Nora Bhatia

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Mallbella
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Mallbella »

Onko missään ollut tarkkaa tietoa siitä milloin ja missäpäin Helsinkiä tyttö on asusellut. Pelkkä Pohjois-Helsinki on määritelmänä turhan laaja... Ajattelin vain, että voisi pitää silmänsä auki, jos samalla suunnalla liikkuisi.

Itse karkasin pojan mukana Tampereelle (kotipaikaltani noin 300km) teini-ikäisenä. En ottanut mitään tavaraa mukaan, kun en halunnut lähtiessäni paljastua vanhemmilleni. Olin suhteellisen kiltti tyttö, mutta silti "nistin" mukaan oli niiiin hienoa päästä. Reilun viikon olin kateissa. Bunkkasin sellaisessa kunnon räkäisessä loukussa. Itse olin ihan selvinpäin ja ihmeissäni katselin (tosin toki näyttelin coolin välinpitämätöntä :D ) kun vanhempi mies vieressäni sohvalla piikitti itseään. Silti ei kotiin tullut ikävä, kun se kaikki oli niin mahdottoman siistiä ja rebeliä teinitytön pienessä mielessä. Ja kotona ei tosiaankaan ollut mitään riitaa, karkasin lähinnä siksi, kun halusin pojan luo ja tiesin, etteivät vanhemmat varmasti laskisi vapaaehtoisesti.

Kirjoitukseni syy: toivoa siis on, että tyttö palaa pian kotiin kyllästyttään nyt niin cooleihin uusin(?) tuttuihinsa. Ainakin kovasti toivon niin.

Tänäänkin näin Itäkeskuksessa noin 13-15 -vuotiaan työn epämääräisessä vanhemmassa porukassa ja kaikilla oli pupillit niin pienet, ettei tahtonut erottaa lainkaan. Kyllä pahaa teki. :(
Chyrea
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Chyrea »

NeitiEtsivä kirjoitti:Mun mielestä IRC-gallerian kuvissa Nora ei vissiin missään näytä kovinkaan iloiselta ihmiseltä, kaikissa kuvissa jotenkin totinen ilme. Mut eikai se välttämättä tarkoita et ihminen on masentunut, harvemmin itsekään kuvissa nauran.
Huomasin saman asian. Heti kun näin kasvokuvan, tuli sellainen kutina, että on tyttö omilla teillään. Täysin päinvastainen reaktio, kuin esim. Ristikankareen kuvaa katsoessa.

No, nämä on näitä amatooripsykologien analysointeja, ei oteta vakavasti :wink:
Rorschach
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Rorschach »

Hienoa, tästäkin ketjusta on tehty lähes käsittämättömän hämmentävä. Kiitos nettisalapoliiseille, jotka ovat vakoilleet kavereiden kirjoituksia ja vastaavia. Itse olen liian laiska moiseen, mutta kiinnostaa lukea kyllä jos joku tekee ensin työn puolestani. Tämä vaikuttaa toisaalta "tavalliselta" teinikatoamiselta, toisaalta taas joltain hämärämmältä. Toivon toki, että tyttö löytyy terveenä mahdollisimman pian.

Poliisin suhtautumista oli näköjään kritisoitu jälleen useammassakin viestissä. Mitä te muka oikeasti tiedätte poliisin suhtautumisesta asiaan? Minä olisin huomattavasti enemmän huolissani, jos poliisin edustajat pönöttäisivät tällä hetkellä tiedottamassa murha.infolaisille ja ties milel amatöörisalapoliiseille omista tutkimuksistaan. Heillä on takuulla parempaa tekemistä kuin kertoa omasta erinomaisuudestaan ihmisille, jotka eivät liity tähän juttuun mitenkään. Joistain ihmisistä olisi takuulla hienoa, jos kaikilla suomen poliiseilla olisi veppisättikamera, joka välittäisi reaaliaikaista kuvaa tutkimuksista nettiin, mutta minä olen tyytyväinen jos he keskittyvät työhönsä.
"Eikä liene rangaistus / jos käymme hetken yhtä matkaa / kun hirviöiksi paljastumme / onko hyvät päivät valhetta sittenkään" A.W. Yrjänä / CMX
Eilisaamu
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Oon kyllä samaa mieltä että varmasti parempaa tekemistä poliiseilla kuin istua informoimassa meitä tekemisillään. Työtään tekevät varmasti.
Mut toisaalta ymmärrän hieman mistä nämä kriittiset epäilykset ammentuvat, kun lukee näiden kadonneiden ihmisten omaisten kertomuksia poliisin toiminnasta täällä palstoilla.
Mieleen jääneet ainakin Leppävirran kadonnut mies ja se poika lapissa... molemmissa piti itekin ihmetellä poliisin toimintaa.
Noran tapauksestahan emme voi tietää (vielä?) miten poliisi toimii.

