Markja vs. naiset

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

markja
Adrian Monk
Viesti:

Re: Markja vs. naiset

Viesti Kirjoittaja markja »

alfanaaras kirjoitti:Itse tiedän tämän kokemuksesta, sillä omalla työpaikallani miesten lähtöpalkka on parempi kuin naisten. Olen joutunut painamaan huomattavasti enemmän töitä ja nostamaan tietotaitotasoni korkeamalle, kuin miespuoliset työtoverini saadakseni saman palkan.
Miten tuo on mahdollista. Kerroppa ihmeessä lisää. Onko koulutuksenne ja työkokemuksenne ja työtehtävänne todellakin TÄSMÄLLEEN samat? Esimerkiksi itse saan parempaa peruspalkkaa kuin muut työpaikallani työskentelevät, mutta tämä johtuu työni erityisluonteesta, jota muilla ei ole. Pelkkää tilinauhaa katsomalla palkkani näyttää tietysti oudolta muihn verrattuna.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
markja
Adrian Monk
Viesti:

alfanaaras
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja alfanaaras »

Osa miehistä on samoissa hommissa kuin itse olen ja muutama muu nainen. Meillä on vähällä aikaa muutettu ainakin kolmeen otteeseen palkkaluokkia pisteytyksiä jne.(Ja tehdään taas uusi palkkausjärjestelmä tämän vuoden aikana). Itse olen opetellut kaikki mahdolliset vaativammat työtehtävät. Silti tämä palkkaussysteemi on tehty suosimaan yhdessä tai kahdessa tehtävässä pysytteleviä miehiä. Osaan myös sen saman työn mitä nämä miehet ja teen myös niitä tehtäviä, sekä useita muita tehtäviä. Olen kiitollinen siitä, että saan vaihtelua työssäni, mutta odotan enemmän arvostusta siitä mitä olen kykenevä tekemään. Näissä tehtävissä ei kenelläkään ole alan ammattitutkintoa, paitsi vuoden päästä minulla, jolloin odotan pääseväni paremmille palkoille..
markja
Adrian Monk
Viesti:

alfanaaras kirjoitti:Osaan myös sen saman työn mitä nämä miehet ja teen myös niitä tehtäviä, sekä useita muita tehtäviä.
Mutta et TEE sitä työtä mitä nämä miehet tekevät. Nimenomaan.
Työnkuvaasi voi sisältyä samoja TEHTÄVIÄ kuin mitä heidän työhönsä sisältyy ja voit osata samat asiat mitä heidän työssään tarvitaan, mutta ET tee SAMAA TYÖTÄ kuin mitä he tekevät ja siksi palkkasi ei tietenkään ole sama. Näinhän se menee. Kaikki mitä sanot tuossa, pätee hyvin pitkälti myös minun työhöni ja työtehtäviini ja moni voisi sanoa saman kun vertaa omaa palkkaansa minun palkkaani. Siltikin palkka on ja sen pitääkin olla eri, koska kyse on eri työstä.
alfanaaras
Armas Tammelin

