Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti: .....
Siis olet sitä mieltä, jos korvassa oleva tasapainoelin vahingoittuu, niin se paranee muutamassa viikossa niin, että pystyy uudestaan kävelemään ja vaikkapa ratsastamaan, trapetsitaiteilusta puhumattakaan.

Metsässä olet Sariola taas ja syvällä, noita sinun tarinoitasi voisi hyvällä syyllä kutsua valheiksi, jos viitsisi. .....

.
Tuskinpa pystyy. Minä arvelen ja oletan näin. Kun korvasta ja siellä olevasta tasapainoelimestä on kysymys, on mahdollisuuksia hyvin paljon. Joku saattaa vain vähän painaa tasapainoelintä tai jotain muuta vastaavaa, mitä tahansa. Niinpä häiriötilat tasapainossa voivat kestoltaan ja vaikeusasteeltaan vaihdella erittäin paljon tapauksesta riippuen. Metsässä saatan olla ja olenkin mielelläni, sillä olen metsien mies, mutta tämä korva-asia on näin. Siinä mahdollisuudet vaihtelevat erittäin laajassa skaalassa. Ei niihin voi ennakkoon eikä jälkikäteen asettaa aikatauluja. Vasta käytäntö osoittaa, kuinka kauan häiriöt kestävät ja kuinka vaikeita ne ovat. Korva on herkkä elin! :shock: :)
Mata Hari
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Mata Hari »

Kyllä käytännössä voidaan vaurion laadusta laatia vähintäänkin kohtalaisia ennusteita siitä, miten toipuminen etenee.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin - omituistahan tuossa Gustafssonin sairaalareissussa oli - että hänen äitinsä laittoi huhun liikkeelle siitä, että sieltä pojan korvasta poistettiin joitain luunsiruja.

Mistähän syystä äidin piti huhuja levitellä ja mitä Gustafssonille tuolla sairaalassa oikein tehtiin vai tehtiinkö mitään?

Tulee sekin mieleen, että miksi äiti pojan vammoja dramatisoi ja suurenteli ?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

awa kirjoitti:Niin - omituistahan tuossa Gustafssonin sairaalareissussa oli - että hänen äitinsä laittoi huhun liikkeelle siitä, että sieltä pojan korvasta poistettiin joitain luunsiruja.

Mistähän syystä äidin piti huhuja levitellä ja mitä Gustafssonille tuolla sairaalassa oikein tehtiin vai tehtiinkö mitään?

Tulee sekin mieleen, että miksi äiti pojan vammoja dramatisoi ja suurenteli ?

- hymm -
Minäkin olen vuodesta 2004 kysellyt sitä Hesarissa julkaistua kuvaa, jossa HG on etualallla ja hakemassa poikaa kotiin sairaalasta.
Muista lähdekritiikki!
Sariola
Horatio Caine

Mata Hari kirjoitti:Kyllä käytännössä voidaan vaurion laadusta laatia vähintäänkin kohtalaisia ennusteita siitä, miten toipuminen etenee.
Mutta siihen tarvitaan tarkkoja tietoja, joita meillä ei ole. Vai onko? :shock:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Mitä tarkkoja tietoja meillä ei ole?

Tiedetään, että Gustafsson toipui nopeasti - "mutta muistamattomuus oli totaali".

Liikuskeli osastolla jo ennen muistin palautumista - "tosin en kävellyt yksin vaan tuettuna" - tämä tieto on Gustafssonin itsensä kertomaa, jonka luokittelen muistamattoman miehen kertomana hieman epäluotettavaksi.

Mutta nopeasti ja kirkkaasti Gustafsson tuon totesi ja noin täsmentäen tarkensi poliisimiehen kertomaa faktaa, poliisikuulusteluissa - 04

Ei uskoisi, että oli muistamaton mies. Mutta varmasti oli kun niin sanoi olleensa ja niin lääkäritkin sen kirjasi papereihin. Muisti oli mennyt.

