Vankilassa oloa ja kulttuuria

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Yrjö Yrjönpoika
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Peni kirjoitti: Su Loka 29, 2023 2:27 am
Yrjö Yrjönsuuri kirjoitti: La Loka 28, 2023 5:53 pmTutkintavankeudesta käsin ei sentään kai ketään taideta päästää käyttämään nettiä. Ja jos pyytää asianajajan poistamaan fasesivun, niin siihenkin tarvitaan se passwöödi, joka saattaa olla ties missä pöytälaatikossa, jonneka asianajajalle ei poliisin puolelta anneta mitään aksessia.
Pääsee jos saa nettiluvan,esim. itse sain ja en tiedä kuka ei olis saanu tutkarissa nettilupia. Miksei sais?
Sillä koneella vaan ei pääse faceen,emailiin tms.se on rajoitettu ja sulla pitää perustella miksi pitää päästä.esim kela asiat,vuokra tms ja vankilan sosiaalityöntekijä on usein kokoajan vieressä.

Lisätty linkki
-NILS-

No, siitä fasesta se kyse juuri alunperin oli. Ja mitä tulee sinun lusimisiisi ja sen "Muusan" murhahomman tutkintavankeuteen, taitaa nettilupien saamisilla olla hieman erilaiset lähtökohdat. Just saying.
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Ennen oli kirjeenvaihto suosittua vankiloissa. Myös osoitteita saatiin toisilta, hän oli esimerkiksi tilannut niitä jostain enemmän. Myös väkivaltamiehet halusivat kirjekaverin. Laittoivat ilmoituksen lehteen, esim tällä mallilla:

Rauhallinen mies hakee kirjekaveria ja miksei enempääkin kaveria samat arvot jakavan naisen kanssa. Tykkään hiljaisista koti-illloista, eläimistä ja yhdessäolosta. Rakastan rauhaa ja uskon sinun olevan juuri se oikea. Foto olisi kiva yllätys. Laitathan kirjeen tulemeen jota niin odotan.

Nipa Näppinen

Box 222
20102 Turku 10
Rundi
Martin Beck
Viestit: 806
Liittynyt: La Touko 16, 2020 10:25 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Rundi »

Clarence kirjoitti: Ti Loka 31, 2023 9:41 pm Ennen oli kirjeenvaihto suosittua vankiloissa. Myös osoitteita saatiin toisilta, hän oli esimerkiksi tilannut niitä jostain enemmän. Myös väkivaltamiehet halusivat kirjekaverin. Laittoivat ilmoituksen lehteen, esim tällä mallilla:

Rauhallinen mies hakee kirjekaveria ja miksei enempääkin kaveria samat arvot jakavan naisen kanssa. Tykkään hiljaisista koti-illoista, eläimistä ja yhdessäolosta. Rakastan rauhaa ja uskon sinun olevan juuri se oikea. Foto olisi kiva yllätys. Laitathan kirjeen tulemaan jota niin odotan.

Nipa Näppinen

Box 222
20102 Turku 10
Vielä kuritushuoneen aikaan kirjeenvaihto nimillä ja osoitteilla jotkut kävivät kauppaa.
Niin sanotut "luokkiin lusineet" joilla oli mahdollisuus tilata eri lehtiä ja noukkia sieltä kirjeenvaihtoilmoituksia,
myivät niitä kahvista ja tupakasta pakkoluokissa oleville, joilla ei ollut vielä melkein mitään etuja, kuin raamattu ja kirjaston kirjat. Saiko niitäkin lainata vain yhden tai kaksi kuukaudessa.
Random
Poliisikoira Rex
Viestit: 268
Liittynyt: Ma Marras 06, 2023 3:11 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Random »

