HÄKE 'nauha'
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Re: HÄKE 'nauha'
Minua kiinnostaisi myös tietää onko Turre kuullut nauhan?
Jos Jukka todella sanoo 'se jäi', tarkoittaa se minun mielestä selkeästi sitä, että AA teskentelee askelia ja JL yrittää viimesillä voimillaan viestittää totuutta lapselle ja puhelimeen.
Tuossa vaiheessahan hän kyllä jo on ymmärtänyt, että vaimo on se joka häntä on rusikoinut.
Jos Jukka todella sanoo 'se jäi', tarkoittaa se minun mielestä selkeästi sitä, että AA teskentelee askelia ja JL yrittää viimesillä voimillaan viestittää totuutta lapselle ja puhelimeen.
Tuossa vaiheessahan hän kyllä jo on ymmärtänyt, että vaimo on se joka häntä on rusikoinut.
Nuotio & Äreät Tiput
Aivan! Puhe tulee 'kaukaa', sanat on kuitenkin tulkittu sanoiksi, vaikkei niiden sisällöstä ole varmuutta.Teleksi kirjoitti:2:05 jälkeen uhrilla on kolme "repliikkiä". Joista yksi puheeksi tulkittava "se jäi". Tosin tämäkin on suluissa, itse olen ymmärtänyt että nuo sulkeet viittaavat siihen että puhe on kovin epäselvää??? Eli ei ole edes varmuutta siitä snaottiinko näin?
Olitko paikalla oikeudenkäynnissä kun osaat noin tarkasti sanoa miten Jukka sanoi nuo sanat "se jäi"? Se kiinnostaa, koska sinun mukaasi ne sanottiin kovaa ja selvästi ja itse olen suluista päätellyt päinvastaista.
Oletko sinä miettinyt sitä häkenauhan kuuluvuutta? Häkenauhalla kuuluu vain ne A:n juoksuaskeleet. Siellä on askellettu sentään paljon muutenkin. Lapsenkaan läpsyttelyä paljailla jaloilla puhelimen vieressä ei kuulu, sanoi käyneensä ulkonakin kurkkaamassa jne. Entä A:n muut askeleet, missä ne ovat. Emäntäkin on 'juoksennellut' siellä ympäriinsä (jopa lasinpäältä on tarvinnut mennä).
Äänet kuuluvat vain lähellä puhelinta sanoo turumurre. Takkahuoneesta kuuluvat äänet kuuluvat siksi että ne ovat normaalia voimakkaampia.
Siksi myös "Se jäi" -sanat voi olettaa olevan lausuttu kovempaa, eikä millään pienellä puhinalla.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Aha, Turre siis luo todellisuuden joka sopii hänen teoriaansa.
Olettamista tämä koko tapaus on. Äänitutkijakin oletti ettei ulkopuolista ole kun ei kuullut huppuhepun askeltamista huonolaatuisella nauhalla. Olettamukseen perustuu myös AA:n syyllisyys, eikä niinkään häntä vastaan esitettyihin faktoihin.MissHolmes kirjoitti:Älä oleta.
Et siis ole kuullut nauhaa? Sekö oli vastaus?
Teleksi kirjoitti:Aha, Turre siis luo todellisuuden joka sopii hänen teoriaansa.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Mutta edelleen et pysty sanomaan, että et ole kuullut nauhaa.
Luuletko, että väitteidesi katu-uskottavuus romahtaa sen jälkeen?
Minä puolestani uskon, että AA oli irti luurista jo ajassa 1:36 ja palaa takaisin luuriiin kunnolla vasta 2:50.
Nuo lausahdukset tuossa 1:36 jälkeen, ovat sellaisia, että hän puhuu minusta enemmänkin tulossa olevalle ja luurissa olevalle lapselleen ja on itse jo etäämmällä.
