Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
supernova
Martin Beck

http://www.bodomjarvi.com/index.php?id=47

Viesti Kirjoittaja supernova »

Hessu52 kirjoitti:Kuka on nähnyt?

Jostain olen lukenut, että Assmannin "tupa" olisi sijainnut noin viiden kilsan päässä Bodomilta, joka on kuitenkin melkoinen matka vaikkapa munamankelilla sotkemiseen. Mutta mitenkäs sitten ne Assmannin oleskelut Helsingissä samaan aikaan, miten hän olisi sinne ehtinyt, sillä kyllähän hänen vaatteensa olisi tuossa tappotouhussa vereentyneet, ai niin, mutta sehän meni ne veriset haalarit päällä sinne "Kirraan".

Ei ole tainnut Assmanni, maailman salaisin akentti 000, tainnut käydä murharetkellä Bodomin niemellä 5.6.60, joten tekijä lienee joku toinen henkilö.
Tuossa otsikossa oleva linkki kertoo aika paljon hra assmanin menneisyydestä.

Kannattaa muuten lukea ihan huolella tuo bodomjarvi.com sivustoilla oleva artikkeli.

Toteat taannoin että tuskin on ollut edes sotavankina.

Jos tätä epäilet, voin skannata hallussani olevan assmanin kortin kotipuoleeen sotavankeudesta. Minulla sellainen nimittäin on.

En nyt vaan yhden hassun hessun takia ala kamalasti töitä tekemään, eli linkitä halutessasi mulle joku sivu, jonne se on helppo pistää.

Kortti kun sattuu olemaan duunipöydän kirjoituslaatikossa ja duunissa mulla on aika kiire. Mutta kun sinä hessu tai joku pistää paikan minne siirtää niin skannaan toki hallussani olevan kortin. Kotona kun nyt just ei satu oleman skanneria.

Pääsisit ainakin pohtimaan onko se väärennös. :mrgreen: (ei nimittäin ole)

Koska keskustelun tason takia en tätä kamalasti seuraa, niin yksityisviesti nappaa nopeiten.

n
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Jos oleteaan, että murhat tapahtuivat sunnuntaiaamuna noin klo 4:n aikaan, ja tekijä olisi ollut Assman, niin hänellä olisi ollut aikaa vaatteiden vaihtamiseen ja muuhun vastaavaan puuhailuun noin 31 tuntia. Hän nimittäin ilmaantui sairaalan päivystykseen vasta maanantai-iltana, muistelen että noin klo 21. Joka tapauksessa aikaa oli runsaasti.

Hessu tapansa mukaan oikaisee ajattelussaan, että HA ikäänkuin olisi tullut Bodomilta suoraan sinne sairaalaan. Eihän se niin tapahtunut. Mies olisi ehtinyt välillä käymään vaikka Turussa. Aikaa oli noin 30 tuntia.

Jos nyt oletetaan, että Assman todella oli tekijä, niin hän saattoi peseytyä ja vaihtaa ylleen kokonaan toiset vaatteet ja hävittää ne Bodomin retkellä mukana olleet. Hänellä saattoi hyvinkin olla kahdet samanlaiset "työvaatteet". Eihän hän niin tyhmä ole, että olisi mennyt sairaalaan niissä samoissa vaatteissa, joissa hän oli Bodomilla. Turhaan Palo oli luovuttamassa näitä varavaatteita poliisille, kyllähän poliisikin tajusi, että vaatteet on vaihdettu, mikäli tämä mies on ollut asialla.

Polkupyörällä tuollaisen 5 km polkee hyväkuntoinen mies noin 20 minuutissa. Ei siis ole mikään ihme tuon matkan taittaminen melko nopeasti ilman autoakin. Joo, ei Assman olisi mennyt sairaalaan samoissa vaatteissa! Se on selvää! Mutta kynnenaluksiaan hän kyllä putsaili sairaalassa tunnollisesti bensiinillä, jota hän oli pyytänyt sairaanhoitajalta.
Mitähän siellä kynsien alla oli sellaista, joka piti nopeasti poistaa? Sitä voi arvailla.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Jos oleteaan, että murhat tapahtuivat sunnuntaiaamuna noin klo 4:n aikaan, ja tekijä olisi ollut Assman, niin hänellä olisi ollut aikaa vaatteiden vaihtamiseen ja muuhun vastaavaan puuhailuun noin 31 tuntia. Hän nimittäin ilmaantui sairaalan päivystykseen vasta maanantai-iltana, muistelen että noin klo 21. Joka tapauksessa aikaa oli runsaasti.
Aikaa oli joo ja se ei oikein täsmää tässä mihinkään. Tai täsmää se siihen, että ajoittui murhien jälkeiseen aikaan.

