Gustafssonin persoona

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Kyllä Suomenruotsalaisetkin OLISIVAT osanneet Suomen kielellä kertoa tietonsa niin halutessaan. :wink:

Olikos illalla kuultu melua? Olihan rannoilla silloin vielä muitakin?

Entä ajatusleikki:
S on kalassa.
Irmeli ja Tuulikki jääneet teltalle.
N jossakin juo viinaa.
N tulee teltalle, alkaa lähennellä Irmeliä...
Tulee riitaa, Irmelillä on menkat jne. Tuulikki lähtee pois.
Tuulikki menee kertomaan S:ll. Samalla kuuluu jotakin ääntäkin(?). Lähtee juosten teltalle.
Teltalla on hiljaista(?)
N käy Sepin ja Tuulikin kimppuun, kun nämä ovat teltassa katsomassa Irmeliä.
Seuraa tappelu, jossa N:kin saa osansa, mutta vie voiton.
N tappaa siis Sepon ja Tuulikin, ehkä joutuu vielä tekemään jotakin Irmelillekin...
Loppu ehtoo kuluu sekavassa mielentilassa. Välillä suunnitteelee yhtä, välillä toista. Ihmisiä alkaa tulla rannoille, N menee makaamaan teltan päälle.

Tämä on ajatusleikki siitä, mitä minun mielestäni on saattanut tapahtua Bodomilla. Laittakaapa omia ajatusleikkejänne, suhtaudun niihin samanlaisella tyyneydellä, kuin te minun tarinaani.

Ja tiedetään, oikeudessa on jo oltu. Siitä huolimatta kannatan omaa teoriaani. En väheksy kenenkään teoriaa. Lukisin niitä täällä julkisesti mielelläni.
-Nisse on saanut iskun ollessaan teltassa, teltan ulkopuolelta käsin. (fakta)
-Nisse sanoi, että mitään riitaa ei ollu, ei ollu, ei varmasti ollu!!! (sariola sanoo, ettei Nissen puheet ole oleellisia :lol:, no on ne todellisuudessa.)
-Kaikki ovat juoneet, sanoo Nisse. Vainajista ei vain löytynyt prosentteja.
-Melua ei olla kuultu. On ollut hyvin hiljaista. Liiankin hiljaista. Sahakangas kertoo riidasta ja motskarin ääntäkin on kuultu. Näitä ei toki pidä ottaa faktoina koska todistus ei mennyt läpi. Jos surmat ovat tapahtuneet ajankohdalla, joka käsittää 04 eteen päin, olisi Kivilahden kaiken järjen mukaan tullut kuulla paljon. No, ehkä OK nukkui tai on kuuro. Tai valehtelee pokerinaamalla. Spekulaatiota.
-Seppo oli kalassa, se on kai totta. Mikäli kukaan oikeasti kalastaa 10 cm tikuilla. :shock: Se, kuka hänen mukanaan oli, on pimennossa eikä sitä voida enää toteennäyttää. Pyykkärin havainto on hahmoista, häneen ei voida luottaa muuta kuin siinä mielessä, että kalastajia oli niemellä. Monta sataa metriä matkaa aamuhämärissä, fakta.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5192
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Joo, tuo, että missä N oli tappelun alkaessa, sopii tarinaani yhtä hyvin teltassa sisällä olo.
Mutta tosiaan, kyllä jotakin ääntä on syntynyt. Miksi se ei ketään hätkähdyttänyt?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Eveliina L kirjoitti:****Minusta se tavallaan käy hyvin yhteen sen kanssa, että hän ei itse pidä itseään syyllisenä tai jos syvällä sisismmässään pitääkin, on täysin välinpitämätön sille seikalle. Itse asiassa se, mikä minua häiritsee eniten on Gustafssonin ilmentämä viileys, mutta kun olen nähnyt ihmisten muutenkin käyttäytyvän vähän vastaavasti julkisuudessa ja muiden edessä, en voi oikein vetää siitäkään johtopäätöksiä.
Juuri näin. Kerran vertasin täällä Rusin tapausta Gussen tapaukseen. Jokainen aikuinen ihminen näkee siitä todellisuuden reagoinnin. Ja mikä oudointa, kolmoissurmista syytetty reagoi hyvin hyvin rauhallisesti, menettämättä malttiaan vaikka syytökset ovat järjettömiä syyllisyytensä tietävän kantaa. Kerrataan. Nisse on "hidas" ja olisinkin toivonut siitä tutkijoilta edes vähän tutkintaa. Tietyissä sairauksissa ihminen on hitaanlainen ja kilahtaa hyvin herkästi. Mutta mitä tästä enempiä, olen jo tämän täällä kertaalleen esille tuonut. Nissen nuoruudessa ko. oireyhtymää ei olla edes diagnosoitu. Valitettavaa jos oli näin, sillä tässä tapauksessa olisi voitu lieventää tuomiotakin mutta olisi sentään saatu mies tuomiolle ja vainajien omaisille rauha.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Jaa, että ei NG:n puheilla ole mitään merkitystä!