- hymm -

Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti: .......
Liikuskeli osastolla jo ennen muistin palautumista - "tosin en kävellyt yksin vaan tuettuna" - tämä tieto on Gustafssonin itsensä kertomaa, jonka luokittelen muistamattoman miehen kertomana hieman epäluotettavaksi. .....
Tämä kuulustelu tapahtui v. 2004. Tuominen käytti ilmaisua "pari päivää", joka on melko venyvä ilmaisu. NG:llä oli todennäköisesti ollut muistiaukko siinä aluksi ja kun keskustellaan 44 vuotta tapauksen jälkeen, niinpä nuo ajat ovat käytännössä epämääräisiä ja muistikuvat voivat jo heittää. Tuo Gustafssonin v. 2004 kertoma saattaa hyvinkin olla epäluotettava, eli voi muistaa hyvinkin väärin. Eikä ihme. Keskustelijoilla ei ole tarkkoja tietoja käytettävissä. Se tiedetään, että äiti sai luvan tavata poikaansa keskiviikkona, eli yli 3 vuorokautta tapauksesta. Siinä tapaamisessa NG luuli ensin äitiään poliisiksi. Siis oli sekavuutta. Kaiken varalta paikalla oli mukana myös lääkäri. Ei tainnut potilas olla tuolloin vielä kovassa juoksukunnossa. Yllättävänkin heikossa kunnossa tuosta päätellen. Ainakin aluksi toipuminen näyttää olleen hyvinkin hidasta.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Tämä kuulustelu tapahtui v. 2004. Tuominen käytti ilmaisua "pari päivää", joka on melko venyvä ilmaisu. NG:llä oli todennäköisesti ollut muistiaukko siinä aluksi ja kun keskustellaan 44 vuotta tapauksen jälkeen, niinpä nuo ajat ovat käytännössä epämääräisiä ja muistikuvat voivat jo heittää.
Joo - pari päivää - sunnuntai ja maanantai. Kävelikö Gustafsson jo maanantaina vai sitten vasta tiistaina - mutta heräsi kuitenkin vasta torstaina.

Korjasi kuitenkin ihan itse kävelynsä tuetuksi vaikka äitikään ei poikaa vielä tuossaa vaiheessa ollut tavannut.

Kuka sitä poikaa siellä sairaalassa oikein oli tukemassa kun sen muistamatonkin muisti?

Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti: Korjasi kuitenkin ihan itse kävelynsä tuetuksi vaikka äitikään ei poikaa vielä tuossaa vaiheessa ollut tavannut.

Kuka sitä poikaa siellä sairaalassa oikein oli tukemassa kun sen muistamatonkin muisti?
Ajat ovat epämääräisiä, tarkkoja tietoja ei ole käytettävissä. Se Tuomisenkin ilmaus pitäisi tarkistaa alkuperäislähteistä. 44 vuotta myöhemmin ei potilas itsekään voi muistaa kovin tarkasti. Sairaalan alkuperäistiedot puuttuvat! Vain sairaalan antamat tiedot ovat varmasti päteviä. Niitä emme tiedä.
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Väittää että on joutunut opettelemaan kävelyn. Kuka vahvistaa tämän? Sanon tähän että höröhörö! Jos puukko meni tasapainokeskukseen korvaan se on korjaamaton vamma.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Ajat ovat epämääräisiä, tarkkoja tietoja ei ole käytettävissä. Se Tuomisenkin ilmaus pitäisi tarkistaa alkuperäislähteistä. 44 vuotta myöhemmin ei potilas itsekään voi muistaa kovin tarkasti. Sairaalan alkuperäistiedot puuttuvat! Vain sairaalan antamat tiedot ovat varmasti päteviä. Niitä emme tiedä.
Tuomisellako ei ollut sairaalan alkuperäistietoja?

No silloin niitä ei ollut neurologi Olli Tenovuollakaan - koska hän on ainoa joka ei ollut Gustafssonia koskaan nähnytkään.

Tenovuo näki Gustafssonin ensimmäisen kerran oikeussalissa.

Nyt kun Sariola kerrot , että sairaalan alkuperäistiedot puuttuvat voimme heittää Tenovuon todistuksen komeasti roskapönttöön - puoskarointia ja olettamien, oikeustieteellistä imitointia emme salli.
Viimeksi muokannut awa, Ti Huhti 08, 2008 12:03 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olenko nyt ihan väärässä, mutta olen ollut siinä uskossa, että Gussen mutsi olisi ollut poikansa luona jo seuraavana tiistaina, jolloin näytti sen kuuluisan V-merkkinsä?

