Timppa kirjoitti:Mike Manner kirjoitti:Meitsillä on ennustajan lahjoja

Toi kiertokulku toteutuu jokaisessa tämän tyylisessä tapauksessa... Kusenkeltainenlehdistö...
Ei ole kuitenkaan kysymys vain lehdistöstä. Yhtä lailla samaa on nähtävissä keskustelupalstoilla. Itse kieltäydyn puhumasta ko. henkilöstä muulla nimellä kuin murhaaja.
Heti alkuun sanon, että minustakin nämä lähes jokaisen henkirikoksen yhteydessä toistuvat "kuinka hymypojasta tuli murhaaja? Siis NiinQ OMG!"-otsikot ovat naurettavia. Niissä on kuitenkin pohjimmiltaan ideaa. Lähes jokainen murhaaja on ollut joskus tavallinen lapsi. Harvalla on mielenterveysongelmia pienestä saakka. Tällä hetkellä pohditaan, kuinka vastaavat teot saataisiin jatkossa estettyä. Niin ei takuulla käy ainakaan, jos joka paikassa kerrotaan tarinaa sairaasta, sekopäisestä murhamiehestä, jonka hulluuden aisti jo kaukaa. Jokaisen ihmisen tulisi ymmärtää, että tappajat ovat useimmiten aivan tavallisia ihmisiä siihen asti, että jokin menee vikaan. Luultavasti suurin osa meistä ei tajuaisi keskustelevansa tulevan murhaajan kanssa, jos pääsisi siirtymään ajassa päivään ennen kauhajoen surmia ja keskustelemaan ampujan kanssa. Siksi jollain keinoin tulisi viestiä ihmisille, että kouluammuskeluja ei voida estää etsimällä sekopäisiä murhaajaheppuja, joilla valuu vihreää vaahtoa suupielistä.
Tuota VoDKan pohdiskelemaa juttua olen itsekin miettinyt. Tuntuu oudolta, että mies meni ampumaan kaverinsa ja suuntasi luokkaan, jossa tiesi tämän olevan. Erityisesti, jos kyseessä oli juuri tuo Lovehetar. Tietenkin voi olla, että olivat suunnitelleet jotain yhdessä ja kaveri vetäytyi, jolloin kyseessä olisi kosto. Muuten ei oikein mahdu minun aivoituksiini. Tosin en ole koskaan ollut ampumassa koululla, joten ehkä minun ajatukseni kulkevat hieman eri ratoja kuin ampujan.
"Eikä liene rangaistus / jos käymme hetken yhtä matkaa / kun hirviöiksi paljastumme / onko hyvät päivät valhetta sittenkään" A.W. Yrjänä / CMX