RIP Olivia Oras - nuori somejulkkis

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
JudgeCooper
Neuvoja-Jack

Re: RIP Olivia Oras - nuori somejulkkis

Viesti Kirjoittaja JudgeCooper »

matlockb kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 6:16 pm
JudgeCooper kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 5:54 pm Tässäkin on kyseessä valvonnan puute. Kun valvojina toimivat alan amatöörit välinpitämättömin asentein ja huonoin resurssein, pääsevät perseilevät mistään välittävät yritelmät raiskaamaan terveysyritysgenreä mielinmäärin.
Kyllä valvonta on kaikesta päätellen toiminut, valvovan viranomaisen ohjeita/määräyksiä ei vain ole noudatettu. Jos Suomessa joku, niin terveydenhuollon ammattihenkilöiden valvonta on poikkeuksellisen tarkkaa.
Eli valvonta ei ole toiminut. Valvonnan tarkoitus on korjata epäkohdat. Ihan kuin jossain tuotantoeläinlaitoksessa. Epäkohtia havaitaan, mutta mitään ei tapahdu. Pelkkä soo soo paranna tapasi ei ole valvontaa.
Välinpitämättömyys on valinta.
-Martta-
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja -Martta- »

Pirkko Ala-Hippuli kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 6:16 pm
Shakawkaw kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 11:46 am
pasi_nieminen kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 11:06 am

Kun itse olin 27 vuotias niin biletin kuin hullu. Olin opiskelija ja tuhlasin lähes kaikki rahani ml. opintolainat juhlimiseen. Suurin piirtein joka viikonloppu oltiin radalla ja kierrettiin kaikki mahdolliset festarit. Luonnollisesti viinaa vedettiin kuin pesusienet. Olinko turhamainen? Varmaan olin mutta niin oli lukemattomat muutkin ikätoverini. Kukaan ei kuitenkaan kuollut mihinkään metanoliviinaan tai muuhun korvikkeseen koska Suomessa sellaisista ei ainakaan virallisista lähteistä ostetuissa viinaksissa tarvitse pelätä.

27 vuotias on vielä usein aika kypsymätön ja tekee typeryyksiä. Yhteiskunnan tehtävä on pitää huoli että hölmöilyihin ei kuole ainakaan siksi että joku runkkari päättää maksimoida tuotot piittaamatta säännöistä.

Tässä keississä hirteen pitää ripustaa kyseinen kauneusklinikka eikä heitellä syytöksiä uhria kohtaan. Jotain rotia nyt.
Minä olin 27-vuotiaana ollut jo monet vuodet vakituisissa töissä, lisäksi useamman vuoden maksanut asuntolainaakin yms. Kyllä tuossa iässä pitää jo ottaa vastuu itsestään, melkein kolmekymppinen.
Itselläni oli kolme lasta ja olin valmistunut ammattiin ja rakensimme omaa taloa.
Jokainen tyylillään, mutta mihin saakka ihmisen pitää olla nuori ja tehdä mitä huvittaa ilman omaa vastuuta tai oman järjen käyttöä? Eikai synnärilläkään mitään vastuuvapauslausekkeita allekirjoiteta? Jossain kohtaa vois jo kuvitella ihmisen olevan aikuinen.
Ihmetellään, kun nuoret ei halua sitoutua ja etsivät itseään.
Kai sitä jo vois lähempänä 30v.alkaa jo napanuoraa katkomaan?
Näen lähes kolmekymppisen vielä nuoren lailla bilettävän lähinnä nolona. Elämän sisältö aika niukka.
Olin mä tuolloin asunnon omistaja, mut kyllä mä biletin tukkanuolena kavereiden kanssa. Pari ammattitutkintoakin plakkarissa.

Tiedän tapauksen jolle ei joku puuduteaine sopinut vaan johti tajunnan menetykseen.

