Konsta Apeli kirjoitti:Skoonen innoittamana, menisikö se sitten näin:
1:48 Uhri: no vähä voit auttaakii. Kylhä nous.. ( keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
1:51 Epäilty: Lähtikse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa
1:54 Epäilty Sanoo joko "mitäkö" vai "pitääkö" (huutaa raivokkaasti)
1:55 Uhri Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu)
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi,kopsahdus keskellä
2:03 Epäilty: ( Allu olenyt hiljaa siellä oven takana) (2-tavuinen sana päällekkäin miehen valituksen kanssa)
2:05 (vaimea kopsahdus)
Uhri: Lala
Epäilty: Öh voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys.
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksieltä kettää?
Selityksen sana:
Eli kun Anneli oli menossa hiljentämään Jukkaa lopullisesti ja sai yhden lapsista sitoutettua puhelimeen, toinen ryhtyykin kurkistelemaan oven raosta. Anneli on jo valmiiksi latautunutta raivoa täynnä ja hän ottaa nuo juoksuaskeleet poikaa kohti ja ehtii karjaista jo tuon " pitääkö", kun tajuaa, että se saattaa kuulua Häkeen, hiljenee ja on vain uhkaavan näköinen.
Kun Anneli on palaamassa takaisin takkahuoneeseen, hän kuulee oven jälleen avautuvan, joten uusi osittain osittain nielty karjaisu Allulle.
Tämän vajaan puoliminuuttisen päätteeksi, ajassa 2:05 Jukka saa viimeisen iskun ja hiljenee lopullisesti.
Muut napsahdukset ja kopsahdukset syntyvät tänä aikana pääosin siitä, kun poika roikkuu ovenraossa ja Anneli yrittää hätistellä häntä pois siitä.
Tuo vaikuttaisi todennäköiseltä, ainakin osittain.
Nythän on niin, että poikaparka oli peloteltu pahasti eikä hän siis kuulemisissa aluksi uskaltanut sanoa mitään. Hänen vastauksensa "en muista" tulivat turhan nopeaan esimerkiksi.
Nythän asia on toinen, jos hän on uskaltanut kertoa esim siitä, että hän ei ollutkaan huoneessaan, vaan hiippaillut kurkkimassa takkahuoneessa asti. Olen useaan otteeseen aiemmin yrittänyt esittää, että JL ehkä huusi poikaa auttamaan , hänen kutsumanimensä oli sii Axxu, eli keskellä oleva kaksoiskonsonantti on voinut ollakin hänen nimessään esiintyvä.
Poika vaikuttaa neuvokkaalta tyypiltä ja hän olisi saattanut laittaa kengät jalkaan lasia välttääkseen. Tuollaisen pojan juoksusta tulee kyllä töminää (mun yläkerrassa asuu samanikäinen (7) poika ja hänhän tömistelee todella pahasti...
AAn huudot saattaisivat tosissaan olleet tarkoitettu pojalle, hän yritti hätistää poikaa pois näkemästä.
Ja sitä mieltä olen edelleen, että kyllä hitossa tyttö on tajunnut tappohommat jo ennen puhelimeen tuloaankin. Vaikuttaa ihmeelliseltä, että hän ei peloissaan ollut tullut äidin helmoihin, vaan häntä piti kutsua "tänne" ja sitten vielä hänelle piti selittää mihin ja miksi äiskä on soittamassa. Mulle ei mene läpi tuommoinen näytteleminen.