Samoin kuin viimeiset lausahdukset ennen 1:50, jolloin jo selkeästi puhuu HÄKE-päivystäjälle, vaikka ei vastaakaan tämän kysymyksiin tai muuhunkaan.
Tuolla aikajanalla aikaa JL:n rusikoimiseen olisi 1 min. ja 14 sekunttia.
Luuletko, että väitteidesi katu-uskottavuus romahtaa sen jälkeen?
Minä puolestani uskon, että AA oli irti luurista jo ajassa 1:36 ja palaa takaisin luuriiin kunnolla vasta 2:50.
Nuo lausahdukset tuossa 1:36 jälkeen, ovat sellaisia, että hän puhuu minusta enemmänkin tulossa olevalle ja luurissa olevalle lapselleen ja on itse jo etäämmällä.
Samoin kuin viimeiset lausahdukset ennen 1:50, jolloin jo selkeästi puhuu HÄKE-päivystäjälle, vaikka ei vastaakaan tämän kysymyksiin tai muuhunkaan.
Tuolla aikajanalla aikaa JL:n rusikoimiseen olisi 1 min. ja 14 sekunttia.
Nuotio & Äreät Tiput
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Haluaisin lisätä vielä sen, että ei AA välttämättä tiennyt mikä ääni kuuluu häkeen asti ja mikä ei, mutta hänellä olikin paljon tärkeämpi kuulija paikalla, joka todellakin kuuli kaiken: lapsi.
Ja siksi oli syytä aiheuttaa mm. sellaisia oven kolahduksia ja askelia, että tyttöön tarina takaa-ajavasta rosvosta uppoaisi.
Ehkä AA ei edes tiennyt puhelun HÄKEen nauhoittuvan. Teki kaiken vain hämätäkseen lasta ja JL puolestaan yritti huutaa lapselle 'huijaa', 'se jäi' ja muuta, jolla olisi saanut lapsen ymmärtämään, että äiti valehtelee ulkopuolisesta.
Ja siksi oli syytä aiheuttaa mm. sellaisia oven kolahduksia ja askelia, että tyttöön tarina takaa-ajavasta rosvosta uppoaisi.
Ehkä AA ei edes tiennyt puhelun HÄKEen nauhoittuvan. Teki kaiken vain hämätäkseen lasta ja JL puolestaan yritti huutaa lapselle 'huijaa', 'se jäi' ja muuta, jolla olisi saanut lapsen ymmärtämään, että äiti valehtelee ulkopuolisesta.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes kirjoitti: Minä puolestani uskon, että AA oli irti luurista jo ajassa 1:36 ja palaa takaisin luuriiin kunnolla vasta 2:50.
Jotain rajaa Miss! Kohta esittänet etteihän se Anneli ole puhelimessa ollut lainkaan, vaan että hänen lavastuksensa olivat niin huippuun viritettyjä että soittajan tilallakin puhui nauhuri.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Ainakaan AA ei enää tuossa vaiheessa puhu suoraan HÄKEen. En ole kuullut nauhaa omin korvin, joten en osaa arvioida onko AA tuolloin enää luurissa, vai ainoastaan sen läheisyydessä.1:34 (Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan)
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
1:46 Uhri: (pyyjääpää)
Missä vaiheessa AA oikeastaan on luurissa? Tuo 'onkssielt joku tulossa' voi olla suunnattu lapselle, mutta HÄKEssä alkaakin puhe ja lapsi ei vastaa.2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
2:52 Epäilty: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.
2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel?
2:58 Epäilty: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
Nuotio & Äreät Tiput
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Laitetaas tämä juttu oikeaan ketjuun:
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
Eihän tässä ole mitään järkeä, että Anneli ja Jukka muka keskustelevat takkahuoneessa. Miksi Anneli kävisi Jukalle tuossa karjumassa 1:54, ja minne ihmeeseen hän juoksisi, minkä oven aukaisisi? Ja mitä ihmettä hän muka tekisi tuon 5 sek, jolloin ei kuulu mitään muuta? Tai siis kuuluu juoksuaskelia ja oven avaus. Hän olisi vain käynyt keskustelemassa Jukan kanssa takkahuoneessa ja karjunut jotain ja juossut sekunnissa pois?
