Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)
Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)
Aika monikin äiti puhuu miesystävänsä asioita lapsilleen, varsinkin jos mies on esitelty lapsille ja ollut mukana perheen arjessa. Ihmisillä yleensä on tapana olla tekemisissä keskenään ja puhua toisilleen toistensa asioista. Ihme jeesustelua taas.
Toki näin ja sen ymmärrän, että puhutaan. Mutta sitä en ymmärrä, että lapselle puhutaan, että poliisit olivat ottaneet äidin "miesystävältä" dna-näytteet ja kyselleet moottoripyörän ostamisesta.Mikisu kirjoitti:Aika monikin äiti puhuu miesystävänsä asioita lapsilleen, varsinkin jos mies on esitelty lapsille ja ollut mukana perheen arjessa. Ihmisillä yleensä on tapana olla tekemisissä keskenään ja puhua toisilleen toistensa asioista. Ihme jeesustelua taas.
Mitä kummallista juuri noissa asioissa on, ettei niistä voisi lapselle puhua?Misri kirjoitti:Toki näin ja sen ymmärrän, että puhutaan. Mutta sitä en ymmärrä, että lapselle puhutaan, että poliisit olivat ottaneet äidin "miesystävältä" dna-näytteet ja kyselleet moottoripyörän ostamisesta.Mikisu kirjoitti:Aika monikin äiti puhuu miesystävänsä asioita lapsilleen, varsinkin jos mies on esitelty lapsille ja ollut mukana perheen arjessa. Ihmisillä yleensä on tapana olla tekemisissä keskenään ja puhua toisilleen toistensa asioista. Ihme jeesustelua taas.
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Kyseessähän (siis tämä "en oo kertonut mitään") oli tilanne, missä tyttö ihmetteli sitä, että poliisit olivat kertoneet tytön kaverin kuulleen häneltä, että Jukka ja Anneli olivat eroamassa. Tyttö vakuutteli, ettei hän mitään tällaista ole kertonut.
Sittemmin tämän kaverin vanhemmat oikaisivat asian, että kyseessä oli ollut väärinkäsitys. Mistään eroista ei oltu puhuttu.
Siis kyseessä vain jälleen yksi poliisin valhe, mitä tässä keississä on piisannut. Naapurin tytön haastattelu asiasta "ei onnistunut teknisten syiden takia". Ensin se oli hukassa, sitten huomattiin, että nauhalle olikin tullut ihan tyhjää vaan. Hurjan harmi, sanoisi ulkosuomalainen...
Voi teitä harhaanjohdettavia=)
Sittemmin tämän kaverin vanhemmat oikaisivat asian, että kyseessä oli ollut väärinkäsitys. Mistään eroista ei oltu puhuttu.
Siis kyseessä vain jälleen yksi poliisin valhe, mitä tässä keississä on piisannut. Naapurin tytön haastattelu asiasta "ei onnistunut teknisten syiden takia". Ensin se oli hukassa, sitten huomattiin, että nauhalle olikin tullut ihan tyhjää vaan. Hurjan harmi, sanoisi ulkosuomalainen...
Voi teitä harhaanjohdettavia=)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
satakunnan kansa 2010:
..Muistan kyllä kyseisen naapurin vaimo todisti jossain oikeusasteessa, että kyseessä oli väärinkäsitys. Milläköhän hänet saatiin kertomaan näin? Auer tuskin oli tämän naisen ystäviä. Kuten tiedetään Auer ei edes tervehtinyt naapureitaan.
modesty blaise:
22 Loka 2009, 14:
Syksyn 2009 kuulusteluissa Auer itse sanoo, että oli sanonut Jukalle, että haluaa eron hänestä (AA alkoi myös itse kertoa riidoista sen jälkeen, kun poliisi oli mahdollisista riidoista kysynyt, ei siis senjälkeen, kun poliisi oli ns valehdellut että lapset ovat kertoneet riidoista. Tämän annelistit säännönmukaisesti sivuuttavat.
Auer on antanut haastattelun
Satakunnan kansassa (5.9.2011)
Minkä valheen poliisi on syöttänyt ja kenelle? Naapurihan siitä avioeroaikeesta on ensimmäisenä puhunut.
