Tuula Lukkarisen murha vuonna -91 Järvenpää/Hausjärvi
-
sakkeus puussa
- Alokas
Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91
Ketäs vapahtajaa Sakkeus Puussa odottaa? Mielenkiintoinen kirjoitus sinulla, etenkin, jos miellät tapahtumapaikaksi nimenomaan Järvenpään/Tuusulan.
Olikos hörhöllä ja vaimolla sellainen tilanne, että lapsi osoittautuikin toisen miehen lapseksi jo jonkun mittaisen avioliiton jälkeen? Oliko vuorotyöt eteläisessä Tuusulassa rasvamontuissa tehtäviä hommia? Olikos hörhöllä vielä lähisukulaisiakin?[/quote]
No ehkä tämä 'hörhö' nimitys on vain paikallisten jermujen käyttämä ja aivan ansaittu useistakin syistä mm vilautellut ohi pyöräilevälle pikkutytölle jo 70-luvun alussa ( itse yli 20 nen , onko se normaalia ? ) ja myöhemmin harrasti juna-asemilla ( Jokela-Jpää ) koululaisten päivystämistä ( onanoi samalla = luontevaa),
vaimo oli kertonut myöhemmin tutulleen että mies oli niin synkkämielinen ettei
yhteiselämästä tullut mitään ( pakkasi lapsen ja tavarat miehen poissa ollessa). On varmasti ollut poliisin puhuttelussa myös näistä jutuista kosta on tuomittu 20vuotta sitten tytön ahdistelusta , näytön saaminen ei ole helppoa.
Olikos hörhöllä ja vaimolla sellainen tilanne, että lapsi osoittautuikin toisen miehen lapseksi jo jonkun mittaisen avioliiton jälkeen? Oliko vuorotyöt eteläisessä Tuusulassa rasvamontuissa tehtäviä hommia? Olikos hörhöllä vielä lähisukulaisiakin?[/quote]
No ehkä tämä 'hörhö' nimitys on vain paikallisten jermujen käyttämä ja aivan ansaittu useistakin syistä mm vilautellut ohi pyöräilevälle pikkutytölle jo 70-luvun alussa ( itse yli 20 nen , onko se normaalia ? ) ja myöhemmin harrasti juna-asemilla ( Jokela-Jpää ) koululaisten päivystämistä ( onanoi samalla = luontevaa),
vaimo oli kertonut myöhemmin tutulleen että mies oli niin synkkämielinen ettei
yhteiselämästä tullut mitään ( pakkasi lapsen ja tavarat miehen poissa ollessa). On varmasti ollut poliisin puhuttelussa myös näistä jutuista kosta on tuomittu 20vuotta sitten tytön ahdistelusta , näytön saaminen ei ole helppoa.
Ei siinä juristi tarvitse olla jotta voi päätellä että Lukkarisen surmaajalle (jos nyt joskus oikeuteen saadaan) tullaan lukemaan syyte murhasta. Murhanahan poliisikin asiaa tutkii joten ei vanhene tänä vuonna poliisin kirjoissa tämä juttu.tj_eme kirjoitti:Kyllä nyt helpotti! Hyvä, että foorumilla käy päteviä juristeja, ettei maallikoiden tarvitse olla turhaan huolissaan. Huomaa helposti, että omat tiedot ja lukutaito ovat tosi heikkoja.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Aurora kirjoitti:
Lauantaina pitäs poiketa Purolassa, yritän etsiä "dokumentteja". Äiti ei kyllä ole mitään pois heittänyt...
Ei tainnut dokumentteja löytyä?
Ei sillä kirjeellä ole mitään merkitystä.minä uskon,että yhteys löytyy sieltä kellokoskelta tai Järvenpäästä.
