Tunsin toisen näistä epäillyistä. Tiedän hänen kaksi aikaisempaa rikostaan, ja osoitti katumusta välittömästi kummankin teon jälkeen. Ryöstöstä palautti rahat uhrille jo ennen poistumista paikalta (syyskuu 2014) ja tunnusti itse mummon ryöstön, mikä tapahtui 3kk myöhemmin. Vaikuttaa siltä että adhd-lääkkeen kanssa olisi saanut sen muutaman sekunnin harkinnan päätöksentekoonsa. Kela maksaa korvausta 34 000 lapselle ja nuorelle näistä lääkkeistä, eli se on yli kolme ikäluokkaa pojista ! Enimmäkseen kyse on vain vammais-avustuksen saamisesta (1100€ vuodessa noin vaan), mutta tämä poika olisi voinut oikeasti tarvita niitä. En tietenkään tiedä että onko kokeillut mutta tulosten perusteella ei ole.erica kirjoitti:"oma-aloitteisesti ja hyvin seikkaperäisesti". käyttäytyykö murhaajat yleensä noin poliisikuulusteluissa?
En oikein jaksa uskoa että hän olisi surmaa tehnyt. Voisin lyödä 20e sen puolesta. Mutta jos näin oli, niin lähettäminen Muhokselle oli virhe, kuten myös se, että otettiin pois kotoa. En tiedä miksi näin on tehty, mutta poika itse oli vihainen isälleen. Normaalia suurempi herkkyys saattaa johtua siitä että oli jo valmiiksi adoptiolapsi. Kukapa meistäkään semmoista haluaisi? On normaalia oirehtia jos yhteiskunta ja koti tekee lapselle tämmöistä. Se olisi sairasta, jos jatkaa elämäänsä ja lupaavaa urheilu-uraa, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Semmoinen olisi kylmä ja tunteeton, paatunut ihminen.
Olin viime joulukuussa kolmen tunnin palaverissa Lassen kanssa. Loppuajasta hän oli selvästi kärsimätön mutta kukapa ei olisi. Mietin jo silloin, että jos saisin valita muutaman jätkän sodan ajan partioon, niin Lassen ottaisin ensimmäisenä.
Joitakin ihmisiä ei voi kuvitella bussikuskeiksi tai toimistotöihin, tai tavalliseen koululuokkaan 10 vuodeksi. Onhan noita nähty, jotkut ei pelkää mitään, sen näkee jo katseesta. Me kaikki ollaan semmoisten jälkeläisiä jo tuhansien vuosien seulan takaa. Jokainen isoisä on ollut kova, satoja sukupolvia, katkeamaton ketju. Vain nykyaikana on mahdollista selvitä muillakin avuilla. Ja on itse asiassa kesytettävä se leijona sisältään tai joutuu linnaan.
Ongelmia aiheuttaa pojat ja niitä ratkoo soskun akat, joilla ei ole mitään käsitystä poikana olemisesta.
Todella harmi että yhteiskunnalla on varaa maksaa 200-300 euroa päivittäin pojan asumisesta, mutta he itse ei saa muutamaa euroa, vaan pitää kadulla ryöstellä. Pahiksille kesätyötä ja rahaa, otetaan se raha pois soskuilta ja perhekodeilta. Ne ei nimittäin auta kansaa, vaikka haluaisivat.
Varoitin Mikkelin lastensuojelua jo ennen mummon ryöstöä siitä, että katsokaa että perhekoti antaa hänelle taskurahaa eikä evää sitä itselleen esim kurinpitotoimena. Ja että lopettaisivat sen nyrkkeilyn opettamisen lapsille La Casa Gialla:ssa. Se on tappava taito ilman hanskoja, jos mukana on vartalokiertoa ja valmistautumaton uhri. Jos lyönti tulee yllättäen, niin se on ihan eri asia kuin ottelussa. Mitään ei kai tehty. Minut ottivat kuitenkin asiakkaaksi, perusteluna se että poikaani oli lyöty yhden kerran (yhden toisen pojan toimesta) !
Huh-huijaa, aikaa ja resursseja siis on yllin kyllin, ja kuuluu ollakin jos sosterv käyttää 50% yhteisestä budjetista.
Henkilökunta lastensuojelussa on hyvin motivoitunutta, esim yksi otti kolme sijoituslasta itselleen! Kertoi siitä lehdessä itse. Toivottavasti vanhemmat oli päätöksen takana, ja lapsetkin.