Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)
Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)
Joidenkin kirjoittajien kyvyttömyys ymmärtää erilaisia (omasta poikkeavia) mielipiteitä.
Joidenkin kirjoittajien fiksoituminen omaan ratkaisuvaihtoehtoon niin, että muitten, asiallinenkin, tuosta ratkaisuvaihtoehdosta poikkeava pohdiskelu tyrmätään alentavilla kommenteilla tai jopa tosiasioitten vääristelyllä.
Joidenkin kirjoittajien tapa tuomita kokonaisia kansanryhmiä muutaman mätämunan toiminnan perusteella.
Jankkaaminen saman argumentoinnin ympärillä ikään kuin viimeisen sanan sanoja olisi oikeassa (ja muut väärässä).
Joidenkin kirjoittajien fiksoituminen omaan ratkaisuvaihtoehtoon niin, että muitten, asiallinenkin, tuosta ratkaisuvaihtoehdosta poikkeava pohdiskelu tyrmätään alentavilla kommenteilla tai jopa tosiasioitten vääristelyllä.
Joidenkin kirjoittajien tapa tuomita kokonaisia kansanryhmiä muutaman mätämunan toiminnan perusteella.
Jankkaaminen saman argumentoinnin ympärillä ikään kuin viimeisen sanan sanoja olisi oikeassa (ja muut väärässä).
Kenraali George S. Patton sen tiivisti hyvin: "Russians are drunks with no regard for human life" . Itä-Ukrainan tapahtumat sen taas todistavat.
-
Joku toinen
- Sabrina Duncan
Et kai tarkoita Sirua ja ulkomaalaisten määrää Suomen vankiloissa?Punamusta kirjoitti:Ärsyttää nimimerkit jotka mollaavat muita rasisteiksi ja peräänkuuluttavat avarakatseisuutta samalla kun itse yleistävät kansallisuuden/syntyperän perusteella, laukovat ikäviä kommentteja ulkomaalaisista ja nimittelevät tiettyjen maiden kansalaisia halventavasti.
No kyseinen aihe ja Sirun kirjoitukset ovat pelkkää rasismia muita kuin somaleita kohtaan. Jotenkin tuntuu että Siru salaa toivoo että olsi syntynyt somaliksi. Kenkälankilla voi tilanteen vielä korjata...
-
Inhorealisti
Tämä Pazen viesti on mielestäni tämän viestiketjun ylivoimaisesti osuvin ja järkevin!!! Kiitos!Paze kirjoitti:Joidenkin kirjoittajien kyvyttömyys ymmärtää erilaisia (omasta poikkeavia) mielipiteitä.
Sisällöllisesti minulla ei ole siihen mitään lisättävää. Näitä epäkohtia tosin tapaa tämän tästä reaalimaailmassakin, joten minkä tässä voi muuta kuin kohautella hartioitaan - miksi kirjoittajat eivät paranna tapojaan.
Toivottavasti kuitenkin muutama kirjoittaja lukisi Pazen viestin, katsoisi peiliin ja pohtisi todella ankarasti, voisinko ja millä tavoin ottaa neuvosta vaarin.
Se on kuule tuo narsismi niin paha tauti, että vaikka kattois kahteen peiliin ei niistä näy kuin itse täydellisyys.Inhorealisti kirjoitti:Tämä Pazen viesti on mielestäni tämän viestiketjun ylivoimaisesti osuvin ja järkevin!!! Kiitos!Paze kirjoitti:Joidenkin kirjoittajien kyvyttömyys ymmärtää erilaisia (omasta poikkeavia) mielipiteitä.
Sisällöllisesti minulla ei ole siihen mitään lisättävää. Näitä epäkohtia tosin tapaa tämän tästä reaalimaailmassakin, joten minkä tässä voi muuta kuin kohautella hartioitaan - miksi kirjoittajat eivät paranna tapojaan.
Toivottavasti kuitenkin muutama kirjoittaja lukisi Pazen viestin, katsoisi peiliin ja pohtisi todella ankarasti, voisinko ja millä tavoin ottaa neuvosta vaarin.
Jotkut ihmiset eivät vaan ymmärrä, että eivät ymmärrä! Ja tällä foorumilla ja varsinkin Ulvila-osiossa niitä on useita.
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
Kyllä taas muistaa tulleensa roskaväen foorumille, kun ensinnäkin aloitukset ovat lähes pelkästään jotain "katsokaa maahanmuuttaja teki jotain"-roskaa ja jopa poliisin etsimää suomalaista pedofiilia käsittelevässä uutisessa tuodaan maahanmuuttajat esille.
