Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Howler
Axel Foley

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja Howler »

Mike Manner kirjoitti:
Chopper kirjoitti:Miksi minfossa nykyisin menee lähes ketjut väittelyksi/riitelyksi?
Jotkut väittelevät/alkavat riidellä ihan siitä ilosta, että toinen lähtee siihen mukaan. Provosointi kun on maailman kivoin harrastus... Ei kun siis.. :lol: Ja käyttäjäthän ne tekee ilmapiiristä tämmöisen kuin on, jokaisen pitäisi vaan mennä itseensä ja miettiä asioita vähän tarkemmin ennen kirjoittamista.

Tuohon liittyen, on tullut huomattua, ettei yksinkertaisesti enää kiinnosta tehdä yhtään mitään asiaketjua palstalle, kun voi olla melkein varma, ettei siitä tule yhtään mitään loppujen lopuksi (eli alkaa vittuilu, väittely, riitely). Onko seuraavalla samanlaisia mietteitä, tuntuuko ettei kiinnosta kirjoittaa palstalle?
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Howler kirjoitti: Tuohon liittyen, on tullut huomattua, ettei yksinkertaisesti enää kiinnosta tehdä yhtään mitään asiaketjua palstalle, kun voi olla melkein varma, ettei siitä tule yhtään mitään loppujen lopuksi (eli alkaa vittuilu, väittely, riitely). Onko seuraavalla samanlaisia mietteitä, tuntuuko ettei kiinnosta kirjoittaa palstalle?
Ei oikeastaan, koska itse valitsemallaan aiheella ja etenkin tyylilajilla voi varsin pitkälle vaikuttaa myös siihen millaista palautetta viestiinsä saa, ja jos jostain syystä se ei vastaa odotuksia, niin sellaisen voi aina jättää huomiotta ja keskittyä keskustelemaan vain sellaisten kirjoittajien kanssa, joiden kanssa viitsii keskustella.

Hm, ai niin piti kysyä jotain seuraavalta. Kiinnostavatko vanhat Ratto-postaukset? Jos niin, mistä tapauksesta haluaisit lukea seuraavaksi?
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Arvostelin tuolla toisaalla suomalaista rikosjournalismia. Mutta ihan kelvollisiahan nuo Ratto jutut ovat.
Huvittaa nuo Bodon jutun "lintutieteilijät" =kaksi 15v. poikaa.
Laita nyt Tulilahdenkin telttamurha juttu.
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Meg.....se kysymys tais unohtua!!!?No mä jatkan.Miksi Soinisen tunnustus Bodom jutussa on sivuutettu?
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Ei harmaata aavistustakaan, koska en seuraa Bodom-osastoa.

"Valtaavatko" bodomistit tämänkin ketjun, eikö heille enää riitä oma osasto? :roll: :wink:

-kyllämätiedänetteikokofoorumiaolisiolemassakaanilmanBodomiamuttasilti-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Turjukka....missäs se sun kysymys?No mä jatkan taas.Mitä tiedät herrasta nimeltä Partonen joka on tuomittu ainakin henki ja huumerikoksesta?Eikä tasan liityv Bodomiin. :evil:
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Retku
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Retku »

maija turjukka kirjoitti:"Valtaavatko" bodomistit tämänkin ketjun, eikö heille enää riitä oma osasto? :roll: :wink:

-kyllämätiedänetteikokofoorumiaolisiolemassakaanilmanBodomiamuttasilti-
Ehkä hetkellisesti, mutta kyllä ne sitten taas keskittyvät varmasti oman ketjun täydentämiseen.

Onko John Doella liian kiire lukea?
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Josko John Doe meinasi tätä herraa: Perjantaina 13.3.-87 18-vuotiaat Harri Partonen ja Petri Penttinen olivat ajelulla Lada-merkkisellä henkilöautolla Petrin toimiessa kuljettajana. He ajelivat Vesijärvekatua kellon lähestyessä puoltayötä. Mukana oli myös 15-vuotias Outi sekä joku muu kaveri. Pillerihumalaisen Harrin ja Petrin välille tuli riitaa Outista, joka oli liikkunut kummankin pojan kanssa. Yhtäkkiä Harri työntyi Petrin taakse ja iski tätä puukolla rintaan yhden kerran. Auto pysyi kuitenkin tiellä ja pysähtyi. Harri ja Outi livistivät autosta. Kolmas poika siirtyi kuljettajan paikalle ja ajoi 200 metrin päässä olevaan kaupunginsairaalaan, jossa Petri todettiin kuolleeksi. Poliisi sai Harrin kiinni, mutta tämä oli jo ehtinyt hakata Outin. Harri sai syytteen mm. taposta.

