Juha Joutsenlahti
Re: Juha Joutsenlahti
Myöntää toimineensa väärin ja Santtila on kertomassa, että myös muut toimivat väärin?
Joutsenlahti myönsi jo oikeudenkäynnin aikana virheellisen menettelynsä tunnistamiskäytännöissä, joihin hän alisti Ulvilan murhasta epäilyksenalaiseksi joutuneen Tannerin.
Joutsenlahden todistajana oikeudessa kuultu professori Pekka Santtila kertoi, että poliisien virheet tunnistamiskäytännöissä ovat edelleen hyvin yleisiä.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194872 ... rilta.html
Eli koska psykologian tohtori kertoo, että muutkin toimivat väärin, ei Joutsenlahti olekaan toiminut väärin. Vai mitä tässä nyt haetaan?
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194872 ... rkein.html
Joutsenlahti myönsi jo oikeudenkäynnin aikana virheellisen menettelynsä tunnistamiskäytännöissä, joihin hän alisti Ulvilan murhasta epäilyksenalaiseksi joutuneen Tannerin.
Joutsenlahden todistajana oikeudessa kuultu professori Pekka Santtila kertoi, että poliisien virheet tunnistamiskäytännöissä ovat edelleen hyvin yleisiä.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194872 ... rilta.html
Eli koska psykologian tohtori kertoo, että muutkin toimivat väärin, ei Joutsenlahti olekaan toiminut väärin. Vai mitä tässä nyt haetaan?
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194872 ... rkein.html
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
-
Oppenheimer
- Christopher Lorenzo
Tuomio on 100 % varma. JJ ajoi väärää miestä syylliseksi kuin käärmettä pyssyyn ja keksi vielä satuilut motiivipuolelle. Mitäpä, jos Tannerilla ei olisikaan ollut alibia murhayölle. Mitäpä jos hän olisi ollut teillä tietymättömillä. Istuisiko hän nyt vankilassa, kun yksi rikoskomisario halusi näyttää kuinka rikokset ratkeavat ja tehdä vaikutuksen surevaan puumanaiseen.kuolema kirjoitti:joo-o, joo-o. Eli tulihan se lopulta ilmi: photoshopattuja kuvia, joissa tannerin pärstän päälle on tarjottu erilaisia huppuja ja tonttulakkeja. Sitten JJ menee vielä täräyttämään, että "joo, no tää on maan tapa ja en mää näistä ohjeista tiedä, mut ei moni muukaan, niin kai mäki saan sit rikkoo sääntöi"...
Eiköhän tämä asia ole kokolailla nyt paketissa. Oma veikkaukseni 99,5% varmuudella, että JJ lähtee etsimään siviilipuolelta itselleen uusia haasteita (esim. vartijan tai portsarin rooliin). :
-
pystykorvat
- Lauri Hanhivaara
Pikku sakko näyttäisi olevan tulossa. Näin lautamiehenä ("kerran lautamies, aina lautamies" todetaan lautamiesjärjestöstä) arvioisin 30 päiväsakkoa huolimattomuuksissaan tehdystä teosta. Kun en ole ottanut koko näyttöä vastaan niin voihan sieltä toki tulla muutakin. Mutta virka säilynee.
Ja Tanner saa tyytyä siihen 11 000 euroon jonka kerrotaan aiempana täällä jo saaneen. Jos pitää paikkansa että on kuulemma järjestänyt itse niitä tiedotustilaisuuksiakin kuten eilen jossain kirjoituksessa mainittiin, eli ollut julkisuushakuinen. Turha valittaa.
Ja sitten tietysti käsitellään tämäkin hovioikeudessa.
Aamun uutisten perusteella USA:ssa on jouduttu purkamaan 87 tuomiota joista 40 on tuomittu murhasta. Pisimpään oli joku syytön odottanut kuolemaantuomiota jo 25 vuotta. Niin mutta - meillähän oikeuslaitos on huomattavasti luotettavampi kuin rapakon takana.
Ja Tanner saa tyytyä siihen 11 000 euroon jonka kerrotaan aiempana täällä jo saaneen. Jos pitää paikkansa että on kuulemma järjestänyt itse niitä tiedotustilaisuuksiakin kuten eilen jossain kirjoituksessa mainittiin, eli ollut julkisuushakuinen. Turha valittaa.
Ja sitten tietysti käsitellään tämäkin hovioikeudessa.
Aamun uutisten perusteella USA:ssa on jouduttu purkamaan 87 tuomiota joista 40 on tuomittu murhasta. Pisimpään oli joku syytön odottanut kuolemaantuomiota jo 25 vuotta. Niin mutta - meillähän oikeuslaitos on huomattavasti luotettavampi kuin rapakon takana.
minäkään en usko tannerin saavan enää noin muhkeaa rahasummaa. veikkaan itse silti, että virka lähtee. aikanaan näemme.
toki jos tuomio tulee, niin hoviin menee takuulla.
toki jos tuomio tulee, niin hoviin menee takuulla.
Sympatiat korkealla Joutsenlahden puolesta.Tannerin kuva esitetty silminäkijälle. Miten sitä muuten tunnistetaan.Mitä eroa on Joutsenlahden ja eläinkaupoissa kuvien kanssa ravanneiden poliisien välillä? J kuitenkin pyysi Tannerin vapaaksi,Anneli istuu edelleen syyttömänä.
Moraalisoidaan toisia,muttei huomata miten itse on toiminut.
Erittäin hyvä kuva on syntynyt Annelista ja JJ,nyt julkistetuista päiväkirja merkinnöistä. Sympaattisia henkilöitä molemmat.
Tunneälyä ja oikeanlaista kanssakäymistä.
Anneli on myös minun mielestäni loisto kirjoittaja. Jos kirjan tekee,sen varmasti luen.
En usko että tuosta nyt virka alta lähtee
Moraalisoidaan toisia,muttei huomata miten itse on toiminut.
Erittäin hyvä kuva on syntynyt Annelista ja JJ,nyt julkistetuista päiväkirja merkinnöistä. Sympaattisia henkilöitä molemmat.
Tunneälyä ja oikeanlaista kanssakäymistä.
Anneli on myös minun mielestäni loisto kirjoittaja. Jos kirjan tekee,sen varmasti luen.
En usko että tuosta nyt virka alta lähtee
-
pystykorvat
- Lauri Hanhivaara
Poliisihallituskin on nyt sitä mieltä että korkeintaan tonni.
-
Vespa velutina
- Rico Tubbs
Minä en ymmärrä tuota Tannerin valitusta, että häntä pidetään Ulvilan surmaajana koko loppuikänsä.
Eikä pidetä.
Anneli Auerhan siitä elinkautisen sai.
Kaikki "tietävät", että Anneli Auer on Ulvilan surmaaja, kukaan ei edes muista Tanneria tässä yhteydessä.
Hänet saatetaan muistaa sittä, että häntä epäiltiin Ulvilan surmaajaksi, mutta kukaan ei pidä häntä oikeana Ulvilan surmaajana.
Eikös Ulvilan surman takia ole ollut pidätettynä muitakin, mutta kuka heitä nimeltä muistaa?
Eihän Nils Gustafssonkaan saanut kuin vähän yli 40 tonnia koppikorvauksia, vaikka häntä ihan oikeasti pidetään Bodom-järven murhaajana loppuikänsä.
Ja virkarikossyytteessä pitäisi Joutsenlahden ohella olla hirveä liuta muitakin samasta rötöksestä.
Eikä pidetä.
Kaikki "tietävät", että Anneli Auer on Ulvilan surmaaja, kukaan ei edes muista Tanneria tässä yhteydessä.
Hänet saatetaan muistaa sittä, että häntä epäiltiin Ulvilan surmaajaksi, mutta kukaan ei pidä häntä oikeana Ulvilan surmaajana.
Eikös Ulvilan surman takia ole ollut pidätettynä muitakin, mutta kuka heitä nimeltä muistaa?
Eihän Nils Gustafssonkaan saanut kuin vähän yli 40 tonnia koppikorvauksia, vaikka häntä ihan oikeasti pidetään Bodom-järven murhaajana loppuikänsä.
Ja virkarikossyytteessä pitäisi Joutsenlahden ohella olla hirveä liuta muitakin samasta rötöksestä.
Aasianherhiläinen Vespa velutina on hieman pienempi kuin eurooppalainen herhiläinen. Tulokkaan erityistuntomerkki on keltaiset jalat.
Siis Tanner vangittiin ja vangitsemisen perusteena oli tuo kyseenalaisin keinoin saatu tunnistus.