Minulla ei ole enää oikeastaan kuin kaksi aihetta, mitkä kiinnostavat riittävästi, että tänne niistä voin tehdä aloituksen, eikä niissäkään kyllä hirveästi ole kirjoitettavaa. Mutta sen jälkeen luultavasti häivyn ja jätän roskaväen tänne keskenään keskustelemaan arvoonsa sopivalla tavalla.
Minulla ei ole enää oikeastaan kuin kaksi aihetta, mitkä kiinnostavat riittävästi, että tänne niistä voin tehdä aloituksen, eikä niissäkään kyllä hirveästi ole kirjoitettavaa. Mutta sen jälkeen luultavasti häivyn ja jätän roskaväen tänne keskenään keskustelemaan arvoonsa sopivalla tavalla.
En löytänyt yleistä keskustelupuuta, joten laitanpa tänne asian, joka lähinnä ihmetyttää.
Kyse on copy-paste-kirjoittajista, jotka pääasiassa kopioivat VAIN juttuja nettilehdistä ja siirtävät niitä tänne liukuhihnalta.
Luupää-nimimerkiltä laskin kaksi sivua nimimerkin tekstejä hausta:
Raakalainoja vain linkin kera, ei omaa panosta: 18 kpl.
Raakal. + linkki + 1-3 riviä mainintoja: 8 kpl.
Omia tekstejä tai kommentteja ilman lehtilainauksia: 3 kpl.
Tuolta "katso kirjoittajan aik. viestit" voi varmistaa asian.
Olen tottunut, että lainoja voi toisinaan laittaa sinällään, mutta että jotain omaa panosta pitäisi keskustelussa olla. Muutoin on turha luulla, että ihmiset olisivat niin aivottomia, että eivät osaisi hakea netistä juttuja linkin perusteella.
Kopiokone-nikeiltä toivoisi omaa panosta enemmän. Pelkkä kopioiden lätkiminen ei kummoista kuvaa anna, vaikka miten ahkerasti kopioisi. - Mitä mieltä olette ilmiöstä? Ovatko kopiokonetyypit silti hyviä keskustelun eteenpäinviejiä, vaikkeivät uutta tuokaan - kun vain nettilehtien tekstiä esitellään.
Mikä mahtaa olla one-linereilla tai ilman mitään kopsattujen tekstien ennätys yhdeltä nikiltä? Siinäpä viikon kisa!
Kyse on copy-paste-kirjoittajista, jotka pääasiassa kopioivat VAIN juttuja nettilehdistä ja siirtävät niitä tänne liukuhihnalta.
Olen tottunut, että lainoja voi toisinaan laittaa sinällään, mutta että jotain omaa panosta pitäisi keskustelussa olla. Muutoin on turha luulla, että ihmiset olisivat niin aivottomia, että eivät osaisi hakea netistä juttuja linkin perusteella.
Kopiokone-nikeiltä toivoisi omaa panosta enemmän. Pelkkä kopioiden lätkiminen ei kummoista kuvaa anna, vaikka miten ahkerasti kopioisi. - Mitä mieltä olette ilmiöstä? Ovatko kopiokonetyypit silti hyviä keskustelun eteenpäinviejiä, vaikkeivät uutta tuokaan - kun vain nettilehtien tekstiä esitellään.
Mikä mahtaa olla one-linereilla tai ilman mitään kopsattujen tekstien ennätys yhdeltä nikiltä? Siinäpä viikon kisa!
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Jos/kun ketjuja olisi tarkoitus olla myöhemminkin luettavissa niin on mielekästä että niihin kopioidaan asiaa koskevat uutiset sellaisenaan ja linkin kanssa. Pelkkä linkki saattaa lakata toimimasta ajan kuluessa. Toki perään sitten voi oman kommentin ja antinsa kirjoittaa mutta aina sitä ei ole.Belker kirjoitti:En löytänyt yleistä keskustelupuuta, joten laitanpa tänne asian, joka lähinnä ihmetyttää.
Minulle siis ihan ok ilmiö jota teen itsekin.
Ymmärrän, mitä Belker tarkoittaa. Jos on jo käynyt lukemassa iltapäivälehtien sivuilta päivän uutiset, kannattaa jättää tämä sivusto väliin, koska ns. uutisautomaatit ovat copypastettaneet samat jutut sellaisinaan aloituksiksi, usein vielä nekin, joilla ei ole mitään arvoa tämän sivuston kannalta.