Nyt on siis taas vain sana sanaa vastaan. Mutta naapurin miehen sana tulee kauempaa ajassa kuin hänen puolisonsa.
Löytyihän se, se naapurin vaimon lähettämä sähköposti,
ja sen lähetyspäivämäärä 12. marraskuuta 2010:
MissHolmesin postaus maalikuu 2012:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=467677#p467677
Julkaistu: 14.12.2010
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 25113.html
Aikaa oli kulunut, ensin ei muista ja sitten muistaa, mutta vasta vuonna 2010!
Siinäpä oikea ystävä. Hieman vain jälkijättöinen.
Vaikea sanoa mitä naapurin vaimo ajatteli saavansa aikaiseksi tuolla viestillä poliisille??
Puolisot kuitenkin ovat kertoneet asiasta ristiin.
Riidoista on ollut tietoa ennen kuin naapurin kertomus tyttärensä puheista hänelle, että aXXX:n vanhemmta aikoivat erota, tuli julki (keväällä 2010)
Eläkkeellä oleva rikosylikonstaapeli kävi rikospaikalla 6. joulukuuta 2006 tarkastamassa sisätiloja, autotallia ja sen vieressä olevia varastotiloja.
...
Seuraavilla käynneillä Tähtisentie 54:ssä ei löytynyt mitään merkittävää.
....Sen sijaan rikosylikonstaapeli tapasi käynneillään naapurin, jonka tytär oli hyvä kaveri Auerin tyttären kanssa. Naapuri kertoi tietävänsä Jukka S. Lahden ja Anneli Auerin riidelleen ja suunnitelleen avioeroa.
..Muistan kyllä kyseisen naapurin vaimo todisti jossain oikeusasteessa, että kyseessä oli väärinkäsitys. Milläköhän hänet saatiin kertomaan näin? Auer tuskin oli tämän naisen ystäviä. Kuten tiedetään Auer ei edes tervehtinyt naapureitaan.
modesty blaise:
22 Loka 2009, 14:
Ei arvosta Aueria?? Näin varhaisessa vaiheessa tällaisia kerrottu? Mitä noilla naapureilla voi olla Aueria vastaan? Ei mitään. He vain ovat kertoneet mitö ovat omin korvin kuulleet Auerin/Lahden pihalta - välimatkat on aika lyhyitä, ja Auerin rouvalla kantava ääni kuten tiedetään....Sitten tuohon väitettyyn riitaan puolisoiden välillä. Naapurit ovat kertoneet että Lahden kotona riideltiin usein ja niin äänekkäästi että myös naapurit tiesivät milloin siellä riidellään ja riitoja oli usein nimenomaan Lahden työmatkojen jälkeen kun vaimo oli suuttunut ja väitti että Jukka ei arvosta häntä. Naapuri on kuitenkin antanut lausunnon jonka mukaan hän ei tuona kyseisenä yönä kuullut mitään ääniä Lahden talon suunnalta vaikka oli melko myöhään tehnyt jotain vielä pihallaan, sen jälkeen kun Lahden auto oli jo saapunut kotipihaan. Sitä naapurit ihmettelivätkin että surmayö oli ollut niin hiljainen, ei ääntäkään Lahtien talon suunnalta.
Syksyn 2009 kuulusteluissa Auer itse sanoo, että oli sanonut Jukalle, että haluaa eron hänestä (AA alkoi myös itse kertoa riidoista sen jälkeen, kun poliisi oli mahdollisista riidoista kysynyt, ei siis senjälkeen, kun poliisi oli ns valehdellut että lapset ovat kertoneet riidoista. Tämän annelistit säännönmukaisesti sivuuttavat.
Auer on antanut haastattelun
Satakunnan kansassa (5.9.2011)
Aivan. Mutta olisi menettänyt lapset, ja sitä tietä yrityksensä, jonka sijoituksina Auer piti lapsiaan, rekvisiittana.on lause: ..Auer kumoaa avioerohuhut perättöminä kohdassa AA sanoo: - Olisin voinut erota, joten ei minun sen takia olisi tarvinnut tappaa miestäni.
Minkä valheen poliisi on syöttänyt ja kenelle? Naapurihan siitä avioeroaikeesta on ensimmäisenä puhunut.