Jos nyt oletetaan, että Assman todella oli tekijä, niin hän saattoi peseytyä ja vaihtaa ylleen kokonaan toiset vaatteet ja hävittää ne Bodomin retkellä mukana olleet.
Peseytä hyvinkin.

Eihän hän niin tyhmä ole, että olisi mennyt sairaalaan niissä samoissa vaatteissa, joissa hän oli Bodomilla. Turhaan Palo oli luovuttamassa näitä varavaatteita poliisille, kyllähän poliisikin tajusi, että vaatteet on vaihdettu, mikäli tämä mies on ollut asialla.
Mutta eikös tämä Palo ollut verisiä haalareita poliisille luovuttamassa?

Mitähän siellä kynsien alla oli sellaista, joka piti nopeasti poistaa? Sitä voi arvailla.
Niinpä, mitähän siellä olisi ollut, jota ei olisi jo aiemmin ehtinyt puhdistamaan ? Tinneriä ja bensiiniä hänellä varmasti oli ihan omasta takaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sariola taas tapansa mukaan panettelee minua aiheetta.

En minä ole missään tai mitenkään kuvitellut, että Assmann olisi mennyt suoraan Bodomilta "Kirran" polille, vaan onhan hänen täytynyt käydä varmistelemassa nämä alibinsa eri henkilöillle, kun on tiennyt poliisin kuitenkin kuulustelevan heitä.

Samoin hän on taatusti vaihtanut vaatteita, siis jos on ollut tekijä, jota suuresti epäilen, ihan van sen takia, ettei mitään motiivia olisi ollut, jollei sitten Assmann ollut murhanhimoinen hullu, jolla olisi ollut pakonomainen tarve murhata nuoria ihmisiä telttoihinsa.

Ei noita alibeja hetkessä tekaista, sillä tuollaisen koko kansaa järisyttävää kolmoissurmassa, ei joka hemmo heti lähdekään antamaan mahdolliselle tekijälle alibia, joten kyseisen alibin antajan on täytynyt olla sellainen, jota Assmann on kenties voinut kiristää, tai siten on ollut velkaa Assmannille ja alibilla kuitannut sen.

Vai luuleeko Sariola, että Assmann olisi jo ennen surmia hankkinut alibit itselleen, kun noinkin nopeasti on alibinsa saanut?

Kyllä alibien harjoitteluun on kulunut rutkasti aikaa, ennen kuin alibin antaja on oppinut tarinan aukottomasti, mutta silti on jutussa se alibin antaja ollut heikoin lenkki, johon tämä KGB-akentti 000 olisi voinut nyrjähtää.

Kyllä Assmann joku outo hiippari kieltämättä on ollut, mutta tuskin Bodomin murhaja.
Hessu52
Watson itse

Jos Gussea on lyöty telttakankaan läpi vasemmalle puolelle päähän, koska hän nukkui oikalla kyljellään, niin miten hän on sitten muka nähnyt lyöjän jostain teltan reijästä, sillä eikö ne reijät tehty vasta myöhemmin?

Käsittääkseni tuossa kohden ainakin Gussella on päällänsä ainakin valemuisti, jollei peräti suoranainen valhe, sillä ei hän ole voinut mitenkään nähdä surmaajan kasvoja, jos on kerran nukkunut oikealla kyljellään.

Tieysti, jos millin silmän vierestä sujahtanut puukko on sitten vaikuttanut Gussen silmään niin, että hän on Salamanderin lailla kyennyt kääntelemään katsettaan jopa eri suuntiin, joka ei olisi jutun lähtökohdat huomioon ottaen mitenkään uskomatonta.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Veren roiskeita on jos jonkinlaisia.

Pieni arteria, ampuu eetteriin verisuhkun metrien korkeudelle, kuin vesipyssystä, josta ei puhti lopu - ("vaikuttava näky") pisaroita lentää ja niiden arviointi tulokulmaan nähden on mahdottoman epävarmaa, jos ja kun, uhri liikkuu vähänkin.

"Tirvaisupisarat" ovat aivan tätä samaa huuhaata. Mikäli teltan sisällä on ollut roiseverta, niin siellä on roiskeverta kattavasti - ei vain yksittäosiä pisaroita. Mikäli Gustafssonia on teltan sisällä lyöty - on siitä myös kattava "veri parvi " kankaisiin sisäpuolelle tarttunut.

Jos ei niin ei - toki kaikkia verijälkiä ei ole tutkittu.

