Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti:... Kognitiivista dissonanssia taas paksulti ilmassa.

Muuta ei tasta laatukeskustelusta enaa puutukaan kuin Mileva-vainaa esittelemaan juuri lukemaansa/ymmartamaansa keisarin-uudet-vaatteet-- satua.

Vaikkei kuolleista yleensa saa puhua pahaa, oletan etta nikin haamut ovat poikkeus.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=960


Oleta vaan.
Huomaa hyvin, että sun tiedot ja asenteet on pahasti ristiriidassa.
Voisipa melkein ilmaista että: Kognitiivista dissonanssia ++

Mileva varmaan siellä jossain hykertelee mielissään ja tyytyväisenä kun on pystynyt jättämään sinuun noin lähtemättömän vaikutuksen...
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Pata kattilaa ... ja tasta katevasti vapaasti assosioiden kunnon asiaan.

Kerrotko Turre vastauksen kysymykseesi mita muuta roolia kattiloilla on lapsiperheessa kuin liedella pitaminen? Tata arvuuttelit jossain ketjussa muualla. Padansoimaamisfunktiosta en jaksa enaa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

ulkosuomalainen kirjoitti:Pata kattilaa ... ja tasta katevasti vapaasti assosioiden kunnon asiaan.

Kerrotko Turre vastauksen kysymykseesi mita muuta roolia kattiloilla on lapsiperheessa kuin liedella pitaminen? Tata arvuuttelit jossain ketjussa muualla. Padansoimaamisfunktiosta en jaksa enaa.
Turren ajatuksista en tiedä mutta itselle tuli turren kommentista kattilan muista funktioista mieleen että turre tarkoitti lasten leikkineen kattilalla ulkona. Ihan mahdollista kaiketi.. Minulla ei ole hajuakaan millainen kattila on kyseessä, jos oli kovin iso tai uusi niin tuskin oli lapsille annettu. Jos taas pienempi ja huonokuntoinen niin miksei. Oliko pihalla hiekkalaatikkoa/leikkimökkiä?
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Nayttaa isolta ja kiiltavalta ja hyvakuntoiselta --ainakin kaukaa katsoen. Eli ei minusta silta, etta olisi ollut kuistin vakiovarustusta (kuten lumikola...?) .

Kuva

Leikkimokki oli mutta toisella puolella pihaa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

ulkosuomalainen kirjoitti:Nayttaa isolta ja kiiltavalta ja hyvakuntoiselta --ainakin kaukaa katsoen. Eli ei minusta silta, etta olisi ollut kuistin vakiovarustusta (kuten lumikola...?) .

Kuva

Leikkimokki oli mutta toisella puolella pihaa.
Okei, kiitos. Näyttää kyllä aika järeältä kattilalta lasten leikkeihin! Turrehan on varmaan tämänkin kuvan useampaan kertaan syynännyt joten tuskin ajatteli sen olleen lasten leikeissä, eihän tuota jaksat pienimmät edes nostaa varsinkin kun leikeissä kattila on aina täynnä vettä, hiekkaa ja kiviä sun muuta "ruokaa". Kenties siis luinkin turren ajatukset väärin tässä kohtaa, pahoittelen.

Ootte te jotkut muuten asiaan vihkiytynyttä porukkaa tän Ulvilan suhteen, huhhuh. Minä sain tietää noi kaikkien lasten nimetkin nyt vasta kun luin tuon muutoksenhakujutun :oops: Enkä todellakaan ole kaikkia näitä kuvia syynännyt jne.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Niin kauan kuin oli kyseessa vanha murhajuttu, keissin ratkaiseminen kavi mulle alyllisesta harjoituksesta ja muistipelista. Surmasta oli kulunut kolme ja puoli vuotta kuin siita kiinnostuin -- tarpeeksi aikaa, ettei tullut toisten tuoreella tragedialla massailtya. Sen sijaan, etta olisin pelannut sudokua kun oli joku minuutti aikaa, yritin sovitella Ulvila-palapelin palasia kohdilleen.

Nama uudet syytokset menivat kuitenkin overiksi: murhatapaa voin pohtia makaaberina harrastuksena, kahden nyt nuoren aikuisen aitina en osaa ottaa tarvittavaa henkista etaisytta lsh-juttuihin.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Noo. Paistelee ne äidit lapsiaan uunissakin - että kyllä maailmaan mahtuu.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Heh, jos Valhalla on maskuliini, niin kommentti on hyvin ymmärrettävä - ei tule tunnerajoituksia äiti -sanan kohdalla, mutta jätän jatkopohdinnan pois - jmit kun on ottanut asiakseen hahmotella tämän tasa-arvonäkökohdan, joten jätän sen hänelle.
Alethes doksa meta logu
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Siis kyse on todella mun omista rajoista -- ei siita, etteivatko aidit pystyisi mita kamalampiin tekoihin.
Tarkoitus ei ollut arvostella niita, jotka asiasta asiallisesti keskustelevat.

