Helsingin suurmoskeijahanke

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
disposal
Jane Marple

Re: Turvallisuusselvitys Helsinkiin kaavaillusta suurmoskeij

Viesti Kirjoittaja disposal »

Täytyy odotella että YLE1 A-Studio Talk jakso tulee areenaan jakoon, niin jokainen voi katsoa kyseisen keskustelun missä Ozan Yanar (vihr.), Atte Kaleva (kok.) ja Suldaan Said Ahmed (vas.) sekä moskeijahankkeen vetäjä Pia Jardi riitelee hankeesta. En tiedä menikö ylellä suora lähetys vihkoon vai mikä oli että moskeijan kannattajat nolasivat itsensä toistuvasti. Atte Kalevan asiantuntemus oli hienoa. vapaasti muutamia puolustajien kommentteja lainaten
-Minä olla huva esimerki suomalaisesta musliminuoresta
-jos moskeija olisi salafistinen niin en naisena saisi olla puolustamassa moskeijaa, koska olen kuitenkin niin moskeija ei olisi saladistinen. islam syrijii naisia, mutta nyt kun olen keulakuva,
niin ei syrjikkään
-et ole käynnyt dubaissa(olen useasti-Atte Kaleva) no olet kuitenkin väärässä
-vaikka perustatte lausunnot tutkimuksiin ja faktaan, olette väärässä
-ja paras. koska suomi käy kauppaa, jopa asekauppaa lähi-itään, niin moskeijan tekeminen suomeen on kaupankäyntiin verrattava asia.

Vetää hiljaiseksi tämä touhu...
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Luupää kirjoitti:'
Vapaavuoren historiallisen hurja äänisaalis kertoo mitä mieltä kansalaiset ovat suurmoskeijasta.

Ei kristinuskonkaan väkivaltaisesta pakkolevittämisestä maahamme aikoinaan mitään hyvää seurannut.
Jep, ainoa asia, jonka tiedän Vapaavuoresta olevan jopa positiivinen.

Kerroppa nyt, mitäpä pahaa se kristinusko toikaan suomeen, kun kerran aiheesta trollaat!

Kerro myös, mitäpä ihanaa ollenkaan on saanut aikaiseksi ihmisille ateistiset maat, joissa ei uskontoja ollut!
Kaikella on aikansa.
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

DemlaMinfo kirjoitti:
Totuuden Puolesta kirjoitti:Johonkin ruotsinkieliseen kuntaan voisi tämän moskeijan ennemminkin sijoittaa. Ahvenanmaalle kenties?
Ullanlinnaan, Eiraan, Kaarinaan, tai Kamppiin. Miksi ei?

Kalasatama on huono paikka palatsille.
Vanhassa Kakolassa on hyvät tilat vapaana, ettei tartte rakentaa. Voidaan lyödä porttikin kiinni lopullisesti, ettei kukaan häiritse ja portissahan taitaa lukea valmiiksi islamilaisuuden ydinteksti, "ken tästä käy, saa kaiken toivon heittää".

Hallelujaa.
Amen. Amen.
Kaikella on aikansa.
sinnerman
Olivia Benson

Re: Helsingin suurmoskeijahanke

Viesti Kirjoittaja sinnerman »

Katselin tuon A-talkin.Täytyy myöntää että tuo Kaleva oli asiallinen kaveri tuossa (olen pitänyt häntä aiemmin hieman hölmönä).

Tämä Jardi teki itsestään idiootin jonka ainoa agenda näytäää olevan hänen "sanomansa".
Eriäville mielipiteille ei tällä itse itsensä aivopesseellä burhistilla ole tilaa.

Suurmoskeijan hinta 140 miljoonaa (tämän Bahrain ehkä rahoittaa) jonka päälle vuosi kustannukset 6-7 miljoonaa (näihin kuluihin ei maksajaa tiedossa).
Kuten aiemmin ollaan todettu ovat nämä moskeija puuhastelijat jo nyt ,niin henkilökohtaisissa ,kuin yhdistyskohtaisissakin (joita on siis verovaroin jo tuettu) ulosotoissa, joten ei liene pienintäkään epäilystä miten tämän tyylisen suurhankkeen kanssa kävisi ja kuka sen lopulta maksaisi.

