Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 1)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
MissHolmes
Ben Matlock

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Kun katson noita Ulvilassa otettuja kuvia, tulee mieleen väkisinkin oma rakas aviomieheni.

Meillä on eteisessä senkki/lipasto, miksi sitä nyt sanoisi. Oikeasti sen päälle ei kuulu kuin pieni lasikulho, jossa on huulirasva, avaimet, pari hiuspinniä yms. Tuon lisäksi lipaston päällä on jalallinen lamppu ja öisin koiran panta.

Usein kuitenkin lasken tuohon päälle piponi ja hanskani koiralenkin jälkeen, käsilaukun kotiin tullessa ja joskus koiran flexin.

Ja joka ikinen kerta mieheni etsiessä koiran pantaa, kuuluu kysymys: 'missä ***** panta on?'. Vastaan joka aina samaa: 'Eteisen lipaston päällä'.
Eikä löydy. Ei löydy.

Ei löydy, koska pannan päällä on pipo. Tai käsilaukku.

Siksi herääkin väkisin kysymys, että millä ihmeen ilveellä poliisisedät ovat voineet tuosta huushollista löytää yhtään mitään? Riittävä piilo astalolle on ollut se, että päälle on laskettu yksi lapsen sukka ja halpahallin lehti. :(

Mietin myös sitäkin, että ketkä sukulaiset asuntoa aikanaan olivat tyhjentämässä? Oliko veli vaimoineen paikalla? Löysikö veli tuolloin jotain sellaista, että uskoi AA:n saavan tuomion?
Nuotio & Äreät Tiput
Veristi
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

^Tuo muutto askarruttaa minuakin. Onko kukaan ollut seulomassa, mitä kaikkea Turkuun kuskataan? Vai onko muuttofirma vain suoraan kaapeista tyhjentänyt kaikki käytetyt dödö- ja ketsuppipullotkin säkkeihin ja muuttolaatikoihin, joista Anneli sitten Turun päässä ne vasta toimittanut kaatopaikalle? Ja likapyykin koneeseen? Lapset eivät ainakaan tainneet päästä enää Ulvilan-kotiin näkemään, mitä puuttui tai oli eri lailla kuin ennen surmayötä? Valokuvista kyllä näkisivät, jos vielä muistavat.
MissHolmes
Ben Matlock

Jos kaaos on tarpeeksi totaalinen, ei enää muutaman pienen yksittäisen tavaran paikan muutosta välttämättä havaitse.
Tosiasiahan on, että tuollaisessa sotkussa joutuu laskutilaa etsiessään nostamaan sylillisen 'kuonaa' toiseen paikkaan kasaan. Ja noita ''kasojen siirtelyjä'' on väkisinkin ollut vähän väliä, koska periaatteessa kaikki laskutila, jos ei jopa istumatilakin oli 'kuonan' peitossa.

Järjestelmällinen etsiminen tuollaisessa paikassa on haastavaa. Jossei jopa mahdotonta ilman asunnon täydellistä tyhjentämistä pussi ja nytty kerrallaan.
Nuotio & Äreät Tiput
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Veristi kirjoitti:^Tuo muutto askarruttaa minuakin. Onko kukaan ollut seulomassa, mitä kaikkea Turkuun kuskataan? Vai onko muuttofirma vain suoraan kaapeista tyhjentänyt kaikki käytetyt dödö- ja ketsuppipullotkin säkkeihin ja muuttolaatikoihin, joista Anneli sitten Turun päässä ne vasta toimittanut kaatopaikalle? Ja likapyykin koneeseen? Lapset eivät ainakaan tainneet päästä enää Ulvilan-kotiin näkemään, mitä puuttui tai oli eri lailla kuin ennen surmayötä? Valokuvista kyllä näkisivät, jos vielä muistavat.
Muistin että hakusalla muuttofirma on jotakin muutosta. Joo, on, mutta päivämäärä jolloin muuttofirma pakkasi tavarat - niitä tarkistelematta ja lajittelematta - ei ole tiedossa. Anneli on varmaan jotain papereita hakenut itse kuten vakuutus-, kirjanpito-, verojuttuja, lasten neuvolapapereita yms, sekä silloin heti sairaalasta päästyään ehkä jotain muutakin tärkeää.

Ýhdessä tunnustuskuulustelussa, 30.9.2009, lukee, lopussa:''

K: Millä olet Jukkaa lyönyt kyseisen 59 s aikana, kun olet makuuhuoneessa Jukan kanssa kahdestaan ja Jukan äänet loppuvat?