Mutta mitään kattavaa veriroiske "parvea", teltan sisäpuolella, en Gustafssonin osalta ole havainnut. Tippuverta ja jonkinlaista roiskeverta on todettu ja auki revittyjen kaitaleiden pinnoista on verta jöytynyt. Niistä on aika vaikea arvioida ovatko ne sisältä vai ulkoapäin tulleita roiskeita.

Tai aikuisten oikeasti, ne on helppo todistaa ulkoapäin tulleiksi - mikäli ne verijljet loppuu ja rajoittuu leikkauskohtaan - jonka vierestä sisäpuolelta ei enää "verroiskeparvesta" ole minkäänlaisia merkkejä. Niin tai toisin sanoen sisäpuolelta ei löydy, leikkauskohdan jälkeen, telttakankaan sisäpuolelta verijälkijä.

- hymm -

awa
Angus MacGyver

Re: H. Assmann ja K. Gyllström

Viesti Kirjoittaja awa »

CCC kirjoitti:Onko missään tutkittu koskaan Paloaron ja Palon väitettä siitä, että Gyllström olisi Assmannin "Antiksi" kutsuttu apulainen? Assmannin ja Gyllströminhän kerrotaan asuneen lähekkäin Espoossa. Opel pakettiauton omistaja on selvitetty miesten mukaan takuuvarmasti espoolaiseksi maanviljelijäksi joka myös asui "lähellä" Assmannin taloa...

Sitten Paloaro väittää satavarmasti myös, että "Antti" hukuttauti 1969 ja mainitsee myös Gyllströmin joka saattaa olla Antti? Kyllähän Paloaron suhteilla pitää tietää onko järveen hukuttautunut muitakin samana vuonna!

Hän siis vihjailee muttei sano... Onko kellään mitään todellista faktaa, millä Gyllströmin voisi yhdistää Hansin "Anttiin"? Tokihan miehet ovat tunteneet, jos tuo naapuruus pitää paikkansa?
Nyt kun tämä Asmann on kivunnutkin niin mielenkiintoiseksi hekilöksi. niin olisihan se kiva saada noihin CCC- n kysymyksiin vastauksiakin.

Hessu52
Watson itse

No tuo Assmann on kaiketi kinkkinen probleema yhdelle jos toisellekin.

Paloaron kirjassa Assmann vannotti Paloaroa olemaan kertomatta tarinaansa kenellekään, ennen kuin hän itse on kuollut.

Siitä kait se kirjakin on saanut tuon dramaattisen nimensä, Luottamus, tai kuolema.

Toki Paloaro on varmaankin käynyt Assmannin luona Ruotsissa, mutta mitä siellä sitten on juteltu ja kerrottu jälkipolville jääviksi, niin on ainoastaan kirjailija Paloaron omassa tiedossa.

Mitään ääninauhaa tai edes muistivihko merkintöjähän Paloaro ei saanut paikalla tehdä, vaan hänen oli pysäytettävä autonsa pian Assmannin luota lähtönsä jälkeen ja sitten kirjoittaa ylos muistikuvat, jotka olivat haastattelusta jääneet.

Aika erikoinen juttu ja uskokoon kuka tahtoo.

Minä olen jäävi arvostelemaan kirjailija Paloaron toimintaa, mutta kun siitä lehtiöstä, johon hän kirjoitti muistiin Assmannin kertomuksen ei ole edes valokuvaa yhdestäkään sivusta, niin????????

Kyllähän kirjailija aina pistää kirjoihinsa ripauksen totuutta, tai ainakin useimmat, että tarina olisi uskottava ainakin joissain kohtaa myös itselle, tieteiskirjat sitten ovat vähän eri juttu, samoin kuin satukirjat.

Satukirjoillekin täytyy olla joku alku, mistä tarina saa juonensa.

Vaikka moni on nauranut minulle, kun kerran kirjoitin, että satuja juoksee työhuoneeni ikkunan alta, niin näin se vaan on eläinsaduissani.

Oravat, varikset, rusakot, hanhet ja ties mitä elukoita kettua myöten, ovat vilistäneet ja astelleet ikkunani alta, sekä antaneet minulle innoitusta tarinoiden kertomiseen.

Käynti Ruotsissa on antanut varmasti Paloarollekin tarinaan juonen, jonka hän sitten on kirjaksi asti jalostanut.
Sariola
Horatio Caine

Hyvin mahdollista!

Sijoitan vastaukset tuonne väleihin, jotta kukin vastaus tulee oikeaan kohtaan.