Aloitukseen olisi tosiaan hyvä lisätä jotain omaakin ja nähdä vähän vaivaa, etenkin jos kyse on ulkomaan uutisesta, joita suomalaiset iltapäivälehdet usein käsittelevät hyvin pinnallisesti. Lähinnä ainoastaan sellaisissa hyvin merkittävissä ja järkyttävissä rikoksissa suora copypastettaminen aloitukseen on ymmärrettävää. Eri asia sitten, jos aloitus on jo tehty, niin siihen voi liittää uutisia sellaisenaankin, jos ne antavat jotain uutta keskusteluun.
Mutta eihän tämän sivuston laatu tästä valittamalla parane. Tänne on jo pitkään laitettu triviaaleja pikku-uutisia, kirjoittajan omaa agendaa palvelevia uutisia, joissa on joku "viesti", mutta jonka rikoksessa ei ole sinänsä mitään merkittävää, shokeeraavia sensaatiouutisia ym. roskaa, mitä tämä sivusto on jo täynnä. Sen seasta pitäisi yrittää löytää ne oikeasti kiintoisat tapaukset.
Aloitukseen olisi tosiaan hyvä lisätä jotain omaakin ja nähdä vähän vaivaa, etenkin jos kyse on ulkomaan uutisesta, joita suomalaiset iltapäivälehdet usein käsittelevät hyvin pinnallisesti. Lähinnä ainoastaan sellaisissa hyvin merkittävissä ja järkyttävissä rikoksissa suora copypastettaminen aloitukseen on ymmärrettävää. Eri asia sitten, jos aloitus on jo tehty, niin siihen voi liittää uutisia sellaisenaankin, jos ne antavat jotain uutta keskusteluun.
Mutta eihän tämän sivuston laatu tästä valittamalla parane. Tänne on jo pitkään laitettu triviaaleja pikku-uutisia, kirjoittajan omaa agendaa palvelevia uutisia, joissa on joku "viesti", mutta jonka rikoksessa ei ole sinänsä mitään merkittävää, shokeeraavia sensaatiouutisia ym. roskaa, mitä tämä sivusto on jo täynnä. Sen seasta pitäisi yrittää löytää ne oikeasti kiintoisat tapaukset.
- Marokon Kauhu
- Ainesta Watsoniksi
Sitä odotellessaSiru83 kirjoitti: Minulla ei ole enää oikeastaan kuin kaksi aihetta, mitkä kiinnostavat riittävästi, että tänne niistä voin tehdä aloituksen, eikä niissäkään kyllä hirveästi ole kirjoitettavaa. Mutta sen jälkeen luultavasti häivyn ja jätän roskaväen tänne keskenään keskustelemaan arvoonsa sopivalla tavalla.
T.
Roskaväki
- Väestönvaihto
- Turhanpaikan hakijat
- Kotoutumisteollisuus
- VOK - business
- Partalapset
- Huonolaatuiset mamut
- Islamisaatio
-
Inhorealisti
Ymmärrän tuskasi ja nopealla pohdinnalla ajattelen asiaa kahdesta näkökulmasta. Ensinnäkin, olet oikeassa. Uutisten liimaaminen tänne on jokseenkin turhaa etenkin, kun joissakin keskusteluissa näkee silloin tällöin saman uutisen miltei samoilla sanoilla KAHDEN eri kirjoittajan toimesta kopioliimatun. Pahin lienee se yksi hourulainen (joka istuu parhaillaan kakkua), joka kopioliimaa useita eri aihepiirin uutisia samaan viestiin ja sen päälle esittää vielä totuudenvastaisia väitteitä.Belker kirjoitti:
Toinen näkökulma: en itse ole kovin viitseliäs etsimään kuten sanoit "netistä juttuja". Jossain määrin olen tyytyväinen siihen, että joku tekee likaisen työn puolestani. Mielestäni melko suurta osaa täällä esitetyistä uutisista en ole sattunut huomaamaan valtamedioin sivuilta. Eli Belker, itse olen melko kahtiajakoisissa tunnelmissa tämän asian osalta.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Olenko mä nyt ihan ainoa jonka mielestä se oikeasti on ketjujen kannalta järkevää ja tarpeellistakin että uutiset sinne kopioidaan? Tottakai ne tämän päivän uutiset voi lukea lehtienkin sivuilta mutta entäs kahden vuoden takaista uutista..
No tämäpä se vasta ärsyttääkin
(Vaikka joo, joskus siellä on samat uutiset moneenkin kertaan ja sitten löytyy tosiaan niitä jotka vetää joka aiheeseen mukaan kansainvälisen ihmiskaupan, elinkaupan ja huumekaupan.) Minä tarkoitan siis vain juttuun kuuluvia uutisia.
