Jatkakaa vain, näitä on kiva lukea - tämä oli vain tällainen sivuhuomautus, ikään kuin kannanotto keskusteluun. Eihän sillä loppujen lopuksi ole mitään merkitystä mitä poliisi tai todisteet sanovat, hehän ovat kuitenkin syyllisiä jo tilastollisestikin, joten lynkkaus on täysin oikeutettua!
Madeleinen tapaus ( ketju 2)
Koska poliisi ei hyvästä yrityksestä huolimatta saa nyt pariskuntaa tuomiolle, niin pitäisikö perustaa yksityinen lynkkausporukka? Miss Holmes kaikesta päätellen on valmis johtamaan tätä ryhmää, vai kuinka? Nyt he tuhlaavat vain rahaa, eivät tuhlaisi sen jälkeen enää! Onhan se todella järkyttävää, että lapsen etsintään tuhlataan rahoja!
Vai olisiko tämä hymiö parempi
, vai liekö kyseessä tämä
- ei tämäkään näytä hyvältä - tähän asiaan ei vielä ole kehitetty näemmä omaa hymiötä.
Jatkakaa vain, näitä on kiva lukea - tämä oli vain tällainen sivuhuomautus, ikään kuin kannanotto keskusteluun. Eihän sillä loppujen lopuksi ole mitään merkitystä mitä poliisi tai todisteet sanovat, hehän ovat kuitenkin syyllisiä jo tilastollisestikin, joten lynkkaus on täysin oikeutettua!
Viimeksi muokannut Sirpa, To Maalis 06, 2008 11:59 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Siis mitä? Käyttävätkö he rahaa lapsensa etsintään? Siis ihan kauheaa! Öy nöy!Sirpa kirjoitti: Onhan se todella järkyttävää, että lapsen etsintään tuhlataan rahoja!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Kyllä. Mutta nuo mainitsemasi fakstat voivat liittyä myös muualle.MissHolmes kirjoitti:
Minusta nuo kaikki liittyvät tavalla tai toisella sinne Rothleyn kylään.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Laittaisitko jotain faktaa väitteesi tueksi.MissHolmes kirjoitti:
Lapsikaappaukset talon / huoneiston sisältä ovat äärimmäisen harvinaisia. 99,9% tapaukseen tällöin liittyy jompi kumpi oma vanhempi.
Vai pitäisikö sinulta pyytää fakstaa...
Viimeksi muokannut Marsalkka, To Maalis 06, 2008 12:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuka "suojelee" heitä tai "hyssyttelee" heidän puolestaan?MissHolmes kirjoitti:Enkä minä oikeastaan puhunut siitä, vaan sen Rothleyläisen pariskunnan ''suojelusta'' ja heidän puolestaan ''hyssyttelystä'' tällä palstalla.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Minä etsin sen lapsikaappaustilastosivun teille illalla.
Siitä on täällä ollut juttua ja linkkiä kyllä ainakin kahteen kertaan.
Yleisimmin lapsi viedään kodin läheltä. Matkalla kouluun tms. tai takaisin.
Päiväsaikaan. Yleisimmin kaappaja oma vanhempi tai muu läheinen.
Jos kuitenkin kyseessä pedofili, uhri yleensä 7-12 vuotias. Suuressa osassa tapauksista uhri palaa / palautetaan vahingoittumattomana (lukuunottamatta seksuaalista hyväksikäyttöä).
Sanoisin vielä Sirpalle, että kuten tuossa aiemmin listasin, minusta kaikki tarjolla oleva fakta viittaa vanhempien suuntaan. Jos sinulla on muuta faktaa tarjolla, tuo se ihmeessä esiin.
Tarkoitin sitä mistä jo aiemmin kirjoitin: kaikkiin muihin saa täällä näemmä syyttävällä sormellaan osoittaa, mutta Rothleyn pariskunta nauttii, faktoista huolimatta, erityis suojelua osoittelun suhteen.
Eipä teillä paljon ole annettavaa, kun suurin juttu tänäänkin on syntynyt minun kirjoitusvirheestä. Säälittävää.
Yleisimmin lapsi viedään kodin läheltä. Matkalla kouluun tms. tai takaisin.
Päiväsaikaan. Yleisimmin kaappaja oma vanhempi tai muu läheinen.