Jos tämmöinen hanke jostain syystä tehtäisiin ja se myöhemmin ajautuisikin veronmsaksajien kontolle, ei siitä enää missään vaiheessa saataisi tehtyä mitään muuta kuin tuo moskeija, koska se olisi jo uskunnonvapauden vastaista ja rasismia ja ties mitä.
Kyseessä siis loputon rahakuoppa joka ei tänne ainakaan tuossa kokoluokassa kuulu.
Marokon Kauhu
Ainesta Watsoniksi

Re: Islam

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/suu ... io_k-64219
– Mielestäni on päivänselvää, eikä sitä kannata lähteä kiistämään, että tämä moskeija, jota tänne ollaan puuhaamassa, ei ole suomalaisten muslimien moskeija. Se on salafistien moskeija. Ei se palvele shiioja, ei se palvele suufeja, eikä se palvele kaikki sunnalaisia, Kaleva totesi.
Sitten kun tuota aletaan rakentamaan, niin tänne tulee tiedot niistä yrityksistä ja henkilöistä, jotka ottavat sen 30 hopearahaa Suomen lopullisesta islamisoimisesta.
Jokainen voi sitten lähettää haluamansa terveiset näille tahoille.
  • Väestönvaihto
  • Turhanpaikan hakijat
  • Kotoutumisteollisuus
  • VOK - business
  • Partalapset
  • Huonolaatuiset mamut
  • Islamisaatio
Totuuden Puolesta
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Totuuden Puolesta »

disposal kirjoitti:Täytyy odotella että YLE1 A-Studio Talk jakso tulee areenaan jakoon, niin jokainen voi katsoa kyseisen keskustelun missä Ozan Yanar (vihr.), Atte Kaleva (kok.) ja Suldaan Said Ahmed (vas.) sekä moskeijahankkeen vetäjä Pia Jardi riitelee hankeesta. En tiedä menikö ylellä suora lähetys vihkoon vai mikä oli että moskeijan kannattajat nolasivat itsensä toistuvasti. Atte Kalevan asiantuntemus oli hienoa. vapaasti muutamia puolustajien kommentteja lainaten
-jos moskeija olisi salafistinen niin en naisena saisi olla puolustamassa moskeijaa, koska olen kuitenkin niin moskeija ei olisi saladistinen. islam syrijii naisia, mutta nyt kun olen keulakuva,
niin ei syrjikkään
-ja paras. koska suomi käy kauppaa, jopa asekauppaa lähi-itään, niin moskeijan tekeminen suomeen on kaupankäyntiin verrattava asia.

Siis onko tuossa 3 puolesta puhujaa ja vain 1 vastustaja? Todella epäreilua ja asenteellista toimintaa taas Yleltä.
Pelkästään vuonna 2017 on tähän mennessä tapahtunut 1540 muslimien tekemää terrori-iskua 56 eri maassa, joissa uhreja 10661 kuollutta ja 11028 loukkaantunutta mukaan lukien lapsia.

The Religion of Peace
ReissuLasse
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

ajanpatina kirjoitti:
DemlaMinfo kirjoitti:
Totuuden Puolesta kirjoitti:Johonkin ruotsinkieliseen kuntaan voisi tämän moskeijan ennemminkin sijoittaa. Ahvenanmaalle kenties?
Ullanlinnaan, Eiraan, Kaarinaan, tai Kamppiin. Miksi ei?

Kalasatama on huono paikka palatsille.
Vanhassa Kakolassa on hyvät tilat vapaana, ettei tartte rakentaa. Voidaan lyödä porttikin kiinni lopullisesti, ettei kukaan häiritse ja portissahan taitaa lukea valmiiksi islamilaisuuden ydinteksti, "ken tästä käy, saa kaiken toivon heittää".

Hallelujaa.
Amen. Amen.
Se mitään tyhjillään ole, eikä ko. teksti liity sinne.