Minä olen saanut sellaisen käsityksen, että NG muistaa huonosti illan tapahtumia. Kun väkisin yrittää muistaa, siihen helposti sekaantuu virheellistäkin tietoa. Mitä on muilta kuullut tai lehdistä lukenut, tai tapahtunut muussa yhteydessä.

Muistaakseni NG on kertonut, että noin klo 21 väki rannalta poistui.

Katsotaanpa mitä sanoo "Bodomin mysteerio". Katkelma siitä:

Kinnunen ja Rautiainen puolestaan olivat saapuneet Helsingistä Veston työmaalle noin kello 22.30 ja noin kello 23.00 istuskelleet vesilaitosrakennuksen metsänpuoleisella sivustalla, jolloin he olivat kuulleet rakennuksen koilliskulmalta kävelyääniä – ilmeisesti kahden henkilön. He arvelivat kävelijöiden olleen ehkä tulossa vesilaitokselle, mutta kääntyneen sitten ehkä kaakkoon päin. Koillissuunta on murhapaikalle päin. Noin kello 23.10 he olivat siirtyneet rantaan ensimmäisen niemen kärkeen, jonne Kesseli seuralaisineen oli soutanut ehkä noin kello 23.40. Nämä olivat melkein heti jatkaneet matkaansa maantielle päin Kinnusen seuralisineen mennessä noin kello 24.00 Oittaan kartanoon. Ketään muita he eivät olleet alueella havainneet.

Juhani Samuli Miettinen oli morsiamensa Gertrud Simonssonin kanssa ollut 4.6.60 kello 21.30 –24.00 välisenä aikana uimassa tapahtuma-alueella sekä havainnut murhaniemessä olleen teltan ja ilmeisesti myös sen asukkaat. Rannalla oli istuskellut ensimmäisessä niemessä (lähinnä Oittaata) eräs pariskunta, jonka luokse oli veneellä tullut toinen pariskunta (Kesseli ja Kinnunen seuralaisineen). Tämän niemen seutuvilla oli myös ollut eräs nuori poika polkupyörällä (Kaukiainen?), mutta ketään muita ei ollut näkynyt. (Miettinen ja Simonsson ovat mahdolliset aiheuttaneet Kinnusen mainitsemat kävelyäänet, sillä kaikesta päätellen he eivät olleet aina aivan rannalla.)

Kari Kaukiainen oli ollut ajelemassa polkupyörällään pitkin Oittaan rantoja noin kello 23.00, kun häntä vastaan rannasta päin oli tullut tuntematon mies, joka oli huutanut hänelle ”poika”. Miehen pituus oli ollut yli 170 mutta alle 180 senttiä, tukka oli ollut musta, taaksepäin kammattu ja kasvot olivat olleet laihat ja parrattomat. Vaatetuksena oli ollut vaaleansininen paita, siniset, kuluneet ja likaiset suorat housut tai farmarit sekä mustat puolikengät. (Kinnunen ei sovi tähän kuvaan, joten toistaiseksi ei tiedetä kuka tämä mies oli).