Eikö nuo äänet nyt ole juuri niinkuin anneli on kertonut tapahtuneen:
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni) Anneli on tässä vasta olohuoneessa, ja sanoo siksi tuon kysymyksen, koska Jukka pyytää häntä apuun. Sanoo itsekseen, koska ei tiedä lähtikö murhaaja vai ei, koska möly on vaiennut.
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa. Jukka kuuli Annelin äänen ja jatkaa avunpyyntöjä. Murhaaja on jostain kumman syystä lakannut puukottelut, eikä Jukka huuda enää niinkuin aikaisemmin. Jostain syystä murhaaja lopetti "tappamisen" vähäksi aikaa, ehkä etsi jotain tai vain nautti näkemästään? Kieltämättä outoa, muttei mahdotonta.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti) Tulee ovensuuhun ja pelästyy murhaajaa, joka onkin vielä huoneessa. Huuto on tietenkin joku muu kuin Mitäkö tai Pitääkö, jotka eivät tarkoita mitään. Varsinkin tuo Pitääkö haiskahtaa pitkälle "syyllisyyden petaamiselta" erittäin huonolta tallenteelta. Ei ole mitään järkeä siinä, että A muutamaa sekuntia aikaisemmin kuiskaa "lavastukseksi", että onko murhaaja siellä, ja sitten kuitenkin karjuu raivoisasti Jukan avunpyyntöön
Ja huomatkaa, että Anneli juoksee jo sekunnin päästä tästä huudosta
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)Murhaaja iskee uuden iskun Jukkaan (Murhaaja oli Jukan kimpussa, niinkuin A kertoi)
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).Anneli juoksee karkuun ulko-ovelta etupihalle
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)Murhaaja jatkaa Jukan kiusaamista, Anneli on ulkona vetämässä henkeä
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
2:05 (vaimea kopsahdus)
Uhri: Lala.
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)Jos anneli muka tässä nuijii Jukkaa, niin miten Jukka on hengissä vielä melkein 30 sek tämän jälkeen? Ja miten ihmeessä Anneli voi 3 sekuntia myöhemmin muina naisina kysyä lapselta tuleeko sitä apua? Ei ehdi mitenkään.
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?Tämä on osoitettu puhelimessa olevalle lapselle, ja lapsi hoputtaa apua paikalle.
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii. (taustalla uhrin valitusta)
Edelleen Jukka valittaa, vaikka kaksi kopsahdusta on jo kuulunut, eikä puheäänestäkään saanut enää selvää, ja vaikka Anneli huutaa tuon Lopeta-huudon toistakymmentä sekuntia sen jälkeen. Menikö siis Anneli vielä kolmannen kerran takkahuoneeseen huutamaan tuon Lopeta-huudon ja ehkä vielä nuijimaan Jukkaa? Hänhän oli käynyt siellä Mitäkö-vaiheessa, kiistatta sen jälkeen juossut jonnekin, sitten muka samantien palannut niin, että 10 sek myöhemmin on taas nuijimassa Jukkaa takkahuoneessa, sitten huikkaa rauhallisesti kävellen ("vaimeita askeleita"), että tuleeko ketään ja jatkaa taas karjumistaan ja lopullisesti hiljentää Jukan vasta 2.35.
No eihän Annelin tarvinnut sitä kysymystä Jukalta suoraan kysyä, vaan itsekseen sen sanoi "kuiskaten", kun oli hiipimässä kohti takkahuonetta:pikasso kirjoitti:Samoin ristiriitaa löytyy huudolle lopeta
Kuulusteluissa Anneli kertoo huutaneensa huppupäälle lopeta tai jotain. Kuitenkin ilmenee häkenauhastakin, että Anneli ja Jukka ovat huoneessa kahdestaan. Kysytty on jo kahdesti ennen tätä joko se mies lähti.
