Motiivi?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

Sivusto perustuu vapaaehtoisuuteen ;-)

Eli jos joku ei halua jakaa tietoa muille ei yllapito voi siihen asiaan vaikuttaa.

RAID
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Raid kirjoitti:Sivusto perustuu vapaaehtoisuuteen ;-)

Eli jos joku ei halua jakaa tietoa muille ei yllapito voi siihen asiaan vaikuttaa.

RAID
Niin en nyt tarkoittanut asiaa noin kuten ymmärsit. :wink: Kysyin lähinnä hallituksen kantaa asiaan vaikka ainoana naisena olen tietysti itse hallitus. :shock:
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Olen kyllä ymmärtänyt, että ainakin Loka ja awa ovat naisia tai ainakin naismaisesti ajattelevia, siis epäloogisesti. Tosin löytyyhän sieltä epäloogisesti ajattelevia miehiäkin. Löytyyhän sieltä esim. Hessu52, joka on asevelvollisuutta suorittaessaan käyttänyt kertomansa mukaan palveluaseena "Pitkä Betsy" kivääriä, jonka piippuun on stanssattu vuosiluku 1872. Onpa vanha ase! :shock: :P Itse olen lukenut hyvin usein MTV3:n sivuilta asiakirjoja "Espoon käräjäoikeuden tuomio" ja "Esitutkintapöytäkirjan johdanto" , jossa ne ovat täydellisinä sellaisenaan. Nimenomaan tässä Espoon käräjäoikeuden tuomiossa on muutamia tarkkoja tietoja, joita ei ole muualla. Siellä on mm. käräjäoikeuden huolellinen perustelu, miksi sen mielestä NG on nimenomaan uhri, eikä suinkaan teon tekijä. Sieltä ilmenee, että käräjäoikeus nimenomaan uskoo, että NG on nimenomaan uhri eikä tekijä. Tosin myöskään mitään todisteita syytettyä vastaan ei löytynyt. Jäljelle jäi pelkät epäilykset, joita syyttäjäpuolella oli ollut. Kummallinen juttu - syyttäjän koura jäi täysin tyhjäksi. Ei mitään jäänyt jäljelle. Korvauksiinhan sellainen johtaa, niin tässäkin tapauksessa.

Itse kaipaisin sellaisia tietoja, joita ei varmaankaan saa mistään. Esim. eräiden henkilöiden tarkan tarkkoja tietoja liikkeistä illalla 4.6.1960 , sitä seuraavana yönä ja 5.6.1960 aamulla. Ainakin huhuna on ollut sellaista liikkeellä, että esim. kioskimiehen vaimo olisi harkitusti antanut väärän alibin miehelleen. Se on tietysti mahdollista. Parin kolmen muunkin miehen tarkat liikkeet kyseisenä aikana olisivat kiinnostavia. Itse en usko liikenneonnettomuuteen hiljaisessa niemessä - mielestäni se on naurettava olettamus. Kyllä teko on ollut harkittu ja kysymyksessä on todellakin nimenomaan murha. Se on minun mielipiteeni.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sariola kirjoitti:Olen kyllä ymmärtänyt, että ainakin Loka ja awa ovat naisia tai ainakin naismaisesti ajattelevia, siis epäloogisesti. Tosin löytyyhän sieltä epäloogisesti ajattelevia miehiäkin. Löytyyhän sieltä esim. Hessu52, joka on asevelvollisuutta suorittaessaan käyttänyt kertomansa .
Niin, minä skoone olen myös nainen. Enkä silti ole koskaan ajatellut epäloogisesti :lol:
Muista lähdekritiikki!
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Loka kirjoitti:^No mutta ylläpitohan voisi hommata sen etpk:n ja liittää sinne. Kuka kannattaa? Minä. :lol:

edit. Mites nuo kuvat ja artikkelit jotka ollaan yksissä tuumin jokainen omista arkistoistaan liittänyt buckettiin? Onko ne nyt tarkoitus jakaa murha.infolle? :idea:
Ne periaatteessa pitäisi olla kakikiien käytössä, mutta pari pientä ongelmaa siihenkin liittyy. Niin kauan kun ne ovat "yksityisiä" ei tekijänoikeusongelmat liity palstaan ja sen ylläpitoon. Itse en usko, että niissä olisi merkittäviä ristiriitoja, mutta mainontaa harjoittavalla sivustolla voidaan jotakin katsoa taloudelliseksi hyödyksi.

Sensijaan esitutkintapaketti olisi kait julkaistavaa kauraa, myös kuvien osalta. Joistakin pareista voisi nimen viivata yli, varmuuden vuoksi.

Raidilta en mielestäni vielä saanut kannaottoa siihen, että voisiko info tarjota melko ison suvuston ja tilan tuolle paketille?
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

^Konsta tuossa sanoi olennaiset: ETP:n julkistamiselle ei ole esteitä, se pitäisi saada näkyville kokonaan, ei vain johdannon osalta. Erityisesti sen kuvamateriaali ja ei-salaiset kuulustelunauhat olisi tärkeä saada sivuille. Tämä kaikki kuitenkin vaatii tilaa, työtä ja aikaa. Mitä voimme odottaa ylläpidolta tässä suhteessa?

Buketissa olevan, kaveriporukan keskinäisen kuvakokoelman tuominen Galleriaan on hankalampi juttu muodollisesti, koska kuvien julkiseen esittämiseen kaikille tarkoitetussa mediassa edellytetään lupa ja asianmukaiset lähdeviitteet. Nyt kuvia koonnut porukka katselee niitä yksityisesti ja laittelee nimimerkkien kirjoittamiin viestehin linkkejä albumiinsa, milloin asiaa pitää selventää. Haluaako ylläpito ruveta pyörittämään luparuljanssia? Omia valokuvia on helpompi antaa jakeluun. Lupakirje Murhainfolle vain mukaan kun lähettää kuvat.

Bodomnow:n uudella foorumilla tarkoitin Bodomnow:n ensimmäistä varsinaista foorumia osoitteessa
http://bodomnow.proboards80.com/index.cgi
Pääosa Bodomnow:n keskustelusta käytiin kahdella vieraskirjamuotoisella foorumilla, joillta Q yritti siirtää keskustelun pysyvämpään ja aiheittain jakautuvaan muotoon, valitettavasti tuloksetta. Foorumilla on ollut täysin hiljaista heinäkuusta alkaen.
teemu
Javier Pena

Sariola kirjoitti: ... Parin kolmen muunkin miehen tarkat liikkeet kyseisenä aikana olisivat kiinnostavia. Itse en usko liikenneonnettomuuteen hiljaisessa niemessä - mielestäni se on naurettava olettamus. Kyllä teko on ollut harkittu ja kysymyksessä on todellakin nimenomaan murha. Se on minun mielipiteeni.
Sariolalla on perustellut syyt muille epäilyilleen. Tosin onnettomuusteoria ei ole uskon asia muille kuin joillekin niistä jotka eivät usko sen olevan mahdollinen. Se selttää hyvin tapauksesta jääneitä jälkiä. Teorian laajemmat yhteydet ovat tuntemattomia.

Toki on selvää, että kaksi satakiloista sotajermua sopivasti varustautuneensa saa lyhyehkössä ajassa aikaiseksi samansuuruisia energeettisiä vaikutuksia kuin yksi viisikymmenkiloinen motskaristi sadanviidenkymmenen kilon moottoripyörällä. Suuruusluokat ovat kohdallaan molemmissa teorioissa, jos havaittuihin jälkiin perustaa.

Motiivin kannalta lienee selvää, juovukkeessa olevat pari äijänkörilästä eivät kummempia syitä tarvitse, jos mieleen tulee saluunan paneminen tasaiseksi.

Toisaalta nuoren kuskin kohdalla motiiviin saattaa liittyä kokemattomuus yhdessä edesvastuuttomuuden kanssa. On voinut ajatella, että jufenauta, nuo tukkivat kyläläisten käyttämän tien teltallaan. Minäpä päästän yli, että huomaavat, mitä tulivat tehneeksi.

Ettäkö niin? Vaikka! Ajatellaan juuri ollutta tapausta, jossa teknisiä valmiuksia omannut nuorimies kokeili lamauttajaa koulutoveriinsa. Mitä ilmeisimmin mielessä ei käynyt vastapuolen vahingoittumisen mahdollisuus, eikä voimankäytön eettinen arveluttavuus yleensäkään. Kuinka suuri tai pieni ärtymys siellä on mahdollisesti ollut taustalla? Ehkä ei juuri mitään. Vastaavaa on voinut olla Bodomilla.
Viimeksi muokannut teemu, Ma Helmi 11, 2008 10:00 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

konsta kirjoitti: Raidilta en mielestäni vielä saanut kannaottoa siihen, että voisiko info tarjota melko ison suvuston ja tilan tuolle paketille?
Serverin kokoa ja ominaisuuksia kehitellaan koko ajan. Jo nykyisellaan meilla on kayttamatonta tilaa palvelimella. Isojenkaan pakettien vieminen jarjestelmaan ei ole ongelma. Kaistan kaytto rajaa jonkin verran sita missa muodossa ja milla tavalla eri tiedostot laitetaan jarjestelmaan.

Parempi etta en mene selittamaan enempaa tekniikasata kun en siita kuitenkaan riittavasti ymmarra. Ja lyhyesti virsi kaunis.

VASTAUS: Kylla tila loytyy tai rakennetaan lisaa tilaa ;-)

RAID
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

Voin omalta osaltani liittyä mukaan etp:n hommaamiseen. Skanneri löytyy kotoa, joten siinäkin mielessä apu onnistuu niin halutessanne. Ikäväkseni tilaa en voi tähän hätään tarjota omalta palvelimelta, kun on muuta paskaa tullut säilöttyä niin ylenmäärin ja taitaa siellä olla jotain hyödyllistäkin, joskaan ei tähän liittyvää.
teemu
Javier Pena

^Tervetuloa joukkoon. Skanneri on hyödyllinen. Tiedostojen jakelupisteeksi löytynee kustannustehokasta tilaa verkosta.

Pidetäänkö ensivaiheen kutsu auki keskiviikkoon vai perjantaihin?
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:Olen kyllä ymmärtänyt, että ainakin Loka ja awa ovat naisia tai ainakin naismaisesti ajattelevia, siis epäloogisesti.
Olen bodomiin liittyvien surmien kanssa palstatauolla, kommentoinkin vain etpk:n hankintaan liittyviä asioita ja tätä Sariolan kommenttia.

Ime omaas.

edittiä, minultakin löytyy skanneri jos sitä tarvitaan.
teemu
Javier Pena

Raid kirjoitti:
RAID
Kuulostaa hyvältä.

Etp-keskustelu on auki.

Haluatteko rahottaa paketin oston, vai kerätäänkö kolehti? Jos maksatte, niin silloin teillä on paljon sanomista alusta alkaen. Muuten maksajat miettivät mm. aikatauluja keskenään.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

teemu kirjoitti:
Raid kirjoitti:
RAID
Kuulostaa hyvältä.

Etp-keskustelu on auki.

Haluatteko rahottaa paketin oston, vai kerätäänkö kolehti? Jos maksatte, niin silloin teillä on paljon sanomista alusta alkaen. Muuten maksajat miettivät mm. aikatauluja keskenään.
Miten on sitten, jos on tällainen "satunnainen" mutta pitkäaikinen bodomlainen? Jääkö sitä sitten tuosta keskustelusta paitsi, jos ei osallistu kustannuksiin? Skanneri on kyllä minullakin. Ja tarkistin tänään vanhoja juttuja, joita on tallella vanhassa koneessani.

Tällaista tuli esiin:
1) Keskisuomalainen -lehti julkaisi jutun Bodomilta 7.6.1960. Jutussa on mukana valokuvia, ja yhdessä kuvassa on NGn äiti, ja hänen takanaan paidaton mies (viereisellä palstalla sillä kohtaa on eri artikkeli Hitlerin ruumiin näkemisestä). MUTTA tämän miehen kasvot ovat melkein identtiset sen Croisetin kuvaaman baskerimiehen kasvojen kanssa. Erikoisesti nenä ja silmänseutu, mutta myös oikea korva ja kasvojenmuoto täsmäävät. - Myös Kivilahden kuvaus klo kuuden miehestä sopisi kuvaan...

2) Kiinnitin huomiota siihen, että sekä teltan sisältä että ulkopuolelta (kassista) oli löytynyt rikkimenneitä pulloja ja juomalasi. Vuonna 1960 juomapullot olivat suht vahvaa tekoa. Miten on? Onko joku painava esine osunut lasitavaraan?

3) Mikä on sen teltasta löytyneen tyttöjen (?) mokkatakin selitys? Selässä luki Masa+Kaija=Hessu?

4) Kuvassa Tutkijat telttapaikalla on pieni tyttö vasemmalla kyykyssä kuusentaimien vieressä, ilme on pälyilevä ja näyttäisi siltä, että hän on hakemassa puskasta jotain. Kuka tyttö on ja mitä tekemistä hänellä on murhapaikalla??

5) ATMn isän kuulustelusta käy selville, että tyttö on kertonut veljelleen Antille menevänsä retkelle Espooseen järven rantaan...

6) Eräässä tekstissä kerrottiin epäilyistä erään retkeilijän isäpuolta kohtaan (mainittu oli myös motiivit yms)

Omia ajatuksia syntyi:
Jospa NGn "hypnoosikuva" tulikin esim. jostain ekana paikalle tulleesta pelastajasta? Tokkurassa kun oli, saattoi esim. metsurinpusero jäädä muistiin (vaikka sen kantaja olisikin tullut paikalle vasta myöhemmin?)
Muista lähdekritiikki!
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

skoone kirjoitti:Omia ajatuksia syntyi:
Jospa NGn "hypnoosikuva" tulikin esim. jostain ekana paikalle tulleesta pelastajasta? Tokkurassa kun oli, saattoi esim. metsurinpusero jäädä muistiin (vaikka sen kantaja olisikin tullut paikalle vasta myöhemmin?)
Sikäli aika mielenkiintoinen ajatus, kun olemassahan on se ns hautajaiskuva, jossa hypnoosikertomuksen (tai sen perusteella tehdyn kuvatuksen) tuntomerkit täyttävä hahmo kököttelee väenpaljouden seassa. En muista missä sen viimeksi näin, mutta jos muistelut menevät paljonkin pieleen, niin asiasta enemmän ymmärtävä varmaan korjaa. Kyseisen tyypin henkilöllisyyttä pohdittiin netissä joskus paljonkin, mutten muista tultiinko siinä sen kummempaan johtopäätökseen vai syrjäytetiinkö se vain "hauskana" yhteensattumana.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Ei siitä sen kummempaan tulokseen tultu, kuvssa on hieman erikoisen näköinen heppu siellä joukon keskellä. Toinen oli sitten se vaalean koppalakin alla majaileva tyyppi, sitäkin arvuuteltiin. :lol:
Vastaa Viestiin