Enpä tainnut varsinaisesti kysyä, mitä mieltä olet tästä keissistä, vaan minkä tietojen perusteella olet johtopäätöksesi vetänyt. Ei mitään hyvä vastaushan tämäkin on ja vastaa tavallaan esitettyyn kysymykseenkin.matlockb kirjoitti:Ei siinä juristi tarvitse olla jotta voi päätellä että Lukkarisen surmaajalle (jos nyt joskus oikeuteen saadaan) tullaan lukemaan syyte murhasta. Murhanahan poliisikin asiaa tutkii joten ei vanhene tänä vuonna poliisin kirjoissa tämä juttu.tj_eme kirjoitti:Kyllä nyt helpotti! Hyvä, että foorumilla käy päteviä juristeja, ettei maallikoiden tarvitse olla turhaan huolissaan. Huomaa helposti, että omat tiedot ja lukutaito ovat tosi heikkoja.
Sano nyt vielä, että tuomiokin tulee idioottivarmasti, koska näinhän se vaan on.
Koska tähän ei tatvita jurisita lienee selvä sekin, ettei kuolemansyynkään selvittämiseen tarvita lääkäriä.
En vaan ymmärrä, miten olen niin tyhmä, etten tätäkään ymmärrä. Kun katsoo täällä referoituja RATKAISTUJA juttuja, on ihan selvää, että jokainen täällä murhaksi katsottu juttu on sellaisena syytetty ja tuomittu.
Edelleen vähän ihmettelen, mikä täällä julkaistusta kertoo selvästi, että kärismystä on tarkoituksella aiheutettu ja surmaamistarkoitus on ollut sitkeä? Sikäli kun osaan lukea, yhdessäkään julkisuudessa olleessa dokussa ei ole edes mainittu kuolemansyytä. Onko se murha, jos ajan jonkun hengiltä autolla, pelästyneenä jemmaan ruumiin ja sekavuuttani leikkelen sen kaksi tuntia kuoleman jälkeen? Anna nyt ei-juristin oikea vastaus.
-
strangelove
- Adrian Monk
Kyllä kyse on selvästi murhasta. Murhan tunnusmerkit täyttyvät jos teko on tehty erityisen raa´alla ja julmalla tavalla. Käsittääkseni teko, jossa ihmisen sisäelimet ovat olleet löydettäessä näkyvillä ja tekotapa poliisin mukaan on ollut "poikkeuksellisen raaka" ei voi millään olla äkkipikaistuksissa tehty tappo.
-
hannu hanhi
- Axel Foley
Jos jollain on jäänyt katsomatta useita tapauksia referoiva jakso "Kadonneet - Elämä jatkuu", niin katsokaapa kohdasta 9:50 eteenpäin. Tässä käsitellään Haantien tapausta. Rikosylikomisario Jorma Hautala korostaa, että Tuula Lukkarisen surmaamistapa on poikkeuksellinen ja Suomen oloissa "varmasti ainutlaatuinen". Tämänkin perusteella voi varsin hyvin olettaa, että Lukkarisen surmaa ei niin vain ohiteta tappona.
Olet aika yksin tj-eme tuon tappoteorian kanssa. Olen siitä jopa hieman hämmentynyt, koska olet mielestäni varsin älykäs keskustelija. Sanottaisko, että älykäs ja jäärpäinen.
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1 ... 706&a=6299
Olet aika yksin tj-eme tuon tappoteorian kanssa. Olen siitä jopa hieman hämmentynyt, koska olet mielestäni varsin älykäs keskustelija. Sanottaisko, että älykäs ja jäärpäinen.
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1 ... 706&a=6299
Itsekkin ihmettelen suuresti tj_emen mielipidettä että tuomio voisi tulla taposta. Suoraan sanoen en osaa enää hänen esittämäänsä kysymykseen vastata, koska muut keskustelijat ovat sen jo puolestani tehneet. Hannu hanhi sanoi hyvin jo tuossa asian, joten minun on turha niitä toistella (lue tj_eme tuo hannu hanhen kommentti).
Ja itsekkin olen pitänyt (ja pidän kyllä edelleen) tj_emeä asiallisena ja hyvänä keskustelijana joten voisitko puolestasi perustella miksi Lukkarisen juttu menisi tappona??