Ei ole tarpeen edes leikillään miettiä mitään vaihtoehtoisia paikkoja kun ne ei tänne kuulu saati muualle Eurooppaan.
disposal
Jane Marple

Totuuden Puolesta kirjoitti: Siis onko tuossa 3 puolesta puhujaa ja vain 1 vastustaja? Todella epäreilua ja asenteellista toimintaa taas Yleltä.
Ylella perinteinen 2vs2 keskustelu missä kantis+mamu pareittain oltiin puolesta ja vastaan. Itse välillä epäilen että yle pyrkii vaikuttamaan haastateltavien valinnoilla lopputulokseen. Nyt Kalevan osaaminen ja faktapohjainen vastailu pelasti keskustelun totaaliselta valehtelulta.
ViperFace
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ViperFace »

Totuuden Puolesta kirjoitti:
disposal kirjoitti:Täytyy odotella että YLE1 A-Studio Talk jakso tulee areenaan jakoon, niin jokainen voi katsoa kyseisen keskustelun missä Ozan Yanar (vihr.), Atte Kaleva (kok.) ja Suldaan Said Ahmed (vas.) sekä moskeijahankkeen vetäjä Pia Jardi riitelee hankeesta. En tiedä menikö ylellä suora lähetys vihkoon vai mikä oli että moskeijan kannattajat nolasivat itsensä toistuvasti. Atte Kalevan asiantuntemus oli hienoa. vapaasti muutamia puolustajien kommentteja lainaten
niin ei syrjikkään

Siis onko tuossa 3 puolesta puhujaa ja vain 1 vastustaja? Todella epäreilua ja asenteellista toimintaa taas Yleltä.
Et kai vaan vähän olettanut, että jos nimi on Ozar Yanar ja edustaa vihreitä, niin on automaattisesti hankkeen puolella? :mrgreen:

Toinen tunnettu maahanmuuttajataustainen hankkeen vastustaja on tutkija Alan Salehzadeh. Tiesitkö muuten, että mestari Halla-aho antaa puoluekentästä poiketen hankkeelle varovaisesti vihreää valoa?
http://www.iltalehti.fi/politiikka/2017 ... 7_pi.shtml

Tai oikeastaan hän sanoo "teoriassa kyllä, mutta käytännössä ei". Itse olen samoilla linjoilla.
Zerek
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Zerek »

Minkä vitun takia me perusteittais tänne Suur-Moskeija?

Kirkosta eroamisen tahti kiihtyy jatkuvasti, porukat lopettaa uskomisen siihen satuolentoon, niin ei muuta kun lisää satuolentoja tähän maahan kiitos!

Varsinkin porukoista jotka on ihan oikesasti kehitysvammaisten asialla.

Puhutaan monikulttuurisuudesta ja kuinka se on hienoa.

Paskavarvaskulttuurikin menee koska se on erilaista.

Unohdetaan lapsiavioliitot, naisten "oikeudet" (kaikille #welcomerefugees porukalle tiedoksi niitä ei ole, saat naisena liikkua joko miehesi tai sukulaismiestesi kanssa)

Jos sut raiskataan niin toivo että oikeus on armollinen, jos ei niin pääset kivitettäväksi.
Muista myös käyttää Hijabia ettei taas vaan tule tukka kipeeksi.

Oikeesti, mikä vittu ihmisiä vaivaa että voi oikeesti toivottaa tällästä vitun keharipaskaa tervertulleeksi tänne pohjolaankin?
Totuuden Puolesta
Olivia Benson

disposal kirjoitti:Ylella perinteinen 2vs2 keskustelu missä kantis+mamu pareittain oltiin puolesta ja vastaan. Itse välillä epäilen että yle pyrkii vaikuttamaan haastateltavien valinnoilla lopputulokseen. Nyt Kalevan osaaminen ja faktapohjainen vastailu pelasti keskustelun totaaliselta valehtelulta.
Nyt muistuikin mieleen, Alan Salehzadehin osallistuminen ohjelmaan peruttiin tuottajan/ylemmän tahon toimesta aivan viime tipassa ja siitä on hänen IL-blogissaan ja täälläkin valtamedian luotettavuus-ketjussa: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 09#p812580

Ilmeisesti tuottajaa ja Attea alkoi pelottamaan, että Alan Salehzadeh tietää liikaa faktoja jotka saisi suurmoskeijan puolustelijat näyttämään totaalisilta pelleiltä. Tai vielä enemmän pelleiltä kuin he jo nyt näyttävät.
Pelkästään vuonna 2017 on tähän mennessä tapahtunut 1540 muslimien tekemää terrori-iskua 56 eri maassa, joissa uhreja 10661 kuollutta ja 11028 loukkaantunutta mukaan lukien lapsia.