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
Eihän tässä ole mitään järkeä, että Anneli ja Jukka muka keskustelevat takkahuoneessa. Miksi Anneli kävisi Jukalle tuossa karjumassa 1:54, ja minne ihmeeseen hän juoksisi, minkä oven aukaisisi? Ja mitä ihmettä hän muka tekisi tuon 5 sek, jolloin ei kuulu mitään muuta? Tai siis kuuluu juoksuaskelia ja oven avaus. Hän olisi vain käynyt keskustelemassa Jukan kanssa takkahuoneessa ja karjunut jotain ja juossut sekunnissa pois?
Eikö nuo äänet nyt ole juuri niinkuin anneli on kertonut tapahtuneen:
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni) Anneli on tässä vasta olohuoneessa, ja sanoo siksi tuon kysymyksen, koska Jukka pyytää häntä apuun. Sanoo itsekseen, koska ei tiedä lähtikö murhaaja vai ei, koska möly on vaiennut.
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa. Jukka kuuli Annelin äänen ja jatkaa avunpyyntöjä. Murhaaja on jostain kumman syystä lakannut puukottelut, eikä Jukka huuda enää niinkuin aikaisemmin. Jostain syystä murhaaja lopetti "tappamisen" vähäksi aikaa, ehkä etsi jotain tai vain nautti näkemästään? Kieltämättä outoa, muttei mahdotonta.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti) Tulee ovensuuhun ja pelästyy murhaajaa, joka onkin vielä huoneessa. Huuto on tietenkin joku muu kuin Mitäkö tai Pitääkö, jotka eivät tarkoita mitään. Varsinkin tuo Pitääkö haiskahtaa pitkälle "syyllisyyden petaamiselta" erittäin huonolta tallenteelta. Ei ole mitään järkeä siinä, että A muutamaa sekuntia aikaisemmin kuiskaa "lavastukseksi", että onko murhaaja siellä, ja sitten kuitenkin karjuu raivoisasti Jukan avunpyyntöön
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)Murhaaja iskee uuden iskun Jukkaan (Murhaaja oli Jukan kimpussa, niinkuin A kertoi)
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).Anneli juoksee karkuun ulko-ovelta etupihalle
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)Murhaaja jatkaa Jukan kiusaamista, Anneli on ulkona vetämässä henkeä
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
2:05 (vaimea kopsahdus)
Uhri: Lala.
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)Jos anneli muka tässä nuijii Jukkaa, niin miten Jukka on hengissä vielä melkein 30 sek tämän jälkeen? Ja miten ihmeessä Anneli voi 3 sekuntia myöhemmin muina naisina kysyä lapselta tuleeko sitä apua? Ei ehdi mitenkään.
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?Tämä on osoitettu puhelimessa olevalle lapselle, ja lapsi hoputtaa apua paikalle.
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii. (taustalla uhrin valitusta)
Edelleen Jukka valittaa, vaikka kaksi kopsahdusta on jo kuulunut, eikä puheäänestäkään saanut enää selvää, ja vaikka Anneli huutaa tuon Lopeta-huudon toistakymmentä sekuntia sen jälkeen. Menikö siis Anneli vielä kolmannen kerran takkahuoneeseen huutamaan tuon Lopeta-huudon ja ehkä vielä nuijimaan Jukkaa? Hänhän oli käynyt siellä Mitäkö-vaiheessa, kiistatta sen jälkeen juossut jonnekin, sitten muka samantien palannut niin, että 10 sek myöhemmin on taas nuijimassa Jukkaa takkahuoneessa, sitten huikkaa rauhallisesti kävellen ("vaimeita askeleita"), että tuleeko ketään ja jatkaa taas karjumistaan ja lopullisesti hiljentää Jukan vasta 2.35.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
-
Kuolemannaakka
Minkä oven Anneli avaa huudettuaan Mitäkö/Pitääkö ja juostuaan jonnekin? Huom: juostuaan ENSIN hän avaa oven. Ei siis avaa ovea ja juokse. Jos hän ei juokse eikä avaa, niin kuka sitten? Mitä ovia on tarjolla avattaviksi?? Ei ainakaan terassin ovi. Takkahuoneessa ei ovea ollutkaan. Pesuhuoneen ovea ei kannata tarjota, se ei kyllä tuohon kohtaan sovellu, eikä siitä juoksemalla mennä, koska a) Jukka oli siinä edessä b) ei voi juosta ja sitten vasta avata jos muka juoksu alkaa ovesta vajaan kahden metrin päästä.
