Venla, 19v, Lappeenranta

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Re: Venla, 19v, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Kyllikki S kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:Hiukan häiritsee, kun näissä teidän teorioissa käytännössä aina on lähtökohtana se, että on ollut jonkinlainen riita ja joku on suuttunut jollekkin, minkä jälkeen Venla on suorittanut jonkilaisen "The Queen is here" tyyppisen debyytin, lähtenyt kiukutellen maisemista ja kostaakseen jollekkin jotain tehnyt jotain tyhmää ja niin ollaan päädytty tähän tilanteeseen.
Mahdollista on. Mutta väittäisin, että tämänkaltaiseen reaktioon tarvitaan jotain josta välittömästi seuraa täysin impulsiivinen ja kontrolloimaton reaktio missä unohtuu itsesuojeluvaisto.
Jos yhtään luit tarkemmin tuon (tähänkin lainatun) kommenttini, niin tuo ei siis ollut minun teoriani asiasta, vaan kuvailin noita yleisiä lähtökohtia tämän casen spekulointiin samalla niitä ihmetellen.
Mike Manner kirjoitti:Sekö ei ole vaan mahdollista, että jo valmiiksi veitsenterällä olevalla ihmisellä on kuppi läikkynyt sen viimeisen kerran yli ja hän on päättänyt palelluttaa itsensä, tai ehkäpä ajatellut saada lisää draamaa aikaan tuolla teollaan, mutta pahaksi onneksi kukaan ei tullut kiinittäneeksi siihen touhuun huomiota ja pääsi tulemaan liian kylmä...
Tarkoitatko, että kuppi olisi läikkynyt viimeisen kerran ihan tuosta vain, ilman mitään laukaisevaa tekijää?
No kai niinkin joskus harvoin voi käydä. Yleensä kyllä pitää tapahtua jotain.
Tosin viimeisellä kerralla ei ehkä tarvita ulkopuolisen mielestä kovin isoja asioita syyksi.
Että siinä mielessä olen samaa mieltä: viimeinen niitti on saattanut tulla hyvinkin pienestä.
Mutta täysin itsestään, noin vain. Ei tosiaankaan.
En yleensä hae, toisin kun täällä näyttää olevan tapana, mitään dramaattista piilomerkitystä ilmaisuillani, vaan tarkoitin "kupin yli läikkymisellä" "kupin yli läikkymistä", eli jos ihminen on tarpeeksi laitaan ajettu ja seinät kaatuu päälle, niin se yksi yön pimeähetki saattaa olla se viimeinen pisara.

Ja kun Venlasta annettiin katoamisilmoitus, niin vaatteet oli jo löytyneet silloin. Poliisi osasi jo tässä vaiheessa sanoa (vaatteista huolimatta), ettei epäile katoamiseen liittyvä rikosta. Miksi näin sanottaisiin, ellei poliisilla olisi tiedossa ne olosuhteet joissa Venlan kotoa lähteminen on tapahtunut.
No ehkäpä mm. sen vuoksi, että on helpompi korjata lausuntoa siihen suuntaan, että "tutkinta on muuttunut kuolinsyyn selvittämisestä henkirikoksen tutkinnaksi", kuin toisinpäin.
Poliisi on tiennyt alusta asti, että asiaan liittyy riita mikä johti tytön dramaattiseen lähtöön.
Mistä tämä riita on nyt tullut "faktaksi" tähän keskusteluun?
Ihmisen katoamistako ei voida mitenkään muuten yhdistää erittäin todennäköiseksi itsemurhaksi muutoin, kuin jos kadonnut on riidellyt jonkun kanssa juuri ennen katoamistaan?