Nyt on siis taas vain sana sanaa vastaan. Mutta naapurin miehen sana tulee kauempaa ajassa kuin hänen puolisonsa.
Löytyihän se, se naapurin vaimon lähettämä sähköposti,
ja sen lähetyspäivämäärä 12. marraskuuta 2010:
MissHolmesin postaus maalikuu 2012:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=467677#p467677
Löytyi jo itse lehtijuttukin mistä lainaus kaiketi peräisin:Hei,
Olen XXXXXX XXXXXX Tähtisentieltä. Annelin ja minun tyttäreni XXXXXX ja XXXXX olivat läheisiä ystäviä, ja viettivät paljon aikaa keskenään. Jukan pois menon jälkeen myös minua kuultiin. Kysyttiin mm. perhesuhteista. Kerroin että olin kuullut että Anneli ja Jukka eroavat, olimme silloin ihmeissämme. Tyttäreni XXXXX korjasi kuitenkin HETI SAMALLA HETKELLÄ että kyse ei ole mistään tällaisetsta. Aikaa vaan oli kulunut liian paljon ja en muista mistä oli kyse mutta ei ainaskaan erosta! Tämän sanoin kuuilusteltavalle poliisillekin joka tokaisi että lapset suojelevat vanhempiaan. Totuus on että emme ole ikinä kuulleet että Anneli ja Jukka olisivat olleet eroamassa. Tätä ei poliisi luultavasti kirjoittanut ylös? XXXXXX on ollut koko ajan oikeassa tässä että isä ja äiti ei ollut eroamassa. Itse otin yhteyttä vasta nyt koska uskoin Annelin syyttömyyteen ja vapautukseen.
Julkaistu: 14.12.2010
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 25113.html
Aikaa oli kulunut, ensin ei muista ja sitten muistaa, mutta vasta vuonna 2010!
Siinäpä oikea ystävä. Hieman vain jälkijättöinen.
Vaikea sanoa mitä naapurin vaimo ajatteli saavansa aikaiseksi tuolla viestillä poliisille??
Puolisot kuitenkin ovat kertoneet asiasta ristiin.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
-
annaanna
Tara. Viestintäsi on muuttunut perin omituiseen suuntaan.
Kykenisit saamaan kuultavaksesi tuon pariskunnan todistukset, mutta sen sijaan laahaat luettavaksi ties monettako kertaa jonkun juoruviestin. Eipä vaan ole kuule löytynyt ensimmäistäkään ulvilan juoruämmää huutoihinsa vastaamaan. Olen kuullut noita valheita levitettävän, mutta totuus on, ettei sieltä NAAPURUSTOSTA löydy ketään moisista riidoista todistamaan.
Kovasti tuhlattiin poliisin resursseja toisia käräjiä varten,läpikäytiin koko aineisto ja löydettiin vain joku onneton " kurssilainen", joka oli olettanut perheriitaa todistaneensa. Tämä ressu sitten saliin vaadittiin saapumaan.
HUUTONAURUA!
Niinkuin kuolemannaakka totesi. Naapuri kauhistui kun käräjät tuomitsi ja julkisuudessa kerrottiin naapurin eroaikeista todistaneen. Sähköpostinsa siis yhteydenotto, joka paljasti "jonkun" rikosylikomisarion jättäneen esitutkinta-aineistosta pois korjatun lausunnon. Ja rikollisesti oli sitten tuhottu se naapurilapsen videoitu kuuleminen, joka oli isänsä todistuksen mukaan suoritettu hänen läsnä olematta. Koska tyttö EI kertonut eroaikeesta video oli pilattava.
Minulla on mielessäni monta mielenkiintoista kysymystä.
Miten sujuisi rikosylikonstaapelilta mielentilatutkimus, sen patologisia persoonallisuuspiirteitä hahmottavat osiot.
Miten tuomittiin taannoin Ulvilassa kotonaan mahdollisesti aseen kanssa riehunut poliisi.