Miten oven aukaisu edes kuuluisi nauhalla, ellei se olisi ulko-ovi? Jos se on ulko-ovi, niin kuka kopsauttelee samaan aikaan Jukkaa takkahuoneessa?
Miten oven aukaisu edes kuuluisi nauhalla, ellei se olisi ulko-ovi? Jos se on ulko-ovi, niin kuka kopsauttelee samaan aikaan Jukkaa takkahuoneessa?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
-
Kuolemannaakka
No itse en usko tuohon "Se jäi"hin, koska siinä ei ole mitään järkeä siinäkään. Kuten ei ole monessa muussakaan nauhan tulkinnassa. Ne ovat yksinkertaisesti väärin, koska esim Mitäkö/Pitääkö, pyyjääpää, vittikö yms eivät ole järkeviä sanoja, eivätkä kaikki edes suomea. Nauhalta ei tod.näk. kuulu juuri mitään, vaan ne on jostain "äänispektreistä" yritetty tunnistaa sanoiksi. "Se jäi" on kyllä maailman kummallisimmat viimeiset sanat, veikkaampa että näin ei sanottu. Sitäpaitsi viimeisiä sanoja harvoin sanotaan kovin ponnekkaasti, ainakaan pää halki.turumurre kirjoitti: Oletko sinä miettinyt sitä häkenauhan kuuluvuutta? Häkenauhalla kuuluu vain ne A:n juoksuaskeleet. Siellä on askellettu sentään paljon muutenkin. Lapsenkaan läpsyttelyä paljailla jaloilla puhelimen vieressä ei kuulu, sanoi käyneensä ulkonakin kurkkaamassa jne. Entä A:n muut askeleet, missä ne ovat. Emäntäkin on 'juoksennellut' siellä ympäriinsä (jopa lasinpäältä on tarvinnut mennä).
Äänet kuuluvat vain lähellä puhelinta sanoo turumurre. Takkahuoneesta kuuluvat äänet kuuluvat siksi että ne ovat normaalia voimakkaampia.
Siksi myös "Se jäi" -sanat voi olettaa olevan lausuttu kovempaa, eikä millään pienellä puhinalla.
Nämä Häivy/Äih, Mitäkö/Pitääkö, sun muut Öhhit ja "raivokkaat huudot" ovat asenteellisen kuulemisen tuloksia. Siis kun Annelia ei epäilty, Jukka huusi murhaajalle häivy, mutta nyt kun häntä epäillään, kuullaankin Jukan huutavan Äih.
Mutta se on kyllä ollut Annelilta tyhmää lavastamista, kun ei ole kertaakaan voinut huutaa, että Älä tapa sitä, saatanan mulkku, vaan on tyytynyt tuollaisiin kummallisiin raivokkaisiin karjaisuihin. Ja huutaa sen Lopeta, eikä muuta. Vaikka auliisti seuraavana päivänä kertoo niin huutaneensakin, murhaajalle, niin aina sen voi kääntää niin, että huusikin Jukalle. Melko heikkoa toimintaa silti, että toisesta suupielestä kutsuu Jukalle apua, ja toisesta huutaa hänelle kirouksia...
