Kauhajoen koti- ja laitostalousoppilaitoksen ammuskelu 2008

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

MotiivitOn kirjoitti:Edit: Kuulun muuten itsekin SAL:n alaiseen ampumaseuraan, joten on nuo lajit jokseenkin tuttuja..! 8) Kiitos vain linkkivinkistä! :lol:
Pitäisikö tuo lukea SALAISEEN ampumaseuraan? Oletko jokin terroristi tai tuleva murhaaja, agentti ja Venäjän salainen lähettiläs samassa? :shock:

Enivei. Puhuin aiemmin siitä Lovehetarista. Vaikuttaisi nyt pitkälti siltä, että hän on kuollut ammuskelun aikana. (Vieläkään ei ole varmistettua tietoa, mutta näin useimmat lähteet tuntuvat olevan mieltä.)

Harmittaa, kyseessä oli kuitenkin ihan hauska tyyppi.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

EDIT: Poistettu lautamiehiin kuuluvaa kuittailua - RAID
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Timppa
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Timppa »

kuinuusivaikkaeipuu kirjoitti: Eikä mielestäni poliisi olisi voinut tehdä sen enempää kuin he tekivät. monikaan ei luultavasti puheillaan ole tajunnut, että rynnäkkö kouluun, tietämättä ampujan tai oppilaiden sijaintia olisi varsin typerää, ja vielä typeränpää ilman alaan koulutettua ryhmää (täällä kun ei juuri ole mitää 24:stä tuttuja lämpötutkia ja sekunnin välein päivittyviä satelliitti kuvia). Siitä syntyisi väkisinkin panttivanki tilanne, joka päättyisi ikävästi.
En itsekään kovasti syyttele poliisia, mutta tuosta viimeisestä olen eri mieltä. Kouluammuskelut poikkeavat jostain juoppoammuskeluista ja pankkirosvoista siinä, että tarkoitus on vain ja ainoastaan tappaa ihmisiä. On vaikea kuvitella panttivankitilanteen syntymistä kouluammuskelussa. Toisaalta poliiseilla ei ollut varmaankaan tietoa siitä, mitä sisällä todella tapahtuu.
* Älä ruoki trollia! *
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

EDIT: poistettu ketjuun kuulumatonta tekstia - RAID

.
.

kaukana poissa

.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Marsalkka kirjoitti:
MotiivitOn kirjoitti:
Vastaan myös sinulle yksityisviestillä, mihin minä tarvitsen itselataavaa asetta, niin haulikkoa, kivääriä kuin pistooliakin tätä en kuitenkaan koko foorumille aio kertoa.
Ei kiinnosta pätkääkään sinun henkilökohtaiset tarpeesi.

Hieno asenne ja vastaus! :lol:

Ymmärsinkö oikein, että yksityisviestini vastasi myös melko tyhjentävästi sinun foorumilla esittämään kysymykseen? Ethän enää ollut halukas täsmentämään alkuperäistä kysymystäni, vaikka pyysin tarkennusta vielä toistamiseen..?

Oletko nyt aivan varma siitä, että minun on järkevä kertoa täällä julkisella foorumilla perusteet, joilla poliisilla ei nykylainsäädännön puitteissa ole oikeutta antaa kieltävää päätöstä aseenkantolupahakemukseen?

Olisihan ne melko helppoa jonkun kopioida täältä omaan hakemukseensa edes selvittämättä sen kummemmin mistä on kysymys! Se joku taas ei välttämättä olisi ollenkaan niin viattomissa aikeissa...!

