Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Puhut asiaa, mutta omasta puolestani en ymmärrä ollenkaan tätä lapsiasiaa: se ei sovi juttuun lainkäytön kannalta, eikä oikeudellisesti, ja vielä vähemmän moraalisesti tai eettisesti. Tällä kohdalla aloin jo epäilemään, että onko tällaista perhettä edes olemassa, vai onko tämä joku superlivenäytelmä. Kyllä tämä lasten juttu on nyt kiepsattu sellaisille mutkille, ettei parit haastattelut tunnu enää missään. Jos on kyse oikeasta, elävästä perheestä, niin eivät lapset tässä nyt voi missään nimessä olla ainakaan uhrien osassa. Tämä jo ylittäisi kaikki oksennuskykyni rajatkin - ja teillä se ei tunnu missään, ollaan niin erilaisia. Johtuu varmaan siitä, että itselläni ei ole tähän juttuun ensimmäistäkään faktalinkkiä.
Alethes doksa meta logu
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Turumurrella tekisi hyvää semmoinen vaikka kuukauden tuumaustauko Ulvila-asioista. Sen verran pahasti hän häiriköi asiallista sekä faktaperäistä keskustelua - kuin jokin pahinkin trolli. Jotenkin viime aikoina se on mennyt ihan sekaisin. Tekisi hyvää toipua Ulvila asioiden ulkopuolella.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Jaa, kaivetaan malkaa kaverin silmästä, vaikka omassa olisi halko. Tätähän tässä olen jaksanut ihmetellä: jos joku ei ymmärrä jotakin, niin vika on minunkin korvien välissä.

Mutta kokonaisuus: jos ihan oikeasti tämä olisi totta, syyttäjä spekuloi kolmen sekunnin murhalla siinä kun puolustus todistelee syyttömyyttä, ja väitetään naisen lavastaneen itselleen elinkautisen useilla eri tallenteilla - jotka nyt meidänkin äänianalyytikot ovat kuulevat - minkä tulevat lapset todistamaan kuultuaan oven alta kuusi vuotta sitten alle kouluikäisinä jääkaapin oven narahduksen ja nappien naksahdukset, joiden löytymiseen nauhalta on analyytikkomme käyttäneet runsaasti aikaa, ja uhrin haavat vuotivat verta, kun poliisi tuli paikalle, mutta FBI ei huomannut nauhassa mitään vikaa, ja niinpä syyttäjä on päätynyt rituaalimurhaan väärinpäin olevien olkapäiden pistojälkien perusteella, jotka osoittavat saatanan palvontaa.

Joo, kuulkaa, en mäkään ikinä, en ikinä usko, että kukaan olisi voinut näpelöidä sitä alkuperäistä häkeauhaa!

Voi helvetti - mä lähden toiselle planeetalle.
Alethes doksa meta logu
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

rantakoski kirjoitti:Turumurrella tekisi hyvää semmoinen vaikka kuukauden tuumaustauko Ulvila-asioista. Sen verran pahasti hän häiriköi asiallista sekä faktaperäistä keskustelua - kuin jokin pahinkin trolli. Jotenkin viime aikoina se on mennyt ihan sekaisin. Tekisi hyvää toipua Ulvila asioiden ulkopuolella.
Mitä mitämitä !... vanha tautinen koskenpoika...
Enkö mä olekkaan antanut sulle riittävästi palstatilaa...
Voi, anteeksi, täytyyhän nyt sunkin päästä esille.
Pahoittelen vielä syvästi...
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Häh? Koita nyt pysyä asiassa.

Ja muuten, ylläpidon pitäisi kieltää sinua käyttämästä sinistä väriä lähes joka viestissäsi. Kirjoita kuten kaikki muutkin äläkä häiriköi palstaa huomiovärilläsi. Värejä tulisi käyttää harkiten, ei värittää joka ikistä viestiä. Koitappas nyt järjestäytyä häirikkö.