markja kirjoitti:
alfanaaras kirjoitti:Osaan myös sen saman työn mitä nämä miehet ja teen myös niitä tehtäviä, sekä useita muita tehtäviä.
Mutta et TEE sitä työtä mitä nämä miehet tekevät. Nimenomaan.
Työnkuvaasi voi sisältyä samoja TEHTÄVIÄ kuin mitä heidän työhönsä sisältyy ja voit osata samat asiat mitä heidän työssään tarvitaan, mutta ET tee SAMAA TYÖTÄ kuin mitä he tekevät ja siksi palkkasi ei tietenkään ole sama. Näinhän se menee. Kaikki mitä sanot tuossa, pätee hyvin pitkälti myös minun työhöni ja työtehtäviini ja moni voisi sanoa saman kun vertaa omaa palkkaansa minun palkkaani. Siltikin palkka on ja sen pitääkin olla eri, koska kyse on eri työstä.
OSAAN JA TEEN MYÖS NIITÄ TEHTÄVIÄ ELI TÖITÄ. Tässä tapauksessa se tarkoittaa sitä, että nämä miehet kiertävät yleensä kahta eri työpistettä, toisena päivänä toista työtä toisena toista. Samoin teen minä. Olen samassa työtehtävässä toisena päivänä, missä nämä miehetkin ovat ja teen täysin SAMAA TYÖTÄ. Tämän lisäksi käyn neljää eri työtä tekemässä eri päivinä tarpeen mukaan. Meillä on työt pisteytetty vaativuuden mukaan. Eli päätyön pisteet vaikuttaa eniten. Joo, mun päätyö on vaativuudeltaan korkeimmalla. Tämän lisäksi tulee henk.koht pisteet, joista sain täpöt. Mutta silti mulla ei ole yhtään parempi palkka, vaan kahdella miehellä on jopa parempi palkka kuin minulla. Vaikka heillä tietotaito on matalampi ja työtehtäviä vähemmän, joista kanssa saa pisteitä, siis kun osaa useamman eri työtehtävän. Eli suomeksi, minulla on korkeimmat pisteet, mutta ei korkein palkka. Nämä miehet ovat saaneet sopivasti ennen palkkauudistusta palkankorotuksen ja tämän uuden järjestelmän jälkeen en saanut palkankorotusta.. Katsotaan sitten kun saadaan taas uusi palkkasysteemi ja kun saan tämän ammattitutkinnon, muuttuuko asia toisin päin.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Jossain tutkimuksessa vastaikään kerrottiin että jos naisella samasta työstä pienempi palkka kuin miehellä voi johtua esim. siitä ettei naiset kehtaa pyytää (tai eivät tajua pyytää) korkeampaa palkkaa sekä äitiys sun muista perhelomista jotka tiputtaa vuositasolla palkkaa eivätkä kerrytä näin ollen myöskään kokemusvuosista tulleita palkankorotuksia.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
markja
Adrian Monk
Viesti:

alfanaaras kirjoitti:OSAAN JA TEEN MYÖS NIITÄ TEHTÄVIÄ ELI TÖITÄ.
On eri asia osata tehdä ja tehdä työtehtäviä X, kuin olla saanut työpaikan työtehtävään X hetkenä Y.
Tässä tapauksessa se tarkoittaa sitä, että nämä miehet kiertävät yleensä kahta eri työpistettä, toisena päivänä toista työtä toisena toista. Samoin teen minä. Olen samassa työtehtävässä toisena päivänä, missä nämä miehetkin ovat ja teen täysin SAMAA TYÖTÄ. Tämän lisäksi käyn neljää eri työtä tekemässä eri päivinä tarpeen mukaan. Meillä on työt pisteytetty vaativuuden mukaan. Eli päätyön pisteet vaikuttaa eniten. Joo, mun päätyö on vaativuudeltaan korkeimmalla. Tämän lisäksi tulee henk.koht pisteet, joista sain täpöt. Mutta silti mulla ei ole yhtään parempi palkka, vaan kahdella miehellä on jopa parempi palkka kuin minulla.
Minkä syyn työnantaja on kertonut erisuuruiseen palkkaukseen olevan?

Jos miehet ovat saaneet työsuhteen työtehtävään X hetkenä Y, niin tämä EI TARKOITA sitä, että kun sinä saat työsuhteen työtehtävään A hetkenä B, niin sinulla ja heillä pitäisi olla sama palkka. Palkasta on todellakin voitu päättää aikaisemmin jotakin muuta kuin mitä siitä on päätetty, kun sinut on palkattu. Niin ikään työtehtävät ovat voineet olla toiset tai ne ovat toiset sinulla kuin mitä heillä.

