Se 'tapahtu kaks kertaa se' kuse lähti Annelin perää.. - näin Anneli selitti JJ:lle..Varmuuden vuoksi.

Mitenkähän se nyt sitten oikeesti meni! Kyllä oli tärkeää muistuttaa moneen kertaan tuosta 'olin silloin ulkona', kun Jukka sai kuolettavat iskut. Relevanttia? Mihin nähden? Miksei sanonut suoraan? Miksi 'antoi ymmärtää'? Rakasta miestäni hakattiin, minäpä piipahdin kuistille vähän miettimään et mitä mä teen. Mittää ei tullu mieleen..
lisäys:
Eihän Annelin pitänyt muistaa mitään sen puukon iskun jälkeen.

OT ^^ Älkääs nyt.. :) Monet on paaljon sanavalmiimpia, ja sivistyneempiä (mun kaameet alatyyliset jutut on tukkijoelta, uskokaa pois vaan. Pitäisi vähän niitä hillitä.. olen yrittänyt) Mua alkoi nyt itteeki kyllä naurattaa tuo ootkos joku huijari koko äijä..hahahaa..hullunkurista..murhaaja koko muija.
No jos se kävi siellä kuistilla pistämässä itseään ettei lapset näe ja kauhistu. Ehkäpä se tytön kiljaisu liittyy siihen Annelin itsensä puukottamiseen.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Ainakin perhekerhon juttuja äiti ja esik ovat tehneet yhdessä. Nyt näyttää siltä että äiti on tarvinnut yhteistyöapua enemmänkin...

Linkin alla on kuvakollaasi. Leikkasin ja liimasin..Alaik:n kasvot ja nimen olen peittänyt. Keräsin kuvat perhekehosta ja uutisista. T:n kuvat löytää nimellä googlen kuvahaulla, kaikkihan tämän tietenkin tietävät. Minua vaivaa tuo että molemmissa kuvissa on l:lla jokin vempain, pieni radio(?), kännykkä tai jokin muu äänilaite.. En sano yhtään enempää! :)

da Auer case
http://i1105.photobucket.com/albums/h34 ... oodi-1.jpg
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Veristi
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Valitettavasti minulla ei ole tässä nyt aikaa analysoida em. S&S-tarinoita tämän tarkemmin, mutta kiitokset vaan annijatalle siitä, että tulin vihdoin perehtyneeksi näihin satuihin. Alan tulla entistä vakuuttuneemmaksi siitä, että molemmat ovat Annelin tekeleitä. Ja kuten annijatta tuossa mainitsee, niillä lienee jotain tekemistä lasten todellisuudentajun sekoittamisen kanssa. Lisäksi näen tässä myös Annelin oman itsensä 'terapointia', mikäli nämä ovat Annelin näpeistä peräisin. Kun hän ei ole voinut kertoa asioista kenellekään, tarinankerronta on voinut toimia ainoana purkautumiskanavana. Toisaalta näen tässä Annelille niin tyypillistä ähäkutti-mentaliteettia: paljastaa näiden kahden sadun kautta surmatapahtumat ilman, että kukaan huomaa sitä. Kaikki sadun päähenkilöt saattavat liittyä Anneliin itseensä 'monikasvoisena' persoonana. (No, meni hieman kyökkipsykologian puolelle, mutta tarkoituksena oli hahmottaa sitä, miten kaikki meni 'oikeastikin'.)
annijatta
Javier Pena

Tara kirjoitti:Ainakin perhekerhon juttuja äiti ja esik ovat tehneet yhdessä. Nyt näyttää siltä että äiti on tarvinnut yhteistyöapua enemmänkin...

Linkin alla on kuvakollaasi. Leikkasin ja liimasin..Alaik:n kasvot ja nimen olen peittänyt. Keräsin kuvat perhekehosta ja uutisista. T:n kuvat löytää nimellä googlen kuvahaulla, kaikkihan tämän tietenkin tietävät. Minua vaivaa tuo että molemmissa kuvissa on l:lla jokin vempain, pieni radio(?), kännykkä tai jokin muu äänilaite.. En sano yhtään enempää! :)

da Auer case
http://i1105.photobucket.com/albums/h34 ... 2/da-Auer-
koodi-1.jpg
Siinähän ne Silla ja Salla ja Sillalla pitkä vaalea poninhäntä (ei nyt sentään pirunhäntä) sekä suuri hämähäkki vieressä jota vastaan taistella
Instigator
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Instigator »

Tara kirjoitti:Minua vaivaa tuo että molemmissa kuvissa on l:lla jokin vempain, pieni radio(?), kännykkä tai jokin muu äänilaite.. En sano yhtään enempää! :)
Onneksi et sano. Sitä kuvaa on hieman vaikeaa ottaa ilman kameraa. Ilman tuota "vempainta" ei olisi myöskään noita kuvia. Joten älä anna sen suotta vaivata.
Tara
Horatio Caine

Aivan, Instogator, olin aikeissa päästää päähäni ajatuksen, että haa.. toisessa kuvassa (niistä kahdesta itse otetusta) on teksti n i ä p n i r ä ä v eli se pitää lukea oikealta vasemmalle a la da Auer! hhah.. hahha.. siis :lol: ..mutta en päästänyt..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

:lol: Tara

Eh, ei siinä mitään että ottaa sanelimella kuvia peilin kautta :mrgreen: , mutta kaiken lisäksi sulla on ihan väärä henkilö kuvissa.
There are no crimes behind enemy lines
Tara
Horatio Caine

Rezah kirjoitti::lol: Tara

Eh, ei siinä mitään että ottaa sanelimella kuvia peilin kautta :mrgreen: , mutta kaiken lisäksi sulla on ihan väärä henkilö kuvissa.
Kuinka niin väärä? :shock:
kummassa vai molemmissako?

edit: niin, tiedän kyllä että samannimisiä löytyy tuolta merten takaa, mutta minä kyllä ymmärsin että nämä ovat yhdestä ja samasta kotimaisesta henkilöstä ..