Mistä syystä rikosylikomisario oli naapurustossaan sattuneen surman aikoihin pitkään sairaslomalla
(työperäinen stressi/post- traumaattinen reaktio/henkinen epävakaus tai hermoromahdus vaiko ihan vaan notkeutta ja kestävyyttä vaativan iskupotkunyrkkeilyharrastuksen mukanaan tuomat rasitukset).
Miksi tämä neitipoliisi on noihin aikoihin kiertänyt sosiaalialan oppilaitoksissa neitosille itsepuolustuksen alkeita opettamassa, eikä pyörinyt piirissä rikoksia ratkomassa.
Miksi Porissa olisi vain yksi rikosylikonstaapeli, joka paskat nakkaa kuulusteltavien oikeuksista.
Mitä minä olen noita Auerille suorittamiaan kuulusteluja lukenut ja tekstianalyysiä ynnä profilointia suorittanut, vääjäämättä olen päätynyt siihen, että sanavalinnat ja pidättäytyvä ilmaisu kielivät paitsi estyneestä seksuaalisuudesta, myös indikoivat kiihottumista tilanteesta, erityisesti naiskuultavan alisteisen aseman vuoksi.
Ehkäpä innostumme laittamaan Tapio Santaojasta tänne ketjun katsottuamme 7.5. Kiran tai Miran vetämän televisio-ohjelman, jossa esitellään tapsan veljen kotia Naantalissa.
Ai niin Tara. Kuka on se tuntemasi tutkinnassa hyvin mukana ollut henkilö, jonka olemassaolosta kerroit jokin aika sitten kakkelissa.
Mikä sinä olet meiltä kieltämään moisen tiedon? Vinks-vinks.
Kykenisit saamaan kuultavaksesi tuon pariskunnan todistukset, mutta sen sijaan laahaat luettavaksi ties monettako kertaa jonkun juoruviestin. Eipä vaan ole kuule löytynyt ensimmäistäkään ulvilan juoruämmää huutoihinsa vastaamaan. Olen kuullut noita valheita levitettävän, mutta totuus on, ettei sieltä NAAPURUSTOSTA löydy ketään moisista riidoista todistamaan.
Kovasti tuhlattiin poliisin resursseja toisia käräjiä varten,läpikäytiin koko aineisto ja löydettiin vain joku onneton " kurssilainen", joka oli olettanut perheriitaa todistaneensa. Tämä ressu sitten saliin vaadittiin saapumaan.
HUUTONAURUA!
Niinkuin kuolemannaakka totesi. Naapuri kauhistui kun käräjät tuomitsi ja julkisuudessa kerrottiin naapurin eroaikeista todistaneen. Sähköpostinsa siis yhteydenotto, joka paljasti "jonkun" rikosylikomisarion jättäneen esitutkinta-aineistosta pois korjatun lausunnon. Ja rikollisesti oli sitten tuhottu se naapurilapsen videoitu kuuleminen, joka oli isänsä todistuksen mukaan suoritettu hänen läsnä olematta. Koska tyttö EI kertonut eroaikeesta video oli pilattava.
Miten sujuisi rikosylikonstaapelilta mielentilatutkimus, sen patologisia persoonallisuuspiirteitä hahmottavat osiot.
Miten tuomittiin taannoin Ulvilassa kotonaan mahdollisesti aseen kanssa riehunut poliisi.
Mistä syystä rikosylikomisario oli naapurustossaan sattuneen surman aikoihin pitkään sairaslomalla
(työperäinen stressi/post- traumaattinen reaktio/henkinen epävakaus tai hermoromahdus vaiko ihan vaan notkeutta ja kestävyyttä vaativan iskupotkunyrkkeilyharrastuksen mukanaan tuomat rasitukset).
Miksi tämä neitipoliisi on noihin aikoihin kiertänyt sosiaalialan oppilaitoksissa neitosille itsepuolustuksen alkeita opettamassa, eikä pyörinyt piirissä rikoksia ratkomassa.
Miksi Porissa olisi vain yksi rikosylikonstaapeli, joka paskat nakkaa kuulusteltavien oikeuksista.
Mitä minä olen noita Auerille suorittamiaan kuulusteluja lukenut ja tekstianalyysiä ynnä profilointia suorittanut, vääjäämättä olen päätynyt siihen, että sanavalinnat ja pidättäytyvä ilmaisu kielivät paitsi estyneestä seksuaalisuudesta, myös indikoivat kiihottumista tilanteesta, erityisesti naiskuultavan alisteisen aseman vuoksi.