V: Yksi vaihtoehto voi olla vasara, joka oli meillä sisällä. Olin syksyllä laittanut tauluja seinälle ja se on saattanut jäädä lähellä puhelinta olevan lipaston päälle. Normaalisti tätä on säilytetty työkalupakissa, mutta se on saattanut olla esim edellä mainitussa paikassa, josta olen sen ottanut käteeni.
Kyseisestä vasarasta on toinen ns. vääntökahva lyhyempi ja toinen pidempi. Sakaralla tarkoitan sitä, jolla vedetään esim. nauloja irti.
Vasara on teon jälkeen jäänyt asuntoon ja se on sieltä muuttofirman kautta kulkeutunut Turkuun nykyiseen asuntooni.
Kysyttäessä, olenko pessyt vasaran puhtaaksi lyöntien jälkeen vastaan, että muistan pesseeni ainakin kädet sen jälkeen, kun olen käynyt koskettamassa Jukkaa pesuhuoneen oven kautta.Olen tässä yhteydessä saattanut pestä myös vasaran.

Siitä minulla ei ole edelleenkään varmoja muistikuvia, kun olemme mahdollisesti Jukan kanssa kamppailleet makuuhuoneessa. Minulla on muistikuva, että minua on sattunut rintaan ja tulkitsin sen heti niin, että minua on lyöty veitsellä. Oven ikkuna on ehkä ensimmäisen kerran rikkoutunut, kun olen mahdollisesti yrittänyt heittää Jukkaa jollakin. Se, että olenko lyönyt..

Hetkinen.. tästähan saa melkein käsityksen että Anneli olisi 'kokeillut sitä pulssia' vasaralla! :shock:.. 'ko mää huistasi kädellä...sain verta tohon käteeni..2.12.2006'

Jotain vanhoja posteja on myös, joissa ihmetellään sitä, että Anneli on kaivannut voikukkarautaansa, ja on tuossa yhteydessä puhunut muuttofirmasta, että ei kai he vain ole sitä hukanneet tai jotain sen tapaista... Lasten en ole kuullut/lukenut talossa enää käyneen.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Veristi
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

^^MissHolmesin postiin yllä:

Mutta, mutta: katsokaapa kuitenkin olohuoneen ja aulan lattiatilaa. Ei näy leluja ja leikkejä leviteltyinä huoneesta toiseen. Aika tiukka kuri on lapsille pidetty tässä suhteessa, kun ottaa huomioon sen, ettei tarvinnut siivoilla leluja piiloon vieraiden varalta. Mitä tämä kertoo vai kertooko mitään?

Ja Taralle: miksei muuttofirman väkeä ole kuulusteltu, jos ovat vaikka poliisiakin tarkemmin saaneet selville, missä mitäkin on...?

Tuohon 'huitaisuun' en mitään tolkkua saa, vaikka mietin ja mietin... JOLLAIN on kuitenkin huitaistu, totta.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

Kun talo on muutenkin kuin kaatopaikka on tutkijoiden vaikea hahmottaa tavaroita jotka näyttävät olevan väärässä paikassa mutta näyttää siltä että he eivät ole tutkineet edes talossa olleita mahdollisia "astaloita" johon joukkoon vasarakin kuuluu. Hakivatkohan tutkijat kenties jotakin jossa lukee päällä että "surmaamiseen käytetty astalo"

Minäkin olen kiinnittänyt huomiota siihen että talo ei näytä pikkuisten lasten kodilta, ei leluja eikä leikkejä vaikka muuten koti on kuin hävityksen kauhistus. Erään entisen ystäväni lattialla oli sulassa sovussa lasten paskavaipat, lelut ja kaapeista ulos vedetyt astiat sekä puhtaat että likaiset vaatteet. Sekasotkun tekivät lapset, äiti vaan oli niin laiska että siivosi vaan kerran kuukaudessa, hänellä kun oli hieman ongelmia pään sisällä :roll:

Annelin talon sekasotku on enemmänkin peräisin pitkältä ajalta jossa roskat ja muut on kyllä pyritty lajittelemaan mutta keot ovat ajan mittaan kasvaneet ja kasvaneet eikä niitä ole kukaan vienyt ulkoroskikseen /siivonnut pois.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Tara
Horatio Caine

Veristi kirjoitti:^^MissHolmesin postiin yllä:

Mutta, mutta: katsokaapa kuitenkin olohuoneen ja aulan lattiatilaa. Ei näy leluja ja leikkejä leviteltyinä huoneesta toiseen. Aika tiukka kuri on lapsille pidetty tässä suhteessa, kun ottaa huomioon sen, ettei tarvinnut siivoilla leluja piiloon vieraiden varalta. Mitä tämä kertoo vai kertooko mitään?

Ja Taralle: miksei muuttofirman väkeä ole kuulusteltu, jos ovat vaikka poliisiakin tarkemmin saaneet selville, missä mitäkin on...?