Asiaakin puudutteiden vaaroista.
Plastiikkakirurgi: Tämä hengenvaarallinen riski voi liittyä puuduttamiseen
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012259418.html
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
Pipsa peppiina
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Pipsa peppiina »

-Martta- kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 5:01 pm Aika erikoista meininkiä klinikalla...

MOT:n tiedot: Tällainen on Plastic Surgery Center, jonka kauneus­leikkauksen yhteydessä Olivia Oras kuoli | MOT | Yle https://share.google/07eQ7hP2t6Jv5gADA
Itsekin jo aikasemmin luin muilta palstoilta, että olisi juurikin tästä klinikasta/lääkäristä kyse, mutta en halunnut kommentoida, kun tieto ei ollut varmaa. Nyt kyllä oikeasti suututtaa, että miten hän on saanut toimia edelleen. Luin aikoinaan tämän ylen jutun Pentin tapauksesta (olisko tapaus ollut vuodelta 2020), missä rasvaimussa oli tullut ongelmia ja tämä lääkäri oli yrittänyt tyrehdyttää verenvuotoa talouspaperilla. Lopulta hakenut kollegan apuun, joka oli pelastanut Pentin. Itse myöhemmin syytti potilasta juopottelusta ja potilaan pelastanutta lääkäriä siitä, että tämän koiran karvat (tms.jotain vastaavaa) olis aiheuttaneet potilaan ongelmat.
Sai varoituksen v.2023 tästä jutusta.

Toki on Olivian ns. omaa "syytä"/oma päätös, että on ylipäätänsä mennyt rasvaimuun. Toisekseen olisi ollut hyvä selvittää klinikan/tän lääkärin taustat.

Mutta toivon tosiaan kunnon selvitystä tähän. Jos vielä vuonna 2024 klinikalta on irtisanoutunut kolme lääkäriä, jotka ovat jättäneet valituksen työnantajastaan Valviraan, niin ihmeellistä kyllä, että tää tyyppi on porskutranut eteenpäin dollarit silmissä. Ja ollaan siis Suomessa.
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 5:15 pm Muutenkin on tuulista yksityisellä kauneusklinikkarintamalla Helsingissä.

https://yle.fi/a/74-20245156

Viranomainen määräsi helsinkiläisen kauneusklinikan toiminnan keskey­tettäväksi – omistajat perustivat heti uuden firman

Estetic-kauneusklinikan toiminta keskeytettiin vakavien puutteiden vuoksi. Omistajat perustivat samana päivänä uuden kauneuden­hoitoalan yrityksen.

Lupa- ja valvontavirasto (LVV) tiedotti tiistaina määränneensä Helsingissä sijaitsevan lääkäriklinikka Esteticin terveydenhuoltopalvelut keskeytettäväksi.

Estetic on vuonna 2009 perustettu esteettisiä hoitoja tarjoava klinikka.

LVV:n mukaan yrityksen toiminnassa on useita puutteita, jotka vaarantavat potilasturvallisuuden, tietoturvan ja laiteturvallisuuden vakavasti.

Tarkastus tehtiin reilu viikko sitten, 26. elokuuta. LVV ilmoitti tarkastuksen päätteeksi keskeyttävänsä yrityksen toiminnan.

Esteticin omistajat jättivät samana päivänä kaupparekisteriin perustamisilmoituksen uudesta Lumina Clinical -yrityksestä, joka toimii kauneudenhoitoalalla.

Uuden yhtiön hallituksessa on Estetic Oy:n perustaja Sofia Kazakov. Hallituksen jäsenet ovat samat kuin Esteticissä.

Lumina Clinical Oy on rekisteröity kaupparekisteriin viisi päivää tarkastuksen jälkeen eli 31. elokuuta. Uuden yrityksen toimialaksi kerrotaan lääkäriasema, yksityislääkärit ja kauneudenhoitopalvelut.

https://www.facebook.com/sofianatakazakov
Tällä SK:lla ja KJS:llä oli alkujaan yhteiset bisnekset. Muistaakseni KJS jopa esiintyi plastiikkakirurgina ennen kuin siitä alkoi nousta kohu. He käsittääkseni riitautuivat, en muista olivatko jopa suhteessa. Mies laittoi oman putiikin pystyyn naapuriin.