Ehkäpä innostumme laittamaan Tapio Santaojasta tänne ketjun katsottuamme 7.5. Kiran tai Miran vetämän televisio-ohjelman, jossa esitellään tapsan veljen kotia Naantalissa.
Ai niin Tara. Kuka on se tuntemasi tutkinnassa hyvin mukana ollut henkilö, jonka olemassaolosta kerroit jokin aika sitten kakkelissa.
Mikä sinä olet meiltä kieltämään moisen tiedon? Vinks-vinks.
-
annaanna
Oikaisu.
Olen näköjään kirjoitellut pariin kohtaan komisario, vaikka ei tuo vanhaulvilalainen ylikonstaapeli koskaan ole itseään niskasta kiinniottanut ja komisarioksi kouluttautunut. Liekö rahkeet kesken loppuneet. Älyllinen kapasiteetti vähäinen tai kantti ottaa vastuuta puuttunut. Toiminnanmiesten olettaisi yleensä pidättäytyvän moisesta "kirjurinvirasta", mutta niin monia, epämääräidiä tosin, viitteitä hermojen pettämisestä, että ei tätä toiminnanmieheksi kykene kuvittelemaan.
Mielenkiintoista lausua itselle tuntemattomista ihmisistä syväluotaavia arveluja, aivan kuin Tara selostaessaan rouva Auerin tekemisten motiiveja. Tunteekohan hän itsensä yhtä välkyksi kuin minä nyt.
Esitutkintamateriaalin on virallisesti kait Salonsaari syyttäjille luovuttanut, korvaamattomana apuna ollut rikosylikonstaapeli, joka mukana jo Joutsenlahden ryhmässä.
Siis mies, joka tosiaan kävi Auerin kotona kahvittelemassa kesällä 2007 ja esittelemässä kasvokuvalistaa, jossa teatterimiehen kuva. Kuvahan teatterimiehestä oli otettu jo surma-aamuna!
Ja Auerille esitelty.
Mies joka ruikutti lehdistölle kesällä 2010, että JJ oli estänyt häntä leskeä epäilemästä. Et ei vissiin ollut uskaltanut suutaan avata siina kahvitellessaan. Ujo poika!
Olen näköjään kirjoitellut pariin kohtaan komisario, vaikka ei tuo vanhaulvilalainen ylikonstaapeli koskaan ole itseään niskasta kiinniottanut ja komisarioksi kouluttautunut. Liekö rahkeet kesken loppuneet. Älyllinen kapasiteetti vähäinen tai kantti ottaa vastuuta puuttunut. Toiminnanmiesten olettaisi yleensä pidättäytyvän moisesta "kirjurinvirasta", mutta niin monia, epämääräidiä tosin, viitteitä hermojen pettämisestä, että ei tätä toiminnanmieheksi kykene kuvittelemaan.
Mielenkiintoista lausua itselle tuntemattomista ihmisistä syväluotaavia arveluja, aivan kuin Tara selostaessaan rouva Auerin tekemisten motiiveja. Tunteekohan hän itsensä yhtä välkyksi kuin minä nyt.
Esitutkintamateriaalin on virallisesti kait Salonsaari syyttäjille luovuttanut, korvaamattomana apuna ollut rikosylikonstaapeli, joka mukana jo Joutsenlahden ryhmässä.
Siis mies, joka tosiaan kävi Auerin kotona kahvittelemassa kesällä 2007 ja esittelemässä kasvokuvalistaa, jossa teatterimiehen kuva. Kuvahan teatterimiehestä oli otettu jo surma-aamuna!
Ja Auerille esitelty.