...niin ja tää läski kans kun miettii vaan kettuja Noran kohtalolle. Mielessä ehkä se Lappajärvi? vai mikä se tyttö oli... jonka teinipoika oli kuristanut ojanpohjalle aivan olemattomasta syystä.
Ja toisaalta taas muistan noin 20 v sitten omalta kylältä ihmisen joka päissään paleltui talvipakkaseen.

Noh, aika näyttää mistä tyttö löytyy.
PinkCatz
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja PinkCatz »

Luvassa palkkio
3.2.2009 23:52

Jo seitsemättä päivää kadoksissa olevan Nora Bhatian perhe lupaa nyt maksaa tuntuvan palkkion tytön löytymiseen johtavasta vihjeestä.

Vaikka vihjeitä on tähänkin mennessä tullut runsaasti, yksikään niistä ei ole vielä johtanut Noran jäljille.

Viime torstaina kello 11 jälkeen Toijalan yhteiskoulun läheltä kadonnut 14-vuotias Nora on 166 senttimetriä pitkä ja ruumiinrakenteeltaan hoikka. Hänen hiuksensa ovat mustat, pitkät ja suorat.

Katoamispäivänä Noralla oli yllään farkut, tumma takki ja musta huppari, jonka selkämyksessä on pyöreä autokerhon logo. Noralla oli mukana myös suuri valkoinen olkalaukku.

Havainnot Norasta voi soittaa Pirkanmaan poliisille numeroon 071 874 6298 tai hätäkeskukseen numeroon 112.

http://www.iltalehti.fi/tampere/2009020 ... 5_te.shtml
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Erinomainen veto. Mikäli tyttö on lähtenyt omille teilleen (eli mikäli tapaukseen ei liity rikosta) on tytön olinpaikan tietävä/tietävät henkilö suurella todennäköisyydellä itsekin nuori. Ja nuorethan eivät ole mistään niin kiinnostuneita kuin rahasta.
Helmi Evita Holmes
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Helmi Evita Holmes »

Tuo palkkio on tosiaan hyvä veto. Nimittäin jos tyttö majailee jonkun nuoren, parikymppisen vaikkapa "klopin" luona, saattaapi "huomattava summa" rahaa houkutella enemmän kuin 14-vuotias elätettävänä.

Ikävä kyllä on nykymaailmassa (ja varmasti ennenkin, mutta vasta nyt parinkympin ylittäneenä alkanut enemmän ajankohtaiset asiat ja ilmiöt kiinnostaa) saanut huomata, että kaikenlaisia tyyppejä sitä on maailmassa. Itse tulen "hyvästä perheestä" ja ystäväpiirini on "kunnollista" porukkaa, mutta sitten löytyy lisäksi se toinen maailma, joka ei itselle ole niin tuttu: koulut lopetetaan peruskoulun jälkeen ja eletään sossun tuella mitä ihmeellisimmissä kommuuneissa, päihteitä vetäen. Tällaisilla ihmisillä ei ole paskan väliä, karkaako joku 14-vuotias kodistaan ja "liittyy" heihin. Jos yksikin tuollainen tyyppi löytyy lähipiiristä, mennään yleensä sinne juomaan ja majailemaan.

OT: Tulikin mieleeni itseasiassa yksi juttu omasta nuoruudesta. Olin parin kuukauden ajan ysiluokalla kaveri erään "koviksen" kanssa. Hänellä oli kavereita huumeporukoista - ei tosin itse vetänyt mitään. Halusimme juhlimaan perjantaina, eikä sen ikäisenä ollut kovin helppo alkoholia mistään saada ilman isoveljiä tms. Niinpä hän vei minut näiden huumehörhöjen majaan (melkein kirjaimellisesti maja): siellä asui kahdessa huoneessa 4 jätkää, ja erilaiset kiljutehtailut ja huumekasvit sekä niiden tarvitsemat valaisimet veivät enemmän tilaa kuin puolet asunnon pinta-alasta. Näiltä sitten ostettiin parilla eurolla pullo kiljua, ja mentiin kaupungille. Tuonne samaiseen paikkaan kaverini meni myös aina välillä "pakoon", kun koti alkoi ahdistaa. Saattoi viipyä parikin yötä, ja yksi vierailu päättyi juuri muistaakseni poliisien ratsiaan.