Jos kuitenkin kyseessä pedofili, uhri yleensä 7-12 vuotias. Suuressa osassa tapauksista uhri palaa / palautetaan vahingoittumattomana (lukuunottamatta seksuaalista hyväksikäyttöä).
Sanoisin vielä Sirpalle, että kuten tuossa aiemmin listasin, minusta kaikki tarjolla oleva fakta viittaa vanhempien suuntaan. Jos sinulla on muuta faktaa tarjolla, tuo se ihmeessä esiin.
Tarkoitin sitä mistä jo aiemmin kirjoitin: kaikkiin muihin saa täällä näemmä syyttävällä sormellaan osoittaa, mutta Rothleyn pariskunta nauttii, faktoista huolimatta, erityis suojelua osoittelun suhteen.
Eipä teillä paljon ole annettavaa, kun suurin juttu tänäänkin on syntynyt minun kirjoitusvirheestä. Säälittävää.
Nuotio & Äreät Tiput
Kiitos! Ihmetytti vain niinkin korkea prosentti kuin 99,9. Mutta uskon toki.MissHolmes kirjoitti:Minä etsin sen lapsikaappaustilastosivun teille illalla.
No mukava kuulla, että sinusta asia on näin. Paljon kiitoksia tiedosta!minusta kaikki tarjolla oleva fakta viittaa vanhempien suuntaan.
Ai se olikin vain kirjoitusvirhe. Minä kun luulin, että faksta on jotain yhtä jännää kuin fatwa. Voi harmi!Eipä teillä paljon ole annettavaa, kun suurin juttu tänäänkin on syntynyt minun kirjoitusvirheestä.
Sinulla taas on niin paljon annettavaa tähän tapaukseen. Sinun henkilökohtaiset mielipiteesi ovat hyvin arvokkaita. Postaile ihmeessä lisää sinun omia mielipiteitäsi.
Viimeksi muokannut Marsalkka, To Maalis 06, 2008 2:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulla on vain yksi kysymys: onko mielestäsi tilastollisesti oikein tuomita vanhemmat tässä tapauksessa, ja että tämä syytös on tällä perusteella faktaa? Kysymys on tärkeä, eikä mitään vinoilua.
PS Vakuudeksi vielä: tästä eteen päin kyseinen pariskunta tulee nauttimaan minun erityissuojelustani kaikkien syytösten osalta tässä Madeleine-ketjussa, ja kyttään silmä tarkkana kaikkia mahdollisia keinoja saada herjaussyyte aikaiseksi.
PS Vakuudeksi vielä: tästä eteen päin kyseinen pariskunta tulee nauttimaan minun erityissuojelustani kaikkien syytösten osalta tässä Madeleine-ketjussa, ja kyttään silmä tarkkana kaikkia mahdollisia keinoja saada herjaussyyte aikaiseksi.
Viimeksi muokannut Sirpa, To Maalis 06, 2008 2:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
^ Tähän odotan vastausta. Mielenkiintoista...
Täten julistan McCannit syyllisiksi, koska on tilastollisesti todennäköistä, että he ovat lapsensa katoamisen takana!
Täten julistan McCannit syyllisiksi, koska on tilastollisesti todennäköistä, että he ovat lapsensa katoamisen takana!
Jos tuon tekstisi oikein ymmärsin, niin se ei ollut itsetilitystä, vaan syytös minua kohtaan, että vääntelen Ribeiron sanomisia. En kuitenkaan myönnä syyllistyneeni siihen, totesin vain, miten uutistoimistot tuon asian esittivät. Ja siksi pyysin sinulta tarkennusta, koska sinulla on selvästi erillinen näkemys, kuin yleisesti on.cicero kirjoitti:..niinkuin tässä ribeiron sanomisissa:jätetään kertomatta osa, esim. muoto jossa kysymys on esitetty niin voidaan julkaista millaista materiaalia vain..tosin siinä ei ole kyse toimittajan fiksuudesta lähinnä tyhmyydestä...
No jo tyydyt siihen, että kaikki toimittajat ovat tyhmiä, niin se on sitten sinun päätöksesi. Minä en siihen tyydy.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Te hypitte koko ajan ihan sekaisiksi. Minä perustan mielipiteeni siitä, että vanhemmat ovat syyllisiä niille faktoille joita on tarjolla ja sille tunteelle mikä minulle on asiasta syntynyt.