Mies joka ruikutti lehdistölle kesällä 2010, että JJ oli estänyt häntä leskeä epäilemästä. Et ei vissiin ollut uskaltanut suutaan avata siina kahvitellessaan. Ujo poika!
annaanna kirjoitti:...Niinkuin kuolemannaakka totesi. Naapuri kauhistui kun käräjät tuomitsi ja julkisuudessa kerrottiin naapurin eroaikeista todistaneen. Sähköpostinsa siis yhteydenotto, joka paljasti "jonkun" rikosylikomisarion jättäneen esitutkinta-aineistosta pois korjatun lausunnon. Ja rikollisesti oli sitten tuhottu se naapurilapsen videoitu kuuleminen, joka oli isänsä todistuksen mukaan suoritettu hänen läsnä olematta. Koska tyttö EI kertonut eroaikeesta video oli pilattava.
Innostukaa vaan. "Paraskoti" -tyyliset ohjelmat ovat nykyään suosittuja muutenkin. Tykkään!
Kulttuuristakin tykkään, mm. Tapsa Toivo ja Rakkaus -näytelmä oli kiva. Olen aina ihastellut miten hyvin nuo teatteriihimiset pystyvät valikoimaan sopivia roolihenkilöitä kuhunkin produktioon. Monesti tapana näyttää olevan kyllä se, että hyväksi havaittu ammattitaitoinen valitaan uuteenkin produktioon. Tässä tietysti on vaarana se, että alkaa kyllästyttää kun joutuu seuraamaan yhden ja saman selviytymistä uusista suorituksistaan. Toisaalta sitten taas pohtien; parempi niin kuin se että roolihenkilönä olisi joku taidoton keltanokka.
http://www.istv.fi/kotimaa/vid-1288334591937.html
http://www.istv.fi/kotimaa/vid-1288334493161.html
http://www.istv.fi/kotimaa/vid-1288334466216.html
Olipas videot selventäviä. Tuo valaistus video ja Tapsa esitti hyvin huppumiestä, ei sanonut SANAAKAAN !
Ei huppumieskään, siksi on kyllä kummallista vaatia huppumieheltä sanoja.
Hyviä pätkiä oli, löytyykö näitä vielä lisää ?
Ei huppumieskään, siksi on kyllä kummallista vaatia huppumieheltä sanoja.
Hyviä pätkiä oli, löytyykö näitä vielä lisää ?
Ulkopuolinen oli, mutta kukaan ei hyökännyt kenenkään päälle. Lavastettu murha kuten Valkama sanoi, ja verijäljistä sanoi, että ne ovat ketsuppia.Kuolemannaakka kirjoitti: Erik Salonsaari Satakunnan Kansan haastattelussa viikko Ulvilan surman jälkeen:
Tämä vaihtoehto on tosi tarkasti selvitetty, eli ettei siellä olisikaan ollut ulkopuolista hyökkääjää. Suljemme täysin varmasti pois ajatuksen, että nainen (vaimo) on tekijä ja olemme varmoja, että ulkopuolinen henkilö oli siellä.
luxetveritas kirjoitti: Kiitos viesteistä Naakka ja Tara! Olen käynyt Iltalehden ja Iltasanomien Auer-uutiset läpi mutten ole löytänyt etsimääni. Kyse on lausunnoista, jotka johtivat siihen, että JJ:lle ilmoitettiin häntä vastaan nostettavasta virkarikossyyytteestä. Toimittaja Niskasaari on blogissaan julkaissut JJ:n kirjeen (13.7.2012), jossa tämä kertoo jotain syksyn 2009 tapauksesta:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=652166
Liittyi tunnisteriviasiaan, vanhojen tietojen mukaan - ja silloin loppuvuodesta 2009 - kirjoittajat luulivat, kuten mediakin, että Tanner oli nostanut tuon poliisitutkinnan tunnisterivitapahtumista, mutta sitten selvisikin, että tutkintapyyntö tunnisteriviasiassa oli talon sisältä ja Kuusirannan käsialaa.
Mikä on totuus - mene ja tiedä, mutta loppuvuodesta 2009 tilanne oli tämä. Nimittäin tutkinnan kannaltahan tuon Tannerin pidätyksen sanottiin olleen erittäin merkittävän. Löytyy toukokuun 2012 uutisoinnista, kun kerrottiin tapauksen (mikä tämä "tapaus" sitten onkin) tutkinnan tulleen finaaliin.