Saisinko nyt asiallisemman vastauksen tällä kertaa?
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
MotiivitOn
Rico Tubbs

VoDKa kirjoitti:
MotiivitOn kirjoitti:Edit: Kuulun muuten itsekin SAL:n alaiseen ampumaseuraan, joten on nuo lajit jokseenkin tuttuja..! 8) Kiitos vain linkkivinkistä! :lol:
Pitäisikö tuo lukea SALAISEEN ampumaseuraan? Oletko jokin terroristi tai tuleva murhaaja, agentti ja Venäjän salainen lähettiläs samassa? :shock:

Suomen Ampumaurheilu Liitto= SAL, vaikka taisitkin jo sen tietää...
Jälkimmäisiin ryhmittymiin en ole kokenut vielä tarpeelliseksi liittyä...! No niin, tämän vitsin jälkeen olenkin varmaan sitten huomenna suojelupoliisin kuulusteluissa terrorismi ja agentti epäilysten vuoksi... onneksi ei ollut puhetta AL-Qaidasta, muuten CIA varmaan nappaisi mut ennen keskiyötä matkalle guantanamo bayn kauniisiin maisemiin! :lol:
Rorschach
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Rorschach »

Huh, jos kirjautuu kerran päivässä ja aikoo vastata edes osaan mielenkiintoisista postauksista, viesteistä tulee lainaushirviöitä.
Juliet Jones kirjoitti:Pelkkä samaan kieliryhmään kuuluminen ei todenna geneettistä sukulaisuutta, mutta asiasta on pakko hieman kiistellä, sillä puhutaan suomalais- ugrilaisista kansoista tai heimoista muutoinkin.
Toki s-u kansoista puhutaan edelleen. Olisi omituista jos ei puhuttaisi, koska teoriaa sukulaiskansoista on opetettu kouluissa ainakin 200-300 vuotta ja sen opettaminen on lopetettu vasta aivan hiljattain. Mutta jos teoria sukulaisuudesta on vähintäänkin huteralla pohjalla, on aika uskallettua kehitellä jatkoteorioita oletetun kansan luonteenlaadusta. (Ja puhutaanhan maapähkinöistäkin pähkinöinä, vaikka maapähkinä on itse asiassa palkokasvi ja herneen sukulainen, ei lainkaan pähkinä ;))
Marsalkka kirjoitti:Kertoisitko mihin tarvitaan sellaisia käsiaseita, joita ei voi käyttää esimerkiksi tarkkuusammuntaan?
Millainen on käsiase, jote ei voi käyttää tarkkuusammuntaan? Sellainen, jolla ei voi tähdätä? Aika pelottava ase käyttäjällekin.

Ja sitten asiaan, jonka huomasin Ylen nettisivuilta. Norjalaislehdet ovat olleet Suomessa tekemässä juttua kouluammunnasta: http://yle.fi/uutiset/taustat/linkitys/id102873.html. Yksi lehti on haastatellut Sami Rauniota, jokelalaista asekauppiasta, joka myi aseen sekä Saarelle että Auviselle. Hänen puheistaan saa sellaisen käsityksen, että hänestä Suomessa on aivan liian vähän aseita. Hän toteaa mm., että " Ihmiset tarvitsevat aseita, koska ne vähentävät rikollisuutta." Aika persoonallinen näkemys asekauppiaalla. Suorastaan vaarallinen.
"Eikä liene rangaistus / jos käymme hetken yhtä matkaa / kun hirviöiksi paljastumme / onko hyvät päivät valhetta sittenkään" A.W. Yrjänä / CMX
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Rorschach kirjoitti:Hänen puheistaan saa sellaisen käsityksen, että hänestä Suomessa on aivan liian vähän aseita. Hän toteaa mm., että " Ihmiset tarvitsevat aseita, koska ne vähentävät rikollisuutta." Aika persoonallinen näkemys asekauppiaalla. Suorastaan vaarallinen.
Joo, melko persoonallinen. Tuota kuulee vähänväliä juuri noilla perusteluilla... Jos se on toiminut jenkeissä, niin sen on ilmeisesti sitten pakko toimia täälläkin... :?