Samainen kaveri karkasi muuten kerran viikoksikin kotoa, mutta otti aina välillä tekstarilla yhteyttä minuun ja muihin ystäviinsä. Taisin olla ainut, joka tiesi hänen olinpaikkansa - mutta ei tullut siinä 14-vuotiaana (oltiin muuten se samat 14, järkkyä) mieleenkään ilmoittaa kaverin porukoille - hän kun tosiaan oli melkoinen "kovis" ja minä kiltti tyttö. Hän sai ihmeen kaupalla manipuloitua, ja minä pysyin hiljaa. Palasihan se sieltä sitten - oli tosiaan mennyt erään sisäoppilaitoksessa tms. opiskelevan kaverin luokse, tämän asuntolakämppään asumaan. Ei ilmeisesti poistunut sieltä viikon aikana, vaan majoittanut kaveri kantoi hänelle ruuat yms. huoneeseen. En tiedä ilmoittiko kaverini äiti tästä edes poliisille, vaikka lapsi olikin ainakin viikon kateissa - hänkin, tämä äiti siis, oli nimittäin myös aika erikoinen tapaus. Ja tyttö oli myös ennen karkaillut. Noh, meidän ystävyytemme ei kauaa jatkunut, oma äitini kun puhui minulle järkeä päähän ja myös itse tajusin hengailevani väärässä seurassa.

Pahoittelut pitkästä OT:sta ja omakohtaisesta kertomuksesta, mutta mielestäni se kuitenkin jollain tavalla kuului asiaan, enkä ole ihan vielä perillä tämän paikan toimintatavoista (paitsi siitä, että nyt saatan saada palautetta joltain asiattomasta viestistä). :roll:

Ei kuitenkaan luovuta toivosta, toivottavasti palkkio motivoi jotain avaamaan suunsa! Toivon kovasti, ettei tyttö löydy mistään lumihangesta jäätyneenä. :(

Edit: lisään tähän loppuun vielä... Jos teillä on tunnukset Enirossa, niin sieltä löytyy tytön nimellä tosiaan se kolme numeroa. Yksi Toijalassa, kaksi Helsingissä (ei tosin lue paikkakuntaa, vain osoite, mutta näin päättelin). Tätä kautta selviäisi tuo missä päin Helsinkiä. Itse en Helsinkiä tunne, joten en sitten tiedä.
Tinilii
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Tinilii »

Sen verran täytyy kirjoittaa, että nuo keskustelut irc-galleriassa aiheesta kun aiheesta, jolle suodaan mediahuomiota, menee useimmiten samalla tavalla. Ennenkin siellä on perustettu ryhmiä kadonneille ja kaiken jälkeen 80% kommenteista ollut täysin tuulesta temmattuja. Usein juuri näitä "käytti huumeita"-juttuja. Nuoret haluavat porukassa kasvattaa hysteriaa. Näin olen päätellyt, kun muutamia juttuja olen pikkusiskon tunnuksilla katsonut.

Näiden lisäksi ryhmiä otsikolla R.I.P on miljoona ja jokaisessa kilpaillaan kuka tunsi vainajan parhaiten. "Tässä on kuva missä mulla on Kallen sukat, Aloimme juuri viikko sitten seurustella" Lisäksi kaikista tulee yhtäkkiä parhaita kavereita.

Otin tämän puheeksi, koska tiedän tapauksen, jossa nuori menehtyi tapaturman seurauksena ja oli ihan oikeasti hyvinkin kiltti tapaus. Laajalti tunnettiin kuitenkin narkkarina ja itsemurhan tehneenä ja varmaa tietoa oli ihan läheisimmiltä "kavereilta"irc-galleriassa. Siellä ei kuitenkaan ollut kommentteja niiltä, jotka tiesivät pojan koodailevan iltaisin ja rakentavan tietokoneohjelmistoja kylällä hillumisen sijaan, kukaan ei puhunut ysin keskiarvosta tai menetyksestä jääkiekossa... Ja näitä uskomuksia jäi melko paljon ilmaan myöhemminkin, koska niistä tuli puheenaiheita ja lainauksia joka palstalla netissä.

Onneks täällä on kumminkin fiksua väkeä...
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Olen melkein vakuuttunut siitä, että kyseessä on unettomuuden ja samaan aikaan väsymyksen sekä tuon juuri suomentamani jutun (äiti tappoi tyttärensä) yhteisreaktio, mutta fiilis on sellainen, että jotenkin vanhemmat liittyvät tähän juttuun nyt liiankin paljon.

Lisäksi mietin sitä, että tämä on varmaan niitä harvoja tapauksia kun saa näin paljon mediahuomiota tuollainen toisaalta hirvittävän taviskatoamiselta tuntuva juttu. Palkkiona olevaa porkkanaakin alettiin heiluttelemaan tosi nopeasti.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

^voit olla oikeassa, mutta minä haluan toistaiseksi uskoa siihen, että tyttö on omilla teillään ja palaa pian.

Kritiikkini poliisia kohtaan johtuu siitä, että pe-su välisenä aikana pakkasta oli yöaikaan reilut 20 astetta. 14-vuotais on kuitenkin vielä aivan lapsi. Poliisin velvollisuus on aloittaa olosuhteet huomioiden (ikä, sää ym.) etsinnät välittömästi.