Alethes doksa meta logu
Osaako joku tämän osion kanta-asukas nyt antaa tiedon kohtaan/viestiketjuun, jossa on pohdittu/spekuloitu tämän annetun tiedon - Tannerin pidätyksen merkittävyyttä tutkintaan - niin katsoisin, että mihin tulokseen olette tulleet? Se nimittäin olisi aika mielenkiintoinen asia, kun on syksyltä tietoa, että juuri Kuusiranta oli se, joka laittoi tästä toimenpiteestä ex-tutkinnanjohtajan tilille. Sittemmn väitetyn virkarikostutkinnan käynnistyessähän Joutsenlahti on pystynyt selventämään toimenpiteen merkittävyyden. Eikö hän sanonut senkin, että oli mentävä oikeuteen, jotta sai sanoa sanottavansa?
Alethes doksa meta logu
- Pieni liekki
- James Bond (George Lazenby)
Onko täällä kellään sitä Tannerin useampi sivuista pidätysmääräystä? Olisi kiinnostavaa tietää, minkälaiset syytteet häntä vastaan oli tekaistu. Sain aikoinaan muutaman lokaämpärillisen niskaani, kun ihmettelin, ettei Tanner ole lähtenyt näkyvästi Aueria puolustamaan. Auerhan on kokenut vastaavanlaisen pyörityksen, mihin Tanner joutui, vaikkakin huomattavasti pienemmässä mittakaavassa.
Asiasta toiseen. Voivatko Auerin lapset vaatia korvauksia valtiolta henkisistä kärsimyksistä, koska heidät on otettu huostaan äidiltään ilman kunnollista syytä?
Asiasta toiseen. Voivatko Auerin lapset vaatia korvauksia valtiolta henkisistä kärsimyksistä, koska heidät on otettu huostaan äidiltään ilman kunnollista syytä?
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Vaikuttaa siltä, että tuon kerrotun Tanner-pidätyksen tärkeyttä tutkinnan kannalta ei täällä olla ollenkaan pohdittu, vai?
Minusta aihe olisi mielenkiintoinen, kun tiedetään koko Lahden murhan alkutapahtumat lähteneen hänen näytelmästään Kohtalona murha (oliko nimi oikein). Eräs naapurihan - muistaakseni poliisi - oli laittanut Tannerille arvostelut hänen näytelmästään, ja tämä henkilö arveli, että Tanner oli sitten kostanut hänelle (oliko se naapuri, jonka terassilla kolisi?), mutta mennyt väärään taloon.
Ja toinen merkittävä asia oli, että Tannerin pidätyksellä vahvistettiin DNA-näyte ja tekijäksi mies "koska kahteen kertaankaan testattuna DNA ei sitonut häntä murhapaikalle", ja tutkinnanjohtaja sitten vahvisti syksyllä 2009, että tuo ulkopuolisen DNA on eristetty murhapaikalla olleesta verestä, joten mikään kontaminaatio labrassa ei ole mahdollinen. Ja tämä "veriosuus" vahvistettiin vielä jatkolauseella Kuusirannan toimesta, ettei kuitenkaan tiedetty, että kuinka tuo veri oli murhapaikalle joutunut.
Ja seuraava merkillisyys sitten onkin - kun kerrottiin DNA:n kuuluvan KRP:n tutkijalle - että miten ihmeessä hänen vertansa on ollut murhapaikalle?! Tämän on oltava nyt sitten se merkittävä kohta - siis vieras DNA - kun kovasti huhuttiin, että kun tekijäksi ilmoitettiin heti alkuvaiheessa Anneli Auer silloin syyskuussa 2009 poliisiylijohtajan lehtiuutisella, niin tämä olisi antanut laillisen mahdollisuuden hävittää kaikki tutkintaan liitetyt DNA-näytteet silloisen uutisoinnin mukaan (siis DNA-näytteiden hävittämisestä), mutta tiettävästi niitä ei sitten kuitenkaan hävitetty.
Ja itsessään jo tuo näytelmä Kohtalona murha oli juonikuvioltaan metka, koska se kertoi useasta merkillisestä, tositapahtumiin perustuvasta murhatapauksesta Suomessa. Yksi vain oli - ainakin minulle - josta ei ottanut selvää, muut oli helposti tunnistettavissa.
