jmit kirjoitti:Pieni liekki,
Toisin kuin esität, niin olen tutustunut esitutkinta-aineistoon. En ole löytänyt sieltä mainintaan kasvin siemenistä. Länsimaiseen oikeuskulttuuriin ja keskustelukulttuuriin kuuluu, että se joka esittää väitteen on velvollinen osoittamaan väitteensä paikkaansa pitäväksi. Voisitko antaa täsmällisen lähdeviitteen tuolle siementiedolle ja mielellään myös suoran lainauksen esitutkintapöytäkirjasta. Syytät minua valheellisen tiedon levittämisestä. Niin, ja Anneli syyttää Jukkaa lasten seisottamisesta kylmässä suihkussa.
Vespa velutina kirjoitti: ”Jostain itelleni jäänyt käsitys…” ja Köökkisykolooki kirjoitti: ” Jossain oli tieto, että…”
Näitäkö minun pitäisi ottaa vakavasti ja vastata?
Valitettavasti tietoni ovat vajavaiset esitutkinta-aineiston osalta, koska en ole saanut hankituksi aineistoa käsiini. Myönnän, että on suuri puute, että olen nähnyt esitutkinta-aineistosta ainoastaan palasia sieltä täältä. Mielellään tutustuisin siihenkin aineistoon kokonaisuudessaan.
Jmit, nyt tarvitsen sinun apuasi tässä hiirenpaska-/kasvinsiemenasiassa, jos haluat sitä selvittää tarkemmin. Ulvilan murhan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, mutta sen varmaan ymmärrät itsekin. Eli kerro minulle, kuka oli se henkilö, joka mainitsi etp:ssä hiirenpaskasta Annelin ja Jukan asunnossa. Asiaa on käsitelty aiemmin täällä murhainfossa, mutta minulla on muistikuva, että tästä asiasta on ollut puhetta myös julkisissa todistajalausunnoissa.
Julkisia todistajien lausuntoja on kuunneltavissa kymmeniä tunteja, joten en kyllä suoralta kädeltä pysty muistamaan, kuka tuon virheellisen hiirenpaska-tiedon laski liikkeelle ja kuka tiedon oikaisi. Tara tai Naakka, löytyykö teiltä tarkempia faktatietoja asian suhteen?
Ja jottei menisi kokonaan aiheen vierestä, niin minua kiinnostaisi tieto, milloin lapset ensimmäisen kerran alkoivat tarinoida heihin kohdistuneista raiskauksista. Olen ymmärtänyt, että veneretkellä vuonna 2011 ei vielä mainittu sanallakaan insestiasioista, vaan silloin lapset toivat lisävalaistusta surmahetkeen ja surman suunnitteluun liittyen. Onko totta, että insestiepäilyt tulivat esille vasta, kun syyttäjä sai Annelin veljeltä nämä surman lisätiedot ja halusi lapsia tutkittavan tarkemmin?