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
-
Kuolemannaakka
Virheellinen päätelmä.MissHolmes kirjoitti:
Ajassa 1:51 AA kysyy 'lähtiks se jo?'
AA on selkeästi tuolloin jo takkahuoneessa, koska uhri pyytää häneltä apuakin. Eikä huoneessa siis ole muita, koska hän itse kysyy tuon 'lähtiks se jo?'-kysymyksen.
Jukka on jo pitkän aikaa huutanut Annua apuun. Anneli ei kysy Jukalta lähtikse jo (mikä ihmeen järki siinä nyt olisi, jos ei ketään edes ole koskaan ollut paikalla?), sanoo tämän hiljaisesti (kun se erikseen mainittukin) itsekseen ollessaan vielä olohuoneen puolella. Jukkahan oli lopettanut tuskanhuudot ja alkoi rauhallisemmin kutsua Annelia apuun, murhaajasta ei kuulunut ääntäkään. Ei Anneli olisi rinta rottingilla sinne takkahuoneeseen mennyt, vaan hitaasti rohkeutta keräten "hiipimällä". Aivan 100% luonnollinen kysymys tässä puoliääneen itseltään on se, että lähtikse murhaaja jo. Eihän hän nyt missään takkahuoneessa seiso tuollaisia kysymässä, ja sitten yhtäkkiä parin sekunnin päästä karju kuin hullu ja juokse pois. Mikä ihme olisi tällaisen tarkoitus???
Se, että erikseen mainitaan Annelin äänen olleen hiljainen (hiljaisempi kuin Jukan), erityisesti kun Jukan Tu(l)e apuun, vaikuttaa epäselvältä (ällä suluissa) eikä varmaankaan ole siis mikään kova huuto, kertoo minusta siitä, että Annelin lähtikse jo oli myös hiljaisella äänellä sanottu. Ja jos nyt järjellä ajattelee niin, että talossa on mahdollisesti murhaaja, ja menet katsomaan, mitä se on miehellesi tehnyt tietämättä onko murhaaja vielä huoneessa... menet kun loukkaantunut miehesi kutsuu, vaikka Häke onkin pyytänyt jäämään puhelimeen... niin et varmana mene puolihölkkää paikalle, vaan harvinaisen varovaisesti.
Ja pelästyt perkeleesti, kun murhaaja onkin takanreunuksen takana edelleen. Ja juokset pois, ovesta ulos.
P.S. No okei, tuo Vähä voit auttaakii antaa kyllä vaikutelman samassa tilassa ilman ulkopuolisia olosta. Myönnän, myönnän. Vaikea selittää tuota repliikkiä.
Äärimmäisen vaikea on kyllä selittää myös Annelin kiistatonta juoksua jonnekin raivokkaan huudon jälkeen ja oven avaamista. Nämä eivät sovi lainkaan yhteen sen kanssa, että itse asiassa Anneli ei juossutkaan yhtään minnekään eikä avannut ovea. Molemmat asiat (tappoisku ja juokseminen/oven aukaisu) eivät voi olla toteutuneet.
Ja luistelen tästä tällaisella teesillä: koska juoksuaskeleet ovat juoksuaskeleita nauhallakin, ja oven avausääni lienee oikein tulkittu, niin "Vähä voit auttaakii" onkin ihan jotain muuta Jukan yksinäistä soperrusta
Ja muuten: mikä estää Jukan sanomasta tuota Vähä voit auttaakii ulkopuoliselle murhaajalle?
No juu...
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
Ihmeellinen on häkenauhan anti kaiken kaikkiaan. Annelin nopeutta on kritisoitu usein, kuinka voi ja ehtii tehdä sitä ja tätä missäkin ajassa. Kuinkas tässä:
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
Äiti ei mun järjen mukaan ole ihan lapsen vieressä tässä kohtaa.
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
Äiti ei mun järjen mukaan ole ihan lapsen vieressä tässä kohtaa.