Edelleen se tuumaustauko tekisi sinulle hyvää, ja se onnistuu parhaiten Ulvila-osion ulkopuolella.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Mulle riitti kanssa taas vahaksi aikaa noiden vanhojen juttujen jarsiminen. Vaitetaan ettei vanha koira opi uusia temppuja mutta Turre on kylla keksinyt uuden jipon: kay nappaamassa puolen lauseen mittaisen luunsirun jostain ketjusta ja vie sen luimuillen toiseen ketjuun ihan kuin olisi loytanyt jotain uutta kaluttavaa.

Millaan ei voi valttya ajatukselta, etta kaiken taman kuumeisen edestakaisin juoksentelun tarkoituksena on todella haudata se ainoa uusi luu koko osiossa -- se mita silta Hake-nauhalta nyt useamman ihmisen korvin ja laittein on selvinnyt.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Olen samaa mieltä US:n kanssa. Elä Turre jaksa, jotenkin tylsää. Nyt siellä on jotain uutta elikkänsä hätäpuhelu korville, ota siihen osaa. Olet kuitenkin auerilaisista tolkullisin. Joskus. :D
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kun Ulvilaan tuli jotakin todella uutta keskusteltavaa, ei siis vain uusia spekulaatioita tai sekalaista kyökkipsykkaa, vaan äänialan asiantuntevaa porukkaa, ja muutkin jotka tietävät äänistä ja niitteen ominaisuuksista vähän enemmän kuin tavalliset pulliaiset, pääsivät kunnolla vauhtiin, niin eikös vaan: kun toiset menee asioissa eteenpäin niin jotkut aloittavat massiivisen peruutuksen taaksepäin! Ei kun katse peruutuspeiliin ja kaasua pohjaan.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

No minä en turrelta enää mitään odota. Huomioin silti, että lsh-aihe on täysin häneltä pannassa. Murhan suhteen turre käsittelee pieniä nyansseja joita voi pyöritellä vapaammin ja voilá - niistä turre näkee, että Annelin pitää olla syytön. Eikä haittaa, että jopa nämä nyanssit kumoavat toisensa. Mutta kun niitä katselee yksittäin niin helpottaa.

Itse kyllä sain tämän saman käsityksen turren teeseistä jo ennen 3d-aikakauttakin. Valitut nojattavat lainaukset oli pätkitty ja tarkoitushakuisesti näin väritelty vaikka esittäjä tiesi hyvin oikean asian laidan. Sitten kun jäi "kiinni" niin sukkelasti vain toiseen aiheeseen. Ja nyttemin sitten vielä koko kierros useassa aiheessa alusta ja uudelleen.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

rantakoski kirjoitti:Häh?

ulkosuomalainen kirjoitti:Mulle

Tara kirjoitti:Kun

Valhalla kirjoitti:No minä en

No niin, vakirutisijaporukka on koolla taas (hieman kuitenkin hymyilyttää se, mitä se taavetti tuossa välissä tekee..).
Niinhän on kuin jo vuodelta 2010 asti... Äkkiseltään voisi kuvitella että Miss vain joukosta puuttuu... Mutta vain äkkiseltään, onhan Misskin vähintään hengessä mukana...

Lähdetään siis siitä, alusta, ja rantakosken ruinuttamisesta värien käytöstä.
Kirjoitan palstan sääntöjen mukaan jossa ei kielletä värien käyttöä. Olen tämän jo aikanaan perustellutkin siten että kirjoituksissani kun on lainauksia, niin on hyvä erottaa oma teksti lainauksista. Olen ehdottanut ylläpidolle että lainaukset olisivat automaattisesti eri fontilla ja hieman eri väreillä niin varsinainen oma teksti erottuu luettavuuden kannaltakin katsoen. Ai että miksi muuten pitäisi erottua? Vosin kysyä vastakysymyksen: Onko täällä montakaan sellaista kirjoittajaa jotka kirjoittavat tyylillä: 'Anteeksi saanko kirjoittaa pari lausetta johonkin piiloon, kun niin kovin haluan muutamia kirjaimia vain peräjälkeen riipustaa'.
Miksi täällä kirjoitatte? Siksi että mielipiteenne kuullaan, vai väitättekö että olisi jotenkin toisin...?

Väitän että kirjoittamani postit on selkeydeltään ja jaottelultaan kiitettävää tasoa, josta monen olisi syytä ottaa oppia...

