awa kirjoitti:Jahas, Sariola kehuskelee kasseillaan. .....
- hymm -
Enhän minä tuossa oikeastaan kehunut. Totesin vain, että tallessa ovat.
Sensijaan se tavarakassi on hukassa. Se, jonka sisällä mahdollisesti ovat ne kadonneet tavarat. Sehän ei ole awan, vaan NG:n.
Awalla omat kassit ja pussit saattavat hyvinkin olla tallessa, mutta miten lienee sen kassin ja siinä olevien tavaroiden laita, jota Hessu on suunnitellut etsivänsä Bodomin pohjasta. Minä kyllä otaksun, että sieltä ei löydy enää mitään. Tämän rikoksen tekijä on niin viisas, että hän ei todennäköisesti kyllä ole heittänyt kassia tavaroineen järveen, vaan vienyt sen muualle. Mahdollisesti hyvin kauas ja kaivanut maan alle, tai ainakin muutaman sadan metrin päähän, esim. suonsilmäkkeeseen ja peittänyt silmäkkeen sammalilla. Eihän sitä tiedä, vaikka Hessu vielä menisi sukeltelemaam sinne Bodomin järvelle. Kuulostellaan!
Järveen heittäminen olisi mielestäni melko riskaabeli juttu. On oletettavaa, että järven pohja voidaan tutkia hyvinkin tarkasti rikospaikan läheltä. Rikoksen tekijä on varmaan tämän osannut ennakoida, eikä ole tehnyt sitä virhettä. Ainakin minä laskisin sen virheeksi. En usko kassin löytyvän järvestä.