Jos näin on niin sen 'väärän' voi poistaa, nyt vasta tajusin, photobuckettin editorilla..
hankala selvittää asiaa julkisesti.. :| nooh??
Kumpi?
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Kumpikin. Oikea löytyy kyllä netistä, mutta erehtyä ei voi, on niin äitinsä näköinen kun olla ja voi.

Itse en halua yhtään lapsen kuvaa/nimeä tänne :)
There are no crimes behind enemy lines
Tara
Horatio Caine

Rezah kirjoitti:Kumpikin. Oikea löytyy kyllä netistä, mutta erehtyä ei voi, on niin äitinsä näköinen kun olla ja voi.

Itse en halua yhtään lapsen kuvaa/nimeä tänne :)
En minäkään. Sellaiset kuvat, joitten kasvot on hämärretty, ovat eri asia.

Voisitko jotenkin selittää minulle missä se on?... heh .. jollain salakielellä vaikka
Joku muu varmaan voi, ellet voi.

Tekisin uuden kollaasin ja poistaisin vanhan ..

Mutta samapa tuo toisaalta, kun kasvoja en ole laittanut, enkä tietenkään laittaisi vastedeskään! Eiväthän ne siinä kollaasissa mikään oleellinen asia ole.. vai ovatko?

Siis, onko sinusta tärkeää että 'kuvassa on oikea henkilö vai ei??

Kuvakollaasini on kuvallinen spekulaatio, minfosalapoliisi-kuva-arvoitus, esim: mitä kaikkea yhteistyötä äiti on lapselleen ehdottanut, lastaan velvoittanut, käskenyt jne..
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Miten kaikki meni?

Mielenkiintoista on se, että naapurin terassilla oli käynyt viikko-puolitoista ennen Lahden murhaa tuntematon, ulkopuolinen henkilö äänekkäästi ”kompastumassa tuoleihin ja pöytään” ja naapurin todistuksen mukaan myös siirrellyt terassikalusteita. (Naapurin kuulustelupöytäkirja 3.5.2007)

Tämä itselleni uusi tieto ulkopuolisen riehumisesta naapurin terassilla ennen iskua Lahti-Auer residenssiin voi tuoda esiin vaikka seuraavan tapahtumakulun:

- perusrosvo on käynyt kartoittamassa seuraavaa kohdettaan ja kompuroinut naapurin terassilla – pelästynyt valoja, jotka naapuri omien sanojensa mukaan sytytti.

- sen verran on terassin ikkunasta nähnyt, että näillä asukeilla oli arvokasta tavaraa takkahuoneessa esim. taulu-tv ym.

- viikon päästä lähdettiin kunnon varkaisiin mutta ei enää naapuritaloon vaan Lahti-Auereille, jossa ”ei toivottavasti niin herkkiä oltu äänille”

- rosvolle olikin kauhea shokki, että tässä asunnossa asuikin suurperhe ja vanhempien makuuhuone takkahuoneessa – huoneessa, josta piti varastaa kaikki mukaan irtoava.

- loput häke-nauhassa
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
annijatta
Javier Pena

Anneli se siellä valmisteli lavastustaan. Oikein kolisteli ja siirteli kalusteita.
Murhaahan oltiin suunniteltu pitemmän aikaa syyttäjän mukaan. Ja tarkkana tyttönä Anneli otti huomioon tämänkin asian. Ja hyvinhän tämäkin on auttanut sumuverhon tihentämisessä. Tätähän todistaa kuuden vuoden tutkinta eikä vieläkään olla totuutta lähelläkään.
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Surmatapa ei oikein sopine Kotipoliisin hahmotelmaan. Taulutelkkarin saa helpomminkin kuin iskemällä 70 veitsen iskua ja kerran-kaksi tehokkaammalla välineellä. AA:n kertomuksen mukaan huppis tuli sisään aikomuksenaan surmata JL, tuli sisään ja siirtyi JL:n silmittömään raakalaismaiseen tappoon/murhaan.

On suurempi mahdollisuus voittaa lotossa kuin että summamutikkaisesti joku hyökkää sisään ja tappaa, kuten JL tapettiin.

Mutta on mielenkiintoinen seikka mitä naapurin terassikalusteille kävi. Olisi kai naapuri tiedostanut jos tuuli olisi heilutellut.

Naapuri myös todisti valojen olleen päällä surmatalossa puolen yön jälkeen, vastoin AA:n kertomusta.

Mielenkiintoisia sattumia.
Vastaa Viestiin