Ja juu, saattaa olla että hänellä oli hieman kiirus ja kun se maijan kysymys oli hiukan naamioitukin.

Itsellesi "läheisin" rikostyyppi?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Kylli kirjoitti:
Itsellesi "läheisin" rikostyyppi?
Pakko vastata, että valitettavasti nämä mustasukkaisuus/perhesurmat (ja pahoinpitelyt) on niitä kiinnostavimpia. Ai miksikö? No siksi, että en käsitä, kuinka rakkaus (tai rakkaudeksi luultu tunne) voikin muuttua niin päinvastaiseksi tunteeksi ja johtaa peruuttamattomiin väkivallantekoihin entistä rakastettua kohtaan :shock:

Onko parempi ratkoa riidat (puolison kanssa) hetikohta vai pitäisikö suurimman kiihtymyksen antaa laimentua ennen kiperään asiaan palaamista?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

maija turjukka kirjoitti:
Onko parempi ratkoa riidat (puolison kanssa) hetikohta vai pitäisikö suurimman kiihtymyksen antaa laimentua ennen kiperään asiaan palaamista?
Viisainta olisi varmaan antaa laimentua mutta itse annan tulla täydeltä laidalta heti (sanallisesti) ja sitten muutaman minuutin päästä kaikki ok.Ei jaksa jäähä märehtimään tai pahimmassa tapauksessa "hatutus" vaan lisääntyy (siis omalla kohdalla).

Mitäs seuraava on mieltä?
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Chopper kirjoitti:Mitäs seuraava on mieltä?
Hiljattain kuulin tyylilajista "ihmettelevä palaute". Eli riidan/ärtymyksenaihe pitäisi pystyä kääntämään kysymykseksi (olitko aamulla kiireinen, kun jätit hammastahnatuubin auki tmv.). Liian pitkään hautominen ja vaikeneminen voi johtaa siihen, että kun mitta täyttyy, sanotaan vain "aina oot ollu tuommonen" tietämättä, miksi toinen noin käyttäytyi (ja myös antamalla sille useita kertoja "lupa"). No, olen huono parisuhdeneuvoja, mutta tämä oli ihan yleisellä tasolla.

Seuraava jatkakoon.
maija turjukka kirjoitti:Onko parempi ratkoa riidat (puolison kanssa) hetikohta vai pitäisikö suurimman kiihtymyksen antaa laimentua ennen kiperään asiaan palaamista?
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

maija turjukka kirjoitti:Onko parempi ratkoa riidat (puolison kanssa) hetikohta vai pitäisikö suurimman kiihtymyksen antaa laimentua ennen kiperään asiaan palaamista?
[/quote]

Kun ei ole puolisoa, niin vastaan miettien yleisesti, riitelykumppanin olevan kuka vain... Olen sen verran tempperamenttinen ja tunteellinen, että jos tietyt rajat tulee vastaan, minun on pakko saada rauhoittua ennen kuin alkaa tarkemmin sotkua selvittelemään.

Sama seuraavalle :)
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Heti, mutta vaikka kuin on kiihdyksissä, niin pitää muistaa pysyä faktoissa ja välttää minkään ihan toisarvoisien asioiden siihen riitaan mukaan vetämisestä.
Jos niitä asioita ei hoida heti, niin helposti käy niin (jos siihen on yhtään taipumusta luonteessa), että siitä asiasta riidellään sitten kuukauden päästä tyylillä "muistatko silloin pieni ikuisuus sitten kun..."

Juu...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Mä olen ainakin hyvin pitkävihainen, ja jos en saa heti purettua jotain epäkohtaa, niin se jää vaivaamaan piiiiitkäksi aikaa, ja vedän sen esille niin monta kertaa, että asia puidaan läpi. Eli siis heti pyrin asiat ratkomaan, joskus se onnistuu suht rauhallisesti, joskus taas melkoisessa raivonpuuskassa. Viimeksi lensi kaukosäädin seinään, kun meinasi pää räjähtää typerän miehen takia.. :lol: Se oli ensimmäinen kerta, kun olen jotain tavaraa viskonut, ja toivottavasti viimeinen..

Oletko suutuspäissäsi hajottanut tai heitellyt tavaroita?
Ingrid
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Ingrid »

Kyllä olen, heittelyn arvet näkyvät ainakin yhdessä sanakirjassa...ja joku kipsihommeli sai aikanaan roskishautajaisetkin vihaheiton jälkeen :lol:

Mikä Minfossa esitelty rikos tai "rikos" naurattaa sinua eniten ja miksi?
Lukittu