8-vuotiaan Eerikan murha, Helsinki 2012
Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012
http://kuvaton.com/k/YqOZ.jpg
laamanen
laamanen
Ihmisen kasvot ovat epäsymmetriset, joten voi olla toiselta puolelta vaikka kuinka kaunis. Olen optimisti ja uskon aina hyvään. 
http://www.vanhemmat.net/jmedia/Laamanen.htm
Tuossa aikaisemminkin julkaisemassani linkissä on muuten mielenkiintoista se, että Tarkin sukulaiset kertovat epäilleensä "Nadian" henkilöllisyyttä. Jutussa haastatellaan Tarkin isää ja isän vaimoa. Aikasemmin tässä topicissa on ollut puhetta Eerikan isoäidistä. Hän tuskin on tämä isän vaimo vaan kyseessä lienee Tarkin äitipuoli? Tarkin äidistä tuskin käytettäisi nimitystä isän vaimo.
Tuossa aikaisemminkin julkaisemassani linkissä on muuten mielenkiintoista se, että Tarkin sukulaiset kertovat epäilleensä "Nadian" henkilöllisyyttä. Jutussa haastatellaan Tarkin isää ja isän vaimoa. Aikasemmin tässä topicissa on ollut puhetta Eerikan isoäidistä. Hän tuskin on tämä isän vaimo vaan kyseessä lienee Tarkin äitipuoli? Tarkin äidistä tuskin käytettäisi nimitystä isän vaimo.
The trust of the innocent is the liar's most useful tool.
-Stephen King-
-Stephen King-
Itse ymmärsin että tarkoitettiin Laamasen maahanmuuttaja-ex-miehen isää vaimoineen.Helinä79 kirjoitti:http://www.vanhemmat.net/jmedia/Laamanen.htm
Kyllä on joutunut raavas(?) mieskin ottamaan nessut esiin tätä juttua lukiessaan. Vaikea on keksiä mitään älykästä kommentoitavaa, toivonpahan vain ettei tyttö kärsinyt turhaan ja juttu poikii kunnon puhdistuksen Brittien tapaan. Sisälläni asuva pieni tai keskisuuri pessimisti kyllä koittaa jotain kuiskutella
-
Kinsey Malone
- Neuvoja-Jack
"Itse ymmärsin että tarkoitettiin Laamasen maahanmuuttaja-ex-miehen isää vaimoineen."
Kyllä sillä tarkoitettiin Tarkin isää ja äitipuolta. Esitutkintapöytäkirjaotteetkin löytyy molempien kuulusteluista ketjua lukiessa jos selaa taaksepäin. Ei ole pistänyt silmään mitä Tarkin äiti on kuulusteluissa kertonut. Joku joka on tilannut nuo pöytäkirjat, vois olla ystävällinen ja naputella tänne luettavaksi. Kiinnostaa kun kuitenkin kyseessä lastensuojelun ammattilainen, onko esim osannut epäillä mitään. Tarkkihan oli viettänyt tuon surmayötä edeltävän päivän äitinsä luona Askolassa Ja Eerika ei ollut päässyt mukaan kun oli "hukannut avaimet" tuo käy ilmi Tarkin äitipuolen kuulustelupöytäkirjasta. Viittaa mielestäni siihen että Laamanen ei ole uskaltanut päästää Eerikaa isän mukaan Askolaan tapaamaan mummoa vaan on osannut pelätä että mummo ammattinsa puolesta huomaa varoittavia merkkejä ja lavastanut avainten katoamisen jotta Eerika ei pääse mukaan.
Kyllä sillä tarkoitettiin Tarkin isää ja äitipuolta. Esitutkintapöytäkirjaotteetkin löytyy molempien kuulusteluista ketjua lukiessa jos selaa taaksepäin. Ei ole pistänyt silmään mitä Tarkin äiti on kuulusteluissa kertonut. Joku joka on tilannut nuo pöytäkirjat, vois olla ystävällinen ja naputella tänne luettavaksi. Kiinnostaa kun kuitenkin kyseessä lastensuojelun ammattilainen, onko esim osannut epäillä mitään. Tarkkihan oli viettänyt tuon surmayötä edeltävän päivän äitinsä luona Askolassa Ja Eerika ei ollut päässyt mukaan kun oli "hukannut avaimet" tuo käy ilmi Tarkin äitipuolen kuulustelupöytäkirjasta. Viittaa mielestäni siihen että Laamanen ei ole uskaltanut päästää Eerikaa isän mukaan Askolaan tapaamaan mummoa vaan on osannut pelätä että mummo ammattinsa puolesta huomaa varoittavia merkkejä ja lavastanut avainten katoamisen jotta Eerika ei pääse mukaan.
Näitä vajakki-toukoja on kuule enemmän kuin uskotkaan, sekä miehissä että naisissa. Kun heidän ajatusmaailmansa on se, mikä on. Että heidän onneaan uhataan ja mahdollinen varoittelija on itse pyrkimässä tuon toisen tilalle.CSI kirjoitti:Ehkä vajakki-Toukon tapauksessa noin, mutta kyllä normaalijärkinen ihminen tekee ns. pienen hiljaisen tarkistuksen, jos saa noin täsmällisen vinkin asiasta.Atlanta kirjoitti:Eihän sitä lähimmäisestään välttämättä pahaa usko. Ennemmin ajattelee, että viestittäjät ovat kateellisia ja pahansuopia ja haluavat vain, että heidän välinsä menisivät poikki. Saattoi Touko luulla, että kaverit ovat itse haluamassa Sirpaa itselleen.CSI kirjoitti:Eli dille-daiju Tarkkimme valehtelee, kun hän väittää saaneensa vasta poliisikuulustelussa tietää, että Najda ei ole Nadja....eikä lääkäri laisinkaan.
No heh heh. Jos lähipiiristä tulee selvää viestiä, että nainen on oikeasti "Sirpa" eikä mikään lääkäri, niin kuinka daiju mukamas on, ettei tee edes pakollista tarkistusta?
http://www.vanhemmat.net/jmedia/Laamanen.htm
Kerrankos näin on käynyt. Ihminen uskoo, kuulee ja näkee vain sen, minkä haluaa uskoa, kuulla tai nähdä.
Ainahan sen tarkistuksen voi tehdä partnerin huomaamatta. Useimmat meistä kyllä haluavat tietää, että ranskalais-arabina esiintyvä jokinorsu onkin Sirpa eikä lääkäri laisinkaan...
Sitten lopulta suututaan, kun on pakko uskoa. Hyvässä lykyssä uhataan raastuvalla ja kunnianloukkaussyytteillä. Jo se, että psykopaatti on tullut petetyksi omassa pelissään eniten harmittaa.
Kyllä varoittelija saa itse suoraan kuulla, että on idiootti.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Pystyisit kyllä halutessasi tekemään muutakin kuin vain "toivomaan".Rocket kirjoitti:Vaikea on keksiä mitään älykästä kommentoitavaa, toivonpahan vain ettei tyttö kärsinyt turhaan ja juttu poikii kunnon puhdistuksen Brittien tapaan. Sisälläni asuva pieni tai keskisuuri pessimisti kyllä koittaa jotain kuiskutella
Esim. yhteydenottoja kansanedustajaasi/puolueeseesi, vastaavaan ministeriin (Guzenina-Richardsson) ja mediaan (päätoimittajat).
Myöhemmässä vaiheessa kansalaisliike, jos tästä ei rupea syytteitä ja vastuuoikeudenkäyntejä vastuullisille virkamiehille tulemaan, mutta odotellaan "komiteoiden kootut selitykset" ensin....
PS. Mitä itse olen tehnyt? Alleviivasin aiemmasta tekstistäni kohdat, jotka olen tehnyt. RIchardssonin avustaja väittää ministerin "seuraavan tarkasti tämän keissin selvittämistä". Luulenpa vain, että hallitus ehtii hajota ja sinne katoaa sekin "vastuunkantaja" ennenkuin tästä mitään tulee...
Ei haittaa, vaikka joku muukin luo paineita asiaan. Ei ole väärin myöskään lähestyä eri medioiden päätoimittajia ja pyytää pitämään asiaa uupumatta ja toistuvasti esillä kunnes Britannia.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Nyt sitten viimein rupesit olemaan samaa mieltä kuin minä. Toteamme siis yhdessä, että Touko on vajakki. Ei mulla muuta kantaa asiaan ollut. En ottanut kantaa lajityypin yleisyyteen tms. Kunhan vain totesin, että Touko Tarkki on ilmiselvä vajakki ja sinä rupesit vänkäämään toista....merkillinen käänne sinänsä keskustelussa. No, kertoo ehkä jotain sinusta, Atlanta...Atlanta kirjoitti:Näitä vajakki-toukoja on kuule enemmän kuin uskotkaan, sekä miehissä että naisissa. Kun heidän ajatusmaailmansa on se, mikä on. Että heidän onneaan uhataan ja mahdollinenCSI kirjoitti: Ehkä vajakki-Toukon tapauksessa noin, mutta kyllä normaalijärkinen ihminen tekee ns. pienen hiljaisen tarkistuksen, jos saa noin täsmällisen vinkin asiasta.
Ainahan sen tarkistuksen voi tehdä partnerin huomaamatta. Useimmat meistä kyllä haluavat tietää, että ranskalais-arabina esiintyvä jokinorsu onkin Sirpa eikä lääkäri laisinkaan...
Tämän Tarkin täytyy olla myös täysin välinpitämätön lapsestaan .Ei yksin vajaa ,se ei riitä tälläiseen toimintaan.Tunnen useita kehitysvammaisia ja heilläkin on arvot.
Tarkki on ajatellut ,antaa mennä,kunhan ite saa seksiä .Tunteeton ,liian itsekeskeinen.
Haaveiliko Tarkki jostain suuresta iskelmä tähteydestä? Ja ajatteli naivisti"sitten kaikki on paremmin".
Olkoon vaikka kuinka vajaa ,se ei yksin selitä tätä.Vaan täysi tunteettomuus ja välinpitämättömyys.Itsekkyys,omaan napaan tuijottelu.
Tarkki on ajatellut ,antaa mennä,kunhan ite saa seksiä .Tunteeton ,liian itsekeskeinen.
Haaveiliko Tarkki jostain suuresta iskelmä tähteydestä? Ja ajatteli naivisti"sitten kaikki on paremmin".
Olkoon vaikka kuinka vajaa ,se ei yksin selitä tätä.Vaan täysi tunteettomuus ja välinpitämättömyys.Itsekkyys,omaan napaan tuijottelu.
Uskoisin, että aikamoinen haloo tästä nousee, mikäli nämä... Ihmiset saavat vain muodolliset tuomiot. Mielenosoituksia, mahdollisesti. Tällaisia virkavirheitä ei saa tapahtua.
Koko tapaus on inhottava. Voi vain ihmetellä, miten mies on uskonut sokeasti kaiken mitä tämä ranskalais-marokkolainen aivokirurgi on sepittänyt
Luulen, että ÄO on miehellä normaalia alhaisempi, pakko olla. Nainen on selvästi mielipuolinen sadisti. Ehkä myös taitava manipuloimaan muita. Toisaalta ihmetyttää, miten nainen on kertonut noin uskomattomia valheita, esimerkiksi nelosista. Normaaliälyinen tietysti olisi saanut hänet heti kiinni valhetelusta. Koko juttu on kerrassaan omituinen, oksettava ja sekava...
Mutta niin, meidänhän täytyy ymmärtää ja hyväksyä nämäkin ihmiset, nämäkin teot. Sitä mantraa vain toitotetaan kaikkialla. Aina täytyy ymmärtää ja hyväksyä.
Minä en ymmärrä enkä hyväksy.
Koko tapaus on inhottava. Voi vain ihmetellä, miten mies on uskonut sokeasti kaiken mitä tämä ranskalais-marokkolainen aivokirurgi on sepittänyt
Luulen, että ÄO on miehellä normaalia alhaisempi, pakko olla. Nainen on selvästi mielipuolinen sadisti. Ehkä myös taitava manipuloimaan muita. Toisaalta ihmetyttää, miten nainen on kertonut noin uskomattomia valheita, esimerkiksi nelosista. Normaaliälyinen tietysti olisi saanut hänet heti kiinni valhetelusta. Koko juttu on kerrassaan omituinen, oksettava ja sekava...
Mutta niin, meidänhän täytyy ymmärtää ja hyväksyä nämäkin ihmiset, nämäkin teot. Sitä mantraa vain toitotetaan kaikkialla. Aina täytyy ymmärtää ja hyväksyä.
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Haaveissaan elivät. Toinen kuvitteli olevansa mamu-taustainen kirurgi tms. ja toinen kuvitteli olevansa suosittu iskelmätähti. Ehkä julkisuutta tahtoivat. No, kumpainenkin pääsi Seiskan kanteen...
Tarkki ei kait edes älynnyt kysellä miksei frouva ole töissä ja jos luuli, niin ei käynyt mielessä että olisikohan tämän palkkarahoilla saatavilla prameampaa kortteeria yksiön tilalle, kun nämä omat esiintymiset eivät "ihan vielä" ole lyöneet itseään läpi...
Tarkki ei kait edes älynnyt kysellä miksei frouva ole töissä ja jos luuli, niin ei käynyt mielessä että olisikohan tämän palkkarahoilla saatavilla prameampaa kortteeria yksiön tilalle, kun nämä omat esiintymiset eivät "ihan vielä" ole lyöneet itseään läpi...
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
- Tuomion Pasuuna
- Jessica Fletcher
Kuka ja missä on sanonut, että meidän täytyy hyväksyä ja ymmärtää tätä tekoa?Leidi kirjoitti:Mutta niin, meidänhän täytyy ymmärtää ja hyväksyä nämäkin ihmiset, nämäkin teot. Sitä mantraa vain toitotetaan kaikkialla. Aina täytyy ymmärtää ja hyväksyä.
Olipa sekava kannanotto. Tietääkseni yksikään virkamies ei ole tämän jutun vuoksi edes syyteharkinnassa, joten mistään ei näillä näkymin ole tulossa ainuttakaan tuomiota. Siis virkamiehille.Leidi kirjoitti:Uskoisin, että aikamoinen haloo tästä nousee, mikäli nämä... Ihmiset saavat vain muodolliset tuomiot. Mielenosoituksia, mahdollisesti. Tällaisia virkavirheitä ei saa tapahtua.
Vilja Eerikan ns. vanhemmat taas on eri asia. He saanevat elinkautisen, mutta mitä tekemistä sillä on virkavirheiden kanssa??? Ei oikeus tule tuomitsemaan muusta kuin mitä syytekirjelmässä vaaditaan - eikä siellä vaadita rangaistuksia virkamiehille. Tämä samainen syyttäjä Velitski on kyllä tehnyt virkarikostutkintapyynnön poliisille - ja H:gin poliisi kyllä tutkii asiaa....
Mutta tiedäthän sinä mitenkä tässä maassa nämä asiat menee: aikansa tutkia hutkitaan...ja odotellaan että kohu laantuu. Sitten tuotetaan joku ympäripyöreä komiteanpaska, á 500 sivua ja homma kuopataan hiljaisuudessa. Niin rikostutkinta kuin komiteamietintö. Näin tämä tässäkin tapauksessa menee. Suomi ei ole Britannia.
PS. Jottei kukaan luulisi, että Vilja Eerikan tapaus on ns. yksittäistapaus, ja kyllä Maailman Kaikissa Asioissa Paras Maa(tm) nimeltä SUOMI FINLANDissa kyllä lastensuojelu toimii ja blaa blaa blaa, niin tässäpä näitä asioita ammatikseen näkevän poliisin mielipide, murharyhmän johtaja Ritva Elomaa:
"Ihmiset ovat luonnollisesti järkyttyneitä ja onhan tämä aivan kauhea juttu. Mutta samankaltaisia läheltä piti -tapauksia on ollut useita tutkittavana lähiaikoina. Ne eivät vain johtaneet kuolemaan asti, Elomaa sanoo."