No tämäpä se vasta ärsyttääkin
(Vaikka joo, joskus siellä on samat uutiset moneenkin kertaan ja sitten löytyy tosiaan niitä jotka vetää joka aiheeseen mukaan kansainvälisen ihmiskaupan, elinkaupan ja huumekaupan.) Minä tarkoitan siis vain juttuun kuuluvia uutisia.
IMO: on hyvä, että oleelliset uutiset kopioidaan (oleellisin osin). Mutta jos on joku tietty tapahtuma, mistä uutisoidaan koko ajan lisää, niin päällekkäisyyttä väkisinkin tulee, useimmiten aivan liikaa. Ennen kopiointia kannattaisi tosissaan katsoa, tuoko uutinen jotain oleellista uutta jutusta esiin. Itse en ainakaan viitsi uhrata aikaa sille, että lukisin täältä saman, minkä netistä muutenkin löytää.nuusku-nella kirjoitti:Olenko mä nyt ihan ainoa jonka mielestä se oikeasti on ketjujen kannalta järkevää ja tarpeellistakin että uutiset sinne kopioidaan? Tottakai ne tämän päivän uutiset voi lukea lehtienkin sivuilta mutta entäs kahden vuoden takaista uutista..
Sitten on myös mahdollista, että jotkin uutisankat muuttuvat varteenotettaviksi lähteiksi, vaikka ne olisi myöhemmin korjattukin.
Sen sijaan en ymmärrä, että joka uutiselle/tapaukselle/sattumukselle avataan aina oma ketju, sillä onhan meillä olemassa mainio Lehtien lööpit, jotka eivät ansaitse omaa ketjua.
Juuri noin! Ja lisäksi mua häiritsee ns mututieteilijät, jotka ovat sitä mieltä, että heidän omat kokemuksensa (lapsuuden- ym) ja uskomuksensa ovat ainoat oikeat yleispätevät tulkinnat joka paikkaan.Paze kirjoitti:Joidenkin kirjoittajien kyvyttömyys ymmärtää erilaisia (omasta poikkeavia) mielipiteitä.
Moni nikki aliarvioi niitä taitoja, joita esim tutkijakoulutuksen läpikäyneet henkilöt ja tutkijoina vaikuttaneet henkilöt ovat opinnoissaan ja työssään oppineet. Todella ärsyttävää...
Moni heittää samaan soppaan kalat ja lihat ja mausteeksi laittavat omia tunteitaan ja tekemisiään kirjoittamishetkellä. Samaan viestiin laitetaan eri tekstityylejä, värejä, kirjasinkokoja, lainauksia ja vähän sitä ja tätä asiaa sivuavaa.
Muista lähdekritiikki!
-
Lähtöruutu
- Neuvoja-Jack
Öhöm, vastasin Skoonelle, mutta väärään ketjuun. En osaa siirtää vastausta tänne. Olen hieman ruosteessa.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Mm, totta. Se on ihan hyvä tapa että uudesta uutisesta postaa vain uuden tiedon ja jättää sen vanhan kertauksen pois.Mariacka kirjoitti:IMO: on hyvä, että oleelliset uutiset kopioidaan (oleellisin osin). Mutta jos on joku tietty tapahtuma, mistä uutisoidaan koko ajan lisää, niin päällekkäisyyttä väkisinkin tulee, useimmiten aivan liikaa. Ennen kopiointia kannattaisi tosissaan katsoa, tuoko uutinen jotain oleellista uutta jutusta esiin. Itse en ainakaan viitsi uhrata aikaa sille, että lukisin täältä saman, minkä netistä muutenkin löytää.nuusku-nella kirjoitti:Olenko mä nyt ihan ainoa jonka mielestä se oikeasti on ketjujen kannalta järkevää ja tarpeellistakin että uutiset sinne kopioidaan? Tottakai ne tämän päivän uutiset voi lukea lehtienkin sivuilta mutta entäs kahden vuoden takaista uutista..
Sitten on myös mahdollista, että jotkin uutisankat muuttuvat varteenotettaviksi lähteiksi, vaikka ne olisi myöhemmin korjattukin.
Sen sijaan en ymmärrä, että joka uutiselle/tapaukselle/sattumukselle avataan aina oma ketju, sillä onhan meillä olemassa mainio Lehtien lööpit, jotka eivät ansaitse omaa ketjua.