Hessu52 kirjoitti:Jos Gussea on lyöty telttakankaan läpi vasemmalle puolelle päähän, koska hän nukkui oikalla kyljellään, niin miten hän on sitten muka nähnyt lyöjän jostain teltan reijästä, sillä eikö ne reijät tehty vasta myöhemmin?

Onhan sen hyvin mahdollista. Hän on ehkä lyhyen aikaa ottaa lukua kuin täydellisesti tyrmätty. Sitten hän on herännyt ja huomannut hyökääjän leikkaavan reikää telttakankaaseen. Siitä reiästä hän on tarkkaillut tekijää ja yrittänyt pystyyn, mutta saanut silloin sen tyrmäävän iskun siihen vasemman korvan yläpuolelle. On voinut hyvi mennä näin, mutta kukapa sen varmasti tietää?

Käsittääkseni tuossa kohden ainakin Gussella on päällänsä ainakin valemuisti, jollei peräti suoranainen valhe, sillä ei hän ole voinut mitenkään nähdä surmaajan kasvoja, jos on kerran nukkunut oikealla kyljellään.

Mitä sitä tyhjää. Kyllä kai Hessu tietää, että nukkuva pyörii paikallaan ja vaihtaa asentoa usein nukkuessaan. Ei hän iankaiken siihen ole kivettynyt samaan asentoon. Mihin on unohtunut satukirjailijan järjellinen puoli ja päätäkin voi käännellä vaikka nukkuisikin oikealla kyljellään. Siinä pään ja vartalon välissä on nivel, kuten hyvin tiedetään.

Tieysti, jos millin silmän vierestä sujahtanut puukko on sitten vaikuttanut Gussen silmään niin, että hän on Salamanderin lailla kyennyt kääntelemään katsettaan jopa eri suuntiin, joka ei olisi jutun lähtökohdat huomioon ottaen mitenkään uskomatonta.

Tiedetään vammojen luetteloon perustuen, että korvan vieressä leukaluussa nivelen vieressä on ollut murtuma, joka on varmaankin vaikuttanut myös korvaan. Ei sinne varmaankaan ole puukolla isketty vaan painavalla lyömäaseella leukaan kuten korvan yläpuolellekin. Nyrkiniskulla ei tule sellaisia avohaavoja. On jo todettu lukuisia kertoja, että NG:llä oli vääriä käsityksiä omista vammoistaan ja lisäksi hän näyttää liioitelleen vammojaan puheissaan. Niitä ei pidä ottaa tosiasioina. Silmät ovat ilmeisesti toimineet aivan normaalisti silloin kun henkilö on ollut tajuissaan. Tuollainen näköhavainto on täysin mahdollinen ja on normaalia silmien toimintaa. Sensijaan vasemmassa korvassa on voinut olla aluksi toimintahäiriöitä.
Mutta miten todellisuudessa meni, on toinen kysymys. Sitä ei tiedetä. Tuo leikatusta reiästä tehty havainto murhaajasta on siis kyllä mahdollinen, ja siitä NG on kertonut vain hypnoosissa. Siitä taas on sanottu, että tuo hypnoositieto on todennäköisesti valemuistoja. Näin oli arvellut oikeuskin. Mutta ei tiedetä onko niin. Edes Lauerma ei voinut varmuudella sanoa, oliko kysymyksessä valemuistot vai todelliset tapahtumat. Varmaa on vain se, että tuota "hypnoosikertomusta" ei voi käyttää todisteena, koska sen paikkansa pitävyydestä ei ole mitään takeita.
Sariola
Horatio Caine

Re: H. Assmann ja K. Gyllström

awa kirjoitti: .....
Nyt kun tämä Asmann on kivunnutkin niin mielenkiintoiseksi hekilöksi. niin olisihan se kiva saada noihin CCC- n kysymyksiin vastauksiakin.
Epäilen, että Assman ja Gyllström tunsivat toisensa. Tästä en ole nähnyt mitään varmistavaa tietoa suuntaan tai toiseen.

Sensijaan HA ja se maalausurakoitsija "Antti" tunsivat varmasti ja hyvin toisensa, ja tuo Antti on urakoitsijan oikea etunimi.

Lisäksi HA tunsi varmasti sen henkirikoksista tuomion kärsineen miehen, jonka luona HA väitti viettäneensä lauantain ja sunnuntain välisen yön. Lisäksi tämä sama mies oli todistamassa alibia oikeaksi.
Hessu52
Watson itse

No kuka se taas tyhjiä jauhaa ja syyttä haukkuu.

Siinä teltassa kukaan ei ole voinut kääntää kylkeään niin, ettei olisi itse ja koko telttakinta helrännyt, sillä niin kiinni ja ahdasta teltassa on ollut.