Mahdollistako ei esim. ole, että hän olisi jättänyt viestin jälkeensä, tai poliisi olisi asiaa tutkiessaan löytänyt koko repullisen kaikkia niitä klassisia omaehtoiseen katoamiseen liittyviä merkkejä ja päätynyt alustavasti niiden voimalla siihen käsitykseen, että kyseessä on omaehtoinen katoaminen ja mahdollinen itsemurha??
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Kyllikki S kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: Itse asiassa poliisi sanoi näin:
poliisilla ei ole toistaiseksi syytä epäillä, että kadonnut nainen olisi joutunut rikoksen uhriksi
Aivan. Ja jos katoaminen tapahtuu epäselvissä olosuhteissa, näin ei yleensä sanota.
Toki voidaan sanoa jos sillä hetkellä/toistaiseksi ei ole löytynyt seikkoja, jotka puhuisivat rikoksen uhriksi joutumisen puolesta.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Totta kyllä kaikki.
Mutta jos nyt miettii tapaa, niin ei ilman sitä viinapulloa tule kyllä heti kenenkään mieleen.
Ja näemmä koskenkorvalla terästettynäkin sen verran hankalaa kuolemista, että ei onnistu ihan joka iikalta.

Minä olen pakosta ulkoiluttanut koiraa joka ikisenä aamuna tänä talvena. Toppavaatteissakin, pipo tiukasti päässä, paksut tumput hihojen alle virittettynä, karvakengissä ja toppahousuissa nuo ++ -20'C kelit on ollut ihan yhden kilometrin matkallakin sietämättömiä.

Minusta tuohon pystyy vain hillittömällä raivolla tai sitten tilassa, jossa syystä tai toisesta on niin pihalla, ettei enää ymmärrys kulje.
Kellon aikakin on sellainen, ettei taida olla ihan normaali aika sännätä itseään tappamaan.

Ja minä vaan uskon, että koska kyseessä on ''nakukuvissa'' esiintynyt tyttö, tuo riisuutuminen liittyy jotenkin juuri noihin kuviin ja siitä seuranneeseen palautteeseen.
Ei kukaan oikeasti ihan huvikseen kävele tuollaista matkaa alasti. Eikä nyt yleensä muutenkaan riisuudu kaupunkialueella.
Nuotio & Äreät Tiput
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

MissHolmes kirjoitti:Totta kyllä kaikki.
Mutta jos nyt miettii tapaa, niin ei ilman sitä viinapulloa tule kyllä heti kenenkään mieleen.
Ja näemmä koskenkorvalla terästettynäkin sen verran hankalaa kuolemista, että ei onnistu ihan joka iikalta.
Mistä sä tiedät miten päissään hän on ollut kotoa lähtiessään?
Itse pidän asiaa jopa todennäköisenä...
Kellon aikakin on sellainen, ettei taida olla ihan normaali aika sännätä itseään tappamaan.
Niin, kukapa se nyt aamuyöllä olisi ihan päissään ja pikkutunneilla punoisi itsemurhaa, jos on taipumuksia sen suuntaiseen mietiskelyyn.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Oliko tytöllä löydettäessä pipo päässä, hanskat kädessä, mutta ei kenkiä ja housuja??? En vaan ymmärrä. Jotenkin vielä menisi minun jakeluuni jos olisi vetänyt itsensä nakuksi, mutta jos oli paitaa, pipoa päällä yms mutta ei takkia, housuja tai kenkiä.

Lähdin itse autolla yhteen tapaamiseen viime viikolla. Olin aika vähissä vaatteissa kovasta pakkasesta huolimatta (kun kuvittelin ettei tarvitse olla ulkona kuin hetken). Minulla oli suorat housut, ei sukkahousuja, ei pipoa, ei hanskoja. Oli lämmin takki tosin. No jouduin parkkeeraamaan aika kauas ja noin 5 minuutin kävelymatkan aikana menin aivan jäähän ja oikeasti siinä vaiheessa alkoi olla jo työlästä liikutella jalkoja eteenpäin. Naureskelin työkaverille, että 3 minuutin matkaa meni 5 kun olin niin kohmeessa.

