Mikä ilahduttaa tänään?
Re: Mikä ilahduttaa tänään?
Tänään on keskiviikko, joten tänään on vain toista työtä se normaali 8h mikä tuntuu käsittämättömältä juhlalta verrattuna esim. eiliseen 12h päivään. Ilahduttaa myös jo tässä vaiheessa perjantai, kun silloin on yhdet bileet ja tuli käytyä Alkossa jo maanantaina hakemassa parit pullot juotavaa sitä varten.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
-
kakkosurpo
- Frank Columbo
Tänään pitäisi loppua loputon kärsimysnäytelmä näitten romuautojen kanssa. Toisenkin pitäisi tulla tänään pajalta, tosin kohtuullista euro tukkua vastaan, valitettavasti. Mutta taas voi ajaa mutkaista tietä näkymättömiin kahdella autolla, hinausköydet takakontissa varmuuden vuoksi.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Töissä on tällä viikolla ilmoitettu, että tehdään muuten tällaista tutkimusta ja ollaan päätetty, että jokainen teistä tekee 100 kpl haastatteluja työajan ulkopuolella, aikarajana kolme viikkoa, palkkana saa 3€/vastaus tai peruspalkka 8€/tunti. Kysely kestää minimissäänkin 15min ja vastauksen kirjaaminen 10 min. Teoriassa jos ihmiset vastaisivat heti ensimmäisellä yrityksellä ja nopeasti ja lomakkeen täytössä ei menisi ylimääräistä aikaa, tulisi viikottaiseksi ylityötuntimääräksi 14h. Koska tuo on vain teoreettinen maksimi, käytännössä aikaa todennäköisesti voisi mennä jopa puolet enemmän, eli 28h ylityötä viikossa 8h/arkipäivä työn ULKOPUOLELLA. Ja kun minullakin on toinen työ ja luen pääsykokeisiin (1 päivä ennen kuin tutkimuksen pitää olla valmis), vaatimus on lievästi sanottuna naurettava.
Miksi tämä sitten ilahduttaa? No kun mutsille mainitsin ohimennen asiasta, niin hän itse päätti selvittää hieman asiaa, kun on oikeudessa tuomarina ja tietää siten aika hyvin kaikkia lakiasioita. Tänään sitten laittoi sähköpostitse tietoa oikeuksistani ja selvisi että koska työsopimuksessa ei mitään mainita ja työn säännöt menevät yleisen työlainsäädännön mukaan, niin: jos työntekijöillä haluaa teettää ylitöitä, siihen tarvitaan joka kerta erillinen suostumus työntekijältä; ylitöistä pitää myös maksaa 50% korotettu palkka ensimmäisen kahden ylityötunnin ajalta, ja sen ylittävältä ajalta 100% korotettu palkka.
Nyt minulla on siis lopultakin jotain lakijuttuja omallakin puolellani, eikä tarvitse ihan tuhota itseään työllä, kun muutenkin on hieman jaksaminen kortilla 50h/vk työnteon takia. Tarkoituksena olisi myös irtisanoutua tästä työstä, vaikka en hakeamiani muita töitä saisikaan, sillä meno täällä alkaa olla aika paskaa. Siitä on nyt juhlafiilis!
Miksi tämä sitten ilahduttaa? No kun mutsille mainitsin ohimennen asiasta, niin hän itse päätti selvittää hieman asiaa, kun on oikeudessa tuomarina ja tietää siten aika hyvin kaikkia lakiasioita. Tänään sitten laittoi sähköpostitse tietoa oikeuksistani ja selvisi että koska työsopimuksessa ei mitään mainita ja työn säännöt menevät yleisen työlainsäädännön mukaan, niin: jos työntekijöillä haluaa teettää ylitöitä, siihen tarvitaan joka kerta erillinen suostumus työntekijältä; ylitöistä pitää myös maksaa 50% korotettu palkka ensimmäisen kahden ylityötunnin ajalta, ja sen ylittävältä ajalta 100% korotettu palkka.
Nyt minulla on siis lopultakin jotain lakijuttuja omallakin puolellani, eikä tarvitse ihan tuhota itseään työllä, kun muutenkin on hieman jaksaminen kortilla 50h/vk työnteon takia. Tarkoituksena olisi myös irtisanoutua tästä työstä, vaikka en hakeamiani muita töitä saisikaan, sillä meno täällä alkaa olla aika paskaa. Siitä on nyt juhlafiilis!
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Tsemppiä Nepis! Haistata koko paikalle pitkät, niin minäkin tekisin!
Ja muista; komiat pärjää aina.
Ja muista; komiat pärjää aina.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Eräs pitkään mieltäni vaivannut solmu alkaa avautua pikkuhiljaa, en olekaan aivan yksin asian kanssa 
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
-
kakkosurpo
- Frank Columbo
Saan tunkea nämä valtavat läskivarannot juuri korjaamolta tulleeseen autoon, ja siirtää ne auringon grillattavaksi lähilaiturille, mikäli se vain kestää tämän tonniston. Tosin tähän sisältyy pari riskiä: henkilökohtainen musta pilvi peittää mollikan, teen tilastojatketta hukkumalla.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Huomasin, että Astron aurinkolipat ovat tulleet tiensä päähän. Päätin päällystää ne. Koska auton sisusta on punaista turkista ja velouria, valitsin velourin.