Kukahan se ei osaa ajatella reaalisesti asioita, no Sariolapa tietenkin.

Käännäpä päätäsi kyljellä nukkuessasi vieläpä unissasi.

Eipä taida onnistua, sillä ei pää unessa ollessa käänny niin epätavalliseen asentoon, eli kyllä koko kropan täytyy kääntyä, tuonhan voit kokeilla helposti, menemällä sänkyysi testaamaan pääsi liikkeitä kyljellä ollessasi.

Äkkiä siinä asennossa kaulan lihakset alkavat kiristää.

Sinusta se tulisi mainio satujen kirjoittaja, suosittelen, sillä kyllä noin hyvälle tarinaniskijälle aina sijää löytyy.

Gusse itse kertoi, että sitten sumeni, kun sai kait laakin päähänsä ja se reikä josta oli tarkaillut surmaajaa, ei olisi ollut puukon reikää isompi, tällaisen kuvan minä hänen kertomuksestaan sain.

Kyllä sitä on pakko vaan teidän vääristellä totuuksia, saadaksennen pyykin puhtaaksi.

Kjäh.
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti: .....

Gusse itse kertoi, että sitten sumeni, kun sai kait laakin päähänsä ja se reikä josta oli tarkaillut surmaajaa, ei olisi ollut puukon reikää isompi, tällaisen kuvan minä hänen kertomuksestaan sain.

Kyllä sitä on pakko vaan teidän vääristellä totuuksia, saadaksennen pyykin puhtaaksi.

Kjäh.
Hessu on todellakin saanut väärän kuvan. Leikattu reikä on ollut suuri ja nelikulmainen. Sehän on selvää. Se on ollut kuin pieni ikkuna. Kyllä siitä on voinut katsella. Melkeinpä haiskahtaa vääristelyltä, jos väittää, että pelkästä puukon iskun aiheuttanasta reiästä katseli.
Hessu52
Watson itse

Todistapa tuo sitten oikeaksi tuo väitteesi, jos kerran olet asiasta noin varma.

Ei Gusse puhunut mistään ikkunaluukun kokoisesta reiästä, kun puukkoa alkoi tulla niin pirusti.

Eiköhän tuosta jää päälimmäisenä mieleen se, että puukonreiästä sitä Gusse on tutkinut maailma, ennen kuin on nukahtanut.
Hessu52
Watson itse

Tämä osiohan on Assmann ja Gylström, vai mitä?

Assmannista täytyy ottaa puheitani takaisin, sillä olen saanut nähdä pumaskoja, jotka kyllä ovat ilmiselvästi kirjoitettu ryssissä ja ovat vanhan näköisiä paperita ja taisi niissä olla leimat ja vuosiluvutkin, ja ne pumaskat kertoivat Hans Assmann nimisen miehen olleen Neuvostoliitossa sodan jälkeen.

Käsiala oli osittain saksaksi ja osittain kirjoitettu kyrillisillä kirjaimilla, joista minä en ymmärrä hönkäsen pöläystäkään, mutta täytyypä udella muutamalta tutulta kieliä osaavalta, mitä niissä sanotaan.

Jos minä ikuinen skeptikko uskon paperiden olevan aitoja, niin kyllä ne silloin varmaan ovat, joten tuossa kohden olen ainakin erehtynyt, se myönnettäköön.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Tämä osiohan on Assmann ja Gylström, vai mitä?

Assmannista täytyy ottaa puheitani takaisin, sillä olen saanut nähdä pumaskoja, jotka kyllä ovat ilmiselvästi kirjoitettu ryssissä ja ovat vanhan näköisiä paperita ja taisi niissä olla leimat ja vuosiluvutkin, ja ne pumaskat kertoivat Hans Assmann nimisen miehen olleen Neuvostoliitossa sodan jälkeen.

Käsiala oli osittain saksaksi ja osittain kirjoitettu kyrillisillä kirjaimilla, joista minä en ymmärrä hönkäsen pöläystäkään, mutta täytyypä udella muutamalta tutulta kieliä osaavalta, mitä niissä sanotaan.

Jos minä ikuinen skeptikko uskon paperiden olevan aitoja, niin kyllä ne silloin varmaan ovat, joten tuossa kohden olen ainakin erehtynyt, se myönnettäköön.
Joo olen kanssa aina ollut vakuuttunut siitä että tulet kyllä oikeisiin ajatuksiin kunhan maltat tutustua aineistoon, silloin kuvittelet vähemmän.

Lukaisepa KRP n esitutkinta seuraavaksi, siitä se alkaa. :lol:
Vastaa Viestiin