En tilastoille, enkä jäätelölle.
Nyt alan etsiä sitä linkkiä josta saatte tilastoja lapsikaappauksista maailmalla.
Täällä alkoi taas kauhea eripura, joka jo pitkään oli poissa. Mistä se nyt johtuu?
Viime viikolla piti selkeästi ilmaista mikä on oma mielipide ja mikä jotain muuta ja nyt sen oman mielipiteen esille tuonti on taas syntiä.
Minua suoraansanottuna vituttaa mukamas aikuisten kyvyttömyys keskustella ilman jatkuvaa vittuilua ja saivartelua.
Eikö tuossa männä viikolla taas korostettu modejen puolelta sitä, että keskinäinen nokitelu osastoon keskinäinen nokittelu?
Te jäätte marski ja sirpa taas kohta kaksistenne tänne ihmettelemään, kun muut taas kerran kyllästyvät.
Nyt alan etsiä sitä linkkiä josta saatte tilastoja lapsikaappauksista maailmalla.
Täällä alkoi taas kauhea eripura, joka jo pitkään oli poissa. Mistä se nyt johtuu?
Viime viikolla piti selkeästi ilmaista mikä on oma mielipide ja mikä jotain muuta ja nyt sen oman mielipiteen esille tuonti on taas syntiä.
Minua suoraansanottuna vituttaa mukamas aikuisten kyvyttömyys keskustella ilman jatkuvaa vittuilua ja saivartelua.
Eikö tuossa männä viikolla taas korostettu modejen puolelta sitä, että keskinäinen nokitelu osastoon keskinäinen nokittelu?
Te jäätte marski ja sirpa taas kohta kaksistenne tänne ihmettelemään, kun muut taas kerran kyllästyvät.
Nuotio & Äreät Tiput
-
debbie
Joo, ajattelin just, etten kirjoita tänne enää mitään enkä viitsi edes lukea tällaista saivartelua.MissHolmes kirjoitti:Te hypitte koko ajan ihan sekaisiksi. Minä perustan mielipiteeni siitä, että vanhemmat ovat syyllisiä niille faktoille joita on tarjolla ja sille tunteelle mikä minulle on asiasta syntynyt.
Eihän tämä mikään oikeussali ole vaan KESKUSTELUfoorumi, vai olenko jotenkin ymmärtänyt väärin?
Kukaan täällä kirjoittaneista ei kai ollut paikalla kun Maddie katosi, joten kaikki spekuloivat sen varassa mitä ovat lukeneet.
Miss Holmes, sulla on kiinnostavia kommentteja ja olen monesta samaa mieltä kanssasi.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Tässä ensin tilastoa lapsiin kohdistuneiden henkirikosten osalta suomesta:
(luvut ovat aivan vastaavia muualla maailmassa, mutta onpa kerrankin tietoa suomen kielellä)
Lapsiin kohdistuvien henkirikosten osalta, joissa piilorikollisuus on pientä, lapsiin kohdistuva perheväkivalta on merkittävin, mutta vaiettu lasten
kuolinsyy [73][74].
Vuosina 1990–1999 väkivallan seurauksena kuoli 4,4 alle 15-vuotiasta lasta 100 000:ta henkeä kohti (2). Suurin riski kuolla väkivallan seurauksena on alle yksivuotiailla; 2,6/100 000[26]. Vuosina 1970–1994 sai Suomessa henkirikoksen uhrina surmansa 292 alle 15-vuotiasta lasta.
Äiti todettiin tekijäksi 41 prosentissa ja isä 26 prosentissa tapauksista.
Tuija Vanamon, Anne Kaupin, Kari Karkolan, Juhani Merikannon ja Eila Räsäsen tutkimuksen mukaan[75] lapsella on suurin riski tulla surmatuksi alle vuoden ikäisenä: uhreja oli kaikkiaan 113. Äiti todettiin tekijäksi 73 prosentissa ja isä 23 prosentissa näistä tapauksista. Äiti oli tekijä 63 prosentissa ja isä 29 prosentissa tapauksista, joissa lapsi oli 1–4 -vuotias.
Isä todettiin tekijäksi 53 prosentissa ja äiti 41 prosentissa tapauksista, joissa lapsi oli 5–15-vuotias. Kun koko tutkimusaineistosta on suljettu pois vastasyntyneiden tapot ja laajennetut itsemurhat, jäljelle jäi 70 lapsen kuolemaa, joista 61 prosenttia oli äidin ja 37 prosenttia isän aiheuttamia.
Sekä 1990 tehdyn Lastensuojelun keskusliiton että UNICEF:n julkaisemat tulokset ovat pääosin samansuuntaisia[67][74][76][77][78].
Tämän artikkelin kirjoitushetkellä uusimman julkaistun Tilastokeskuksen henkirikoskatsauksen mukaan kesäkuusta 2002 joulukuuhun 2004 Suomessa surmattiin 18 alle 14-vuotiasta lasta. Lapsista 17 joutui oman vanhempansa uhriksi ja heistä 12 surmasi oma äiti.
Tuoreimmasta Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen henkirikoskatsauksesta käy ilmi, että 1.6.2002−31.12.2005 surmattiin kaksikymmentäviisi alle 15-vuotiasta lasta, neljätoista poikaa ja yksitoista tyttöä. Heistä viisitoista (60 %) oli joutunut äitinsä ja yhdeksän (36 %) isänsä surmaamaksi, yksi (4 %) sai surmansa Myyrmannin pommi-iskussa [79].
(luvut ovat aivan vastaavia muualla maailmassa, mutta onpa kerrankin tietoa suomen kielellä)
Lapsiin kohdistuvien henkirikosten osalta, joissa piilorikollisuus on pientä, lapsiin kohdistuva perheväkivalta on merkittävin, mutta vaiettu lasten
kuolinsyy [73][74].
Vuosina 1990–1999 väkivallan seurauksena kuoli 4,4 alle 15-vuotiasta lasta 100 000:ta henkeä kohti (2). Suurin riski kuolla väkivallan seurauksena on alle yksivuotiailla; 2,6/100 000[26]. Vuosina 1970–1994 sai Suomessa henkirikoksen uhrina surmansa 292 alle 15-vuotiasta lasta.
Äiti todettiin tekijäksi 41 prosentissa ja isä 26 prosentissa tapauksista.
Tuija Vanamon, Anne Kaupin, Kari Karkolan, Juhani Merikannon ja Eila Räsäsen tutkimuksen mukaan[75] lapsella on suurin riski tulla surmatuksi alle vuoden ikäisenä: uhreja oli kaikkiaan 113. Äiti todettiin tekijäksi 73 prosentissa ja isä 23 prosentissa näistä tapauksista. Äiti oli tekijä 63 prosentissa ja isä 29 prosentissa tapauksista, joissa lapsi oli 1–4 -vuotias.
Isä todettiin tekijäksi 53 prosentissa ja äiti 41 prosentissa tapauksista, joissa lapsi oli 5–15-vuotias. Kun koko tutkimusaineistosta on suljettu pois vastasyntyneiden tapot ja laajennetut itsemurhat, jäljelle jäi 70 lapsen kuolemaa, joista 61 prosenttia oli äidin ja 37 prosenttia isän aiheuttamia.
Sekä 1990 tehdyn Lastensuojelun keskusliiton että UNICEF:n julkaisemat tulokset ovat pääosin samansuuntaisia[67][74][76][77][78].
Tämän artikkelin kirjoitushetkellä uusimman julkaistun Tilastokeskuksen henkirikoskatsauksen mukaan kesäkuusta 2002 joulukuuhun 2004 Suomessa surmattiin 18 alle 14-vuotiasta lasta. Lapsista 17 joutui oman vanhempansa uhriksi ja heistä 12 surmasi oma äiti.
Tuoreimmasta Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen henkirikoskatsauksesta käy ilmi, että 1.6.2002−31.12.2005 surmattiin kaksikymmentäviisi alle 15-vuotiasta lasta, neljätoista poikaa ja yksitoista tyttöä. Heistä viisitoista (60 %) oli joutunut äitinsä ja yhdeksän (36 %) isänsä surmaamaksi, yksi (4 %) sai surmansa Myyrmannin pommi-iskussa [79].
Nuotio & Äreät Tiput