Väännän nyt vielä rautalangasta, että se on syrjintää, että jos firma sejase hakee vaikkapa 10 uutta työntekijää tehtävään X ja sitten näistä joillakin onkin sitten eri palkat kuin toisilla (eikä se johdu kokemuksesta tai koulutuksesta). Mikäli haetaan toiseen aikaan toisenlaisella sopimuksella toisenlaisiin tehtäviin alunperin, niin tietysti palkat voivat vaihdella.
markja
Adrian Monk
Viesti:

Chopper kirjoitti:Jossain tutkimuksessa vastaikään kerrottiin että jos naisella samasta työstä pienempi palkka kuin miehellä voi johtua esim. siitä ettei naiset kehtaa pyytää (tai eivät tajua pyytää) korkeampaa palkkaa sekä äitiys sun muista perhelomista jotka tiputtaa vuositasolla palkkaa eivätkä kerrytä näin ollen myöskään kokemusvuosista tulleita palkankorotuksia.
Nimenomaan näinhän se asian laita on. Myöskin se, että naiset tekevät vähemmän yli- ilta- yö- ja pyhätöitä kuin miehet vaikuttaa tietysti palkkaa kuten sen pitääkin vaikuttaa.

Femakot kuvittelevat, että naisten haluttomuus vaatia parempaa palkkaa ja haluttomuus tehdä epämiellyttävämpää työtä epämiellyttävämpään aikaan on tasa-arvo-ongelma, joka pitää korvata siten, että miehet saavat luvan tehdä paskempaan aikaan paskempaa työtä paskemmalla palkalla. Femakot eivät tajua, että se jos mikä on syrjintää, että naisille maksetaan korvausta siitä, että he EIVÄT tee paskempia töitä paskempina aikoina kuin miehet. Femakot eivät tajua, että oikeata tasa-arvoa on se, että palkka on sama sukupuolesta riippumatta (kuten se nykyään on), vaan luulevat, että oikeata tasa-arvoa on muka se, että palkka on sama työajasta ja työtehtävistä riippumatta.

Valitettavasti suurinosa kansasta on aivan liian tyhmiä tajutakseen näinkään yksinkertaista asiaa. Omasta kokemuksestani voin kertoa, että muuan sairaanhoitaja heitti minulle, että "sinulla on se 20% mieslisä palkassasi"...ei auttanut mitään, vaikka selitin, että kuules, mulla on aivan sama peruspalkka kuin kaikilla muillakin tätä työtehtävää tekevillä on. Ei vain auttanut. Ei tajunnut, niin ei tajunnut. Kun kysyin, että missä sellainen erotus näkyy, kun palkkakuittia lukee ja laskee yhteen niin ei siellä näy mitään sellaista, vaan jokainen euro ja sentti on tarkalleen määriteltynä mistä se tulee ja siihen on aivan palkkauksen mukaiset perusteet jotka koskevat aivan samalla tapaa naispuolisiakin sairaanhoitajia. Ei vain tajunnut. Ei, ei ja ei vaan tajunnut.

Mm. minä saan hieman parempaa palkkaa kuin keskimääräinen sairaanhoitaja minun työkokemuksellani saa, mutta se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että työtehtäväni ovat vittumaisemmat ja vaihtelen työvuoroja paljon ja teen valtavasti ilta- yö- ja pyhätöitä sekä ylitöitäkin. Jos joku saatanan kusipää siitä urputtaa, niin vetäkööt vitun päähänsä ja tulkoot itse istumaan jouluaatot töihin ja tekemään 16h työpäiviä sitten...jos kelpaa... Törkeintähän näille tyypeille on se, että he siis de facto haluavat, että miehet (esim. minä) en saisi saada mitään ekstrakorvausta siitä hyvästä, että olen vaikkapa jouluaaton töissä tai teen pitkiä päiviä. Heidän mielestä on väärin, että minulle maksetaan siitä rahaa. Heidän mielestä minun pitäisi tehdä ilmaiseksi ylimääräistä työtä, enemmän siis kuin mitä he tekevät (tai vittumaisempana aikana tms.).