Itse olen sitä mieltä, että ase ei tapa ketään, vaan sen käyttäjä.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Rorschach
Neuvoja-Jack

Mike Manner kirjoitti:Itse olen sitä mieltä, että ase ei tapa ketään, vaan sen käyttäjä.
Tämä on ehdottomasti totta. Ihmiskunnan historia on sodan historiaa ja tappaa on osattu jo paljon ennen atomipommeja.
"Eikä liene rangaistus / jos käymme hetken yhtä matkaa / kun hirviöiksi paljastumme / onko hyvät päivät valhetta sittenkään" A.W. Yrjänä / CMX
Zodiac
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Nähdäänköhän seuraavaksi "amok-juoksu" jossa käytetään pistoolin sijasta teräasetta?
MotiivitOn
Rico Tubbs

Rorschach kirjoitti:Yksi lehti on haastatellut Sami Rauniota, jokelalaista asekauppiasta, joka myi aseen sekä Saarelle että Auviselle. Hänen puheistaan saa sellaisen käsityksen, että hänestä Suomessa on aivan liian vähän aseita. Hän toteaa mm., että " Ihmiset tarvitsevat aseita, koska ne vähentävät rikollisuutta." Aika persoonallinen näkemys asekauppiaalla. Suorastaan vaarallinen.

Noh Samilla on ollut jo pitkään aika jyrkät kannanotot. Hänen liikkeensähän on tunnettu varsin provokatiivisista mainosvideoistaan ja esimerkiksi "terä-asekeskus, arming the nation" sloganistaan..! Joka tapauksessa, kauppiashan ei arvioi aseenostajaa mitenkään, luultavasti Saarellekin ase on lähtenyt ihan postimyynnillä, joten kauppiaasta on hankala tehdä syntipukkia. Tosin toivottavaa mielestäni olisi, että siellä säästeltäisiin näitä provosoivia heittoja myöhempään ja sopivampaan hetkeen.
Rorschach
Neuvoja-Jack

Pyydän anteeksi, jos tekstistäni sai sellaisen kuvan, että syyttäisin myyjää jostain. Hänhän on toiminut laillisesti myydessään aseen luvan omistavalle henkilölle, joten häntä ei voikaan syyttää mistään. Kiinnitti vain huomiota tuo kommentti "liian vähäisestä" asemäärästä heti tapahtuman jälkeen. Ja olen toki tutustunut esimerkiksi liikkeen nettisivuihin jo joskus aiemmin.

Vaikka olenkin sitä mieltä, että aseet eivät tapa ketään vaan ihmiset, en luultavasti pysty ikinä nielemään väitettä siitä, että suurempi asemäärä vähentäisi rikoksia. En usko, että rikokset loppuisivat Suomesta vaikka valtio päättäisi huomenna lahjoittaa jokaiselle kansalaiselle ziljoona asetta mattoveitsistä kertasinkoihin.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Mike Manner kirjoitti:Itse olen sitä mieltä, että ase ei tapa ketään, vaan sen käyttäjä.
Wautsi wau! Hienosti oivallettu. Toivottavasti tämä nyt selkisi meille muillekin, että aseita ei kannata kieltää koska aseet eivät tapa.

Se Jokelan ase- ja veitsikauppias kehui, että heillä on kaikkea millä voi viiltää, pistää ja tökkiä (tms.). Aikas asiaton sanonta - joskin totta joka sana. Entä jos vaikka autokauppias mainostaisi, että meillä on kaikkea millä voi ajaa ihmisen ja eläimen päälle?

Onhan asekauppiaan toimintatavassa jotain outoa, jos näinä aikoina tollaista suustaan päästelee. Ei ole Jokelan suunnalla vielä ihan kaikille riittänyt sitä mt-rahaa. Näemmä.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Ihraponnari
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

.

Omituinen yhteensattuma kun ei niin suositun oppilaan vähistä kavereista toinen on tekopäivänä sairaana kotona ja toinen lähti luokkahuoneesta varttitunnin ennen teurastuksen alkamista.

.

Hymmm......
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ihraponnari kirjoitti:.

Omituinen yhteensattuma kun ei niin suositun oppilaan vähistä kavereista toinen on tekopäivänä sairaana kotona ja toinen lähti luokkahuoneesta varttitunnin ennen teurastuksen alkamista.

.

Hymmm......
Todellakinko????? :shock:

Jos näin on, on kyse joko siitä, että he tiesivät tai siitä, että Saari valitsi päivän juuri siksi.
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin