Suurpiirteisyyttä tarvitaan, ainakin jos vasikat on laitumellakerroush kirjoitti:Jahas. Kuraa oli, mutta niin pieni pölyinen kerros, että sitä ei enää sisälle kulkeutunut eikä näkynyt. Mielenkiintoista.
Jatketaan sitten nimimerkki turumurren suurpiirteisellä (AP:n ilmaisu) kuvalla, jota melkein voisi kuvailla tarkoitushakuisesti suurpiirteiseksi.
Ei, eipä mittaa ei, vaan mittaa ikkunan korkeuden joka on 120cm.kerroush kirjoitti:Turhaahan tämä on, koska nimimerkki Alpo Holisti jo osoitti, että tuo mittanauha ei mittaa mitään lattiatasolta alkaen vaan se mittaa etäisyyttä ylhäältä päin, oven yläreunan paikkeilta. Miksi mitta on sinne ripustettu ei valkene minulle, mutta niin se kuitenkin on. Todiste tässä ketjussa nimimerkki AP:n viestissä.
Miksi teidän pitää noin vaikeasti tätä ongelmaa lähestyä ja onko tuolla enään merkitystä koska tuo on oikeasti vain sivuseikka.kerroush kirjoitti:Eräillä kirjoittajilla kun täällä on kirjoittelussaan kaksi sääntöä:
1. Olen aina oikeassa.
2. Jos jostain syystä olen väärässä, ensimmäinen sääntö astuu välittömästi voimaan.
Ennen banniani pyörittelitte samaa asiaa, luulin että oli kaksi kuukautta tuomio laittomassa tuomioistuimessa mutta olikin vain kuukausi, eli uhri ei kuollut puukotukseeni koska kykeni vasikoimaan.
Mutta se siitä.
Lähestytään tuota ongelmaa helpommin, eli rakennusmittasuhteilla ja yksinkertaisella miinuslaskulla.
Huonekorkeus on 250cm, oven yläpuolella oleva kaista on 30cm korkea eli jää 220cm. Siitä vähennetään ovessa olevan "yläpuun" leveys joka on 15cm eli mittaa jää nyt 205cm, eikö vain?
Nyt sitten vähennetään ikkunan korkeus eli 120cm, niin paljoko jää?? Jää kokonaista 85cm eli takkahuoneen lattiasta ikkunan alalaitaan on siis 85cm
Selkiskö nyt kaikille??
Siis 85cm