Eli suomeksi: lastensuojelu ei toimi (ainakaan Helsingissä toimi), koska poliisi näkee läheltä-piti-tilanteita jatkuvasti. Koska H:gin kaupungin sosiaalitoimen johtajan mukaan vika ei ole resurssien puute, niin syyn täytyy olla jossain muualla. Luultavasti siellä sosiaalitantoissa on töissä vääräntyyppistä väkeä, pelkkää omalla mukavuusaluellaan lojuvaa paperinpyörittäjää ja Toukolle-puhelimella-soittelijaa.
Mikään ei taatusti muutu ellei:
a) verta valuteta pakkiin
b) vaihdeta paperinpyörittelijät can-do- tyyppisiin toiminnan ihmisiin
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... a%E2%80%9D
Viimeksi muokannut CSI, Su Maalis 10, 2013 1:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun ei lekurivaimo töissä ollut, niin olihan rahaa saatava. Luulen, että Eerika oli haluttu isänsä luokse vain siksi, että se tiesi tuloa perheelle. Tuli kaikki yksinhuoltajalisät lapsilisiin, sekä tietty asumistuki. Luulen, että kyseessä oli myös toive isommasta asunnosta, kun perheessä on lapsi. Ehkä jo jonottikin isompaa asuntoa.
Ei hän muuten tytöstä välittänyt. Se oli vain hyödyke.
Ja CSI, en minä mitään vääntänyt. Yritin selittää, miksi joku/jotkut ei usko varoituksia. Oli ehkä huonosti tuotu esiin.
Ja kuten sanoin, tunnen Toukon ulkonäöltä ja toistan: jotain luihua hänessä on aina ollut. Eikä koskaan katso ihmisiä silmiin.
Ei hän muuten tytöstä välittänyt. Se oli vain hyödyke.
Ja CSI, en minä mitään vääntänyt. Yritin selittää, miksi joku/jotkut ei usko varoituksia. Oli ehkä huonosti tuotu esiin.
Ja kuten sanoin, tunnen Toukon ulkonäöltä ja toistan: jotain luihua hänessä on aina ollut. Eikä koskaan katso ihmisiä silmiin.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Tarkoitin tuota hieman yleisemmin, mutta esimerkiksi ulkomaalaisten ja romanien tekemät rikokset pistetään usein eri kulttuurin piikkiin. Maassa maan tavalla, eikös? Sarkastinen toteamus minulta, tarkoitin, että kun kaikkea muutakin täytyy nykyaikana hyväksyä, miksei sitten tätäkin käsittämätöntä tekoa.Tuomion Pasuuna kirjoitti:Kuka ja missä on sanonut, että meidän täytyy hyväksyä ja ymmärtää tätä tekoa?Leidi kirjoitti:Mutta niin, meidänhän täytyy ymmärtää ja hyväksyä nämäkin ihmiset, nämäkin teot. Sitä mantraa vain toitotetaan kaikkialla. Aina täytyy ymmärtää ja hyväksyä.
Täytyy ymmärtää ja täytyy hyväksyä. Näin ainakin lapsille täällä päin kouluissa opetetaan. Kaikki täytyy ymmärtää ja hyväksyä, aina.
OT, mutta minun olisi ehkä aika muuttaa muualle, sukulaispoika sai jälki-istuntoa mennessään puolustamaan kaveriaan, jota eräs nassikka kuristi
Tämä siis ala-asteella. Minusta väkivaltaa saa itsepuolustukseksi käyttää, mutta nykyään pitää hädän hetkellä tarkkaan harkita mitä tekee, ettei vain löydä itseään syytettyjen aitiosta.
Jokaisella teolla on jokin puolustus. Tässä vedotaan sitten kasvatukseen...
Minä en hyväksy tätä tekoa, enkä tule koskaan hyväksymäänkään.
Enpä tahtoisi toimia näiden henkilöiden asianajajana. Puolustaa tekoa, joka on täysin mieletön ja kohdistuu lapseen...