Siirretty Oulun Välivainio-ketjusta lainauksineen
-NILS-

Anti-Bini Laden kirjoitti: Ma Marras 06, 2023 2:23 pmTosin peni-koiran juttuihin suosittelen suhtautuun pienellä varauksella.
Varmaan Esan kanssa olleet saman aikaan lusimassa, kun esalla kaikki toimet yksin tutkinnallisista syistä ja peni-koiralla ollut aikaa tutustua Esaan siellä lizzard puolella, jossa tutkinnallisista syistä eristyksestä olevat näkevät sen pienen hetken muita ”ihmisiä”.
Itse olin heinäkuussa Oulussa vapautumassa avolta ja kyllä se Esa siellä avolla oli putsarina jo silloin. Oisko Peni tullu minun jälkeen avolle, kun osasto oli kokoajan täynnä,aina kun yksi vapautui/vaihto taloa niin uusi tuli tilalle. Siellä oli paljon pitkäaikaisia mm reinderrspottingin Kimmo eli hauhdihaudi miehellä oli tasan 4 vuotta ja se tais olla lyhin sillon.
https://www.youtube.com/watch?v=x0iAz_qqfxg
Muilla oli 8v.-elinkautinen hovissa eli olivat tutkintavanki statuksella kaikki.
Ouluhan on suljettu tutkintavankila jossa on myös vapaumisyksikkö mutta se on erillään itse kivitalosta.

Miksi Esalla olis kaikki toimet yksin,ei se ole seksirikollinen jonka henki voi olla vaarassa?
Se oli ollu 3 viikkoa ns.supersuljetulla eli ykkösellä jossa on moni huume-tai ryöstöstä syytettykin jos poliisi on vaatinut yhteydenpito rajoituksia. Siellä ollaan tasan sen aikaa kun poliisi haluaa pitää yhteydenpito rajoitukset,sitten pääset heti sieltä pois vaikka mikä tutkinta olis kesken.
Ei ole tarkoitus rääkätä ihmistä,ei ole kenellekään hyväksi olla 8 neliön kopissa 23½ päivässä kuukausi kaupalla.Taitaa pisin olla ollu sellaisessa 3kk.

Ei sinne muuten joudu,siellä ollaan sellissä käytännössä kokoajan,ruoka haetaan osastolta,selli kiinni ja saa soittaa erillisellä luvalla,niihin numeroihin mitkä poliisi on hyväksynyt.päasiassa asianajaja ja äiti/isä/vaimo/lapset.
Mutta siellä tosiaan ollaan usein vain keskimäärin max kuukausi,sit siirto normaalille tutkariosastolle josta mahdollisuuksien myötä sitten avo osastolle jonne Esa oli pyytäny kun pääsi töihin samalla.
Avolle ei kaikki pääse omasta pyynnöstä,paikkoja on vain 11 ja miesvankipaikkoja talossa 85.
Sinne vartijat oikeastaan valitsee kun paikka avolta vapautuu,siihen vaikuttaa vangin oma käytös,siisteys,täsmällisyys (ovien mennessä kiinni,et ole missään Penan sellissä ja sua pitää aina ootella omaan selliin jne) ja työ halukkuus sekä kyky. Sekä tietenki miten käyttäydyt mm vartijoita kohtaan.Jos olet kusipää niin eikait joku luule että vartijat sulle mitään parempaa toivoo?
Niitä ei tyrkytetä vaan se pitää olla oma aloitteista aktiivisuutta.
Ei sanota että "näin sinulla on mahdollisuus päästä avolle" eli alappa esittää asiallista vaan kyllä sinne pääsyn arviointi alkaa heti kun tulet taloon.Narkasta jo katsotaan että mikä mies,sitten on tulohaastattelua ym missä talon työntekijät tutustuu sinuun henkilökohtiasemmin ja
tilanteeseesi. Asiallinen käytös avaa parempia paikkoja.Toki. Ihan luonnollista. Ja avolle toki on kusitesti jne.

Eli Oulu:
1. supersuljettu,yhteydenpito rajoituslaiset,kaikki aika sellissä,ei kuntosali tms.naisille samanlainen osasto.

2.tutkariosasto eli talon normaali osasto, 8 miehen osastoja,osastot ei ole tekemisissä muiden osastojen kans KOSKAAN,ruoka tulee osastolle jossa putsari jakaa/on vastuussa ruuasta.Iltapala jaetaan selleihin.
sali 3x viikossa tunti, ja sauna kerran viikossa.sellien ovet kiinni 22 tuntia/vrk.ei töitä,tunnin ulkoilu.joillaki on töitä tai opiskelua mutta heidänki ovet on päasiassa kiinni 20 tuntia/vrk,viikonloppuna sanotaan hyvää yötä klo 15.30 ja ovet aukeaa sit aamulla klo 08 tunniksi aamupalalle.