Sitten ruinutetaan siitä että nyt kun on viimein saatu hätäkeskusnauha kuunneltavaksi niin siitä ainoastaan pitäisi kirjoittaa. Se on kuulkaa jokaisen kirjoittajan ihan omassa harkinnassa mistä aiheesta kirjoittaa ja milloin. Itse olen kirjoittanut eri aiheista niiden omille saiteille enkä juurikaan asian vierestä väärään palstaan. Ottakaa siis oppia ja kirjoittakaa mahdollisuuksien mukaan niiden omiin osioihin, niitä Ulvila-palstalla riittää.

Toinen asia joka ihmeellisesti näyttää häiritsevän on se että kirjoitetaan jostain 'vanhasta asiasta'.
Kysymys kuuluu: Onko tässä kovinkaan paljon uusia asioita? Miksi te kirjoitatte vanhoista asioista ja sitten syytätte siitä toisia?
Omasta mielestäni on ihan paikallaan palautta myös muinoin käsiteltyjä asioita uudestaan ja uudestaan käsittelyyn koska uusia kirjoittajiakin/lukijoitakin koko ajan tulee. Ja jos näille ei kerro mitä jo vuonna 2010 selvisi, niin näille saattaa jäädä ihan virheellinen käsitys jostain asiasta. Esimerkki oli juuri tuolta koiran saamasta hajujöljestä jossa uusilla oli käsitys että koira oli jäljestämässä siellä tontin rajojen sisällä, ei ollut ja se tuli nyt näille selvitettyä.

Ja rurinat muutenkin 'vanhojen asioiden' käsittelystä on ihmeellisiä, koska ei kestä kauan kuin asianomainen 'vanha kirjoittaja' itse kuitenkin tulee piankin heittämään jotain vastakommenttia.
Lisäksi kukaan ei teitä pakoita lukemaan mitä ette halua lukea... Miksi siis itku valitus ja hammasten kiristys ?

Sitten lopuksi yleisesti:
Senkus vaan ruinutatte kuin vanhat akat, ette te kuitenkaan mulle mitään mahda. Kun kirjoitan sääntöjen puitteissa niin kirjoitan ihan mitä lystään ja kirjoitan ihan mistä aiheesta lystään ja kirjoitan ihan milloin lystään, ja kirjoitan ihan niin paljon tai vähän kuin lystään, teiltä näihin lupaa kysymättä.
(ja sopii muuten verrata kirjoitusten määrään ylensäkin, jopa 'rantakoskikin' on lyhyessä ajassa saanut kasaan jo meikäläisen neljänneksen)

Varsinainen sopulilauma, neljän kopla koko komeudessaan... :x
Jotenkin olette viimeaikoina olleet varmaan osaamattomia koska muuten tälläisiä itkeskelyjä ei voi ymmärtää. :P
ulkosuomalainen
Michael Knight

turumurre kirjoitti
Ja jos näille ei kerro mitä jo vuonna 2010 selvisi, niin näille saattaa jäädä ihan virheellinen käsitys jostain asiasta.
{snip}

Ja rurinat muutenkin 'vanhojen asioiden' käsittelystä on ihmeellisiä, koska ei kestä kauan kuin asianomainen 'vanha kirjoittaja' itse kuitenkin tulee piankin heittämään jotain vastakommenttia.
Lisäksi kukaan ei teitä pakoita lukemaan mitä ette halua lukea... Miksi siis itku valitus ja hammasten kiristys ?
Juu tuohan on se sun ansa, johin vastapuoli aina menee. Heitat TAAS KERRAN jonkun oman jo moneen kertaan vaaraksi tai todistamattomaksi todetun jutun faktana framille "uusille kirjoittajille."

Kuten hyvin tiedat. Nyt mulla on taas kerran noitten suhteen mitta taysi ja sun viestit on samassa kopassa kuin muut, joita luen vain kasieni paalla istuen. Siihenhan sa tietysti pyrit --saamaan viimeisen sanan. Onneksi olkoon. Olet voittaja.