No, onneksi kaikki eivät ole sentään niin idiootteja, että moista selittelevät. Suurinosa ihmisistä on vain sen verran tyhmiä, että kuvittelevat, että miehille vaan maksetaan jotain mystistä "mieslisää" kaikenlaisissa tehtävissä jossa nämä ovat ja tämä kaikki on osoitus jostain "naisten syrjinnästä" jne. paskaa.
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

markja kirjoitti:Myöskin se, että naiset tekevät vähemmän yli- ilta- yö- ja pyhätöitä kuin miehet vaikuttaa tietysti palkkaa kuten sen pitääkin vaikuttaa.
Olisko sulla tähän tutkimukseen linkkiä, vai onko pelkkä oma olettamus? Olisi kiva lukea ja käyttää tietoa myöhemmin hyväksi ;)
Nanika ga tooku matteiru to
alfanaaras
Armas Tammelin

markja kirjoitti:
Chopper kirjoitti:Jossain tutkimuksessa vastaikään kerrottiin että jos naisella samasta työstä pienempi palkka kuin miehellä voi johtua esim. siitä ettei naiset kehtaa pyytää (tai eivät tajua pyytää) korkeampaa palkkaa sekä äitiys sun muista perhelomista jotka tiputtaa vuositasolla palkkaa eivätkä kerrytä näin ollen myöskään kokemusvuosista tulleita palkankorotuksia.
Nimenomaan näinhän se asian laita on. Myöskin se, että naiset tekevät vähemmän yli- ilta- yö- ja pyhätöitä kuin miehet vaikuttaa tietysti palkkaa kuten sen pitääkin vaikuttaa.

Femakot kuvittelevat, että naisten haluttomuus vaatia parempaa palkkaa ja haluttomuus tehdä epämiellyttävämpää työtä epämiellyttävämpään aikaan on tasa-arvo-ongelma, joka pitää korvata siten, että miehet saavat luvan tehdä paskempaan aikaan paskempaa työtä paskemmalla palkalla. Femakot eivät tajua, että se jos mikä on syrjintää, että naisille maksetaan korvausta siitä, että he EIVÄT tee paskempia töitä paskempina aikoina kuin miehet. Femakot eivät tajua, että oikeata tasa-arvoa on se, että palkka on sama sukupuolesta riippumatta (kuten se nykyään on), vaan luulevat, että oikeata tasa-arvoa on muka se, että palkka on sama työajasta ja työtehtävistä riippumatta.

Valitettavasti suurinosa kansasta on aivan liian tyhmiä tajutakseen näinkään yksinkertaista asiaa.

Kuten ensimmäisessä viestissäni kirjoitin, että naisten pitäisi vaatia palkkaa sen mukaan mitä tekevät. Itsellänikin oli huomattavasti pienempi palkka aluksi kuin miehillä, mutta vaadin isompaa palkkaa. Eka pomoni tässä firmassa oli täysi sovinisti, joka naureskeli vaan pyynnöille ja tais lopulta nostaa, jollain 30 pennillä tuntipalkkaani. Jonkin ajan kuluessa toinen pomo kehotti nostamaan minun palkkaani, koska osaan niin monta hommaa. Tällöin pääsin lähelle korkeimpia palkkoja.

Teen ylitöitä reilusti, toisin kuin tämä yksi mies jolla on suurempi peruspalkka kuin minulla. Hän myös laistaa töistään, kun minä taas autan muita omien töideni ohella. Naiset pyytävät usein minua avuksi, jos he eivät handlaa hommia samoin tekee pari miestäkin. Tämä toinen mies, joka tienaa enemmän kuin minä, pyytää vain jos ei enään muuta voi, ollessaan tehtävissä joita ei täysin hallitse. Toimin myös kouluttajana useisiin työtehtäviin, mutta meillä se ei palkkaan vaikuta, vaikka välillä se on raskaampaa kun normaali työnteko.

Työajat meillä on muuten samat, mutta itse joudun usein tulla aikaisemmin kuin muut. Samoin tarpeen mukaan päiväni venyvät myös toisesta suunnasta. Välillä tekis mieli lyödä hanskat tiskiin, kun lupaillaan palkankorotusta, mutta sitten en saakkaan, koska on taas uusi systeemi ja tarkistetaan vasta vuoden päästä palkat.

