Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja Kuviotapetti »

Luulen, että tässä tekijässä jotenkin on kysymys jostain poikkeuksesta vähän joka asiassa mikä littyy rikollisuuden pariin.Kyllä tyyppi olisi muuten jo kiinni jäänyt.Jos rikollinen on se joka kävelee huonosti, niin luulisi että se lisää riskiä kiinnijäämiselle.On tosi outoa, miten joku jalastaan invalidi, voi päästä pakoon noin hienosti ja se vielä oudompaa ettei siihen ole kiinnitetty kansalaisten taholta enempää huomiota.Ehkä tässä on kyseessä huume tai muut velat tai joku henk kohtainen juttu ja tekijät ovat pienen kävelymatkan jälkeen todellakin paenneet Tampereelta jonnekkin muualle.En näe muuta selitystä.Ehkä tosiaankin joku oli tappajat palkannut.?
"Vain hyvät kuolevat nuorena".
Rurik Rusit
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Rurik Rusit »

Itse kyllä kallistun aina vaan vahvemmin satunaiseen puukotukseen, kuin tilaustyöhön.
Jotenkin tuntuu että nämä ammattilaiset ryssii nuo aina jotenkin. Suunnitelmat onnistuu harvoin todellisuudessa täydellisesti, aina menee jotain pieleen.
Lisäksi mikään ei viittaa siihen että uhri olisi sekaantunut mihinkään isompaan.
Voihan se olla että puukottaja ei edes itse tiedä/tiedosta/muista tehneensä mitään tuollaista tai ehkä hän näkee tehneensä ihmiskunnalle palveluksen tappamalla "avaruusolion/mörön". Sekaisin nupista tai aineista :roll:
*En voi vastata kyseiseen kysymykseen, koska minua ei voida pakottaa todistamaan itseäni vastaan*
mary1234
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mary1234 »

Kliina kirjoitti:Uskon itse edelleen tekijän olevan uhrille täysin tuntematon tai uusi tuttuva, joka selittäisi minkätakia tekijä on edelleen hukassa. Eikö poliisilla ollut vielä jotain mahdollisia lisäkuvia julkaistavana jos tulosta ei ala tulla? Vai olenko onnistut menemään niiden ohi! :lol:
En itsekkään ole nähnyt kuin ne kaksi kuvaa, tytöstä ja niistä pojista. Luulisi, että valvontakamerassa olisi enemmänkin kuvia, mutta tekopaikka on sellainen, että siellä ei kameraa ole, mutta luulisi et kuvaa olisi muualta. Onko tekijä sitten onnistunut valitsemaan reitin missä ei kameroita ole. Minusta keskustassa on useampikin kamera Länsitorin parkkialueella esimerkiksi. Jos tekijä on lähtenyt sinne kerrostaloille päin, ehkä kuvaa ei ole, näin ei ole mitä julkaista. Jos tekijä olisi keskustaan kävellyt, olisi tallentunut melko varmasti johonkin kameraan. Nythän on haettu ainoastaan nuoria, jotka on tavoitettu ja todettu, etteivät liity tekoon millään tavalla.
paccasucco
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Rurik Rusit kirjoitti:Itse kyllä kallistun aina vaan vahvemmin satunaiseen puukotukseen, kuin tilaustyöhön.
Jotenkin tuntuu että nämä ammattilaiset ryssii nuo aina jotenkin. Suunnitelmat onnistuu harvoin todellisuudessa täydellisesti, aina menee jotain pieleen.
Lisäksi mikään ei viittaa siihen että uhri olisi sekaantunut mihinkään isompaan.
Voihan se olla että puukottaja ei edes itse tiedä/tiedosta/muista tehneensä mitään tuollaista tai ehkä hän näkee tehneensä ihmiskunnalle palveluksen tappamalla "avaruusolion/mörön". Sekaisin nupista tai aineista :roll:
Jokseenkin kyllä samaa mieltä.Sitä paitsi "ammattilaisilla" on ollut tapana piilottaa uhri sillä periaatteella,että sitä ei ikinä löydettäisi.Nythän ei niin tapahtunut.Ammattilainen ei myös hukkaisi tekovälinettä muiden löydettäväksi.

Vaikuttaa pentujen sekoiluhommalta..Ehkä teko ilman motiivia.Uskon vakaasti,että tämä juttu vielä tulee selviämään,ja että teon tekijä on useamman tiedossa.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
mary1234
Harjunpää

paccasucco kirjoitti:
Rurik Rusit kirjoitti:Itse kyllä kallistun aina vaan vahvemmin satunaiseen puukotukseen, kuin tilaustyöhön.
Jokseenkin kyllä samaa mieltä.Sitä paitsi "ammattilaisilla" on ollut tapana piilottaa uhri sillä periaatteella,että sitä ei ikinä löydettäisi.Nythän ei niin tapahtunut.Ammattilainen ei myös hukkaisi tekovälinettä muiden löydettäväksi.