Tuohon 'huitaisuun' en mitään tolkkua saa, vaikka mietin ja mietin... JOLLAIN on kuitenkin huitaistu, totta.

Muistaakseni muuttomiehiltä on kyselty ...ei, en sittenkään muista tätä varmasti. Tuskinpa heillä olisi ollut edes aikaa tutkia mitään pyykkikasoja ja nyssyköitä, kun kaikki tavarat vain 'siirrettiin' paikasta A paikkaan B, todennäköisesti muuttolaatikoissa sellaisenaan vain, nurkasta nurkkaan tyhjentäneet talon ja lastanneet rekkaan. Anneli sitten omia aikojaan lajitellut mitä säästää ja mikä joutaa kaatopaikalle, esim Jukan kengät yms.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
MissHolmes
Ben Matlock

Olen itse kerran ollut mukana muutossa, jossa mitään ei ollut valmiiksi pakattu.
:( Ja kerran olen häpeäkseni sellaisen järjestänyt pakollisista syistä ystävilleni. Molemmissa mielipide oli sama: ei kauheasti kiinnostanut mitä ja missä järjestyksessä mätti mihinkin laatikkoon. Ainoa tavoite oli saada asunto tyhjäksi.
Toki tuollaista ''kaikki ulos'' muuttoa on huomattavasti miellyttävämpi tehdä perussiistissä kodissa Ulvilaan verrattuna, mutta tuskin siellä tosiaan on muuttofirman miehet kauheasti tutkaillut pussukoita ja nyssyköitä.

Minulla on mielikuva, että jossain ETP:n osassa olisi ainakin maininta siitä, että sukulaiset kävivät hakemassa Annelille ja lapsille tarpeellisia tavaroita ennen muuttofirmaa.
Ja minulla on jotenkin kuva, että Annelin olisi mainittu käyneen vain tuon kerran; sossutädin saattelemana. Mutta en tosiaan ole muististani varma.

Jos Annelilla yhtään on ollut käsitystä muuttofirmojen toimintatavoista, on se myös ollut turvallinen ja varma tapa siirtää kaikki (K-A-I-K-K-I) ''turvallisesti'' uuteen omaan kotiin.
Nuotio & Äreät Tiput
Tara
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:Olen itse kerran ollut mukana muutossa, jossa mitään ei ollut valmiiksi pakattu.
:( Ja kerran olen häpeäkseni sellaisen järjestänyt pakollisista syistä ystävilleni. Molemmissa mielipide oli sama: ei kauheasti kiinnostanut mitä ja missä järjestyksessä mätti mihinkin laatikkoon. Ainoa tavoite oli saada asunto tyhjäksi.
Toki tuollaista ''kaikki ulos'' muuttoa on huomattavasti miellyttävämpi tehdä perussiistissä kodissa Ulvilaan verrattuna, mutta tuskin siellä tosiaan on muuttofirman miehet kauheasti tutkaillut pussukoita ja nyssyköitä.

Minulla on mielikuva, että jossain ETP:n osassa olisi ainakin maininta siitä, että sukulaiset kävivät hakemassa Annelille ja lapsille tarpeellisia tavaroita ennen muuttofirmaa.
Ja minulla on jotenkin kuva, että Annelin olisi mainittu käyneen vain tuon kerran; sossutädin saattelemana. Mutta en tosiaan ole muististani varma.

Jos Annelilla yhtään on ollut käsitystä muuttofirmojen toimintatavoista, on se myös ollut turvallinen ja varma tapa siirtää kaikki (K-A-I-K-K-I) ''turvallisesti'' uuteen omaan kotiin.
Annelin sukulainen kertoo, että sieltä sairaalakäynniltä jo lähti Jukan sukulaisia käymään Tähtisentiellä. Sitten oli se sossutädin kanssa käynti: Anneli vei talosta muutaman muovikassillisen tavaraa, jotain pani roskiin, jotain vei sinne turvataloon, lapsille jäätelöä (se pakastimen tyhjennyskäynti), kertoi sossutäti, mutta toisteli myös, ettei muista kovin hyvin, ja että ei olisi omalta paikaltaan nähnytkään mitä kasseissa oli. Toinen etp-papereista löytyvä käynti oli siis Jukan sukulaisten kanssa. Silloin Annelin mainitaan ottaneen mukaansa jonkin mapin (7. tai 9.12.2006 muistaakseni). Yksi nikki joka nyt ei täällä enää ole, kertoi, että kyllä Anneli talossa kävi useamman kerran ennen muuttokuormaa..v-a-45.