En ole ollut äitiys tai perhelomalla ollessani tässä työpaikassa..

Teen tosiaan samoja PASKOJA duuneja vielä PASKEMPAAN aikaan kuin miehet ja vielä enemmän. Puhuin yleensä ottaen peruspalkasta, koska sen pitäisi koostua osaamisen mukaan, ylitöilläni tienaan sitten tietenkin enemmän. Toisen korkempaa elantoa nauttivan miehen kanssa olen tullut lähes samaan aikaan duuniin toinen on ollut pidempään ja on hyvin pätevä työssään niin kuin minäkin, (siksi hänen on vaikea pyytää apuakin), mutta tämä toinen on vetämätön mies, joka yrittää päästä helpoimmalla tavalla töissä, eikä tee yhtä vaativia hommia kuin minä.

Tunnut luokittelevan kaikki naiset femakoiksi? Eikä femakot ymmärrä mielestäsi mitään mistään. Eikä kyllä tavalliset kansalaisetkaan. Miksi luulet olevasi älykkäämpi kuin tavallinen kansa? Älykkyyttä on myös se, että pystytään katsomaan asioita objektiivisesti. Väitän että sinä et pysty. Pysyt kannassasi, vaikka todisteet työnnettäis kasvojesi eteen. Sinulla on oma katsomuksesi, josta pidät kiinni viimeiseen asti, joten totean turhaksi väittelyn kanssasi. Toivon sinulle ajatustesi avartamista, jos kykenet siihen. Viisas osaa lopettaa ajoissa!
markja
Adrian Monk
Viesti:

alfanaaras kirjoitti:Tunnut luokittelevan kaikki naiset femakoiksi?
No en todellakaan, lueppa uudelleen mitä juuri kirjoitin.
Eikä femakot ymmärrä mielestäsi mitään mistään.
No eivät ymmärräkkään, jos ymmärtäisivät, eivät olisi femakoita.
Eikä kyllä tavalliset kansalaisetkaan.
Jos ymmärtäisivät, meillä ei olisi tälläistä yhteiskuntaa kun nyt on, tämmöisiä lakeja, tuomioita ja poliitikkoja jne. Eivät kansalaiset tajua edes miten valtio ja talous toimii, puhumattakaan, miten asioita pitää todistaa ja perustella ja mikä on hyvä perustelu ja mikä ei. Kansa uskoo horoskooppeihin, homeopatiaan ja Matti Vanhaseen. Hah. Kansa on tyhmää, hyväuskoista ja kritiikitöntä harmaata massaa, jota media, poliitikot ja mainosmiehet pompottavat mielensä ja rahojensa mukaan.
Miksi luulet olevasi älykkäämpi kuin tavallinen kansa?
Tiedän olevani selvästi keskivertoa älykkäämpi, se on useissa testeissä osoitettu.
Älykkyyttä on myös se, että pystytään katsomaan asioita objektiivisesti.
Itse asiassa ei ole, älykkyyden määritelmä on jotain ihan muuta. Minä olen objektiviinen kylläkin ja hyvin kriittinen.
Pysyt kannassasi, vaikka todisteet työnnettäis kasvojesi eteen.
Sinusta se, että ihminen ei hyväksy perusteettomia väittämiä ja valheita, koska muut ne hyväksyvät, tekee hänestä jonkinlaisen "jääräpään" joka "pysyy kannassaan". Minä muutan kantaani heti kun siihen on asiaperusteita. Sinun tai muiden mielipiteet tai teidän lukumääränne ei ole asiaperuste. Opettele argumentointia ja väitteiden perustelemista nyt aluksi vaikkapa niin tiedät mikä on.
Sinulla on oma katsomuksesi, josta pidät kiinni viimeiseen asti, joten totean turhaksi väittelyn kanssasi.
Torjuntareaktio.
Tosiasioista loogisesti johdetut ja hyvin perustellut näkemykseni eivät ole mitenkään "katsomuksia" tai "yhtä hyviä kuin kenen tahansa perseestä revityt fiilismielipiteet" ovat. Se, että leimaat minun toteamukseni "katsomuksiksi" on vain torjuntareaktiotasi, koska sinulta puuttuu kyky osoittaa minun toteamuksissani ja argumentoinnissani sellaisia virheitä, jotka todistaisivat minun olevan väärässä (ja sinun oikeassa).
Toivon sinulle ajatustesi avartamista, jos kykenet siihen.
Ei ole mitään syytä eikä tarvetta "avartaa ajatuksia", kun se tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että hylkäisin järkiperustelut ja alkaisin uskomaan satuja ja propagandaa kuten sinä selvästikin uskot.
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Mm. minä saan hieman parempaa palkkaa kuin keskimääräinen sairaanhoitaja minun työkokemuksellani saa, mutta se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että työtehtäväni ovat vittumaisemmat ja vaihtelen työvuoroja paljon ja teen valtavasti ilta- yö- ja pyhätöitä sekä ylitöitäkin. Jos joku saatanan kusipää siitä urputtaa, niin vetäkööt vitun päähänsä ja tulkoot itse istumaan jouluaatot töihin ja tekemään 16h työpäiviä sitten...jos kelpaa... Törkeintähän näille tyypeille on se, että he siis de facto haluavat, että miehet (esim. minä) en saisi saada mitään ekstrakorvausta siitä hyvästä, että olen vaikkapa jouluaaton töissä tai teen pitkiä päiviä. Heidän mielestä on väärin, että minulle maksetaan siitä rahaa. Heidän mielestä minun pitäisi tehdä ilmaiseksi ylimääräistä työtä, enemmän siis kuin mitä he tekevät (tai vittumaisempana aikana tms.).
Siis saatko sä jotain henkilökohtaista lisää? Eikös se yleensä makseta erityisosaamisen perusteella eikä sen, että sinä suostut tekemään jouluaattoja ja ylitöitä? Jos em. on ainoa syy maksaa sulle henkilökohtaista lisää niin silloin se on kyllä mielestäni sun suosimista eikä mitään muuta ja voidaan tapauksesta riippuen laskea myös ns. mieslisäksi.