Jos Venla käveli SUKKASILLAAN useita kilometrejä samassa pakkasessa niin oli aika ihme tyttö. Vaikka jossain vaiheessa iskee turtumus, niin lihakset eivät ole sen vetreämpiä. Mutta uskoisin, että tuon matkan kulkemiseen menee ainakin tunti noissa olosuhteissa ja loppumatka on ihan täyttä helvettiä.Miksi Venla on jatkanut eteenpäin aina vain? Ihan kun hän olisi etsinyt jotain tai ollut matkalla johonkin.
kaia
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja kaia »

Venlan mahdollisen itsemurhan motiivit voi olla mitä vaan. Jos Venlalla on ollut rahaongelmia, kun joutui poseeraamaan tuollaisissa kuvissa? Monet tuon ikäiset joutuvat elämään vanhempiensa tuella ja aina vanhempienkaan rahat ei riitä.

Huomasin lisäksi juuri, että kommentit Venlan kuvien yhteydestä oli poistettu. Joskus aiemmin kun olen käynyt niitä lukemassa niin olen huomannut että jotkut nimettömät pelkurit antavat aika ilkeää palautatte joillekin noista tytöistä. Mikäli Venla on lukenut niitä on se voinut vaikuttaa herkän tytön itsetuntoon.
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Mike Manner kirjoitti:Jos yhtään luit tarkemmin tuon (tähänkin lainatun) kommenttini, niin tuo ei siis ollut minun teoriani asiasta, vaan kuvailin noita yleisiä lähtökohtia tämän casen spekulointiin samalla niitä ihmetellen.
Ymmärsin oikein hyvin, joten oletin sinun tarjoavan näiden yleisten näkemysten sijaan omaksi näkemykseksesi juuri sen, että mitään riitaa ei välttämättä tarvittu. Vastasin siis siihen:
Mahdollista on. Mutta väittäisin, että tämänkaltaiseen reaktioon tarvitaan jotain josta välittömästi seuraa täysin impulsiivinen ja kontrolloimaton reaktio missä unohtuu itsesuojeluvaisto.
Mike Manner kirjoitti:En yleensä hae, toisin kun täällä näyttää olevan tapana, mitään dramaattista piilomerkitystä ilmaisuillani, vaan tarkoitin "kupin yli läikkymisellä" "kupin yli läikkymistä", eli jos ihminen on tarpeeksi laitaan ajettu ja seinät kaatuu päälle, niin se yksi yön pimeähetki saattaa olla se viimeinen pisara.
Viittaan ylläolevaan kommenttiini.

Kyllikki s kirjoitti:Ja kun Venlasta annettiin katoamisilmoitus, niin vaatteet oli jo löytyneet silloin. Poliisi osasi jo tässä vaiheessa sanoa (vaatteista huolimatta), ettei epäile katoamiseen liittyvä rikosta. Miksi näin sanottaisiin, ellei poliisilla olisi tiedossa ne olosuhteet joissa Venlan kotoa lähteminen on tapahtunut.
Mike Manner kirjoitti:No ehkäpä mm. sen vuoksi, että on helpompi korjata lausuntoa siihen suuntaan, että "tutkinta on muuttunut kuolinsyyn selvittämisestä henkirikoksen tutkinnaksi", kuin toisinpäin.
Ehkäpä juu. Mutta kun ottaa huomioon löytyneet vaatteet niin koko asian olisi voinut mainiosti jättää siinä vaiheessa sanomattakin. Mutta tämän katoamisen kohdalla oli tarve korostaa, että rikokseen ei uskota vaikka kauniin nuoren naisen päällysvaatteet on löydetty ulkoa yli 20 asteen pakkasesta.
Mike Manner kirjoitti:Mistä tämä riita on nyt tullut "faktaksi" tähän keskusteluun?
Ihmisen katoamistako ei voida mitenkään muuten yhdistää erittäin todennäköiseksi itsemurhaksi muutoin, kuin jos kadonnut on riidellyt jonkun kanssa juuri ennen katoamistaan?
Unohdin alleviivata kommentissani sanaa SPEKULAATIO. sorisori.
Oletettu riita siis joka tuntuu todennäköiseltä suhteessa reaktion valtavuuteen.

