viivahattu kirjoitti: Su Syys 20, 2026 9:21 pm
Öyhö kirjoitti: Su Syys 20, 2026 8:44 pm
^Mulle kristinusko on pikemmin
naispappi paasaamassa, jolloin mun on kauhean vaikea mieltää terminologista mielekkyyttä sanassa kristitty läpi aikojen. Se on jatkumo, jonka vertailukohta voisi olla että 1000-luvun eaa germaanit teki hirveyksiä kulttuurinsa nimissä, joten nykyruotsalaisten kuuluu hävetä. Ei niin. Eihän nykyislamistikaan olisi 700-luvun hirveyksistä vastuussa
ellei kannattaisi ja toistaisi niitä nykyajassa.
Mä olen noista orjuustermeistä hyvin eri mieltä, vaikka ymmärrän että fundamentalistinen aborttiajattelu on lopulta jonkun paavin mielivaltaa ja siksi kuohuttavaa. Mut ei mennä siihen.
Sitä paitsi kehotan jokaista fundamentalistikristittylevyä pyörittävää pysähtymään hetkeksi ja menemään peilin eteen, jos huomaa ehdollistaneensa itsensä ohjaamaan keskustelun aina siihen aiheeseen, kun tulee puhetta pillunsilpojamuslimien kepposteluista. Kyllä sinne muslimimaihin voi jokainen nainen halutessaan matkustaa havainnoimaan, mikä meininki siellä on. Sen jälkeen voikin käytännössä maallistuneeseen Suomeen palattuaan kysyä itseltään ihan rehellisesti - jos älyllinen integriteetti siihen taipuu - että elääkö mieluummin minareettien vai kirkontornien varjossa.
Minä olen itse mies ja harjoittava pakana ja juhlin huomenna syyspäiväntasausta. Ne jutut, mitä kristitty kirkko on menneinä vuosisatoina tehnyt minun hengellisen perinteeni hävittämiseksi, eivät ole kovin kaunista katsottavaa. Ei ole siitä huolimatta kahta sanaa, asunko mieluummin täällä kädenlämpöisten tapaluterilaisten keskellä vai jossain muslimimaassa, ja vielä vähemmän valinnanvaikeutta pitäisi kaiken järjen mukaan olla naisilla. Ja silti saa nähdä tätä, että kun puhutaan muslimien naisiin yhä tänä päivänä kohdistamasta sorrosta, niin joku nainen alkaa änkyttää, että mutku äärikristityt. Niissä äärikristityissä on ainakin täällä Suomessa sentään se hyvä puoli nusulmaaneihin verrattuna, että pysyvät omissa porukoissaan.
Kalenterin mukaan syyspäiväntasaus on näemmä 23.9. tänä vuonna (minullekin sapatit ovat tärkeitä juhlapäiviä, koska mitään muuta en katso juhlimisen arvoiseksi, kuin näitä luonnollisia maapallon möllöttämiseen liittyviä, no miksei tietty myös välisapatit tasausten ja seisausten väliaikoina ihan liittyen vuodenaikoihin ja ihmisten perinteisiin askarteluihin niinä aikoina).
En tosiaan kyllä minäkään ymmärrä että minkä ihmeen takia täällä Suomessa pitäisi aina kaivaa esille väenvängällä jotkut fundiskristit, jos puhutaan islamin paskuuksista. On vähän kuin jonkun ex-alkoholistin toilailuista alettaisiin aina mäkättämään kun pitäisi käsitellä jonkin nuoren ja virkeän juopon rötöksiä ja sitä miten hän pitää pelossa ja vavistuksessa koko kylää. Kyseisen nuoren retaleen voisi tuupata deekulantiaan josta hän on kylään riehumaan tullutkin, mutta ei kun mutkunputkun ja ei voi kun kylän neitsykäiset ovat häneen lääpällään. Kun taas se vanha ukko, kristinusko, lähinnä naurattaa, tai saa nostelemaan nokkiaan.
Muhis kuulemma pusasi islamin sen takia, että hänen mielestään judet ja krisset olivat pilanneet "oikean" uskon. Judet ja krisset voisivat sanoa että mutsis pilasi, ja haistattaa pitkät koko islamille. Sen piirissä on niin monta maata että sinne kyllä muhumattilaiset mahtuvat mainiosti, ja sopu (oikea usko) antanee tilaa, ja onhan kumma jos ei anna...