The Religion of Peace
Totuuden Puolesta
Olivia Benson

ViperFace kirjoitti:Et kai vaan vähän olettanut, että jos nimi on Ozar Yanar ja edustaa vihreitä, niin on automaattisesti hankkeen puolella? :mrgreen:
Nimellä ei ole merkitystä koska hän edustaa musulmaanien pyllistelypuolue Virheitä.
ViperFace kirjoitti:Toinen tunnettu maahanmuuttajataustainen hankkeen vastustaja on tutkija Alan Salehzadeh.
Alan Salehzadeh kertoo IL-blogissaan kuinka hänen osallistuminen oli peruttu aivan viime tipassa ja tilalle ilmeisesti otettu Vihreiden pyllistelijä muka-vastustamaan. Ylen päättäviä tahoja alkoi ilmeisesti pelottamaan, että väittelystä voisi tulla tasaväkinen ja sehän ei sovi vihervasureille.
ViperFace kirjoitti:Tiesitkö muuten, että mestari Halla-aho antaa puoluekentästä poiketen hankkeelle varovaisesti vihreää valoa?
http://www.iltalehti.fi/politiikka/2017 ... 7_pi.shtml

Tai oikeastaan hän sanoo "teoriassa kyllä, mutta käytännössä ei". Itse olen samoilla linjoilla.
Näyttää olevan samoilla linjoilla Sinnemäen kanssa. Halla-aho voisikin liittyä musulmaanien pyllistelijäpuolue Virheisiin.

The Religion of Peace
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Halla-aho taisi kyllä todeta, että jos omalla rahoituksellaan (ilman ulkomaalaista rahoitusta, valtion tukia ja kaupungin tarjoamaa tonttia) rakentavat, niin asiaa voisi harkita. Eli täysi mahdottomuus. Media tuttuun tapaansa vähän oikoi lausuntoa.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
ViperFace
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ViperFace »

Totuuden Puolesta kirjoitti: Alan Salehzadeh kertoo IL-blogissaan kuinka hänen osallistuminen oli peruttu aivan viime tipassa ja tilalle ilmeisesti otettu Vihreiden pyllistelijä muka-vastustamaan. Ylen päättäviä tahoja alkoi ilmeisesti pelottamaan, että väittelystä voisi tulla tasaväkinen ja sehän ei sovi vihervasureille.
Luin tuon itsekin. Jotain ylemmän tason boikotointia Slehzadehia kohtaan saatta tosiaan Ylessä olla. En ole katsonut tuota keskustelua, mutta muiden jutuista päätellen hankkeen puolustajat ilmeisesti jyrättiin ilman Salehzadehiakin.
disposal
Jane Marple

Totuuden Puolesta kirjoitti: Nyt muistuikin mieleen, Alan Salehzadehin osallistuminen ohjelmaan peruttiin tuottajan/ylemmän tahon toimesta aivan viime tipassa ja siitä on hänen IL-blogissaan ja täälläkin valtamedian luotettavuus-ketjussa: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 09#p812580

Ilmeisesti tuottajaa ja Attea alkoi pelottamaan, että Alan Salehzadeh tietää liikaa faktoja jotka saisi suurmoskeijan puolustelijat näyttämään totaalisilta pelleiltä. Tai vielä enemmän pelleiltä kuin he jo nyt näyttävät.
Jos Salehzadeh olisi päästetty studioon, niin meno olisi ollut jo silkkaa rääkkäämistä. Kuitenkin keskustelu herättää vakavia mietteitä. Onko oikeasti niin että suomalaisen islamin tulevaisuus on jätetty studiossa olleen taistelijaparin käsiin, kun luulisi että suoraan lähetykseen yritettäisiin laittaa sitä parhaimmistoa. Vai onko nyt vain niin että suomalainen islam on jo muiden käsissä ja studiossa oli pahvikuvien tasoiset esiintyjät? Koska suurmoskeija toteutuessaan vaikuttaisi suomalaisten muslimien suuntaan.
Vastaa Viestiin