Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Joo joo, Groot. Meille kaikille on jo selvää, että Tenovuo on alansa spesialisti, joka on on mukana opetustyössä.

Sinulta vain kysyttiin, hyvin yksinkertaisesti, että onko hän hoitanut potilaita?

Laitan varmuudenvuoksi vielä toiseen kertaan: onko Tenovuo tehnyt käytännön lääkärintyötä. Sinähän väitit, ettei ole. Joten jäämme odottamaan tietojasi.
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

Katso edellinen viesti tarkkaan. Siita ilmenee - jos kyseinen henkilo on koko aikuisen uransa - tyoskennellyt saman laitoksen piikkiin, etta onko kaytannon potilastyota takana.

Vastaus on siis: ei .

Han on siis tyoskennellyt tutkimustyossa ja kayttaen toisen kaden tietoa eli sairaaloissa tms. tuotettua tietoa.
---------
Allekirjoitus.
konsta
Ainesta Watsoniksi

groot kirjoitti:
Han on siis tyoskennellyt tutkimustyossa ja kayttaen toisen kaden tietoa eli sairaaloissa tms. tuotettua tietoa.
Olen hämmästynyt Groot, missä tuossa tiedostossa käy ilmi, että Tenovuo on työskennelleyt tutkimuksen parissa koko ajan?
Ron_Burgundy
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

Ainakin 2004 vuonna Tenovuota tituleerattiin näin:

"erikoislääkäri Olli Tenovuo Turun yliopiston neurologian klinikalta"

En ole kyllä koskaan kuullut erikoislääkäristä, joka ei ole tehnyt potilastyötä

http://yle.fi/akuutti/arkisto2004/170204_c.htm
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Ron_Burgundy kirjoitti:Minulle jäi noista syyttäjän lääkäreistä mieleen sellainen tunne, että aivan kuin he eivät olisi tienneet mitään vanhoista tutkimuksista.

Ohimolla ollut ruhjevamma sivuutettiin ja puhuttiin lähinnä murtuneesta leuasta.

Magneettikuvassa näkynyt tummentuma vasemman ohimon kohdalla sivuutettiin myös. Tenovuo sensijaan mainitsi tuonkin, ja sanoi sen sopivan mahdollisen ruhjetasoisen aivovamman jälkitilaksi.

Sinänsä sattumaa, kun se sattui samaan kohtaan ohimon ruhjevamman kanssa
Kas - kun taas tulee paskaa oikein tuutin täydeltä. Ihan kuin ennen vanhaan.

Telkarissa pyörii parasta-aikaa viihdeohjelma Tuntemattomat - siellä juontaja aina kysyy "onko Sinut tunnistettu ?"

Ron_Burgundy - eikö olisi kiva leikki tälläkin palstalla, kun kysyttäisiin " Tuplanikki onko sinut "tunnistettu" ? :D (OT)

Tenovuokin sivuutti tuon tummentuman kuvista todeten sen voivan liittyä ihan mihin tahansa. Mutta mainitsi sen ja näin harhautti oikeuden maallikkojäseniä ja erityisesti laamanni Mikkolaa hyvin tehokkaasti. Tuo Tenovuon paskan jauhminen on näyttänyt uppoavan näihin palstan "eräisiin" nikkeihin, jopa niin tehokkaasti, että he unohtavat mainita sen Tenovuon lopputoteaman, Gustafssonin vasemmalla näkyvästä varjostumasta, jossta hän Tenovuokin toteaa sen voivan liittyä ihan mihin tahansa. Ei Tenovuokaan viitsinyt itsestään ihan täyttä pelleä tehdä. Olihan salissa trauma-kirurgian eturivin miehitys.

Neurologi Tenovuo ei hoida eikä kohtaa - ja todennäköisesti ei ole koskaan hoitanut tuon kaltaisia potilaita kuin Gustafsson oli. Neurologi hoitaa jälkioireita ja niitä Gustafssonilla ei tiedetä olleen.

Ei Gustafsson tarvinnut neurokirurgiakaan, mutta he kuitenkin arvioivat juuri tuon kaltaisten potilaiden hoidon tarvetta kuin mitä Gustafssonkin oli. Eli kohtaavat tuon kaltaisia potilaita päivittäisessä työssään.

Eikä Gustafsson tarvinnut kirurgiakaan, koska häntä hoiti hammasklinikalla hammaslääkäri.

Asiantuntijalääkäreistä eniten Gustafssonin kaltaisia potilaita hoitaa nykypäivänä, hammas- suu- ja leukakirurgi, Risto Kontio.

Hänen arvionsa Gustafssonin vammoista olikin aika suoraa tekstiä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Mata Hari
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Mata Hari »

Mata Hari kirjoitti:Groot kertoi näin:
Selvasti patevimpia kaytannon potilastyossa olivat Hirvensalo ja Ohman ja psykiatriselta puolelta Lauerma.
Vieläkin mietin tätä...ja kysyn Miten niin? Miten olet päässyt tutustumaan herrojen pätevyyteen käytännön potilastyössä :?: Ja kuinka luotettavana pidät arviotasi?
konsta
Ainesta Watsoniksi

awa kirjoitti:

Neurologi Tenovuo ei hoida eikä kohtaa - ja todennäköisesti ei ole koskaan hoitanut tuon kaltaisia potilaita kuin Gustafsson oli. Neurologi hoitaa jälkioireita ja niitä Gustafssonilla ei tiedetä olleen.

