Miss Holmes #1 kirjoitti: La Loka 05, 2024 11:43 pm
Selkeää, että varmasti oli puhunut ihmisille.
Jos T ei itse pysynyt kertomaan lääkkeistään ja slomastaan, on jonkun täytynyt lopulta puhua.
Ihan siksikin, etä hengaili himassa koko ajan.
Mikä ihme erityinen stigma siinä on verrattuna flunssaan, syöpään tai sydänongelmiin?
(Ja kyllä. Kaikki tiesivät. Mt-ongelmat eivät ole enää vuosikymmeniin ollut tabu. Olisiko pitänyt hävetä? Sori, en tajunnut)
Miksi ihmeessä olisi pitänyt hävetä?
Ketjussa on tosin tuotu esille epäilyä siitä, etteivät Tn potilaat haluaisi / uskaltaisi tulla mahdollisten huonojen kokemustensa kanssa esille - juurikin stigman vuoksi. Tätä olet sinäkin MH esille tuonut. Eli taitaapa olla niin, että vielä nykyaikanakin stigmatisoitumista saattaa olla psyykkisissä sairauksissa, ainakin jossain määrin.
Et vieläkään MH vastannut siihen, kerroitko itse tai kertoiko puolisosi sinun lääkityksistäsi kaikille teillä piipahtaneille ihmisille?
En tiedä, miksi Tn olisi pitänyt tuon sairauslomansa aikana erityisesti kertoa lääkkeistään, kun hänellä oli sinänsä samat lääkkeet käytössään jo ennen sairauslomaa. Ja ties kuinka pitkään. Siis lääkeryhmät sinänsä. Vaihtoa oli tiettävästi masennuslääkkeissä. Ei tietoa, oliko muissa.
Minä en ole ollenkaan varma, että V olisi puhunut Tn asioista sairausloomasta muille kuin ehkä parhaalle ystävälleen. Tuo ystävähän oli usein viikonloppuisin Ulliksessa ja näki Tn tilanteen, myös sen huononemisen.
Tämä ystävä ei kylläkään tuonut esille todistelussaan yhtään mitään sellaista, että V olisi ollut huolissaan hengestään tai terveydestään. Eikä tuonut kukaan muukaan todistaja.
Em. Vn paras ystävä sanoi, ettei uskonut pariskunnan välillä olleen aiemmin fyysistä väkivaltaa.
Eikö Vn veli tosiaankaan ollut niin läheinen siskolleen kuin itse todistelussaan kertoi? Ei ollut veli selvästi kertonut ilmeisesti yhtään mitään Tikkaseen liittyvää, koska todistelussaan veli kertoi, että Victorialla oli elämässään kaikki kunnossa, ainoastaan stressiä työpaikan muuttoon liittyen!
Viittaan myös siihen, mitä on ollut aiemmin esillä Vn vaikeudesta puhua vaikeista asioista edes parhaalle ystävälleen saatikka veljelleen. Näitä ollut ketjussa esillä muutama isomman luokan juttu. En toista niitä tähän.