Tässä tapauksessa maastoetsinnät alkavat tänään, 7 vuorokautta myöhemmin. Jos tyttö on maastossa, hän on paleltunut kuoliaaksi jo moneen kertaan.

Syys maastoon jäämiselle ei välttämättä ole tarvinnut olla edes se viina. Tyttöhän on liukkaassa ja epätasaisessa maastossa myös voinut loukkaantua.

Kyllä minusta on kohtuutonta odotella näillä keleillä viikko. Suomeksihan tuo tarkoittaa, että etsintöihin lähdetään löytämään ruumista. Sekö on kadonneen etsinnän tarkoitus? Vai onko joku erimieltä?

Perustelu ei kadonneen lapsen kohdalla saa olla se, ettei tiedetä mistä etsiä. Ainakin tapaturmien varalta olisi lähimetsät koluttava.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

http://www.keskipohjanmaa.net/gen/541559.asp
Nora Bhatia kadoksissa - "Ei ole paikkaa mistä etsiä"

Nora Bhatia on ollut kadoksissa jo lähes viikon. Poliisin mukaan Nora Bhatian löytämiseksi olisi kerättävissä ihmisjoukko, mutta ongelmana on se, ettei ole paikkaa mistä etsiä.

Poliisi saa useita ilmoituksia päivässä tapaukseen liittyen. Ilmoituksissa epäillään, että Nora Bhatia on nähty. Tiistaiaamun tilanteen mukaan mikään vihjeistä ei ole kuitenkaan selvittänyt Nora Bhatian olinpaikkaa.
Lisään tähän vielä tuon ''ei mistä etsiä'' linkkeineen .
Nuotio & Äreät Tiput
Johnny_B
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

Toijalan ABC:lla tänään klo 11 kokoontuu porukkaa maastoetsintöjä varten.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti: Kritiikkini poliisia kohtaan johtuu siitä, että
Minä kun luulin, että kritiikkisi johtuu siitä, että et ole varma onko poliisi tutkinut puhelimeen liittyviä tietoja.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock

Johnny_B kirjoitti:Toijalan ABC:lla tänään klo 11 kokoontuu porukkaa maastoetsintöjä varten.
HIENOA!

Jos pystyisin lähtisin ehdottomasti mukaan!
Toivottavasti kaikki lähempänä olevat, joilla on mahdollisuus osallistua osallistuvat.

Toivon sydämestä, että jos tyttö on omilla teillään, tajuaisi viimeistään nyt ilmoittautua. Ja tietenkin toivon sydämestäni, että on mieluummin omilla teillään ja hengissä.

TSEMPPIA ETSINTÄ JOUKOILLE!!!!
Nuotio & Äreät Tiput
Caracalla
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Caracalla »

Äiti on täysin jäävi sanomaan mitään tyttärensä kiltteydestä. Mikään ei ole yleisempää kuin "eihän se meidän Matti/Maija ikinä mitään tee, kotona vain lukee läksyjä" -lausahdukset vanhempien suusta.

Havaintojen vähyys oudoksuttaa ja puoltaa sitä, että tyttö on astunut autoon jo Toijalassa. Toisaalta kaikki ihmiset eivät kiinnitä huomiota jokaiseen vastaantulijaan. Monet eivät myöskään seuraa lainkaan uutisia, ja on täysin mahdollista että joku Noran nähnyt ei ole hoksannut näkemänsä tytön olevan kadonnut.

Luulisi, että tähän mennessä tyttö tai hänen seurassaan oleskelevat olisivat edes soittaneet kotiin, että kaikki on kunnossa. Sen verran kova on ollut mediarummutus. Siis mikäli asiassa ei ole mitään hämärää.

Valitettavasti mitä pitemmälle aika kuluu, sitä enemmän alkaa näyttää siltä että jotakin ikävää on tapahtunut. Itsemurhan vaihtoehto on mahdollinen. Jokaista Toijalan pöheikköä ei varmasti ole vielä ennätetty haravoida.

Isän osuudesta ei ole juurikaan spekuloitu. Kuitenkin tytön ulkonäkö antaa viitteitä, että isä on jostakin kolmannesta maasta kotoisin. Ei ole kovin harvinaista, että maahanmuuttajataustaisia tyttöjä lähetetään vanhempien kotimaihin opettelemaan perinteisiä tapoja tai naitettavaksi jollekin rikkaalle sukulaismiehelle.

Siksi olisi kiinnostavaa kuulla isän kotimaa ja se, että onko hän mahdollisesti muslimi. Tytön normaali suomalaisen teini-ikäisen elämä, viina, tupakka ja mallintyöt olisivat voineet järkyttää muslimi-isää ja saaneet tämän pohtimaan kurinpalautusta.

Huom. yllä oleva oli pelkkää arvailua ja pyydän anteeksi, jos se loukkasi jotakuta.
Vastaa Viestiin