Samana iltana oli Pentti Kuitunen niminen mies myös ollut uimassa murhaniemen kärjessä noin kello 21.00 ja nähnyt telttakuntaan kuuluvat pojat sekä vesihuollon pihalla erään noin 30-vuotiaan 170 sentin pituisen tummahkotukkaisen miehen yllään ruskeanharmaa tuulitakki ja hieman tummemmat suorat housut. (Tätäkään miestä ei toistaiseksi tunneta). "



Liikettä rannalla näyttää olleen ainakin puoleen yöhön saakka. Liineekö tuossa edes mainittu kaikkia siellä liikkuneita. Tuskin. Näyttää siltä, että NG ei yksinkertaisesti muista. Tätä tarkoitan.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

supernova kirjoitti:
skoone kirjoitti:
supernova kirjoitti:Äänien puuttumisesta täytyy huomauttaa semmoisestakin seikasta että aikalaispoliisit olivat kuulemma kuulustelleet varsin valikoivasti.

Kielitaidon puuttumisen takia ei ruosinkielisiin oltu kiinnitetty juurikaan huomiota.
Sorry supernova, mutta mun on pakko laittaa tää eli:
Ko ne ruotsinkieliset ei olis kumminkaan ymmärtäny mitä siellä teltalla huudettiin :lol: :lol:
En ymmärrä tätä huumoria. Vikahan ja ymmärryksen puute ei ollut suomenruotsalaisissa vaan poliisissa.

Jos sikaa tapetaan ja se kiljuu niin tajuaako siitä enemmän suomalainen, ruotsalainen, saksalainen vai jenkki. (Noh... ehkä jenkki vähiten)
No, ehkä ilmaisin asian liian peitellysti, poliisia se minäkin tässä vähän arvostelin :? :lol:
Muista lähdekritiikki!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Niinpä - kaikenlaista liikehdintää on ollut sen jälkeen, kun väki rannalta Gustafssonin toteamana poistui.

Mutta missä telttaseurue oli silloin - kun nämä kaikki Sariolan lainauksen ihmiset liikkuvat alueella ?

Olivatko jossain tapaamassa muita - kenties samankaltaista nuorisojoukkoja, joka oli saapunut lähistölle telttailemaan - moottoripyörineen ??

Mielenkiintoista... hymm..
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:*** Näyttää siltä, että NG ei yksinkertaisesti muista. Tätä tarkoitan.
Totta. Näyttää, ettei Nisse muista. Jännä, miten tuon Nissen muistamattomuuden voikin vääntää aina haluamaansa suuntaan. Toki siten, miten se on eduksi. Jos puhutaan Nissen vammoista, miten se muistamattomuus nyt menikään? Mistä asti se muisti vamman perusteella pätkii? :lol: Vai tarkoitatko kenties iän tuomaa muistiharhaa? Etteikö ihminen, joka on ollut mukana kolmoissurmissa, muista juttuja illan ajalta? :shock: Ihminen muistaa vähäpätöisemmätkin asiat, joten en tule uskomaan etteikö Nisse ajan myötä muistaisi. Toki jotain muistamattomuutta voi olla illan ajalta, mutta että ennen iltaa ja illan jälkeen? :D

:shrugio:
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Olen tuntenut henkilön, joka oli saanut liikenneonnettomuudessa iskun päähänsä. Hänen muistiinsa oli tullut aukkoja myös liikenneonnettomuutta edeltävälle ajalle. Nuo aivot ovat niin omituinen elin. Eli se muistiaulkko ei näytä olevan välttämättä tarkkarajainen.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:Olen tuntenut henkilön, joka oli saanut liikenneonnettomuudessa iskun päähänsä. Hänen muistiinsa oli tullut aukkoja myös liikenneonnettomuutta edeltävälle ajalle. Nuo aivot ovat niin omituinen elin. Eli se muistiaulkko ei näytä olevan välttämättä tarkkarajainen.
Kuitenkin muisti on niin valikoiva, että vain oleelliset asiat unohtuvat. Hmm. Mutta mitäpä sitä ei uskoisi, jos kaikki seikat sitä tukevat. Mutta jos eivät tue?
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Olen tuntenut henkilön, joka oli saanut liikenneonnettomuudessa iskun päähänsä. Hänen muistiinsa oli tullut aukkoja myös liikenneonnettomuutta edeltävälle ajalle. Nuo aivot ovat niin omituinen elin. Eli se muistiaulkko ei näytä olevan välttämättä tarkkarajainen.
Niin - Gustafssonin tapauksessa on juuri omituista se, että hän muistaa edeltävät tapahtumat elokuvan kirkkaasti ja sitten tulee blackout - joka palautuu "hypnoposissa".

Tuo muistikatko on ihmeellisesti pituudeltaan jopa yli 40 vuotta. Lääketieteellinen mahdottomuus joidenkin mielestä .
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Joo, tuo, että missä N oli tappelun alkaessa, sopii tarinaani yhtä hyvin teltassa sisällä olo.
Mutta tosiaan, kyllä jotakin ääntä on syntynyt. Miksi se ei ketään hätkähdyttänyt?
Järki sanoo, että jos tuo tappelus alkoi "normaaliin tapaan", niin ääntä on varmasti syntynyt. Oittaan kartanoon äänet olisivat kuuluneet hyvin - ainakin niin voi olettaa. Tai Kivilahti olisi kuullut meteliä, mikäli se olisi tapahtunut hänen rannalla ollessaan. Joko kaikki eivät puhu totta, tai ääntä ei todellakaan ole juuri syntynyt. Edelleen tulee mieleen, että nuoret oli jollakin tavalla huumattu muulla kuin alkoholilla. Tuota unilääkettä tai muuta ainetta ei ehkä osattu tai arvattu etsiä tuolloin. Tämä on vain teoria, joka selittäisi äänettömyyden. Kaikilla on ollut "Bodomin mysteerion" mukaan torjuntavammoja, ja siinä myös arvellaan niiden syntyneen siten, että käsiä on pidetty suojana iskuja vastaan. Tämä äänettömyys on ongelma.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1372
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

awa kirjoitti:Niinpä - kaikenlaista liikehdintää on ollut sen jälkeen, kun väki rannalta Gustafssonin toteamana poistui.

Mutta missä telttaseurue oli silloin - kun nämä kaikki Sariolan lainauksen ihmiset liikkuvat alueella ?

Olivatko jossain tapaamassa muita - kenties samankaltaista nuorisojoukkoja, joka oli saapunut lähistölle telttailemaan - moottoripyörineen ??

Mielenkiintoista... hymm..
Voisi sanoa kiusalliseksikin. Seurueesta ei ole ulkopuolisten havaintoja iltayhdeksän jälkeiseltä ajalta.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

kukkuu kirjoitti:
Voisi sanoa kiusalliseksikin. Seurueesta ei ole ulkopuolisten havaintoja iltayhdeksän jälkeiseltä ajalta.
Niin - mielestäni tuo tukee Marjatan kertomusta hyvin vahvasti.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

kukkuu kirjoitti:...
Voisi sanoa kiusalliseksikin. Seurueesta ei ole ulkopuolisten havaintoja iltayhdeksän jälkeiseltä ajalta.
Lämpömittarikaan ei noussut 16 tunnin kuluttua viimeisestä ulkopuolisen tekemästä havainnosta laskien.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1372
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

^^ Ruumiiden lämpötila (13:20) ei anna mahdollisuutta, että Seppo olisi ollut kello neljältä kalassa.

AWA. :wink:
Vastaa Viestiin