Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
fangs
Roger Murtaugh

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja fangs »

Mä olen aina ollut käsityksessä että seksiä voi harrastaa muuallakin kuin sängyssä. :D

Tuo on kyllä oikeasti kuvottavaa, ettei lakanoita vaihdeta kuukauteen, harrasti siinä sitten seksiä tai ei.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

fangs kirjoitti:Mä olen aina ollut käsityksessä että seksiä voi harrastaa muuallakin kuin sängyssä. :D
tuossa asunnossa ei ilmeisesti muualla mahtunut.

Käsittämätöntä sekin, ettei mitään tutkimustuloksia ole tallista, varastosta, vessoista, lastenhuoneista, autosta - saati, että luminenssia olisi pesuhuoneessa/pihalla käytetty.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Merkillistä, ettei hametta huomioitu tutkimuksissa aiemmin kun olen ymmärtänyt sen olleen aivan paraatipaikalla takkahuoneessa. Yksi ainoa vaate aivan sisääntuloa vastapäätä ja klapien alapuolella.
DNA-tutkimukseen nyt lähinnä viittaan ja niinkin lähellä tapahtumayön alkunujakointia/sisäänryntäystä hamonen olisi ollut todellinen aarre tutkimusmielessä, mielestäni.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Valhalla kirjoitti:Siemenneste, naisen eritteet, hilse ja monet vastaavat näkyvät ihan selvänä UV-valossa. Pitäisi olla ihan ruutiinitsekkaus.

Nykyisin poliisilla on kameroita joilla saa suodatinta vaihtaen näkyviin niin verijäljet kuin esim siemennesteen - ja niistä kuvat tuhoamatta todistetta. Siis kuvat aiemman luminenssin tapaan.
Luultavasti, mutta tehtiinkö moisia tutkimuksia. Tässä aikaisempi viestini samasta ketjusta, missä tietoa tehdyistä siemennestetutkimuksista. En tiedä, onko siemenneste enää veren seasta erotettavissa.
Mariacka 28.9.2011 kirjoitti:Lakana-analyysiä (JPEG586 ja 775):

Vuodevaatteiden tahroista (ei siis verisistä kohdista) taltioitiin etp:n mukaan 11 näytettä, joista kolme aluslakanan päälipuolelta, neljä tyynyliinasta, kolme pussilakanan A-puolelta (oikeasta alareunasta tai sen läheltä) ja yksi B-puolelta (keskikohdan vasemmalta puolelta). Näistä ei löytynyt siemennestettä. http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=432095#p432095
Severin A
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Severin A »

fangs kirjoitti:Mä olen aina ollut käsityksessä että seksiä voi harrastaa muuallakin kuin sängyssä. :D

Tuo on kyllä oikeasti kuvottavaa, ettei lakanoita vaihdeta kuukauteen, harrasti siinä sitten seksiä tai ei.
Olen myös kuullut huhuja, että sänkyä ei välttämättä seksiin tarvita. Mutta, mutta... taloudessa pyöri neljä lasta, joten kai todennäköisin vaihtoehto on se sänky ja ajankohta yömyöhä, kun lapset on saatu höyhensaarille.
Älä oleta
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Itse olen isoilta pojilta kuullut myos, etta esim. suihkussakin on jotain joskus tehty. Kun takkahuoneessa ei ollut minkaanlaista ovea, olisin itse voinut kuvitella pesuhuoneen olleen monitoimitila. Monilla muksuilla tuntuu olevan tutka, joka herattaa nama heti kun vanhemmat edes suunnittelevat puuhastelua, josta saattaisi muutaman kuukauden viiveella seurata vanhempien huomion ja rakkauden jakajia. Makuuhuoneen lukittava ovi on monelle must.

Anneli ei toisaalta tuota pesuhuoneen kayttoa kuulusteluissa tarjonnut, vaan hanella oli muu (mielestani vahan kauempaa haettu) selitys olemattomille labraloydoksille. Kaikesta paatellen perheen lapset olivat harvinaisen sikeaunisia ja/tai niin hyvin kasvatettuja, etteivat koskaan poukkoilleet yolla sangyistaan.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Valhalla
Watson itse

Mariacka kirjoitti:
Valhalla kirjoitti:Siemenneste, naisen eritteet, hilse ja monet vastaavat näkyvät ihan selvänä UV-valossa. Pitäisi olla ihan ruutiinitsekkaus.