Itse saan myös keskivertosairaanhoitajaa parempaa palkkaa mutta siihen on oikeat syyt kuten se, että olen yksin vastuussa 16 potilaasta ainoana sairaanhoitajana (sairaanhoidollisissa asioissa) , hoidan kaikki lääkkeisiin liittyvät asiat, olen eräiden tietokoneohjelmisen vastaava, hoidan lääkärin kanssa asioinnit ym. ym. ja lisäksi olen vielä farmaseutti. On meilläkin ihmisiä jotka tarjoutuvat tekemään noita pyhiä ym. mutta ei ne sen vuoksi saa parempaa palkkaa kun muutkaan. Jollet sitten tarkoita näitä pyhälisiä ym. jotka tietenkin tulevat kelle vaan joka kyseiset vuorot tekee??
ketsku
Christopher Lorenzo

Miksi luulet olevasi älykkäämpi kuin tavallinen kansa?
Tiedän olevani selvästi keskivertoa älykkäämpi, se on useissa testeissä osoitettu.
Tämä tukee käsitystäni narsismista. Narsistit on usein älykkäitä mutta tunnepuoli on sitten ihan kieroutunut niinkuin markjan tapauksessa voi huomata. Missäs testeissä tämä älykkyytesi on tullut esiin?

Valitettavasti vaikka älykkyyttä olisi kuinka paljon niin se ei siirry tunne-elämään. Kaikki tekstejäsi lukevat tajuavat (toivottavasti?), että et ole ihan terve henkisesti ja kovin moni on huomannut, että todellakin kiellät aina kaikki todisteet jotka eivät tue sinun ajatuksiasi. Myös hallitsemattoman oloiset raivarit kirjoituksissasi tuovat selkeästi esille henkisen epätasapainon.

Vaikka olisit kuinka älykkääksi testattu on tosiasiassa suurin osa tämänkin palstan kirjoittajista paljon älykkäämpiä kuin sinä. Älykkyyttä on myös se, että osaa väitellä asiallisesti, myöntää olevansa väärässä, kuunnella toisen näkökulmaa asioihin, kirjoittaa sivistyneesti kanssapalstailijoilleen ym.

Ja vielä päivän polttava kysymys: kun kerran olet niin älykkääksi testattu niin miksi olet sairaanhoitaja???? Mikset lue lääkäriksi? Sen luulisi olevan helppoa noin älykkäälle miehelle!
ketsku
Christopher Lorenzo

Toivon sinulle ajatustesi avartamista, jos kykenet siihen.
Ei ole mitään syytä eikä tarvetta "avartaa ajatuksia", kun se tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että hylkäisin järkiperustelut ja alkaisin uskomaan satuja ja propagandaa kuten sinä selvästikin uskot.[/quote]

Tähän vielä sen verran, että eiköhän alfanaaras nyt itse tiedä omat ja työkavereidensa palkka-asiat paremmin kuin sinä markja? Tosiasia on, että monta prosenttia alasta riippuen on selittämättömiä palkaneroja ja alfanaaras antoi juuri esimerkin siitä kuinka kaikenmaailman selityksillä voidaan perustella miesten parempaa palkkaa ja millaisen työn nainen joutuu tekemään saadakseen edes samaa palkkaa. Tämä koskee juurikin näitä korkeasti koulutettujen aloja, useimmiten ei ns. duunarialoja joiden palkkaerot eivät ole niin räikeitä. Tutkimuksia on linkitetty ja niitä voi itsekin hakea jos viitsii.

Itsekään en aio tästä enää ruveta vänkäämään sillä se on todistettu turhaksi. Tästäkin on jo oma ketjunsa ja olen linkittänyt samojakin tutkimuksia muutamaan eri ketjuun. Kunhan nyt halusin tuoda esille, että alfanaaraalla oli nyt antaa ihan konkreettinen esimerkki tällaisesta tilanteesta jossa esiintyy tätä selittämätöntä palkkaeroa miesten hyväksi.
markja
Adrian Monk
Viesti:

ketsku kirjoitti:Siis saatko sä jotain henkilökohtaista lisää? Eikös se yleensä makseta erityisosaamisen perusteella eikä sen, että sinä suostut tekemään jouluaattoja ja ylitöitä? Jos em. on ainoa syy maksaa sulle henkilökohtaista lisää niin silloin se on kyllä mielestäni sun suosimista eikä mitään muuta ja voidaan tapauksesta riippuen laskea myös ns. mieslisäksi.
Opettele lukemaan vitun puusilmä. Sanoin täysin selvästi suomen kielellä:"...se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että työtehtäväni ovat vittumaisemmat..."

Ymmärrätkö mitä tarkoittaa "työtehtävä"? Ymmärrätkö, että sen vuoksi peruspalkkani on hieman muita suurempi, koska työtehtäväni ovat eri? Ymmärrätkö, että jos sitten sen lisäksi, muutoin puhutaan ja ruikutetaan siitä, että tienaan (senkin lisäksi tai siitäkin huolimatta) enemmän kuin keskiverto (naispuolinen)hoitsu, niin se muilta osin johtuu siitä, että teen paljon keskivertoa (nais)hoitsua enemmän iltoja, öitä, pyhiä ja jopa ylitöitäkin.

Sinun tekstejäsi lukiessa huomaa hyvin, miksi monet femakot ja naiset ylipäätään uskovat oikeasti, että naisia syrjitään palkoissa. Te ette tajua yksinkertaisiakaan lauseita ettekä logiikkaa, vaan ainoastaan hyvin pelkistettyjä ja yksinkertaisia lausahduksia kuten "naisten euro on 80 senttiä" tms. paskaa. Te ette kykene ymmärtämään matematiikkaa ja logiikkaa, ettekä kykene tajuamaan järkeviä perusteluita lainkaan.
Lukittu