Confucius
ulkosuomalainen
Michael Knight

turumurre kirjoitti
Jaa, pitääkin tästä lähin katsoa että kirjoittamissasi lainausteksteissäsi on aina lainauslinkki annettuna... :!: harvemmin muuten olet toisen kirjoittajan lainaustekstiä linkittänyt. No, tästedes kirjoituksistasi varmaan aina löytyy.. (ellet sitten ole sanansyöjä).
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... start=2250

Ma en yleensa lainaa ketjusta toiseen (muuten kuin kakkeliin kun niilla ei ole asian kanssa mitaan tekemista) kertomatta, mista olen siirtanyt tai antamatta linkkia. Enka varsinkaan viittaa vanhoihin viesteihin linkittamatta lahdetta. Saman ketjun viesteissa ei ole linkkia, jos olen kayttanyt lainaus-toimintoa. Niissakin yritan paasaantoisesti sanoa, mista olen kopsannut jos on vanha viesti/ketju liikkunut nopeasti.

Nyt seuraavaksi Turre kaivaa jonkun mun viestin, josta linkki on unohtunut ja yrittaa revittaa siita riitaa. Sen jalkeen olen valehtelija ja siitakos saadaan hyva tappelu aikaiseksi.

Suolaa suolaa, enemman suolaa...

Muuhun et pysty.

Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

ulkosuomalainen kirjoitti: Nyt seuraavaksi Turre kaivaa jonkun mun viestin, josta linkki on unohtunut ja yrittaa revittaa siita riitaa.

Nooh, eipä pahemmin kiinnosta kaivaa, eiköhän täällä tiedetä muutenkin kuka kukin on ja mitä.
Sen jalkeen olen valehtelija ja siitakos saadaan hyva tappelu aikaiseksi.
No eipä.. Ihan kiva namupala olet mulle.
Yhden kerran valehtelijaksi nimitin, aiheesta, todistettavasti aiheesta. Mutta ajatteleppa posiitiivisesti: 2.5-vuoden aikana se on aika vähän. Kuvaako se sitten sitä että keskimäärin ottaen et ole, vai sitä että olen perusluonteeltani lempeä...
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

taavetti kirjoitti:Olen samaa mieltä US:n kanssa. Elä Turre jaksa, jotenkin tylsää. Nyt siellä on jotain uutta elikkänsä hätäpuhelu korville, ota siihen osaa. Olet kuitenkin auerilaisista tolkullisin. Joskus. :D
Se on tämän meidän Taavetti semmoinen poika, joka aina sinne rientää, missä joukolla jonkun kimpussa ollaan. Maassa makavaa monottamassa muitten mukana :oops: . Pienimuotoisen tutkielman viestihistoriansa kautta noista paikalle rientämisistään saisi aikaiseksi.

Nopsasti tuli käytyä läpi Taavetin viime aikaiset syvämietteiset ajatelmat Häke -ketjuissa :shock: :wink:

Liian tolkkunen nikki on Turre tuonne Häke -ketjuun pohtimaan jotakin taustakohinan vaihteluita mahdollisena merkkinä surullisen kuuluisasta taustanauhoituksesta. Aikoja sitten siellä on järki kesken loppunut, ei siellä tosiaankaan nähdä metsää puilta. Sillä yhdelläkin on suuret luulot itsestään, hän ei kuulemma kuule taustalta minkäänlaista puukotusta :D . Hän kyllä ainakin omasta mielestään sitten tietää minkälaista ääntä fileerausveitsi pitää ihmiseen upotessaan tai pinnallisia haavoja viiltäessään. Hienoa, että löytyy joku jonka kompetenssi riiiiiiiittää piiiiiitkälle. Tietää hän senkin, mitä syyttäjäkaksikko ei ole esille nostanut. Ne vammat(joista emme taida ihan tarkkaan selvillä olla), mahdollisesti pinnalliset tai varttamyöten isketyt, viillot ja pistot, ruhjeet ja iskut, niitä ei vain ole mahdollista tehdä käytettävissä olleen ajan puitteissa.
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Mjja-a Annaanna. Mulla ei ole ollut häkeketjuun juurikaan sanomista, mielelläni luen muiden tulkintoja nauhasta. Kas, joskus voi olla jopa vaiti, jossei sanomista ole. Otapas onkeesi.

Edittiä: Mitä helvettiä? MIksi SiSu on bännätty??????
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Vastaa Viestiin