Poliisit eivät muista tai eivät mainitse omissa kuulusteluissaan että Annelia olisi estetty käymästä talossa milloin halusi. Eivät myöskään muista oliko Anneli jo käynyt talossa ennen heitä.. Muistan, että Annelin on kerrottu käyneen talossa ilman, että poliisija oli paikalla.

tuossa joku posti aiheesta..
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 65#p314865
Pandora
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Pandora »

Selvisikö koskaan mitä niissä olohuoneen lattialla olevissa matkalaukuissa oli sisällä?
Veritas odium parit
MikaelaBlomqvist
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja MikaelaBlomqvist »

Olen samaa mieltä että kun kyse on muuttofirman tekemästä muuttopakkauksesta, siellä ei paljon katsella ja mietitä mitä pakataan vaan tehdään homma niin nopeasti kuin pystytään (usein tuntitaksa)- eli vaikka muuttofirman pojilta olisi kysytty mitä huomioivat pakatessaab eivät olisi muistaneet. Sitä kun tuskin kysyttiin ennen kuin 3 vuoden kuluttua. Täytyy myös muistaa että tuolloin, kun muuttofirma teki työtään, ei AA kuulunut millään tavalla epäiltyjen joukkoon, heillä ei ollut siis mitään syytä kiinnittää huomiota perheen normaaleihin tavaroihin- siitä huolimatta että nyt nykytiedon mukaan ne ovat voineet olla murhaan käytettyjä astaloita.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Lattiatilat paitsi kodinhoitohuone ja siitä keittiöön oven suu ovat roinasta vapaat. Kodinhoitohuoneen oven suulla omasta mielestäni näkyy imuri ja lakaisuharja. Keittiön tuolin paikka vaikuttaa kuin olisi perhekäräjät tms. " Nyt istut jumalauta tohon ja kuuntele" -paikassa.

En tiedä, mutta ihmettelen noinkin vanhojen ihmisten tappelua kodinhoidosta. Jukka tulee reissusta ja vielä yöllä laittaa astioita koneeseen. Sittenhän kaikki on hyvin ja voi heittää vitsin kehiin makkariin tullessaan. Eihän tällainen voi olla totta hyvässä liitossa. Parisuhde oli pahassa kriisissä.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

^^ mikaelalle. Kukaan ei sitten haastatellut muuttomiehiä. Vieläkin voisi jos halua olisi. :roll:
Tara
Horatio Caine

Pandora kirjoitti:Selvisikö koskaan mitä niissä olohuoneen lattialla olevissa matkalaukuissa oli sisällä?
Matkalaukkujen todellinen sisältö on jäänyt salaisuudeksi. Missään ei kerrota asiasta tarkemmin. Annelin mukaan niissä oli matkatarvikkeita, etelänmatkalta kuukautta aiemmin. Laukut olivat vain jääneet purkamattomina siihen olohuoneeseen, koska heillä nyt vaan tavaroita laitetaan ja jätetään milloin minnekin.

Toisen version mukaan Anneli oli aikonut pakata niihin lasten tarvikkeita, silloin yöllä, kun oli riidellyt Jukan kanssa ja aikonut lähteä pois - tosin tämäversio muuttui pian kun Anneli perui tunnustuksen, riidan, puheet avioerosta jne.

Kertomusten välillä on aikaa kolmisen vuotta. Kukaan ei tiedä, paitsi Anneli.. niin joku lapsista ehkä tietää. Tutkittu niitä ei kuitenkaan ole - merkintää asiasta ei etp:sta löydy.
Severin A
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Severin A »

pikasso kirjoitti:Lattiatilat paitsi kodinhoitohuone ja siitä keittiöön oven suu ovat roinasta vapaat. Kodinhoitohuoneen oven suulla omasta mielestäni näkyy imuri ja lakaisuharja. Keittiön tuolin paikka vaikuttaa kuin olisi perhekäräjät tms. " Nyt istut jumalauta tohon ja kuuntele" -paikassa.

En tiedä, mutta ihmettelen noinkin vanhojen ihmisten tappelua kodinhoidosta. Jukka tulee reissusta ja vielä yöllä laittaa astioita koneeseen. Sittenhän kaikki on hyvin ja voi heittää vitsin kehiin makkariin tullessaan. Eihän tällainen voi olla totta hyvässä liitossa. Parisuhde oli pahassa kriisissä.
Samaa itsekin olen ihmetellyt noista taloustöiden jakamisista. Melkoisen paljon tekemisiä korvamerkittynä Jukalle. Tiskivuoria ei näkynyt eli Jukka lienee hommansa hoitanut. Annelin pyykkihuolto sen sijaan ontui pahasti. Ilmeisesti Anneli hoiti ruuanlaiton, mutta mitä muuta? Jukan sanotaan tehneen pitkiä päiviä töissään, joten kummastuttaa, että hänelle oli niinkin paljon kotitöitä nimettynä. Kuinka pitkää ja rankkaa päivää Anneli oikein sivustojensa kanssa teki?
Älä oleta
Vastaa Viestiin