Ruuvasin ensin lipat pois, kiikutin ne työpöydälleni. Sitten purin ne entiset lipat. Herranjeesus mitä sieltä purkautuikaan: ruskeaa mönjää ja murua levisi pitkin pöytää, tuolia, lattiaa ja tietysti käsiäni! Se oli kuin pihkaa.
Ei voinut kuin nauraa. Vuosien saatossa joku täyte (oliko se uretaania?) oli muuttanut ilmeisesti muotoaan ja nyt olin sen kanssa kus...tuota... ihmeissäni.
Pidin tupakan mittaisen tauon ja kekkasin, että rullaan jeesus- eli roudari- eli ilmastointiteipillä sen entisen rungon. Muutoinhan se uusi kangas olisi mennyt ihan likaiseksi.
Nyt aurinkolipat ovat todellakin katseen kestävät. Mutta johan oli täytteet!
Jos aurinko tekee tuollaista auton sisustukselle, mitä se tekeekään iholle?
Ruuvasin ensin lipat pois, kiikutin ne työpöydälleni. Sitten purin ne entiset lipat. Herranjeesus mitä sieltä purkautuikaan: ruskeaa mönjää ja murua levisi pitkin pöytää, tuolia, lattiaa ja tietysti käsiäni! Se oli kuin pihkaa.
Ei voinut kuin nauraa. Vuosien saatossa joku täyte (oliko se uretaania?) oli muuttanut ilmeisesti muotoaan ja nyt olin sen kanssa kus...tuota... ihmeissäni.
Pidin tupakan mittaisen tauon ja kekkasin, että rullaan jeesus- eli roudari- eli ilmastointiteipillä sen entisen rungon. Muutoinhan se uusi kangas olisi mennyt ihan likaiseksi.
Nyt aurinkolipat ovat todellakin katseen kestävät. Mutta johan oli täytteet!
Jos aurinko tekee tuollaista auton sisustukselle, mitä se tekeekään iholle?
En tiijä absoluuttista faktaa, mutta kannattaa varoiksi rullata kangasteippi-hopeaa kehon ympäri ennen altistusta. Tunnetaan myös nimellä jesari, imastointiteippi ja sissosteippi.Ailar kirjoitti: Jos aurinko tekee tuollaista auton sisustukselle, mitä se tekeekään iholle?
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Heheh, edellisille tiedoksi, että FB-ryhmässä Jeesusteippiä ja nippusiteitä on jo yli 37 500 tykkääjää
https://www.facebook.com/home.php#!/med ... 5291993716Aivan suunnattomalla ylpeydellä olemme saaneet ja saamme edelleen seurata lahkomme kasvua ja kehitystä. Pelastavan sanoman eteenpäin vieminen ei ole helppoa. Onneksi kanssamme on suuri joukko jo pelastuneita ja ilosanoman saattajia. Keep on rocking!
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Ketään muuta ei näemmä ole ilahduttanut mikään muutamaan päivään, pakko siis jatkaa oman itseni perään:
Ilahduttaa kahden päivän arkivapaa, josko aamupäivän virallisempien asioiden jälkeen saisin jatkaneeksi ikkunanpesu-urakkaa. Keli on ainakin mitä parhain ko. toiminnalle, liika auringonpaiste ei haittaa
Ilahduttaa kahden päivän arkivapaa, josko aamupäivän virallisempien asioiden jälkeen saisin jatkaneeksi ikkunanpesu-urakkaa. Keli on ainakin mitä parhain ko. toiminnalle, liika auringonpaiste ei haittaa
Et viitsisi antaa saman viruksen tännekin... Tarvis myös pestä ikkunat, ei vaan saa aloitettua.
Itse olen tyytyväinen kun sain piiitkästä aokaa nukuttua kunnon yöunet.
Itse olen tyytyväinen kun sain piiitkästä aokaa nukuttua kunnon yöunet.
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
-
Valdovas
- Axel Foley
Kuulostaa tyypilliseltä savolaiselta projektilta; aloittamista vaille valmis...inka kirjoitti:Et viitsisi antaa saman viruksen tännekin... Tarvis myös pestä ikkunat, ei vaan saa aloitettua.![]()
Juurikin niin.
Sanoohan jotkut viisaat että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Sanoohan jotkut viisaat että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
-
kakkosurpo
- Frank Columbo
Hammasremppa takana, täytyy teipata ylähuuli nenään kiinni ja vetää alahuuli leuan alle jotta kaikki näkee uudet miljoonan euron hampaat. Eikä tarvitse mennä näyttämään hevosenhampaita vasta kuin 2 vuoden päästä. Ellei joku tuntematon sitä ennen murjase niitä mun kurkkuun. Tosin silloinhan niitä olisi helpompi esitellä kun kaivelis niitä taskusta pöydänkulmalle ja sanois et siinä on mun hymyilyvälineet.
Se, että laiha sovinto on parempi kuin lihava riita!
Minä kun yleensä olen ääritapaus!