Hautausmaat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Hautausmaat

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Käy ihmeessä. Katsele ihan hautakiviä, ne voi olla vaikka minkä muotoisia ja tehty muustakin kuin kivestä. Itse olen nähnyt kaksi varsin erikoista: lasinen hauta"kivi" (taisi olla 10 cm paksu, reunat hiottu) sekä kivi, joka oli kitaran muotoinen. Jälkimmäinen kuului teini-iässä kuolleelle pojalle, joka oli kiinnostunut musiikista (ylemmässä postauksessani tämä on se nurmolainen tapaus).

Ja tuli samantien paljastettua ko haudan muoto vaikka vain vihjailin siitä aikaisemmin. No samapa tuo, kivi on tosi hieno, ja ainakin moni sikäläinen tuntee tarinan muutenkin.
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Hautausmaat

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Minäkin pidän tosi paljon hautausmaista.

Eräs erikoisin paikka, missä olen vieraillut on Sevettijärven ortodoksinen hautausmaa, siellä lepää käsittääkseni lähinnä Kolttia. Todella creepy paikka, kun on ihan syvällä Lapissa, kirjaimellisesti metsän keskellä. Se on mielestäni "perus" hautuumaata vieläkin hiljaisempi ja rauhallisempi paikka.

Googlesta : http://img.yle.fi/uutiset/lappi/article ... +23.9.2011

http://www.vastavalo.fi/risti-hautarist ... 48208.html
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Hautausmaat

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Hautausmaat on mielenkiintoisen rauhoittavia paikkoja.Korjatkaa jos nyt olen väärässä,mutta kuvaaminenhan on sallittua myös hautuumaalla.Tuossa yksi hetki illan pikkutunneilla halusin ja otin kameran kuvaamaan mitään keneltäkään kysymättä lupia,mutta eihän siihen tarvia erillistä lupaa?Sivulliset olivat soittamassa virkavaltaa paikalle,vaikka käyttäydyin asiallisesti,niinkuin kyseisessä paikassa pitääkin.korjatkaa jos olen väärässä.Vähä sekava viesti vahteeks..
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Hautausmaat

Viesti Kirjoittaja TheBride »

^ Todellakin saa kuvata! Hautausmaat on julkisia paikkoja, ja kiviä ja hautoja saa kuvailla ilman mitään lupia.

Oletpa omituista kohtelua saanut osaksesi..
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
mipa74
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ke Loka 03, 2007 4:32 am

Re: Hautausmaat

Viesti Kirjoittaja mipa74 »

Omaan "albumiin" pitäisi kuvaamisen onnistua.

Miten henkilörekisteri-asiat suhtautuu tähän. Koskeeko ko. laki myös kuolleita?

Toisaalta ei pidä ihmetellä, jos siellä väki hälyttelee poliisia. Jos vartijat/järjestyksenvalvojatkaan eivät tunne lainsäädäntöä tältä osin, niin eipä sitä voi olettaa muiltakaan kansalaisilta. Ja kun ottaa huomioon vielä hautausmaalla olevien tunnetilan + ilkivallan/kiusaamisen mahdollisuuden, niin...
When I die I don't want no part of heaven
I would not do heaven's work well
I pray the devil comes and takes me
To stand in the fiery furnaces of hell
(B.Springsteen - Youngstown)
MerSih
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: La Huhti 12, 2014 9:25 pm

Re: Hautausmaat

Viesti Kirjoittaja MerSih »

Tuossa toissa päivänä tuli ensimmäistä kertaa käytyä paikkakunnan Vapaa-ajattelijoiden hautausmaalla, tosin hyvin pikaisesti koska sade sattui yllättämään. Vaikka aina tiennyt hautausmaan olemassa olon, vasta nyt tuli käytyä kun edesmennyttä kaveria kävin viereisellä kirkon hautausmaalla muistelemassa (ovat siis lähetysten nämä hautausmaat). Paremmalla ajalla olisi mentävä sinne kiertelemään, harvassa näyttävät Suomessa kuitenkin olevan.
viola riviniana
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2014 11:20 am

Re: Hautausmaat

Viesti Kirjoittaja viola riviniana »

Minäkin olen aina pitänyt hautausmaista, siellä on mukavaa kävellä kaikessa rauhassa, ja totta kai siellä saa kuvata! Monet hautakivet ovat melkoisia taideteoksia, varsinkin vanhoilla hautausmailla näkee aivan upeita "luomuksia". Suuret roskalaatikot ovat todella rumia ja pilaavat hautausmaiden viehättävyyttä, mutta onhan ne roskat johonkin laitettava. Joku voisi suunnitella "taiteellisempia" roskalaatikoita!

Ikaalisten hautausmaasta olin lukenut, että se on Suomen kauneimpia, mutta käynti oli pettymys: ihan vieressä oli jonkinlainen kaatopaikka, se oli ainoa mikä jäi mieleen. Hämeenlinnan hautausmailla oli vaikuttavia muistomerkkejä, todella erikoisia, ja Helsingin Hietaniemi on totta kai mielenkiintoinen, siellähän on niin paljon "suurmiesten" ja "-naisten" hautoja. Kyllä minä olen aina uudelle paikkakunnalle muuttaessani tutustunut myös hautausmaahan. Itse sytytän aina kynttilät pois menneille läheisilleni sekä jouluaattona että pyhäinpäivänä, se on kaunis tapa, ja hautausmaa välkkyvine kynttilöineen on todella kaunis näky.
Vastaa Viestiin