3.avo osasto,11 paikkanen,samanlainen on naisilleki,omat avaimet selliin,sali 3x viikossa ja sauna 2x viikossa,sellejä ei suljeta koskaan,osasto kodinomaisempi kuin "kongi",kaikki käy töissä mm puusepissä tai eri putsareina pitkin taloa. Vartijat tekee vankivalinnan.Ei saa olla riitoja tms.
Esim itse kysyin töitä ja sain,sit olin jonku aikaa duunissa ollu,niin tuli yks aamu yllättäen risen työntekijä kysymään että "lähetkö avolle,pitäs päättää nyt tässä ja heti."
Sanoin että joo,samantien kusitestiin koppiin oottamaan,että kusettaa,kun juuri olin käyny vessassa,puhdas oli ja kamat kantoon avolle.

Sit on monia isoja sellejä omalla suihkulla,mutta joista ei saa edes ikkunaa auki.Siellä voidaan asua pitempään kuin supersuljetulla. ne on osastojen ulkopuolella olevia sellejä,niissä on pedareita,seksirikollisia yms. joita ei vaan voi laittaa muiden kans samalle osastolle koska hengenvaara.
Liskolla oli pääasiassa vain irakkeja ja neekereitä,muutama valkoinen seassa,minun sellistä näki ulkoilupihalle niin tarkkailin mitä jengiä siellä ulkoili. Kaikki osastot ulkoilee ja käy salilla vain oman osaston kans ja ruoka tulee kaikille osastoille,ei ole mitään ruokalaa enää.

Tästä osastoimisesta saa kiittää mm uubeetä kun hakkasivat vartijoita,tähän se menee sitten,pienryhmiin,joita on helpompi hallita vaikka ne alkais porukalla kekkuloimaan.
Oulu suljetaan 2026 ja uus oulun talo on sitten sata paikkanen jossa on 20 osastoa eli noin viiden vangin osastoja ja jokaisella on oma ulkoilu aluekki.
Avatar
Anti-Bini Laden
Jack Bauer
Viestit: 980
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 8:49 pm
Paikkakunta: Pakistan
Viesti:

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

^
Joo jos kaikki toimet yksin niin ei siinä näe kyl, muita kun pamppuja ja ainut poikkeus kuljetukset.
Siellä itse näin muita ja jos en väärin muista niin kirjastossa ja salilla käynnin aikana näin muita vankeja ja ne oli liskolta, missä pidettiin myös mut ”kaikki toimet yksin tutkinnallisista syistä” 4kk.
Syytteet oli törk.huumausaine ja murha.
Ajat ja majat ovat muuttuneet siinä yli 10vuodessa.
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

↑↑

Tarkka kuvaus Oulun vankilasta. Omana aikana 70- ja 80- luvuilla se oli Oulun lääninvankila. Kovasti on talo muuttunut mitä luin. Ennen pääsi kerrokselta kerrokselle mennen vain portaat ylös tai alas. Lienee noihin aikoihin lääninvankiloista paras. Ennen narikka ja matkasellit olivat rautatieasemalle päin. Sauna myös siellä. Tuosta saunasta karkasi Aittokallion Juska surkein seurauksin. Muuan Jomppe pääsi kaltereiden läpi ja haki pihalta painonnostotangon, jolla sai kalterin jotenkin siirtymään ja tie oli auki. En muista mitä Jomppe sai, mutta Juska Savonlinnassa elinkautisen. Matka vankivaunussa Oulusta Helsinkiin kesti 16 tuntia.

Piitkä lainaus korvattu kahdella nuoliviittauksella
-NILS-
Rundi
Martin Beck
Viestit: 806
Liittynyt: La Touko 16, 2020 10:25 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Rundi »

Clarence kirjoitti: Ti Marras 07, 2023 6:51 pm ↑↑

Tarkka kuvaus Oulun vankilasta. Omana aikana 70- ja 80- luvuilla se oli Oulun lääninvankila. Kovasti on talo muuttunut mitä luin. Ennen pääsi kerrokselta kerrokselle mennen vain portaat ylös tai alas. Lienee noihin aikoihin lääninvankiloista paras. Ennen narikka ja matkasellit olivat rautatieasemalle päin. Sauna myös siellä. Tuosta saunasta karkasi Aittokallion Juska surkein seurauksin. Muuan Jomppe pääsi kaltereiden läpi ja haki pihalta painonnostotangon, jolla sai kalterin jotenkin siirtymään ja tie oli auki. En muista mitä Jomppe sai, mutta Juska Savonlinnassa elinkautisen. Matka vankivaunussa Oulusta Helsinkiin kesti 16 tuntia.