Nykyisin poliisilla on kameroita joilla saa suodatinta vaihtaen näkyviin niin verijäljet kuin esim siemennesteen - ja niistä kuvat tuhoamatta todistetta. Siis kuvat aiemman luminenssin tapaan.
Luultavasti, mutta tehtiinkö moisia tutkimuksia. Tässä aikaisempi viestini samasta ketjusta, missä tietoa tehdyistä siemennestetutkimuksista. En tiedä, onko siemenneste enää veren seasta erotettavissa.
Mariacka 28.9.2011 kirjoitti:Lakana-analyysiä (JPEG586 ja 775):

Vuodevaatteiden tahroista (ei siis verisistä kohdista) taltioitiin etp:n mukaan 11 näytettä, joista kolme aluslakanan päälipuolelta, neljä tyynyliinasta, kolme pussilakanan A-puolelta (oikeasta alareunasta tai sen läheltä) ja yksi B-puolelta (keskikohdan vasemmalta puolelta). Näistä ei löytynyt siemennestettä. http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=432095#p432095

No eihän siellä tehty juuri mitään tutkimuksia ja nekin vähät huonosti hutiloiden. Silloin ei vielä em kameroita ollut mutta ei luminenssiakaan käytetty. Tuskin uv-valoakaan koska olisihan nekin kuvattu. Ei. Joutsenlahti juoksi huppumiehen perässä, tiedotti pressille jo maalaten uranousuaan ja välillä pysähtyi katselemaan Annua silmiin.

Vaan kuinkas kävikään. Huppista ei ole eikä kukaan enää etsi. Ura kääntyi putkavahdiksi. Varatie politiikkaankin tyssäsi. Ja Annelin silmäilyt vaikka kuumottivatkin kupeissa niin johtivat lasten hyväksikäyttöepäilyihin ja vain Sepon mieskunnon tarkistukseen. JJ jatkaa yhä naisenkipeänä putkan logistiikan kimpussa.
Severin A
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Severin A »

ulkosuomalainen kirjoitti:Itse olen isoilta pojilta kuullut myos, etta esim. suihkussakin on jotain joskus tehty. Kun takkahuoneessa ei ollut minkaanlaista ovea, olisin itse voinut kuvitella pesuhuoneen olleen monitoimitila. Monilla muksuilla tuntuu olevan tutka, joka herattaa nama heti kun vanhemmat edes suunnittelevat puuhastelua, josta saattaisi muutaman kuukauden viiveella seurata vanhempien huomion ja rakkauden jakajia. Makuuhuoneen lukittava ovi on monelle must.

Anneli ei toisaalta tuota pesuhuoneen kayttoa kuulusteluissa tarjonnut, vaan hanella oli muu (mielestani vahan kauempaa haettu) selitys olemattomille labraloydoksille. Kaikesta paatellen perheen lapset olivat harvinaisen sikeaunisia ja/tai niin hyvin kasvatettuja, etteivat koskaan poukkoilleet yolla sangyistaan.
Eivät taida yleisesti olla lukittavia tiloja nuo suihkutilat tai pesuhuoneet yksityis talouksissa. Ainakaan takkahuoneesta pesutilaan johtavassa ovessa ei näyttäisi olevan lukitusmekanismia.

Miten lie ennen vanhaa hoideltu tuo avioelämä ja saatu isoja lapsikatraita ahtaissa tiloissa, jossa jälkikasvukin nukkui usein samassa huonetilassa? Pohtii ja miettii...
Älä oleta
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Eikös ollut jotain juttua että joku/jotkut lapsista nukkuivat välillä vanhempien vieressä? Tällöin olisi kummallista jos AA ei käyttänyt 'yövaatteita'. Toivon ettei niin ole. Onkohan Turussa lapset vielä nukkuneet äitinsä vieressä?

Voihan olla että juuri loppuneet käräjät, ne syytteet, ovat mielikuvituksen tuotetta. Ellei AA ollut sitten jotenkin taantunut, mutta ei sekään tarkoita syytteiden oikeellisuutta. No pian tulee käräjien päätös, ja jotain voi ennakoida, jos tuomari olisi päästänyt vapaalle odottamaan päätöstä, mutta lautamiehet eivät (vai olikohan kaikki kolme tuomareita tuossa keississä.. en tiedä).

Varmaan pahoinpitelyistä tulee tuomio, ja se on kärsitty tuona vanginta-aikana. Pahoinpitelymahdollisuuteen viittaan taksarin väkivaltaisella käyttäytymisellä sekä tilakuuntelusta ilmennyt tytön pelko äitiään kohtaan.

Menee nyt taas vähän ohi aiheen, mutta tytön sanomat 'niih!? mitä mä sanon' sekä 'tapetaan ne [poliisit]' ja tämän tyyppiset ilmaukset viittaavat tytön olleen surmayön tapahtumissa mukana syvemmin kuin HÄKE-puhelun aikana paikalle tulleena yllättäen..

Takaisin petivaatteisiin ja hameeseen, on se kyllä ihmeellistä ettei hametta takavarikoitu heti alkuunsa.
Valhalla
Watson itse

rantakoski kirjoitti:Takaisin petivaatteisiin ja hameeseen, on se kyllä ihmeellistä ettei hametta takavarikoitu heti alkuunsa.
No ei sikäli, että eihän sieltä kerätty talteen ei vasaraa, sorkkarautaa, kenkiä tai muutakaan vastaavaa. Tämä teatterikoulun poliisipukuinen armada vain pörhälsi paikan läpi ja lähti sitten juttelemaan median kanssa huppumiehestä.
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Niin, en tiedä kuinka paljon henkirikoksia Porin poliisilaitos on tutkinut, millaista kokemusta heillä on ollut vastaavista. Harjoitus tekee mestarin.. Mutta ehkä surmapaikkaa ja sen eristämistä sössittiin senkin takia, kun AA oli jo antanut riittävät tuntomerkit, ja tekninen tutkinta surmapaikalla oli vaan pikku extraa, mikä sittemmin osoittautui täysin päinvastaiseksi.
Valhalla
Watson itse

rantakoski kirjoitti:Niin, en tiedä kuinka paljon henkirikoksia Porin poliisilaitos on tutkinut, millaista kokemusta heillä on ollut vastaavista. Harjoitus tekee mestarin.. Mutta ehkä surmapaikkaa ja sen eristämistä sössittiin senkin takia, kun AA oli jo antanut riittävät tuntomerkit, ja tekninen tutkinta surmapaikalla oli vaan pikku extraa, mikä sittemmin osoittautui täysin päinvastaiseksi.
No kun katselee Joutsenlahden kuulusteluja/kuulemisia Annelin suhteen niin JJ suorastaan vastaa Annun puolesta silloin kun tämä harvoin jää sanattomaksi. Ja kun yleensä vastaa vastaamatta mitään niin JJ vain hymisee tyytyväisenä ymmärtämättä mitä vastaukseksi sai - eli kun ei saanut mitään.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Severin A kirjoitti
Eivät taida yleisesti olla lukittavia tiloja nuo suihkutilat tai pesuhuoneet yksityis talouksissa. Ainakaan takkahuoneesta pesutilaan johtavassa ovessa ei näyttäisi olevan lukitusmekanismia.
Parempi kuin taysin oveton huone, ainakin mun mielesta.

Re entisaikaiset lapsikatraat. Oletan, etta savupirteissa ei paljon puhuttu eika pussattu vaan mentiin suoraan asiaan, pimeassa peiton alla, pikaisesti. Aikaa ja laatua ruvettiin hommassa vaatimaan vasta myohemmin. Saman tien lapsikatraatkin pienentyivat. Ja se yhteinen nimittajahan oli...?

Enemmat pohtimiset ja miettimiset taidan tasta jattaa kuitenkin tahan. :-)
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

rantakoski kirjoitti:Niin, en tiedä kuinka paljon henkirikoksia Porin poliisilaitos on tutkinut, millaista kokemusta heillä on ollut vastaavista. Harjoitus tekee mestarin.. Mutta ehkä surmapaikkaa ja sen eristämistä sössittiin senkin takia, kun AA oli jo antanut riittävät tuntomerkit, ja tekninen tutkinta surmapaikalla oli vaan pikku extraa, mikä sittemmin osoittautui täysin päinvastaiseksi.
Näinhän se meni. Siellä vähän näön vuoksi heiluttiin ja tutkittiin mutta todellisuudessa tutkijat olettivat että juttu selviää helposti kun on hyvät tuntomerkit, vilkas asuinalue jne.
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Puoli Suomea pelkäsi ikkunasta sisään murtautuvaa huppumiestä, joka puukottaa enemmän tai vähemmän huvikseen. JJ sitten sankarina vangitsee hupparin, ja Suomi huokaisee helpotuksesta. Ja JJ:n ura lähtee nousukiitoon, Eduskuntaan, ehkä jopa sisäministeriksi. No toisin kävi, kun tuudittautui missioonsa ja agendaansa enemmän tai vähemmän sokeasti.
Vastaa Viestiin