Tämmöiset paikat vetää porukkaa hintojen ja hyvän mainostamisen vuoksi. Sometyypit suosittelee kun saavat toimenpiteitä edullisemmin.

Sometyypeillä on monilla mt-ongelmia ja järkyttävää et Oliviakin olisi tarvinnut toisenlaista apua huonoon minäkuvaansa kuin rasvaimua.
sepponenhe
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja sepponenhe »

Tuosta Plastic surgey centerstä ja sen omistajasta ollaan varmaan kaikki samaa mieltä.

Mutta kyllä joku vastuu pitää olla myös 27 vuotiaalla joka lähtee rasvaimuun tuollaisen maineen omaavalle klinikalle päihdetaustalla. Mitä lie on mennyt elämässä pieleen. Onko tuo Olivia edes opiskellut mitään? Koko elämä on rakennettu somen varaan. Sonja Aiello kuuluu samaan sarjaan ja käy samalla klinikalla ( nyt poistanut kaikki postaukset BBL:stä joka tehtiin kesällä)

Play stupid games, win stupid prizes.
Rousku
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Sipi kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 10:35 am
Rousku kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 1:38 am
Sipi kirjoitti: Ma Syys 07, 2026 9:41 pm Tässä varmaankin kilpistyy homma siihen, että Suomessa ei vastuuvapauslausekkeen allekirjoittaminen ole ihan sama kuin esim. Jenkeissä, joissa potilas käytännössä antaa klinikalle vapaat kädet ja ottaa itse vastuun kaikesta. Rajanveto voi olla vaikeaa Suomessa.
Meinaat, ettei johtaisi nyt tehty rikosilmoitus mihinkään? Vai mitä tarkoitit hommalla?

Eikun, tarkoitatko kilpistymisellä kiteytymistä?
Juu, siis että homma kiteytyy, kulminoituu, tiivistyy tähän asiaan. Näin voisin kuvitella. Ja kuten niin moensti ennenkun on nähty, saatan ihan yhtä hyvin olla myös väärässä.

Pointtina, että tätä vastuuvapautus/"oletko ymmärtänyt riskit" - kaavakkeeseen ja sen tulkintaan saatetaan vedota, jos homma etenee oikeuteen saakka.
Okei. Suomessa taitaa erään hallituspuolueen harrastamista norminpurkutalkoista huolimatta edelleen olla voimassa erinäisiä juuri terveydenhoitoalaa koskevia normeja, joita ei yksityisellä vastuuvapauslausekkeella voi ohittaa. Ja terveydenhoitoon lasketaan silloin nämä ns. kauneusklinikatkin.

(Kilpistyminen on aika lailla vastakkainen asia kuin kiteytyminen. Kilpistyminen on sitä, että jokin ei toiminut, kun vastassa oli kirjaimellinen tai vertauskuvallinen kilpi.)
-Martta-
Jack Bauer

rrlvnt kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 5:26 pm Oliviaa kehutaan kommenttikentissä viisaaksi, fiksuksi, ainutlaatuiseksi ym. Pistää miettimään, kuinka viisasta on mennä sellaisen klinikan asiakkaaksi, josta ainoastaan yhdellä hakukonehaulla löytyy läjäpäin karmeita kokemuksia. En ole missään nimessä kauneusleikkauksia vastaan, mutta jokin vastuu on yksilölläkin oltava. Surullinen tapaus, mutta nyt on valitettavasti vähän oma syy, että meni tuollaiseen paikkaan teetättämään leikkausta.
Tuota kanssa mietin, et kuinka uskaltanut mennä tuollaiselle klinikalle, kun yhdellä haulla saa heikkoja arvosteluja. Varsinkin luulisi palvelujen käyttäjien keskuudessa juttujen leviävän.

Onko ollut kyseessä yhteistyökumppanuus.

Kaverin kanssa puhuttiin hammasläkäreistäkin kelle uskaltaa mennä, jos kunnallinen ei napostele.

Vielä lisäksi... Paljon parjataan Turkkilaisia ja Virolaisia klinikoita, niin nyt ymmärrän miksi monet lähtee ulkomaille operaatioon.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
poliisikoiran pentu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

-Martta- kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 6:58 pm
rrlvnt kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 5:26 pm Oliviaa kehutaan kommenttikentissä viisaaksi, fiksuksi, ainutlaatuiseksi ym. Pistää miettimään, kuinka viisasta on mennä sellaisen klinikan asiakkaaksi, josta ainoastaan yhdellä hakukonehaulla löytyy läjäpäin karmeita kokemuksia. En ole missään nimessä kauneusleikkauksia vastaan, mutta jokin vastuu on yksilölläkin oltava. Surullinen tapaus, mutta nyt on valitettavasti vähän oma syy, että meni tuollaiseen paikkaan teetättämään leikkausta.
Tuota kanssa mietin, et kuinka uskaltanut mennä tuollaiselle klinikalle, kun yhdellä haulla saa heikkoja arvosteluja. Varsinkin luulisi palvelujen käyttäjien keskuudessa juttujen leviävän.

Onko ollut kyseessä yhteistyökumppanuus.
Tosiaan hän on mennyt klinikalle sen huonosta maineesta huolimatta. Toisaalta voisi veikata, että myös klinikat etsivät ja pyrkivät aktiivisesti saamaan sometähtiä asiakkaikseen ja mainostajikseen. Voi olla edullinen tarjous tai jopa maksaa sometähdelle...? No, nyt kävi toisin, ja pahin mahdollinen mainehaitta.
Doris Watson
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Doris Watson »

[quote=JudgeCooper
Epäkohtia havaitaan, mutta mitään ei tapahdu. Pelkkä soo soo paranna tapasi ei ole valvontaa.
[/quote]

Valviran huomautuksen jälkeen KJS kommentoi että mikään ei muutu yrityksen toiminnassa.
Että sellainen asenne.
-Martta-
Jack Bauer

Kyse olikin rasvan siirrosta hanurista daisareiksi. No, mun mielestä ihan relevanttia customontia

https://www.uuno.fi/uunon-tiedot-olivia ... e6brkqvTeg
BillyHill
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja BillyHill »

-Martta- kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 9:11 pm Kyse olikin rasvan siirrosta hanurista daisareiksi. No, mun mielestä ihan relevanttia customontia

Ettehän te nyt mitään vanhoja autonrotteloita ole!
Toisaalta, kyllähän se yksi nuori mamumieskin choppasi tyttöystävänsä ja teki sen jälkeen itsarin.
-Martta-
Jack Bauer

BillyHill kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 9:20 pm
-Martta- kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 9:11 pm Kyse olikin rasvan siirrosta hanurista daisareiksi. No, mun mielestä ihan relevanttia customontia

Toisaalta, kyllähän se yksi nuori mamumieskin choppasi tyttöystävänsä ja teki sen jälkeen itsarin.
Äijätkin käy fiksauttamassa itseään. Ei tämä pelkästään daamien turhamaisuutta ole.

Sano se Kari Suomalainen Lipestä, ettei hän osta rumaa huonekaluakaan. :roll:
BillyHill
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja BillyHill »

-Martta- kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 9:27 pm
BillyHill kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 9:20 pm

Äijätkin käy fiksauttamassa itseään. Ei tämä pelkästään daamien turhamaisuutta ole.

Sano se Kari Suomalainen Lipestä, ettei hän osta rumaa huonekaluakaan. :roll:
Voihan ne miespuolisia olla mutta ei ne äijiä ole semmoset.
pasi_nieminen
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja pasi_nieminen »

Pirkko Ala-Hippuli kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 6:16 pm
Shakawkaw kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 11:46 am
pasi_nieminen kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 11:06 am

Kun itse olin 27 vuotias niin biletin kuin hullu. Olin opiskelija ja tuhlasin lähes kaikki rahani ml. opintolainat juhlimiseen. Suurin piirtein joka viikonloppu oltiin radalla ja kierrettiin kaikki mahdolliset festarit. Luonnollisesti viinaa vedettiin kuin pesusienet. Olinko turhamainen? Varmaan olin mutta niin oli lukemattomat muutkin ikätoverini. Kukaan ei kuitenkaan kuollut mihinkään metanoliviinaan tai muuhun korvikkeseen koska Suomessa sellaisista ei ainakaan virallisista lähteistä ostetuissa viinaksissa tarvitse pelätä.

27 vuotias on vielä usein aika kypsymätön ja tekee typeryyksiä. Yhteiskunnan tehtävä on pitää huoli että hölmöilyihin ei kuole ainakaan siksi että joku runkkari päättää maksimoida tuotot piittaamatta säännöistä.

Tässä keississä hirteen pitää ripustaa kyseinen kauneusklinikka eikä heitellä syytöksiä uhria kohtaan. Jotain rotia nyt.
Minä olin 27-vuotiaana ollut jo monet vuodet vakituisissa töissä, lisäksi useamman vuoden maksanut asuntolainaakin yms. Kyllä tuossa iässä pitää jo ottaa vastuu itsestään, melkein kolmekymppinen.
Itselläni oli kolme lasta ja olin valmistunut ammattiin ja rakensimme omaa taloa.
Jokainen tyylillään, mutta mihin saakka ihmisen pitää olla nuori ja tehdä mitä huvittaa ilman omaa vastuuta tai oman järjen käyttöä? Eikai synnärilläkään mitään vastuuvapauslausekkeita allekirjoiteta? Jossain kohtaa vois jo kuvitella ihmisen olevan aikuinen.
Ihmetellään, kun nuoret ei halua sitoutua ja etsivät itseään.
Kai sitä jo vois lähempänä 30v.alkaa jo napanuoraa katkomaan?
Näen lähes kolmekymppisen vielä nuoren lailla bilettävän lähinnä nolona. Elämän sisältö aika niukka.
Siellä taas yksi norsunluutornista moralisoiva ylipappi. Mites se sun BMI ja rasva%? Älä vaan sano että perse pursuaa selluliittia ja vatsamakkarat hyllyy? Jos näin on niin kannattaa pitää suuta soukemmalla mistään nolosta.

Olen elämänkokemuksella huomannut että hyvin usein suurimmat moraalisaarnaajat on niitä joilla on oma elämänhallinta ja itsekuri kadoksissa.
Paikalla
Öyhö
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Öyhö »

-Martta- kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 9:27 pm Sano se Kari Suomalainen Lipestä, ettei hän osta rumaa huonekaluakaan. :roll:
Hyi helevetti senkin puheita.

Gaah. Toi Oras oli tosi, tosi nätti nainen ennen täyttöjä ja siirtoja, niiden jälkeen ei yhtään kauniimpi mutta kuollut.

Aina syytetään ulkonäköpaineista miehiä, vaikka naiset muokkaa ulkonäköään omilla kriteereillään päihittääkseen toiset naiset omissa silmissään.

Lopputulos ei minusta ole juuri koskaan alkuperäistä kauniimpi. Mutta siihen voi addiktoitua.
On se kyllä aika homoa, mun mielestä. Tai jos pitää Yhdysvaltain poliittista eliittiä inhota, niin just niin sitä.

Mut hei, muovi hauiksessa saa sen näyttämään isolta.
Konservatiivi-libertaari, entinen vihreä. Ei lue al-Hesaaria. Nuiva. Antinatsi. Antikommunisti. Anti-antifantti. Arhinmäki syytteeseen. GWh CO2++ U238 CPU AI UKR IL RSA ICE++ SCOTUS X
Vastaa Viestiin