Piitkä lainaus korvattu kahdella nuoliviittauksella
-NILS-
Mistä se Juska (Toivo A) sai murtokaverikseen Rauno Tapio Silvennoisen joka myös sai EK:n Savonlinnasta?
Puhuttiin että R T S hirtti itsensä Rixussa ja joku puhui että Konnulla.
Mutta se ei ilmeisesti pitänyt paikkaansa.
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Rundi kirjoitti: Ke Marras 08, 2023 6:30 pm
Clarence kirjoitti: Ti Marras 07, 2023 6:51 pm ↑↑

Tarkka kuvaus Oulun vankilasta. Omana aikana 70- ja 80- luvuilla se oli Oulun lääninvankila. Kovasti on talo muuttunut mitä luin. Ennen pääsi kerrokselta kerrokselle mennen vain portaat ylös tai alas. Lienee noihin aikoihin lääninvankiloista paras. Ennen narikka ja matkasellit olivat rautatieasemalle päin. Sauna myös siellä. Tuosta saunasta karkasi Aittokallion Juska surkein seurauksin. Muuan Jomppe pääsi kaltereiden läpi ja haki pihalta painonnostotangon, jolla sai kalterin jotenkin siirtymään ja tie oli auki. En muista mitä Jomppe sai, mutta Juska Savonlinnassa elinkautisen. Matka vankivaunussa Oulusta Helsinkiin kesti 16 tuntia.

Piitkä lainaus korvattu kahdella nuoliviittauksella
-NILS-
Mistä se Juska (Toivo A) sai murtokaverikseen Rauno Tapio Silvennoisen joka myös sai EK:n Savonlinnasta?
Puhuttiin että R T S hirtti itsensä Rixussa ja joku puhui että Konnulla.
Mutta se ei ilmeisesti pitänyt paikkaansa.
.............................................................................................................................................................
Juskaa nuorena kutsuttiin nimellä Juska. Oikea nimi Toivo Juhani Aittokallio. Juska leikki jotenkin kissa- ja hiirileikkiä vartijoiden kanssa, ja muutenkin koko käytös oli erikoista. Ennen ensimmäistä vankilareissua en tiennyt sanaa ventit, ensimmäinen kerta näin venttien vedon oli, kun Juska niitä veteli. Kysyinkin; mitä ihmettä sinä teet, ja vastaus oli väkinäinen hymy ja toiminnan jatko. Juska ja Silveri ei kumpikaan olleet nimimiehiä, tunnettuja kyllä. Olihan Juskalla 70- luvulla eri taloista karkaamisia. Muistaakseni -74 Keravalta ensimmäinen kerta.
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Pidätyssellissä joskus 70- luvun puolivälissä huusin naapuri sellissä olevalle; onko kahvia. Ei ole kuin kakista. Joskus tämä naapuri sellinmies oli juoppoputkassa käsiraudoissa. Vuosia myöhemmin olimme Pelson vankilassa yhtäaikaa. Minut sinne etelästä heitettiin tahtomatta ja olin aikani, kun tuli siirto eri vankilaan.

Nyt 2020 luvulla Pelso kuulemma lopetetaan. Siellä oli harvinaisia jotenkin jalostettuja lehmiä. Ne siirrettiin jonnekin, ja näin eläinten ystävänä katson sen hyväksi asiaksi. Telkkarissa vasta tuli ohjelma Pelsosta ja näistä lehmistä. Joku elinkautinen oli navettatöissä ja hoiteli lehmiä. Miehellä oli mieli maassa kun tiesi tilanteen edessäpäin. Ulkoryhmässä itse ennen putsarin hommia kävimme navetalla. Tuttu mies oli lypsämässä ja kysyin, anna kun koitan. Tässä on, että koita. Ja minä koitin. Tämä oli elämän ensimmäinen kerta lypsää, myös ainoa, sillä en ennen enkä jälkeen ole lypsänyt.

Tämä naapuriputkan mies, josta kerroin oli myös Pelsossa. Kakolassa kutsuivat Toppalan siskoksi, eikä tämä tyyppi tykännyt nimestä. Kuitenkin oli karkuri ja suunnitteli uutta karkaamista. Pelsoa tuolloin ympäröi korkea aita, mutta Nato- lankoja ei vielä ollut. Tämä naapuriputkan mies oli juopotellut, ja etsi kaveria karkaamaan. Kertoi, että saa kongin päädyn ovet auki. Kertoi myös suunnitelmaansa myös minulle, mennä pihalle ja kiivetä aidan yli. Tämän jälkeen metsässä jonkin matkan päässä olevalle ammattikoululle ja murtautua sinne, ja siellä vaihtaa punaraitapuku haalareihin. Tämän pitempään ei suunnitelmaa ollut. Mietin asiaa ja totesin mielessä, ei kannata. Se jäi siihen.