Tuosta näytelmästä tuli mieleeni, että silloin itselleni vasta selvisi, että myös se Ruotsissa perheen surmannut kaveri, joka pakeni tyttöystävänsä kanssa - en nyt muista hänen niemään, ja näytelmässä hänen ja tyttöystävän tekemä murha ja pakeneminen oli laitettu Viroon. Taisi vaihtaa nimensäkin vankilassa - oli ulvilalainen. Ja sitten Holmlund tietysti asui Ulvilassa, mutta väitettiin, että niin asui Paaterokin. Sitten on tullut matkan varrella koko joukko näitä Ulvilassa asuneiden poliisienkin nimiä. Kohta on ihan pakko jo kysyä, että kuka siellä - tähän tapaukseen kaukaakin jotenkin liittyvä - ei sitten asunut?!
Minusta aihe olisi mielenkiintoinen, kun tiedetään koko Lahden murhan alkutapahtumat lähteneen hänen näytelmästään Kohtalona murha (oliko nimi oikein). Eräs naapurihan - muistaakseni poliisi - oli laittanut Tannerille arvostelut hänen näytelmästään, ja tämä henkilö arveli, että Tanner oli sitten kostanut hänelle (oliko se naapuri, jonka terassilla kolisi?), mutta mennyt väärään taloon.
Ja toinen merkittävä asia oli, että Tannerin pidätyksellä vahvistettiin DNA-näyte ja tekijäksi mies "koska kahteen kertaankaan testattuna DNA ei sitonut häntä murhapaikalle", ja tutkinnanjohtaja sitten vahvisti syksyllä 2009, että tuo ulkopuolisen DNA on eristetty murhapaikalla olleesta verestä, joten mikään kontaminaatio labrassa ei ole mahdollinen. Ja tämä "veriosuus" vahvistettiin vielä jatkolauseella Kuusirannan toimesta, ettei kuitenkaan tiedetty, että kuinka tuo veri oli murhapaikalle joutunut.
Ja seuraava merkillisyys sitten onkin - kun kerrottiin DNA:n kuuluvan KRP:n tutkijalle - että miten ihmeessä hänen vertansa on ollut murhapaikalle?! Tämän on oltava nyt sitten se merkittävä kohta - siis vieras DNA - kun kovasti huhuttiin, että kun tekijäksi ilmoitettiin heti alkuvaiheessa Anneli Auer silloin syyskuussa 2009 poliisiylijohtajan lehtiuutisella, niin tämä olisi antanut laillisen mahdollisuuden hävittää kaikki tutkintaan liitetyt DNA-näytteet silloisen uutisoinnin mukaan (siis DNA-näytteiden hävittämisestä), mutta tiettävästi niitä ei sitten kuitenkaan hävitetty.
Ja itsessään jo tuo näytelmä Kohtalona murha oli juonikuvioltaan metka, koska se kertoi useasta merkillisestä, tositapahtumiin perustuvasta murhatapauksesta Suomessa. Yksi vain oli - ainakin minulle - josta ei ottanut selvää, muut oli helposti tunnistettavissa.
Tuosta näytelmästä tuli mieleeni, että silloin itselleni vasta selvisi, että myös se Ruotsissa perheen surmannut kaveri, joka pakeni tyttöystävänsä kanssa - en nyt muista hänen niemään, ja näytelmässä hänen ja tyttöystävän tekemä murha ja pakeneminen oli laitettu Viroon. Taisi vaihtaa nimensäkin vankilassa - oli ulvilalainen. Ja sitten Holmlund tietysti asui Ulvilassa, mutta väitettiin, että niin asui Paaterokin. Sitten on tullut matkan varrella koko joukko näitä Ulvilassa asuneiden poliisienkin nimiä. Kohta on ihan pakko jo kysyä, että kuka siellä - tähän tapaukseen kaukaakin jotenkin liittyvä - ei sitten asunut?!
Alethes doksa meta logu
Tarkoitatko Juha Valjakkalaa? Wikipediassa syntymäpaikkana on Pori, mutta koulua on käynyt Ulvilassakin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nikita_Fouganthine
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nikita_Fouganthine
Juu, tarkoitin juuri häntä, mutta nimi ei vain tullut mieleen. Sehän se olikin.
Alethes doksa meta logu