.
No tämä sama paska näyttäisi jatkuvan Awan kommnenteissa. Kysyin jo aikaisemmin, että kuka tämän aloitti, nimittäin aloittaja voisi sitten näyttää tietonsa toteen.

No en oikeastaan ihmettele, ettei ketään löydy vastuulliseeksi, kukapa sitä haluaisi paskat housussa olla täällä.

Mutta mikä on johtopäätös: onko Awa, Groot, ja Hessu tahallaan johtaneet muita keskustelijoita harhaan vai onko kyseessä vain "inhimilliset tekijät"?
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Erääseen kirjoitukseensa allekirjoitukseksi on Tenovuo merkinnyt seuraavan:

Lääketieteen tohtori, dosentti
Osastonylilääkäri, apulaisopettaja
Turun Yliopisto, Neurologian klinikka ja
TYKS:n neurologian poliklinikka

Aikaisemmin löysin myös maininnat hänen toimimisestaan dosentin ja professorin viroissa Yliopistossa. Se kohta ei sattunut nyt silmiin.

Ainakin minä käsitän asian niin, että väkisinkin hän on joutunut osallistumaan myös käytännön lääkärin työhön. On selvää, että ajan kanssa ja iän karttuessa itse kukin joutuu vähentämään osallistumistaan ja jättämään pois jotakin. Ehkä tässäkin tapauksessa on osallistumista vähennetty, se on luonnollinen ilmiö.

MTV3:n sivulla sanotaan näin:

Puolustus kutsui asiantuntijatodistajakseen TYKS:ssä työskentelevän lääkärin Olli Tenovuon, jonka erikoisalana ovat aivovammat. Hän ei näe ristiriitaa Gustafssonin vammojen ja muistamattomuuden kanssa.
Viimeksi muokannut Sariola, Pe Maalis 07, 2008 9:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^No kerro konsta kuinka monta leukakirurgista potilasta Tenovuo on leikannut ? Gustafssonilla oli kasvovamma.

Neurologi hoitelee vammojen jälkitiloja ja ennen kaikkea ihan muista syistä kuin traumasta johtuvia aivojen häiriöitä.Gustafsson ei ole kuulunut tähän joukkoon.

Ron_Burgundy
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

ei kait awa vaan vihjannut olevansa tuplanikki? Se on kyllä kiellettyä.

No tämä menee jo kokonaan OT:ksi, mutta niin on mennyt jo pidemmän aikaa.

Turhaa jankkausta, onko tenovuo pätevä, etenkin kun täysin maallikot yrittävät sitä todistaa. :?
konsta
Ainesta Watsoniksi

awa kirjoitti:^No kerro konsta kuinka monta leukakirurgista potilasta Tenovuo on leikannut ? Gustafssonilla oli kasvovamma.

Neurologi hoitelee vammojen jälkitiloja ja ennen kaikkea ihan muista syistä kuin traumasta johtuvia aivojen häiriöitä.Gustafsson ei ole kuulunut tähän joukkoon.
Vaikka nämä olisivatkin eri tieteenaloja, niin edelleenkään en voi vapauttaa sinua paskanpuhumisen syytöksistä. Miten vastaat syytöksiin?
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

Mata Hari kirjoitti:
Mata Hari kirjoitti:Groot kertoi näin:
Selvasti patevimpia kaytannon potilastyossa olivat Hirvensalo ja Ohman ja psykiatriselta puolelta Lauerma.
Vieläkin mietin tätä...ja kysyn Miten niin? Miten olet päässyt tutustumaan herrojen pätevyyteen käytännön potilastyössä :?: Ja kuinka luotettavana pidät arviotasi?
Korjaus: Kontio mukaan. Han oli tarkein spesialisti alallaan liittyen tahan keissiin.
---------
Allekirjoitus.
konsta
Ainesta Watsoniksi

No Groot, kerro meille Tenovuosta.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Erääseen kirjoitukseensa allekirjoitukseksi on Tenovuo merkinnyt seuraavan:

Lääketieteen tohtori, dosentti
Osastonylilääkäri, apulaisopettaja
Turun Yliopisto, Neurologian klinikka ja
TYKS:n neurologian poliklinikka
Hienoja titteleitä:

- apulaisopettaja
- Turun Yliopisto
- neurologian klinikka
- TYKS: n neurilogian poliklinikka
- jne ..

Vain muutamia mainitakseni :D

Tohtori ja dosentti - kuinkas paljon he tekevätkään potilastyötä ??

Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:
Tohtori ja dosentti - kuinkas paljon he tekevätkään potilastyötä ??
Minä kasitän näin:

Tohtorin tutkinnon suorittanut saa tohtorin oppiarvon. Tohtori on siis oppiarvo. Professori on yliopiston opettaja ja tutkija. Dosentti on myös Yliopiston palveluksessa ja ehkä pääosin tutkija. Käytännön potilastyötä tekevät lääkärit voivat olla samaan aikaan Yliopiston professorina tai dosenttina. Näin ovat olleet mm. Tenovuo ja Hirvensalo. He ovat siis harjoittaneet sekä käytännön lääkärin työtä, tutkimusta, että yliopistotasoista opetusta, kaikkia kolmea. Olen varma, että myös Tenovuo on osallistunut myös käytännön lääkärintyöhön, mutta hänellä painotus on ollut enemmän opetuksen puolella kuin useimmilla muilla virkaveljillään. Teorian tietämyksen ja tutkimuksen tukemana hänestä on tullut alansa ehkä tunnetuin asiantuntija Suomessa. Hänen erikoisalansa on siis aivovammat.
Lukittu