Tämä naapuriputkan mies oli aloittanut vankila-uransa jo 60- luvun alkupuolella. Tuolloin, 70- 80- luvulla oli Ratto- lehdessä yhteydenotto ilmoituksia eri osastoilla, esim. mies etsii naista, nainen etsii miestä tai mies etsii miestä. Naapurisellin mies laittoi mies etsii miestä ilmoituksen. Oli asiansa kanssa sinut, eikä kukaan edes vinoillut ukolle. Myöhemmin eri vuosikymmenellä kuulin, että oli matkasellissä näytellyt HIV- testin tulosta, joka oli negatiivinen.
RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2366
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

*poistettu trolliviesti*tm
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Joskus 70- luvulla Nupiksessa oli mustalaispoika, kuka soitti haitarilla mitä vain siinä kuulijat pyysivät. Virtuoosi.

Luku- ja kirjoitustaito ei romanihenkilöillä ollut ainakaan 70-, ja 80- luvuilla kaksinen. Kun olin tutkintolaisena odottamassa hovioikeuden päätöstä, tuli romanimies pyytämään kirjoitanko kirjeen. En suostunut, sillä kaverit valistivat, ettei pidä alkaa sillä he ovat muuten jatkuvasti pyytämässä; kirjoitatko kirjeen. Mutta aina löytyi joku, joka alkoi kirjoittaa. Joskus pojat laittoivat ties mitä hupia kirjeeseen, mutta tästä viisastuneena kirjoitus- ja lukutaidottomat kävivät luettamassa jollakin onko kirje sen mukainen mitä oli sanellut. Kun vankilassa näytettiin elokuva, oli lukutaitoinen muiden keskellä ja luki tekstin muille heimoveljilleen.

Joissain vankiloissa pojat pitivät mustalaisille kuria. Välillä muuan mies ketä kutsuttiin nimellä Pottu, huusi kongeille: Mustalaiset turpa kiinni! Itsellä ei heistä ole valittamista. Seinäjoella meidät lastattiin Vaasan lääninvankilaan menevään linja-autoon, joka oli muutettu vankien kuljetusta varten. Muuan nuori mustalaismies oli tuolloin ensikertaa vankilassa, ja istuimme vankiauton takaosassa. Joku akka ja tän pojan muija juoksivat auton perässä asemalla kunnes auto kiihdytti liikenteeseen. Tästä nuoresta romani miehestä tuli täyspäiväinen linnakundi.

Yhdessä vankilassa mustalaispoika pyysi sätkäpaperia kamultani lainaan. Periaatekysymys, mutta asia ei mennyt kuten piti. Iso rölli oli tämä mustalaispoika. Toi Rizla paperit takaisin vasta kun kamu pyysi, ja sekin pakka oli vajaa. Olimme töihin lähdössä ja portaissa tämä näsäviisas mustalaispoika sanoi; tässä se oikein nuuka mies tulee. Tuskin kerkesi sanoa lausetta loppuun, kun nyrkki pamahti keskelle lärviä. Yleensä tällaisista kolhuista ei kukaan vanki kielinyt henkilökunnalle, sen verran oli pojalla älliä, ettei kertonut. Kertoi vain itseään vanhemmalle saman rodun edustajalle, ja hän meni kamun luo, ja oli tällä vanhemmalla sanomista toisellekin miehelle. Lopputulos oli, että palasi valituskierrokseltaan häntä koipien välissä. Tämä ei ole rotukysymys, sillä samalla tavalla olisi nyrkki läpsähnyt jos joku kanta- suomalainen olisi toiminut noin.
Aldrig
Nikke Knakkertton
Viestit: 186
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2022 4:40 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Aldrig »

Paljon on puhetta, myös tässä murhainfossa että miten helppoa nykyään lusiminen kun on kaikenmaailman pelit ja vehkeet myös vangitulle käytössä. Itse muutaman suven lusineena voin sanoa että ei mikään korvaa vapautta. Vapauden kaipuu on niin kova että se ylittää kaiken järjellisen.Itsekin olen lähtenyt ”hatkaan” vankisiirtolasta jonne olin 70 luvulla päässyt (silloin se ei ollut helppo) vaikka tuomiota oli alle vuosi jäljellä.Ennen vanhaan ei ollut nettiä ym pelejä sun muita,onneksi.
Lusittiin ja oli vain keskusradio ja yksi kanava.Sen sai suljettua jos ei halunnut kuunnella ja jos vaikka halusi niin se meni kiinni kello 22.00..Kun sinulta on vapaus pois, et voi elää ihmisen elämää.Uskoisin että myös tänäpäivänä vapauden menettäminen on yhtä kovaa kuin ennenkin vaikka vapauksia,pelejä ym touhuja onkin tullut lisää.
Aldrig
Nikke Knakkertton
Viestit: 186
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2022 4:40 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Aldrig »

Jatkan tätä vapaudenmenetystä vielä. Eli olin lusinut Ruotsissa ja Suomessa kohtuullisen lyhyitä 1-3 v tuomioita ,poislukien yhden pitemmmä lähes 5 vuoden kakun.Kun vihdoin pääsin Sörkkaan 70-80- luvun vaihteilla ,muistan ikuisesti kun minun ikkunastani näki jos jaksoi roikkua kaltereissa ulos tapaamiseen viikonloppuisin tulevia.Vaimoni,silloinen kihlattu ,kävi joka viikonloppu.
Näin kun hän tuli,sitten kului n kaksi tuntia kun keskusradio ilmoittiettä Aldrig tapaamiseen.Olin myös tapaamisen jälkeen jo sellissäni ennenkuin tyttöystävä pääsi pois.Vilkutin ikkunastani hänelle pyyhkeellä. Siis myös läheisiä /tapaajia rangaistiin.
Tapaamiskäynti tyttöystävälleni kesti noin 5-6 tuntia josta vain vajaa tunti minun kanssani
Avatar
Wildchild79
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Su Kesä 18, 2023 10:21 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Wildchild79 »

Aldrig kirjoitti: Ma Marras 20, 2023 9:27 pm
Tapaamiskäynti tyttöystävälleni kesti noin 5-6 tuntia josta vain vajaa tunti minun kanssani
Sopiiko kysyä mihin se muu aika meni? Odottelua vain odottelun ja byrokratian vuoksi? Vai puhdasta vittuilua?

Keravalla ja suokissa käynyt vierailuilla ja vartissa viimeistään oli jo itse tapaamisessa.
Sörkkaan olin kerran menossa mutta jo portilla pääsy evättiin ilman että olisi syytä kerrottu.
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
Aldrig
Nikke Knakkertton
Viestit: 186
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2022 4:40 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Aldrig »

Wildchild79 kirjoitti: Ti Marras 21, 2023 12:00 am
Aldrig kirjoitti: Ma Marras 20, 2023 9:27 pm
Tapaamiskäynti tyttöystävälleni kesti noin 5-6 tuntia josta vain vajaa tunti minun kanssani
Sopiiko kysyä mihin se muu aika meni? Odottelua vain odottelun ja byrokratian vuoksi? Vai puhdasta vittuilua?

Keravalla ja suokissa käynyt vierailuilla ja vartissa viimeistään oli jo itse tapaamisessa.
Sörkkaan olin kerran menossa mutta jo portilla pääsy evättiin ilman että olisi syytä kerrottu.
[/quote

No tapaaja odotteli ensin vuoroaan että pääsi ilmoittautumaan.Sitten tutkittiin onko tapaaja vieraslistalla,onko tavattava vanki oikeutettu vierailuun.Mikäli asiat oli kunnossa odoteltiin kun pamput keräsivät sopivan porukan ruumiintarkastuksen jälkeen sekä metallinpaljastimen kautta tapaamishuoneeseen vietäväksi.
Välillä kuulemma tuntui siltä että käytettiin hiukkasen liikaa vartijan valtuuksia ja tapaajia istutettiin pitkiäkin aikoja ahtaassa odotushuoneessa. Vartijoiden suhtautuminen oli kuulemma myös usein töykeää sekä ylimielistä.Vankia tapaan tullutta omaista tai tuttavaa pidettiin myös vähän niinkuin toisen luokan kansalaisena.Ehkäpä kuitenkin tuossa aikaisemmassa postauksessani oli hiukan liioittelua.Kolme-neljä tuntia varmaan se tapaamisreissu kesti.
Vastaa Viestiin