Valtionsyyttäjän mukaan ryhmätunnistus sekä sitä edeltänyt valokuvatunnistus kahdeksan hengen kasvokuvista eivät olleet luotettavia. Syyttäjän mukaan Joutsenlahti kuitenkin salasi tämän tiedon päivystävältä käräjäoikeudelta, kun hän vaati Tanneria vangittavaksi.
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta ... ?ref=leiki
Sipilän mietinöjä;
Joutsenlahti tämän kiisti, mutta maanantain käsittelystä jäi kyllä itselleni sellainen vaikutelma, että Tanner yritettiin vangitsemisen avulla painostaa tunnustamaan Jukka S. Lahden murha.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... pu/2787794
Valtionsyyttäjän mukaan ryhmätunnistus sekä sitä edeltänyt valokuvatunnistus kahdeksan hengen kasvokuvista eivät olleet luotettavia. Syyttäjän mukaan Joutsenlahti kuitenkin salasi tämän tiedon päivystävältä käräjäoikeudelta, kun hän vaati Tanneria vangittavaksi.
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta ... ?ref=leiki
Sipilän mietinöjä;
Joutsenlahti tämän kiisti, mutta maanantain käsittelystä jäi kyllä itselleni sellainen vaikutelma, että Tanner yritettiin vangitsemisen avulla painostaa tunnustamaan Jukka S. Lahden murha.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... pu/2787794
-
pystykorvat
- Lauri Hanhivaara
Eikös se ollutkaan naapuri, se jonka talo sittemmin kummasti paloi, joka epäili Tannerin olevan surmaaja ja erehtyneen vain talosta. Eikös se kiinniotto ollut seurausta siitä.
-
annaanna
Onhan toki ollut, reemu esimerkiksi pidätettynä.Vespa velutina kirjoitti: ...
....
Farssin luonteeseen sopisi hyvin, että epäammattimaisesti toimineitten esitutkintamateriaalin toimittajien ja asiantuntijatodistajien sijaan virkarikossyytteeseen asetetaan, reemun tutkintapyynnön perusteella suoritetun tutkinnan jälkeen, poliisivankilan vartijat.
IHMISOIKEUSRIKOS! Kauheet kärsimykset ja painajaiset varmaan reemu-parkaa vainonneet. PERÄÄNHUUTELUA! "Senkin pidätetty", varmaan ohikulkijat lausuneet, kun ovat tunnistaneet.
Tämän ketjun sivulla 50:
Kirjoittaja reemu75 » Su Heinä 29, 2012 6:19 pm
Reemukin yrittänyt toisten niskoille vierittää tekoaNO NIIN NO mää joskus olin kans kiinni tosta murhasta niin tuli vaan mieleen et ne joutsenlahden kuulustelut oli kyllä aikas eksoottisiaeka mua pidettiin 24 tuntii juoppoputkassa ilman vettä ja ilman ruokaa
joutsenlahti kävi välillä popissa kuulustelees kuvia otettiin pirusti dna näyte tietysti niin ja sormenjäljet sun muut kämmenjäljet
reissu oli kyllä mielenkiintoinen ja meieleenpainuva.. ei muuten oo tullut mitään kohua kun oon holisti ja tällainen tavallinen tasamaantallaaja enkä mitään kohua haluukkaa mua ei oo määrätty puhumiskieltoon eikä mihkään muuhunkaan kieltoon...niin itseäni kai ihan saan syyttää kiinniotosta taisin kännissä päin mennä laukasee jonku auer vitsin
niin mää taisin jo silloin joutsenlahdelle sanoo että se akka sen murhan teki mut äijä nauroi vaan...
Kädet oli jo teon jälkeisenä päivänä Tanneriltakin kuvattu kasvojen ohella. Niistä verisiä jälkiä pitkin oven pieliä ja seiniä jättäneistä näppyhanskoista käynee sitten ilmi myös kämmenen koko. Niistä todistaneen asiantuntijan mukaan taltioidut jäljet olisivat näppyjen osalta voineet sopiakin siihen sängystä löytyneeseen yksittäiseen hanskaan, mutta ainakin se ranteen resorin leveys venyneenäkin oli sopimaton.
Ei sitä huppukuvaa sitten lopultakaan kukaan saa nähdä. Plääh. Eikä se ollut sitten kumminkaan se naisnäyttelijän huppukuva, vaikka mä kyllä sitä avoimesti toivoin. Outoa oli myös se, ettei minusta (jo silloin kun asiasta aloin kyselemään) tärkeintä metsään-meni-koko-homma -kohtaa käsitelty.
Huvittavaa, että salissa arvuuttelivat, ja twiittajatkin vissiin, että miksi ihmeessä sitten vasta viiden vuoden jälkeen sitä asiaa, josta sen seitsemän poliisia ja syyttäjää on tietoisia jo vuosia olleet, tutkimaan ryhdyttiin. Täältä minfosta se ajatus lähti, tätä mieltä. Joku palstalle rekkautuneista porinpoliiseista tai heidän peesaajistaan asiasta innostui. Ja siitä sitten seurasi mitä seurasi. Päätelmäni on, ettei asioitten loppuun asti ajattelu ole ollenkaan porinpoliisissa edustettuna. Ihan muut arvot kunniassa. Into Joutsenlahden nakittamiseen saa oman pesän likaamaan. Mä tykkään!
Mulla oli lysti maanantai katsellassa miten Santiksen korvat heilui
No toivottavasti korvien lepatus tuuletti kiihkosta palavia poskiasi. Olihan siellä sentään Lone Rangeri Juhnukin todistusaitiossa.
– Jossakin vaiheessa ajattelin, että tämä (numero 3, Kai Tanner) taitaa olla se sama henkilö, josta minulle lähetettiin ne huppukuvat.
Auer puhui videoyhteyden avulla Turun vankilasta ilman todistajanvalaa tai -vakuutusta, koska hän itse on epäiltynä Ulvilan surmasta.
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta ... staan.html
Auer tunnisti rivistöstä halutun miehen. Piirteet täsmäsivät, tosin Auer oli epävarma miehen koon oikeudesta. http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 40#p425440
Tuo ETPK:sta, silloin piti vissiin pysyä totuudessa.
– Jossakin vaiheessa ajattelin, että tämä (numero 3, Kai Tanner) taitaa olla se sama henkilö, josta minulle lähetettiin ne huppukuvat.
Auer puhui videoyhteyden avulla Turun vankilasta ilman todistajanvalaa tai -vakuutusta, koska hän itse on epäiltynä Ulvilan surmasta.
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta ... staan.html
Auer tunnisti rivistöstä halutun miehen. Piirteet täsmäsivät, tosin Auer oli epävarma miehen koon oikeudesta. http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 40#p425440
Tuo ETPK:sta, silloin piti vissiin pysyä totuudessa.
-
annaanna
Paljon tuli uutta tietoa, mutta paljon jäi selvittämättäkin.
Kiistatonta on, että sählätty on porinpoliisissa. Kohtuutonta aivan kaikesta yksistään Juhnua? syyttää. Minun mielestäni kiistatonta on, että siellä on kollektiivisesti järki loppunut kesken niin näitten tunnistusasioitten kuin rekonstrutioiden järjestämisten kanssa. Asia on jo aikoja sitten täällä minfossa loppuunkäsitelty.
Juoruilu on kivaa!
EN MUISTA
Santis se ilmoitti uhmakkaasti koko henkilötunnuksensa sotun loppuja myöten
oikeudenistuntoon saapuneitten iloksi. Minä ainakaan sillä tiedolla mitään tee, tarviiko joku muu
. Havaintonani sanoisin (ja korvani voivat heilua, kun en muista), että 60 vuoden jälkeen näyttäisi jotkut papparaiset ihan puolessa vuodessakin kokoon käpristyvän silminhavaittavasti. Syksyllä viimeksi oli muistamatta asioita salissa.
Jotakin sentään muisti hyvin. Tannerin asianajaja koitti saada tukea asiakkaansa kertomukselle siitä, miten Joutsenlahti oli aggressiivisesti koittanut kärttää tunnustusta ryhmätunnistustilaisuuden jälkeen. Kysyttiin onko ollut mukana tuolloin. Muisti olleensa mukana ja seisseensä siinä ovensuussa ryhmätunnistus- eli kuulusteluhuoneen ovella. Sanatarkasti ei muistanut mitä puhuttiin, jotakin Joutsenlahti kuulemma puhui tunnustamisesta. Kysymykseen oliko uhkaava, millainen oli sävy, vastasi Santis Tannerin olleen kiihtynyt, hyvin kiihtynyt muun muassa siitä, että oli ainoa lämpimän ruskeasävyn omaava ollut koko rivitunnistuksessa. Kysymystä tarkennettiin koskemaan Joutsenlahtea, oliko uhkaava.
EI OLLUT oli vastaus.
Hauskaa oli kuunnella miten ei ollut tiennyt ajellessaan sitä 8-kasvokuvan sisältänyttä arkkia Turkuun Auerille esittämään huppukuvan lähettämisestä, kun toisaalta kuitenkin kertoi nähneensä Joutsenlahden työpöydällä tuon retusoidun huppukuvan ennen Turkuun lähtemistään. Kertoi ettei olisi koko kuva-arkkia näyttämään lähtenyt, jos olisi tiennyt huppukuvan jo lähetetyn. Tiesi kuitenkin kuva-arkissa Auerin koko kasvokuvat nähneen ja silti ryhmätunnistusta hahmotunnistuksen vuoksi järjestettävän ja järjestetyn kun siihen itse sen loputtua liittyi. Ei muistanut vangitsemisvaatimusta lukeneensa ja siten entistä tietoisemmaksi tulleen siitä, että oli parikin tunnistusta järjestetty. Sokerina pohjalla: väitti vain kovakantisia päiväkirjoja lukeneensa, ei sitä digitaalista päiväkirjaa kuin pari sivua. EN IKUNA USKO.
Minun mielestäni korvat vallan vinhasti viuhui kun vältteli vastuutaan ja väitti esimiehilleen ja syyttäjille tietoon saattaneensa jo aikapäiviä sitten kahta tunnistustapaa käytetyn.
On laatinut ja allekirjoittanut keskusrikospoliisin edustajan kanssa Aueriin kohdistetun tutkintapyynnön väärästä ilmiannosta. Tämä paperi jaettiin oikeuden jäsenille ja muille osallisille. Auer siinä näitten kahden poliisimiehen mukaan erehdyttänyt poliisia eritellyissä tunnistuksissa. Ollut siis erittäin tietoinen asioitten olemassa olosta, mutta vapautunut mielestään vastuusta kertoessaan asioista esimiehilleen ja syyttäjille. Ja yllätys, yllätys, tutkintapyyntö on vaiheissa ollut muutaman vuoden, tutkinta kesken.
Kiistatonta on, että sählätty on porinpoliisissa. Kohtuutonta aivan kaikesta yksistään Juhnua? syyttää. Minun mielestäni kiistatonta on, että siellä on kollektiivisesti järki loppunut kesken niin näitten tunnistusasioitten kuin rekonstrutioiden järjestämisten kanssa. Asia on jo aikoja sitten täällä minfossa loppuunkäsitelty.
Juoruilu on kivaa!
EN MUISTA
Santis se ilmoitti uhmakkaasti koko henkilötunnuksensa sotun loppuja myöten
Jotakin sentään muisti hyvin. Tannerin asianajaja koitti saada tukea asiakkaansa kertomukselle siitä, miten Joutsenlahti oli aggressiivisesti koittanut kärttää tunnustusta ryhmätunnistustilaisuuden jälkeen. Kysyttiin onko ollut mukana tuolloin. Muisti olleensa mukana ja seisseensä siinä ovensuussa ryhmätunnistus- eli kuulusteluhuoneen ovella. Sanatarkasti ei muistanut mitä puhuttiin, jotakin Joutsenlahti kuulemma puhui tunnustamisesta. Kysymykseen oliko uhkaava, millainen oli sävy, vastasi Santis Tannerin olleen kiihtynyt, hyvin kiihtynyt muun muassa siitä, että oli ainoa lämpimän ruskeasävyn omaava ollut koko rivitunnistuksessa. Kysymystä tarkennettiin koskemaan Joutsenlahtea, oliko uhkaava.
EI OLLUT oli vastaus.
Hauskaa oli kuunnella miten ei ollut tiennyt ajellessaan sitä 8-kasvokuvan sisältänyttä arkkia Turkuun Auerille esittämään huppukuvan lähettämisestä, kun toisaalta kuitenkin kertoi nähneensä Joutsenlahden työpöydällä tuon retusoidun huppukuvan ennen Turkuun lähtemistään. Kertoi ettei olisi koko kuva-arkkia näyttämään lähtenyt, jos olisi tiennyt huppukuvan jo lähetetyn. Tiesi kuitenkin kuva-arkissa Auerin koko kasvokuvat nähneen ja silti ryhmätunnistusta hahmotunnistuksen vuoksi järjestettävän ja järjestetyn kun siihen itse sen loputtua liittyi. Ei muistanut vangitsemisvaatimusta lukeneensa ja siten entistä tietoisemmaksi tulleen siitä, että oli parikin tunnistusta järjestetty. Sokerina pohjalla: väitti vain kovakantisia päiväkirjoja lukeneensa, ei sitä digitaalista päiväkirjaa kuin pari sivua. EN IKUNA USKO.
Minun mielestäni korvat vallan vinhasti viuhui kun vältteli vastuutaan ja väitti esimiehilleen ja syyttäjille tietoon saattaneensa jo aikapäiviä sitten kahta tunnistustapaa käytetyn.
On laatinut ja allekirjoittanut keskusrikospoliisin edustajan kanssa Aueriin kohdistetun tutkintapyynnön väärästä ilmiannosta. Tämä paperi jaettiin oikeuden jäsenille ja muille osallisille. Auer siinä näitten kahden poliisimiehen mukaan erehdyttänyt poliisia eritellyissä tunnistuksissa. Ollut siis erittäin tietoinen asioitten olemassa olosta, mutta vapautunut mielestään vastuusta kertoessaan asioista esimiehilleen ja syyttäjille. Ja yllätys, yllätys, tutkintapyyntö on vaiheissa ollut muutaman vuoden, tutkinta kesken.
Voisitko annaanna kirjoittaa hiukan selkeämmin, kiitän jo etukäteen. Laita lauseisiin sekä subjekti että predikaatti. Kiitos.
Poliiseilla on yleinen konsti antaa asioiden hautua, jotta rikos vanhenee. Tämä jos mikä on (mieli)vallan käyttöä, eikös myös virka-aseman väärinkäyttöä?
Poliiseilla on yleinen konsti antaa asioiden hautua, jotta rikos vanhenee. Tämä jos mikä on (mieli)vallan käyttöä, eikös myös virka-aseman väärinkäyttöä?
Olen pahoillani, etten millään käsitä tätä tunteen paloa. Mietitkö yhtään mitä tuossa edes itse sanoit? Sinä väität, että ei Tanneria kukaan pidä syyllisenä, koska Annelia pidetään. Katos perkule, no oletko itse muuttanut kantasi jo, että Anneli onkin syyllinen? Tietääkseni ethän sinäkään pidä Annelia syyllisenä.Vespa velutina kirjoitti:Minä en ymmärrä tuota Tannerin valitusta, että häntä pidetään Ulvilan surmaajana koko loppuikänsä.
Eikä pidetä.
*snip*
Bodomin tapaus tällä hetkellä versus Ulvila:
- Nils todettiin SYYTTÖMÄKSI ja sai korvaukset valtiolta SYYTTÖMÄNÄ!
- Nilsin vangitseminen ja kuulustelut tehtiin suomen lakien mukaisesti
- Syyllinen on vapaalla, ketään ei ole tuomittu
- Huhut kiertää yhtä
Ulvila:
- Anneli todettiin SYYLLISEKSI lasten hyväksikäyttöön ja miehensä murhaan (ei vielä lain voimaa).
- SYYLLINEN on tuomittu ja istuu vankilassa (ei vielä lainvoimaa)
- Silti huhut kiertää yhtä, että väärä nainen vankilassa ja Tannerille huudellaan, että hän on se murhaaja. Vaikka siis tällä hetkellä "oikea" syyllinen istuu jo rangaistustaan.
- Tannerin kanssa toimittiin Suomen lakien vastaisesti ja itse Juha Joutsenlahti on jo TUNNUSTANUT TÄMÄN, mutta vetoaa siihen, että ei oo ainut joka rikkoo lakia.
Tannerin nostama juttu on TÄYSIN AIHEELLINEN!
Vai onko niin, että jos minä alan diilata heroiinia ja laittomia aseita ja joudun siitä käräjille, niin voin puolustautua jatkossa sillä, että "nojoo, mutta kun MUUTKIN SITÄ TEKEE, enkä mä oo koskaan lukenut Suomen lakikirjaa oikeasti läpi, niin enhän mä voinut tietää kaikkii yksityiskohtia". Lisäksi voisin vedota ENNAKKOTAPAUKSEEN "valtio vs. Juha Joutsenlahti", missä viranomainen ei tiennyt lakia, mutta pääsi pälkähästä kun todisti, että muutkin rikkoo sitä".
Joopa joo. Oliko vertaus kaukaa haettu jonkun mielestä? Minä olen samaa mieltä, että oli. Sillä minun ei ole välttämättä tarvinnut opetella lakikirjaa ja tuntea sääntöjä, mutta viran puolesta JJ:n on ollut PAKKO tuntea nämä - eli minun heroiinikaupan puolustaminen "noku muutkin tekee", niin on itseasiassa VANKEMMALLA POHJALLA kuin POLIISIMIEHEN "nokun en minä mun virkavelvollisuuksista tiennyt ja kaikkihan niitä rikkoo".
Ei mitään muuta kuin nostamaan niitä juttuja!Ja virkarikossyytteessä pitäisi Joutsenlahden ohella olla hirveä liuta muitakin samasta rötöksestä.
-
annaanna
Ja juoruilua Jahnusta vielä.
Tyyppi veti vaalisloganinsa esiin puolustuspuheensa lopuksi.
En tykännyt.
Oon varmaan todennutkin että oli mielestäni loogista aikoinaan kun sitä mieleenpainumiskoetta, jossa Auer ositti sekä KTannerin, että PPuputin vastaavan muistikuvaansa tekijästä, tehtiin joskus joulukuussa 2006 tämän naapurin ilmiantaman Tannerin kasvokuva niihin liuskoihin sisällyttää, mutta mitään tolkkua ei ollut sitten saman liuskan kanssa Turkuun ajella kuvaa näyttämään ja kuulustelua kuvan herättämistä mielikuvista ylöskirjaamaan. Siinähän olisi vain testattu kuinka hyvin muistaa näkemänsä. Saatiin paperi liitettäväksi vangitsemismääräykseen? Mitähän se Santis ajatteli siinä ajellessaan kun mukanaan oli muistiinpainumiskoetta varten aikoinaan tehty ja käytetty kuvalista. Kun yhtään ei voi tietää. Ajatteliko.
Vallan hullun hommaa olisi ollut, jos ei olisi sitä ennen sähköpostilla varmistettu vaivihkaan kannattaako miestä asialle panna (?). Hullun hommaa sitten ryhmätunnistuksella koittaa jotakin selville saada. Santis ei muistanut kuin kaksi kertaa tuollaista ryhmä- tai rivitunnistusta tehdyn Porissa virkauransa aikana. Lohdullista tietää. Moinen jo ajatuksena minusta oli niin pöhlö, että siitä silloin toukokuussa kyselin, kun en moista todeksi uskonut. Nytkään ei tunnuttu siitä kiinnostuneen, esimerkiksi ne syyttäjät, jotka päättivät tosiasiassa ihmisen vapaudenriistosta vangitsemisella, että millä tavoin ylipäänsä ja kuinka paljon tämä silminnäkijä Auer on kertonut tekijää nähneensä. Ei oltu lisäteitoja tilaisuudessa ainakaan Joutsenlahden mukaan kyselty.
Joka tapauksessa tuntui olevan niin monta muuta syytä vangitsemiseen, ja eritoten tämän KTannerin maineen puhdistamiseen tällä tavoin (se naapuri oli hätääntyneenä kuulemma soitellut vielä kesällä, että pelkää tätä tekijäksi, ja tammikuussa Joutsenlahden mukaan alullesaattanut sen dna-testauksen), että varmaan olisi lupa heltynyt ilman tietoa näistä puolittaisista tunnustuksista.
Tähän ongelmaan löytyi tietoja jo paljon aikaisemmin Mariackan ja Taran kirjoittamista viesteistä ja tätä tai muita toukokuisia viestejämme epäilen aikaansaaneen tuon virkarikossyytehässäkän. Mitään muuta syytä ei ole kerrottu kenenkään toimesta, "jonkun" mieleen oli vaan pälkähtänyt.
Tyyppi veti vaalisloganinsa esiin puolustuspuheensa lopuksi.
En tykännyt.
Oon varmaan todennutkin että oli mielestäni loogista aikoinaan kun sitä mieleenpainumiskoetta, jossa Auer ositti sekä KTannerin, että PPuputin vastaavan muistikuvaansa tekijästä, tehtiin joskus joulukuussa 2006 tämän naapurin ilmiantaman Tannerin kasvokuva niihin liuskoihin sisällyttää, mutta mitään tolkkua ei ollut sitten saman liuskan kanssa Turkuun ajella kuvaa näyttämään ja kuulustelua kuvan herättämistä mielikuvista ylöskirjaamaan. Siinähän olisi vain testattu kuinka hyvin muistaa näkemänsä. Saatiin paperi liitettäväksi vangitsemismääräykseen? Mitähän se Santis ajatteli siinä ajellessaan kun mukanaan oli muistiinpainumiskoetta varten aikoinaan tehty ja käytetty kuvalista. Kun yhtään ei voi tietää. Ajatteliko.
Vallan hullun hommaa olisi ollut, jos ei olisi sitä ennen sähköpostilla varmistettu vaivihkaan kannattaako miestä asialle panna (?). Hullun hommaa sitten ryhmätunnistuksella koittaa jotakin selville saada. Santis ei muistanut kuin kaksi kertaa tuollaista ryhmä- tai rivitunnistusta tehdyn Porissa virkauransa aikana. Lohdullista tietää. Moinen jo ajatuksena minusta oli niin pöhlö, että siitä silloin toukokuussa kyselin, kun en moista todeksi uskonut. Nytkään ei tunnuttu siitä kiinnostuneen, esimerkiksi ne syyttäjät, jotka päättivät tosiasiassa ihmisen vapaudenriistosta vangitsemisella, että millä tavoin ylipäänsä ja kuinka paljon tämä silminnäkijä Auer on kertonut tekijää nähneensä. Ei oltu lisäteitoja tilaisuudessa ainakaan Joutsenlahden mukaan kyselty.
Joka tapauksessa tuntui olevan niin monta muuta syytä vangitsemiseen, ja eritoten tämän KTannerin maineen puhdistamiseen tällä tavoin (se naapuri oli hätääntyneenä kuulemma soitellut vielä kesällä, että pelkää tätä tekijäksi, ja tammikuussa Joutsenlahden mukaan alullesaattanut sen dna-testauksen), että varmaan olisi lupa heltynyt ilman tietoa näistä puolittaisista tunnustuksista.
Tähän ongelmaan löytyi tietoja jo paljon aikaisemmin Mariackan ja Taran kirjoittamista viesteistä ja tätä tai muita toukokuisia viestejämme epäilen aikaansaaneen tuon virkarikossyytehässäkän. Mitään muuta syytä ei ole kerrottu kenenkään toimesta, "jonkun" mieleen oli vaan pälkähtänyt.
Kirjoittaja annaanna » Ma Touko 07, 2012 7:38 pm
Tunnistusrivistä
Tunnistusriviasia on ollut tapetilla kauan ennen minun palstalle liittymistäni. Olen sitä koettanut vähän tutkailla, mutta ei vain oikein aukene. Onko nämä kaikki viestit totta. Onko AA syyllistynyt valheelliseen todistukseen. Onko hän tunnistanut kuusi miestä rivistä.
Vaikuttaa siltä, että monella on tietoa tunnistusrivistä. Vatsakkaiden miesten tunnistusrivistä. Palstan Etsi -toimintoa käyttämällä saa rutkasti tietoa tunnistusrivistä.
...(poistin osan vietistä)
Onko tunnitusrivissä seisty pipo silmillä? Kalastelen muistilokeroistanne tietoja.
En siis käsitä milloin mitäkin kuvaa on näytetty. KT:tä jo surmaa seuranneena päivänä, mutta myös muistiinpainumiskokeessa, PP:tä jo heti seuraavina päivinä 2006 ja sitten yks`kaks tunnistinkin tuon KT:n seuraavana kesänä. Onko tää KT kaksi eri kertaa laitokselle viety, onko siis useampia rivejä järjestettty, koskapa Tara monesta tunnistetusta miehestä puhuu.
Viimeksi muokannut annaanna, Ti Helmi 04, 2014 4:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.