Mike Manner kirjoitti:Mahdollistako ei esim. ole, että hän olisi jättänyt viestin jälkeensä, tai poliisi olisi asiaa tutkiessaan löytänyt koko repullisen kaikkia niitä klassisia omaehtoiseen katoamiseen liittyviä merkkejä ja päätynyt alustavasti niiden voimalla siihen käsitykseen, että kyseessä on omaehtoinen katoaminen ja mahdollinen itsemurha??
Mahdollista toki.
Totuus
Marsalkka
Horatio Caine

kaia kirjoitti: Jos Venlalla on ollut rahaongelmia, kun joutui poseeraamaan tuollaisissa kuvissa? Monet tuon ikäiset joutuvat elämään vanhempiensa tuella ja aina vanhempienkaan rahat ei riitä.
Monet tuon ikäiset eivät ajattele sitä joutumisena, jos on tuollaisissa kuvissa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
kaia
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja kaia »

Marsalkka kirjoitti:
kaia kirjoitti: Jos Venlalla on ollut rahaongelmia, kun joutui poseeraamaan tuollaisissa kuvissa? Monet tuon ikäiset joutuvat elämään vanhempiensa tuella ja aina vanhempienkaan rahat ei riitä.
Monet tuon ikäiset eivät ajattele sitä joutumisena, jos on tuollaisissa kuvissa.
Niin, mutta ei kaikki. Riippuu ihan henkilöstä. Ja joillekin voi tulla katumus, kun on esiintynyt kuvissa joissa muuten ei koskaan esiintyisi.
Hexan
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Hexan »

Marsalkka kirjoitti:
Ei kai niihin juuri kukaan menisi, jos etukäteen tajuaisi, miten kovaa kinkkubisnes on.
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Marsalkka
Horatio Caine

^ Ja luulisin, että Seiska ei noista bikinikuvista ihan kauheasti maksa...
Koljo
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Koljo »

Marsalkka kirjoitti:
Uskon myös samoin kuin Marsalkka.

Nuorten hinku julkisuuteen on nykyisin ihan käsittämätöntä. Tehdään mitä vaan, että naama tulee lehteen ja saa paistatella sen 15min julkisuudessa. Mitäs sitten jos se "julkisuus" ei olekaan niin positiivista kuin itse olisi toivonut (Venlan tapauksessa esim. Seiskan kommentit)? Voi vetää aika apeaksi, kun haaveet kaatuvat ja tuleekin toisenlainen todellisuus kuin se mitä itse on uskonut/toivonut/halunnut :?
Viimeksi muokannut Koljo, Ma Helmi 01, 2010 12:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vian ei tarvitse olla iso, jos se on päässä.
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Marsalkka kirjoitti:^ Ja luulisin, että Seiska ei noista bikinikuvista ihan kauheasti maksa...
300 euroa + matkakulut
http://www.seiska.fi/extrat/sinustakota ... ahtitytto/
Totuus
Marsalkka
Horatio Caine

^ Jotain tuollaista arvelinkin...
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Niin.
Jos Venla on ollut koulussa tai töissä, hän tuskin säännöllisesti veti perslärvejä sunnuntai-iltana. Siksi pidin ajankohtaa erikoisena.
Minäkin uskon erittäin vahvasti, ettei kukaan selvinpäin lähden tuollaisessa pakkasessa riisuuntumaan.

Mutta samapa tuo. Tyttö on kuollut ja todennäköisesti siis tämän huutoäänestyksen tuloksella järjettömältä vaikuttavaan itsemurhaan. Lienee ollut siis pienestä pitäen tarve riisuuntua paikassa kuin paikassa ja siksi loppu nyt tällainen. Amen.

Surullista kuitenkin.

ps. helppo raha houkuttaa. Koskaan kuullut?
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin