Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

groot kirjoitti:Olet pelkastaan normaalin naisen harhaisessa ja romanttisessa maailmassa, joka ei usko kilteista miehista mitaan pahaa :lol:
Loka kirjoitti: Huomautetaan taas, ennen kuin kivitys alkaa, että pidän itsekin Nisseä syyllisenä.
Ei susta ainakaan henkilöarvioijaa tule. :lol:
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

groot kirjoitti:
Ja jos joku vaitttaa, etta Gustafssonin vammat pahoiksi, niin valehtelee itselleen. Kasittaakseni kolmella oli lausunnon mukaan "vaikeaa ruhjoutmista isoihin aivoihin". Kaikki muu on teeskentelya.
Tämän loistavan ja asiantuntevan arvion antoi siis nimimerkki groot. Kyllä kai siihen on uskominen, kun grootin asiantuntemus on varmasti suurempi kuin Tenovuon, joka esitteli oikeudessa lääketieteen kannan. - Hyvä groot, ja kiitos asiantuntevasta lausunnosta,
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

Urho kirjoitti:
groot kirjoitti:
Ja jos joku vaitttaa, etta Gustafssonin vammat pahoiksi, niin valehtelee itselleen. Kasittaakseni kolmella oli lausunnon mukaan "vaikeaa ruhjoutumista isoihin aivoihin". Kaikki muu on teeskentelya.
Tämän loistavan ja asiantuntevan arvion antoi siis nimimerkki groot. Kyllä kai siihen on uskominen, kun grootin asiantuntemus on varmasti suurempi kuin Tenovuon, joka esitteli oikeudessa lääketieteen kannan. - Hyvä groot, ja kiitos asiantuntevasta lausunnosta,
Lääketieteellinen kanta on, että Gustafssonin vammat olivat paaaljonkin pahemmat, kuin kuolleiden uhrien.

Itse asiassa nämä kuolleet uhrit pääsivät paljonkin vähemmällä, kuin Gustafsson, jolla oli koko toinen puoli päätä säpäleinä (G:n oma lääketieteellinen kanta), ylä- ja alaleuka poikki (G:n oma lääketieteellinen kanta), kitalaki irti (G:n oma lääketieteellinen kanta), yli kymmenen puukonpistoa kasvojen alueella, joista yksi ohitti silmämunan millin päästä, ja yksi pistoista vahingoitti tasapainoelintä, joten hän joutui opettelemaan kävelemisenkin uudestaan (G:n oma lääketieteellinen kanta), puukonviiltoja kyynärvarressa (G:n oma lääketieteellinen kanta) ja rystysistä kuoriutuneet nahkat (G:n oma lääketieteellinen kanta).

Ja milläs nämä kuolleet uhrit leuhkivat? Häh?
No: kullakin pari muksua kivellä ja muutama puukonpisto, ja toinen ei niistäkään joutunut kärsimään, kun ehti ennen puukotusta kuolla...
Joo, kyllä asiat on osattava laittaa tärkeysjärjestykseen, ja se on niin, että ensin Gustu-Nalle ja sitten nämä vähän vähemmän tärkeät... ketäs ne nyt taas olivatkaan...?
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Aika metka, tuo Gustun kertoma, "kitalaki irti".

Jos näin olisi ollut, olisi Gusturaukka tukehtunut niiden tuntien aikana, joita hän on joutunut virumaan, ennen kuin Espoon nopein sairaankuljetusauto Skoda Sämpylä, vei hänet hoitoon.

Ei niillä vammoilla, joka hän selvästikin liioitteli, olisi hengissä selvitty niin pitkää aikaa.

Mikä ihmeen mestari tämä Tenovuo on?

Olen kuullut, että hänet kutsutaan aina syytetyn todistajaksi, kun jostain pahoinpitelyjutusta on kyse.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Urho kirjoitti:
groot kirjoitti:
Ja jos joku vaitttaa, etta Gustafssonin vammat pahoiksi, niin valehtelee itselleen. Kasittaakseni kolmella oli lausunnon mukaan "vaikeaa ruhjoutmista isoihin aivoihin". Kaikki muu on teeskentelya.

Olet tainnut Urho unohtaa, että siellä oikeudessa oli muutama muu lääketieteen asiantuntija joiden lääketieteellinen kokemus pahonpitelyvammoista ylittää reippaasti neurologi Tenovon asantuntemuksen. Nämä muutama muu lääketieteen superammattilainen myös korjaa päivittäin pahoja pää- ja kasvovammoja kirurgisesti - toisin kuin neurologi Tenovuo.

Sinähän voisitkin Urho kertoa meille kaikille mitä mieltä esimerkiksi oikeudessa kuultu leukakirurgian erikoislääkäri Risto Kontio oli Gustafssonin vammoista .
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

Kontiohan taisi olla Tenovuon kanssa samaa mieltä NG:n vammojen mahdollisesta vakavuudesta. Ei hän ainakaan tainnut väittää Tenovuon olevan väärässä.
Tiesikö joku em. puoskareista aivovammoista muka enemmän kuin Tenovuo?

EERO AINAKIN ON ORTOPEDI!!!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Liitetään nyt tähän vaikka Marko Wahlströmin teksti :

Porvoolaislääkäri Bodom-surman todistajana

Marko Wahlström

Porvoolainen leukakirurgian erikoislääkäri, hammaslääkäri Risto Kontio oli yksi kolmesta lääkäritodistajasta Bodom-surman käräjillä viime maanantaina.

Kontio on arvostettu alan asiantuntija, joka on nähnyt työssään paljon niin sanottuja matalaenergisiä pahoinpitelyvammoja eli tekijän omilla lihaksilla ilman apuvälineitä aiheutettuja vammoja.

Hänen edustamansa HYKS:n leukakirurgian yksikkö hoitaa noin 400 kasvomurtumaa vuodessa. Yksikkö on todennut vertailuissaan omat hoitokokemukset yhteneväisiksi kansainvälisten tutkimusten kanssa.

Tiistaisen Helsingin Sanomien mukaan Kontio kuvaili Espoon käräjäoikeudessa syytetty Nils Gustafssonin 45 vuotta sitten saamia leuan ja kasvojen alueen vammoja sellaisiksi, että ne ovat syntyneet nyrkin iskusta ja potkusta tai useammista.

– Kaikki Gustafssonin vammat olivat kasvojen vasemmalla puolella, mikä viittaisi siihen, että tekijä on oikeakätinen, lomamatkaltaan Espanjasta tavoitettu Kontio toistaa Itäväylälle.
Kontion tietojen mukaan Suomessa poikkeuksellisesti suurin osa kasvojen alueen vammoista syntyy pahoinpitelyjen vuoksi.

Kontio ei käräjäsalissa pitänyt Gustafssonin kallovammaa todennäköisenä.

– On hyvin harvinaista, että tällainen (pahoinpitely kasvojen alueelle) aiheuttaisi toimintakyvyttömyyttä, hän kuvaili. Kontion mielestä tappelu voi jatkua, vaikka tekijällä olisi leuka poikki.

Puolustuksen todistajana ollut neurologian dosentti Olli Tenovuon lähtökohta omassa lausunnossaan oli päinvastainen kuin Kontion. Hän perusti ajatuksensa siihen, että aivovamma oli mahdollinen.

Kontion mukaan ristiriitaiset lausunnot Gustafssonin aivovammasta perustuvat siihen, että luonnontieteessä kaikki ovat mahdollista.

–Ryhmä, johon itsekin kuulun, on ottanut kannan, joka perustuu todennäköisiin tapahtumiin. Vammat huomioon ottaen Gustafssonin tajunnan menetyksessä ei ole kyse aivovammasta, hän sanoo.
Käräjäoikeudessa Kontio arveli, että Gustafsson olisi saanut avohaavan poskeensa poikki menneestä hampaasta, kun poski ja hampaat ovat pamahtaneet tappelussa yhteen.

Korvan verenvuodon syyksi Kontio arveli iskussa taaksepäin siirtyneestä leuasta, joka olisi murtanut äärimmäisen ohuen korvakäytävän luun.

Kontio ei todistajana halua julkisesti ilmaista kantaansa Gustafssonin syyllisyydestä tai syyttömyydestä.

– Olen tutkinut potilasta ja todennut, että vammat ovat erilaiset kuin muilla uhreilla, mikä herättää kysymyksiä, hän muotoilee.

Gustafsson oli Kontion mukaan käräjäoikeuden istunnossa hyvin rauhallinen, kuten myös tutkimusten aikana. – Hän ei puhunut mitään, eikä häneltä mitään kysytty, hän kommentoi.

Kontion arvostuksesta leukakirurgiassa kertoo muun muassa se, että hän oli alkuvuodesta neljän suomalaislääkärin ryhmässä pelastamassa tallinnalaista pikkutyttöä vaikeassa leikkauksessa.

Julkaistu 31.8.2005

Jesse Livermore
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

Ja Risto on leukakirurgi, joka ei tiedä aivoista mitään.

"vammat erilaiset kuin muilla" -brhahaha! No ainakin siltä osin, että säilyi hengissä.

Ps. Olihan Tuulikillakin erilaiset vammat kuin "muilla".

Pps. Mikähän oli Kontion motiivina, kun hän antoi lausunnon tuolloin?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Jesse Livermore kirjoitti:Ja Risto on leukakirurgi, joka ei tiedä aivoista mitään.

"vammat erilaiset kuin muilla" -brhahaha! No ainakin siltä osin, että säilyi hengissä.

Sitähän sinä nimimerkki Jesse Livermore et tiedä - kuinka paljon Risto, joka on lääkäri ja lisäksi hammaslääkäri joka on vielä erikoistunut leukakirurgiaan - tietää aivoista.

Kontio hoitaa päivittäin pahoinpitelyjen uhreja ja tietää aivan varmasti mitkä pahoinpitelyvammat johtavat aivovammaan ja mitkä todennäköisesti ei.

Tenovuon teorian mukaan aivovamma on mahdollinen vaikka se ei ole mitenkään todettavissa ja esimerkiksi Kontio tietää, että noilla Gustafssonin vammoilla, vakava aivovamma on hyvin epätodennäköinen ja vieläpä, kun aivovammasta ei ole minkäänlaista lääketieteellistä näyttöä.

groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

Jesse Livermore kirjoitti:Ja Risto on leukakirurgi, joka ei tiedä aivoista mitään.

Kuinka paljon Jesse haluat tai toivot, etta nauran? :lol:
---------
Allekirjoitus.
Ron_Burgundy
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

Sitähän sinä nimimerkki Jesse Livermore et tiedä - kuinka paljon Risto, joka on lääkäri ja lisäksi hammaslääkäri joka on vielä erikoistunut leukakirurgiaan - tietää aivoista.

Kontio hoitaa päivittäin pahoinpitelyjen uhreja ja tietää aivan varmasti mitkä pahoinpitelyvammat johtavat aivovammaan ja mitkä todennäköisesti ei.

Tenovuon teorian mukaan aivovamma on mahdollinen vaikka se ei ole mitenkään todettavissa ja esimerkiksi Kontio tietää, että noilla Gustafssonin vammoilla, vakava aivovamma on hyvin epätodennäköinen ja vieläpä, kun aivovammasta ei ole minkäänlaista lääketieteellistä näyttöä.[/quote]

Paitsi vuonna -60 tehty diagnoosi ja uudessa magneettikuvassa näkyvä varjostuma joka sopii aivoruhjeen jälkitilaksi.

Sinuna en awa lähtisi aliarvioimaan tenovuon asiantuntemusta. Hän on sentään neurokirurgi,erikoistunut aivoihin, kun tämä toinen on hammaslääkäri. Eli kumpikohan mahtaa olla pätevämpi aivoja tutkittaessa? Epäilemättä Riston pätevyyttä omalla alallaan, joka ei ole aivokirurgia, vaan leuka ja hampaat.

Nämä muut lääkärit myös sivuuttivat "Brillen hematooman", joka näkyi kuvissa selvästi ja on merkki kallonmurtumasta.

Syyttäjän lääkärit puhuivat vain leukamurtumista, jotka eivät aiheuta aivovammaa. Olivat siinä oikeassa. Johonkin unohtui vain pari muutakin murtumaa
alpo
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja alpo »

Olisi kiva tarkastella sitä, mitä Nisse sanoikaan Bodomista v.- 80 Alibissa.
Onko jollain vielä tallella kysyistä haastattelua?
Ai joo, nyttehä mä sen vasta hokasin.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Seppo Porvalin tekemä Gustafssonin haastattelu on julkaistu Alibissa 1980 ja uudestaan keväällä 2004
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

No niin - jatketaan keskustelua täällä Gustafssonin vamma - osastolla.

Gustafssonin vammat haavoineen on hyvinkin voinut tulla teltassa alkaneessa tappelussa jossa joku telttaseurueen jäsenistä tirvaisi Gustafssonia lasilla päin näköä.

Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

awa kirjoitti: Gustafssonin vammat haavoineen on hyvinkin voinut tulla teltassa alkaneessa tappelussa jossa joku telttaseurueen jäsenistä tirvaisi Gustafssonia lasilla päin näköä.
Missä lasinsirpaleet? Teltasta ja Nissestä?
Lukittu