Olen siinä käsityksessä että olet ketjun lukenut ja aiheeseen perehtynyt joten en ala faktoja nyt kertaamaan tässä turhaan.
Ja itsekkin olen pitänyt (ja pidän kyllä edelleen) tj_emeä asiallisena ja hyvänä keskustelijana joten voisitko puolestasi perustella miksi Lukkarisen juttu menisi tappona??
Olen siinä käsityksessä että olet ketjun lukenut ja aiheeseen perehtynyt joten en ala faktoja nyt kertaamaan tässä turhaan.
Viimeksi muokannut matlockb, La Tammi 29, 2011 8:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Kiitos kannustuksesta HH, tämä johtuu ammatista. Puolustuksen hommat helpottuu todella paljon, kun aukeaa uusia toimintatapoja. Ja vanhentumisen argumentointi jos mikä on aina uusi toimintalinja. Varsin tehokas myös, koska sen jälkeenkin on jäljellä käyttökelposia taktiikoita.
Olen joutunut ammatin takia olemaan aika paljon poliisin kanssa tekemisissä ja nähnyt tiedotuslinjan suhteen vallitsevaan todellisuuteen. Linja on kyllä kokonaisuuden kannalta oikea, mutta johtaa helposti optimistisiin ennustuksiin tällaisissa tapauksissa.
Selvyyden vuoksi sanon, että mielestäni kaikien henkirikosten tekijät joutaisi tuomita vanhenemissäännöksistä huolimatta ts. niitä pitäisi hengen vaatineiden rikosten osalta muuttaa.
Tämä jutun selviämisen osalta olen vähän pessimistinen, mutta toivotaan, että poliisilla on kunnollisia näyttöjä fikassaan sen varalle, että tekijä löydetään.
Olen joutunut ammatin takia olemaan aika paljon poliisin kanssa tekemisissä ja nähnyt tiedotuslinjan suhteen vallitsevaan todellisuuteen. Linja on kyllä kokonaisuuden kannalta oikea, mutta johtaa helposti optimistisiin ennustuksiin tällaisissa tapauksissa.
Selvyyden vuoksi sanon, että mielestäni kaikien henkirikosten tekijät joutaisi tuomita vanhenemissäännöksistä huolimatta ts. niitä pitäisi hengen vaatineiden rikosten osalta muuttaa.
Tämä jutun selviämisen osalta olen vähän pessimistinen, mutta toivotaan, että poliisilla on kunnollisia näyttöjä fikassaan sen varalle, että tekijä löydetään.
Ikävä kyllä erittäin pessimistisesti suhtaudun itsekkin siihen että täme Järvenpää-Hyvinkään juttu koskaan selviäisi, vaikka niin todella toivon.tj_eme kirjoitti:...Tämä jutun selviämisen osalta olen vähän pessimistinen, mutta toivotaan, että poliisilla on kunnollisia näyttöjä fikassaan sen varalle, että tekijä löydetään.
Tässäkin poliisilla varmasti on epäiltyjä ja ehkä hyvin mahdollinen tekijä tiedossa mutta kunnon näyttö puuttuu tai sitten tekijä on kuollut.
-
hannu hanhi
- Axel Foley
Samoin olen hyvin pessimistinen. Tänään kävin näitä ketjuja läpi ja samalla luin aihetta koskevia artikkeleita (lähinnä siis Keski-Uusimaa ja pari Iltalehden juttua ajalta 2007-2010). Jokaisessa lehtijutussa Jorma Hautala vakuuttelee, että rikossarja varmasti ratkeaa. Ilmeisesti poliisin täytyy noin sanoa joka haastattelussa, oli realiteetti mikä tahansa.
Nykyinen tiedotuslinja muodostui, kun havaittiin, että kansalaisten turvallisuuden tunne heikkeni, vaikka vakavien rikosten määrä väheni. Siihen pyritiin löytämään lääkkeitä, koska tavoitteena YJT:ssä on myös osittain myös koettu turvallisuus. Toki on aina mahdollista, että jutut selviävät, mutta Bodom oikeudenkäynti on varoitus siitä, että aian ei niin käy. Vaikka poliisi uskoisi mitä.
Lehdistössä referoidut yksittäisten poliisimiesten lausunnot ovat 1990-luvun alkupuolen tapauksissa epäluotettavia. Silloin poliisipiirit olivat pieniä, niitä oli muistaakseni yli 200. Paikallispoliisin kyvyt ja kokemus vaikeista jutuista olivat mitä sattuu. Yksittäinen poliisimies saatoi hyvin olla sitä mieltä, että juuri tämä oli aibvan poikkeuksellinen tekotavaltaan, mutta ei se näissä tapauksissa tarkoita, että niin todella olisi. Nykyiset KRP:n tutkijat eivät tässä tapauksessa ole sellaisia lausuntoja antaneet.
Niin tai näin, mutta olen vara siitä, että tämän jutun merkittävistä asioista ei ole julkisuuteen kerrottu oikeastaan mitään. Se anatomian tuntemuskin voi perustua sellaisen poliisimiehen arvioon, joka ei ole aikaisemmin tehnyt muuta kuin nakkispudjutaisteluita.
Lehdistössä referoidut yksittäisten poliisimiesten lausunnot ovat 1990-luvun alkupuolen tapauksissa epäluotettavia. Silloin poliisipiirit olivat pieniä, niitä oli muistaakseni yli 200. Paikallispoliisin kyvyt ja kokemus vaikeista jutuista olivat mitä sattuu. Yksittäinen poliisimies saatoi hyvin olla sitä mieltä, että juuri tämä oli aibvan poikkeuksellinen tekotavaltaan, mutta ei se näissä tapauksissa tarkoita, että niin todella olisi. Nykyiset KRP:n tutkijat eivät tässä tapauksessa ole sellaisia lausuntoja antaneet.
Niin tai näin, mutta olen vara siitä, että tämän jutun merkittävistä asioista ei ole julkisuuteen kerrottu oikeastaan mitään. Se anatomian tuntemuskin voi perustua sellaisen poliisimiehen arvioon, joka ei ole aikaisemmin tehnyt muuta kuin nakkispudjutaisteluita.
-
hannu hanhi
- Axel Foley
Mikä olikaan hiekkakuopan tarkka sijainti? Sen verran sain kaivettua tietoa aiemmista viesteistä, että katselin google mapsilla Peräniityntien ja Peuranpääntien risteysaluetta, mutta tässä kohtaa en mitään selvää kuoppaa löytänyt. Olinko edes jäljillä?
-
Sijaltainen
- Harjunpää
Olisiko jompi kumpi noista?
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... to&lang=fi
Hyvinkäälle menvän tien molemmin puolin näyttäisi olevan entiset osittain metsittyneet sorakuopat.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... to&lang=fi
Hyvinkäälle menvän tien molemmin puolin näyttäisi olevan entiset osittain metsittyneet sorakuopat.
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
Lukkarinenhan ei löytynyt suorastaan sorakuopasta, vaan sen lähettyviltä metsästä. Ja jutuista päätelleen aika läheltä tietä. Hellu oli toki iltasadun mukaan sorakuopalla ja Haantien lienee sinne sijoittanut selvänäkijä tai joku. Häntä ei sieltä ole kuitenkaan löytynyt.
Noilta seuduilta Lukkarinen löytyi. Löytymispaikasta on kuviakin jossain ketjussa. Niistä näkee, että hiekkakuopassa ei olla. Alue on niitä kuitenkin täynnä, ymmärrettävistä syistä.
Noilta seuduilta Lukkarinen löytyi. Löytymispaikasta on kuviakin jossain ketjussa. Niistä näkee, että hiekkakuopassa ei olla. Alue on niitä kuitenkin täynnä, ymmärrettävistä syistä.