Miten tämä nyt on luiskahtanut siihen, että äitee olisikin päässyt rakkaan poikansa sängyn viereen vasta keskiviikkona?

Sinun on Sariola turha väittää, että ihminen voisi unohtaa tuollaisen tragedian koettuaan asiat, olkoonkin, että välissä on 40 vuotta.

Tietenkin jotain merkityksetöntä, on ajan hammas pureksinut loppuun ja unholaan, mutta kyllä keskeiset asiat säilyvät muistissa.

Eli tuotakin väittämääsi Sariola voisin hyvinkin kutsua valheeksi, jos viitsisin.
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Olenko nyt ihan väärässä, mutta olen ollut siinä uskossa, että Gussen mutsi olisi ollut poikansa luona jo seuraavana tiistaina, jolloin näytti sen kuuluisan V-merkkinsä?

Miten tämä nyt on luiskahtanut siihen, että äitee olisikin päässyt rakkaan poikansa sängyn viereen vasta keskiviikkona?

Sinun on Sariola turha väittää, että ihminen voisi unohtaa tuollaisen tragedian koettuaan asiat, olkoonkin, että välissä on 40 vuotta.
..... .
Mielestäni Hessu52 on todellakin nyt "ihan väärässä". Se lainaus lehdestä oli täällä joskus esillä ja painoin mieleen sen päivän. Se oli muistini mukaan keskiviikkona. Lääkärikin oli paikalla, koska siinä kerrottiin, että lääkäri vakuutti potilaalle, että eihän se ole poliisi, vaan potilaan äiti. Melko sekava on potilas ollut, kun ei tuntenut omaa äitiään.

Kyllä hyvin voi muistaa väärin ajat, vaikka itse tapahtuman muistaa. Noissa olosuhteissa aikojen väärin muistaminen on aivan ymmärrettävää. Ensinnäkin se muistiaukko ja toisekseen se pitkä aika, joka siitä on kulunut.

Se V-merkin näyttäminen on tapahtunut aikaisemmin. Silloin hän ei ole vielä puhunut. En muista kuka oli näkemässä sitä merkkiä. Ehkä lääkärit, ehkä poliisi? Sitä on tulkittu, että tekijöitä olisi ollut 2. Tuo on kyllä mielenkiintoinen tieto, varsinkin jos tuo on tapahtunut muistiaukon kohdalla. Ehkä hän silloin muisti sen, mutta ei myöhemmin? En ole asiantuntija tällä alueella, ja asia on muutenkin melko epävarma. Mitä se merkki lienee tarkoittanut? Mahdollisesti, että tekijöitä oli kaksi. Tämä taisi tapahtua tiistaina.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Eipä tainnut tapahtua tiistaina, vaan tapahtui nimenomaan tiistaina, jolloin paikalla oli poliisi ja Gussen äiti.

Poliisi oli kysynyt, montako tekijää oli ollut, niin Gusse oli nostanut kaksi sormeaan pystyyn.

Myöhemmin hänen kuitenkin uskottiin tarkoittaneen lintubongareita, jotka olisi sattunut näkemään teltanriekaleiden raoista.

Sen jälkeen onkin sitten tullut tuo muistiaukko, eli melko ihmeelliseen aikaan, eli sairaalassa, jolloin tapaus muuttuu yhä enemmän kinkkisemmäksi, kun on jo ensin pystynyt kommunikoimaan jotenkin poliisien ja äitinsä kanssa tiistaina, ja sitten tulee yhtäkkiä muistiaukko.

Eli jotain Gussen on pitänyt muistaa nähneensä, koska nosti nuo sormensa ja sellaista ei kaiketi muistiaukolla varustettu henkilö varmaankaan tee juuri sen suuren muistiaukon kohdalla.

En ole koskaan kuullut Gussen omaa selitystä sille, mitä hän noilla sormimerkeillään tarkoitti, eli kait hän siinäkin on vedonnut muistamattomuuteensa.

Joten mitenkäs nyt suu pannaan Sariola?
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti: Joten mitenkäs nyt suu pannaan Sariola?
Suu pannaan niin, että keskiviikkona. Muutan mieltäni vain jos näen sen lehtileikkeen ja siinä on mainittu tiistai.
Lukittu