Itse olen vain sita tyyppia, joka inhoaa slasher-leffoja, amerikkalaista ammattipainia ja maailman hauskimpia kotivideoita, joissa joku ajaa pain puuta tai kaatuu pahasti. Taysi tosikko siis. Lisaksi pidan kadet korvilla ja silmat kiinni aina tappelu/raiskaus/ja kidutuskohtauksissa. Kirjoissakin aina hypin yli.
Mun vakivallansietorajat tulee siis harvinaisen akkia vastaan -- ja viela akkiammin kun on lapsista kysymys.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Kyllä minä US hyvin ymmärsin ja arvostakin humaniutta. Laitoin vain hiekan ironiaa sekaan enkä lainkaan epäillyt arvostelukykyäsi. Ja itseasiassa amerikkalainen wrestling on ihan pohjalta. Niin naurettavaa touhua ja mautonta kans.
Viimeksi muokannut Valhalla, Su Maalis 04, 2012 8:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

^
^
sama juttu. Inhoan yli kaiken niitä ns. hauskoja kotivideoita, joissa useimmiten lapset törmäilee johonkin ja vanhemmat nauraa ja jatkaa kuvaamista. :evil:
Eikä kyllä uppoa muutenkaan väkivaltaa sisältävä viihde. Oli sitten kysymys aikuisista, lapsista tai eläimistä.
Mieheni tosin ihmettelee, että voin roikkua Lahden 70 puukon iskun kimpussa, mutten kestä katsoa, kun leijona hyökkää seepran kimppuun. :(
Nuotio & Äreät Tiput
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja skoone »

Vaikka tämä ei mielestäni kakkelia olekaan, niin laitan tänne, kun kukaan ei reagoinut tähän tärkeään asiaan tuolla Ulvila-keskusteluissa... Siis tänään Ulvila-ketjuun laittamani viesti uusiksi:

"Lueskelin eilen ETPtä ja siellä Jukan sisar PT sivunrot 263-266 kertoo selvästi
1. että Anneli alkoi sairaalavuoteellaan kysellä esikoiseltaan, että mitä tämä oli nähnyt. AA oli myös itse kertonut moneen otteeseen, että ulkopuolinen poistui ikkunasta, tyttö ei tätä ollut kertonut ollenkaan. Sitten AA oli tivannut tytöltä asiasta ja tyttö oli sanonut, niin se oli (kai?)...
2. PT kertoi myös miten AA oli elänyt "kuin sumussa" nuorimman tyttären syntymän jälkeen ja miten AA ja kodin järjestys muuttuivat silloin ja että AA oli ollut masentunut (mutta että JL oli ollut myös stressaantunut/masentunut syksyllä 2006)"

Mielestäni tämä (PTn todistelut) jo itsessään todistaa, että tyttö ei ole ketään ulkopuolista ko yönä Tähtisentiellä nähnyt.
Muista lähdekritiikki!
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Näin se menee skoone. Kun tuolla oikeissa aiheenmukaisissa otsikoissa sirpat ja naakat tikkaa mielipidettä toisen perään palstan niillä täyttäen tuossa rinnakkaistodellisuudessaan niin asialliset tekstit saa jopa täällä kakkelissa paremmin esille.

Mutta totta mainitsemasi - yksi yksityiskohta monen muun oheen. Ja kuitenkin, itse oikeuden istunnoissa hovissa ei tuntunut olevan mitään rajaa sillä kuinka paljon Annelin sallittiin muuttaa ja kertoa ristiriitaisesti tapahtumista.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Juu, syytetyllä on sana vapaa laidasta laitaan - heitellä vaikka herjoja silmää iskien syyttäjän kanssa lavastuksista, mutta niin on todistajallakin - ainakin siinä tapauksessa, jos vielä on erikseen mainittu "ilman valan velvoitusta", mikä skoonelta on jäänyt huomaamatta/tietämättä. Vain mielikuvitus on rajana kuin konsanaan Ulvila-kakkelissa, heh.
Alethes doksa meta logu
Veristi
Christopher Lorenzo
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 10:37 am

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Minäkin toki noteerasin tuon mainitsemasi asian, skoone. Ajattelin palata siihen myöhemmin tarkistettuani toisen siihen liittyvän asian. Muistelin nimittäin, että sukulaisten kertomuksissa oli joitain eroja. Tuo skoonen mainitsema todistus tuli siis Jukan siskolta, mutta Annelin veljen vaimolla oli muistaakseni hieman toisenlainen tarina kerrottavanaan. Yhtäkaikki: viitteitä löytyy siihen, että Annelin manipuloinnilla oli suuri vaikutus tyttären kertomaan.

Vastaavasti Anneli itse saattoi säätää omaa kertomustaan sen mukaan, mitä tiesi tytön tietävän. (Näinhän kävi sitten varsinkin myöhemmin tunnustuksen perumisvaiheessa.)
Lukittu