Vaikuttaa pentujen sekoiluhommalta..Ehkä teko ilman motiivia.Uskon vakaasti,että tämä juttu vielä tulee selviämään,ja että teon tekijä on useamman tiedossa.
Hyvoinkin voi olla juurikin näin. Itse olen veikkaillut jo tuliko joku uhrin tappamaan, mutta olet oikeassa, ei ammattilainen unohda tekovälinettä lähistölle, eikä ruumista keskelle kävelytietä.
Samaa mieltä myös tuossa, että kyllä tappaja on varmasti joidenkin muidenkin tiedossa kun vaan tekijän, kukaan vaan ei ole uskaltanut vielä puhua, näin veikkaisin myös.
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

Mitenkäs se sitten että poliisit ovat sitäkin spekuloineet, että paikalta olisi paennut kolme eri henkilöä.Mitenkä se sopii siihen että asiaa ei ole ollenkaan suunniteltu.?
mary1234
Harjunpää

Kuviotapetti kirjoitti:Mitenkäs se sitten että poliisit ovat sitäkin spekuloineet, että paikalta olisi paennut kolme eri henkilöä.Mitenkä se sopii siihen että asiaa ei ole ollenkaan suunniteltu.?
Tänään taas 3.6.2015 hakee Poliisi Aamulehdessä VAIN silminnäkijöitä Tesoman tapaukseen.
Ei ole mitään mainintaa klenkkapolvesta eikä muistakaan kulkijoista, ainoastaan silminnäkijähavaintoja kaivataan.
Mielenkiinnolla jään seuraamaan mitähän silminnäkijät tällä kerralla kaivelevat "muistinsa syövereistä" esille, et miltä näyttää seuraava henkilö, jota haetaan. Luin paperiversiosta tän jutun äskettäin, tän päivän lehdestä kyse.
mary1234
Harjunpää

[quote="Kuviotapetti"]Mitenkäs se sitten että poliisit ovat sitäkin spekuloineet, että paikalta olisi paennut kolme eri henkilöä.Mitenkä se sopii siihen että asiaa ei ole ollenkaan suunniteltu.?[/quote

Itse olin alkanut jo kallistua harkittuun, suunniteltuun tekoon ja tekijä paennut jo kauaksi, mutta tuolla pikkusen ylempänä oleva teoria, että unohdetaan veitsi ja ruumiskin näkyvälle paikalle ei tue sittenkään tätä omaa epäilyäni. Mutta jos kolme juoksee pois, on tekoa oltu kyllä suunniteltu jotenkin. Pitiköhän kolmen pelotella miestä ja "lähtikin vähän lapasesta" tio pelottelu kun henkilö kuoli. Poliisi mielestäni hakenut yhtä miestä epäiltynä eikä kolmea. Eikös ne kolme nuorta miestä tavoitettu (jos niistä oli kyse) ja todettu ettei liity tapaukseen? Voin muistaa väärinkin, puuhutaanko samoista kolmesta nuoresta miehestä?
dekkaridaami
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja dekkaridaami »

Vaan jospa on kohteeksi osunutkin väärä heppu? Talvinen toppatakki-aika, pimeys jne voivat hyvinkin saada eri ihmiset näyttämään samannäköisiltä. Jos vaikka takaapäin on uhria tuikannut ja vasta sitten tajunnut että eihän tää olekaan se keneksi ensi näkemältä luuli ja kuka olisi ollut sen puukkovihan "oikea" kohde.
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

Juu en nyt ole varma että etsikö kolmea kaveria poliisi, vai, onko tämä jäänyt Murha infon spekulointina täällä mieleen.? Dna:ta löytyi useampi kuin yksi, ja siitäkin päätelmä oli, että yksi kuuluu tekijälle, ja loput todennäköisesti ei.! Mutta mieleen on jäänyt tän sivuston jutuista, että oltaisiin annettu arvioita joskus aiemmin, mitä katuja pitkin tekijät ovat todennäköisesti paenneet.Yksi kaduista oli se Myllypuronkatu.
mary1234
Harjunpää

Kuviotapetti kirjoitti:Juu en nyt ole varma että etsikö kolmea kaveria poliisi, vai, onko tämä jäänyt Murha infon spekulointina täällä mieleen.? Dna:ta löytyi useampi kuin yksi, ja siitäkin päätelmä oli, että yksi kuuluu tekijälle, ja loput todennäköisesti ei.! Mutta mieleen on jäänyt tän sivuston jutuista, että oltaisiin annettu arvioita joskus aiemmin, mitä katuja pitkin tekijät ovat todennäköisesti paenneet.Yksi kaduista oli se Myllypuronkatu.
Jostain kolmesta oli puhetta, mutta kuten ylempänä kirjoitin niin eikö kolmea nuorta miestä haettu, oliko ne nää, joita oli nähty Tesomajärven jäällä tai sillä suunnalla?
Sieltä suunnalta haettiin muistaakseni kolmea henkilöä(nuorta miestä/poikaa) Tekopaikalta en muista, että kolmea olisi ilmoitettu juoksevaksi tms. Voin muistaa väärinkin. Täytyypä hiukan tutkia noita ketjun alkupään juttuja, olen ketjua seurannut ja lukenut alusta saakka, mutta tuppaa jo alkupään poliisi-tiedotteet unohtumaan.
Jotenkin tuntuu, että puukotus oli tarkoituksella tehty, hyvä pointti oli tällä sivulla, jospa henkilö olikin väärä. Pimeessä kun voi erehtyäkkin. Eipä mahdotonta sekään. Olisi luullut jo selviävän jos ko.henkilöllä olisi sellaisia vihamiehiä jotka tappaa haluis, kaikki pitänyt henkilöä kilttinä, joka ei riitaa haasta. Mikä sitten onkaan totuus...mut luulis baarien työntekijöiden tuntevan vakiasiakkaansa jos on kova riitelemään ja olisi saanut riidan/riitojen päätteeksi noinkin kovia vihamiehiä, jotka hengen riistää.
L.G.W.Persson
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja L.G.W.Persson »

Kuviotapetti kirjoitti:Mitenkäs se sitten että poliisit ovat sitäkin spekuloineet, että paikalta olisi paennut kolme eri henkilöä.Mitenkä se sopii siihen että asiaa ei ole ollenkaan suunniteltu.?
Paino sanassa "spekuloineet". Poliisi on spekuloinut tämän tapauksen yhteydessä monilla eri asioilla (mm. klenkkapolvi, nuokkuja, jne.), joiden asioiden todenperäisyyttä ei olla kyetty osoittamaan. Tapauksesta ei taideta edelleenkään tietää muuta kuin että se on tapahtunut, sekä tekoväline ja siinä olevat dna:t. Mutta tapauksen haasteellisiksi osoittautuneet lähtökohdat eivät ole poliisin vika. Miljardien ihmisten dna:iden keruussa menisi aikaa ja rahaa.
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Lukekaa nyt, hyvät ihmiset, niitä uutisia ja tätä keskustelua ihan ajatuksen kanssa, niin voisi elämä helpottua 8) Esim. Puukosta on löytynyt YKSI vertailukelpoinen DNA, muut olivat niin heikkolaatuisia ettei niitä pysty testien kanssa yhdistää kehenkään. Polvivammaiset ja penkillä nukkujat eivät ole spekulointeja, vaan ihmisten poliisille kertomia näköhavaintoja. Itse kommentoin jo muutama viesti takaperin myös tuota valvontakamerajuttua, enkä ala itseäni toistamaan.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

Tarkoitan spekuloinnilla tässä yhteydessä sitä, että poliisin tutkinta on ihan jäissä.He heittävät ties mit arvioita milloinkin, ties mistä random ihmisistä.Mitä muuta se on kuin spekulointia.Miehiä ja naisia juoksentelemassa ja kävelemässä ties missä.Kaikki viittaa huonosti käyntiin lähteneeseen tutkintaan.Ei poliisi meiltä kyselisi koko ajan jotain epämääräisiä vihjeitä, jos ne todella olisivat perillä, siitä kuka mahdollisesti on se murhaaja.Näkeehän tuon kaikesta ja haistaa, että he ovat todella epätoivoisia.Valitettavaa, mutta totta.Juttu olisi jo lähellä ratkeamista tai ratkennut, jos poliisi oikeasti olisi perille jostain.Olin optimisti tämän jutun suhteen pitkään, ja en ole enään.! Mistäköhän johtuu.Luki näitä ajatuksella tai ei.Mitään järkevää poliisi tuskin vihjeistään irti on saanut.Tai jos on.Missä ovat ne tulokset!???
L.G.W.Persson
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja L.G.W.Persson »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:Polvivammaiset ja penkillä nukkujat eivät ole spekulointeja, vaan ihmisten poliisille kertomia näköhavaintoja.

Polvivammaiset ja penkillä nukkujat ovat ihmisten poliisille kertomia näköhavaintoja, ja "spekuloinneiksi" on lienee nimitetty niitä tietoja, joita poliisi puolestaan on kertonut julkisesti, saamiensa näköhavaintojen pohjalta. Oleellista, eikö totta. 8)
Vastaa Viestiin