Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti: .......
Missäs se on se Gustafssonin luettelo?

- hymm -
Merkinnän tehneen lääkärin hallussa olevia tietoja ei ole täällä palstoilla julkisesti nähtävissä. Sellaisia luetteloita ei ole keskustelupalstoilla julkaistu. Keskustelijat täällä eivät tiedä tarpeellisia ja riittäviä tosiasioita. On tyytyminen siihen, että pätevä alan lääkäri on tehnyt diagnoosin. Sen diagnoosin kumoaminen sensijaan vaatii erittäin vahvaa näyttöä. Sellaista ei ole esitetty, eikä diagnoosia ole kumottu. 8)
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Nuo Sariolan mainitsemat diagnoosit kummastuttavat, eli jos awa asiantuntiana väittää jotain diagnoosien luetteloimisesta, niin kyllä Sariolan silloin olisi paras uskoa sitä, joka tietää asioista, eikä olla niin kuin me, eli sinä ja konsta, jotka lauomme totuuksia mustista "aukoista" muistissa ja aivoruhjeiden diagnosoinneista.

Miksi muuten aikalaisamanuenssi Hassista ei oteta lukuun, kun hän väitti, ettei Gusse ollut hänen mielestään vakavammin loukkaantunut ja ompelustyökin, vei ilman Singerin polkukonetta vain vaivaisen puoli tuntia ja kaikki muu hoito siihen lisukkeena.

Hassinen on ollut helkutin ripeä otteissan, jos on niistä vakavista vammoista selvinnyt yksin ilman pätevöityneen lääkärin apua ja tehnyt diagnoosin, että ukko pannan nukkumaan tavalliselle osastolle.

Se, että Gusse on sitten siirretty myöhemmässä vaheessa toiselle osastolle, ovat olleet kaiketi kokeet ja ne laitteet, joilla tarkkailtiin potilaan vointia, siis se ei ollut välttämättä mikään teho-osasto.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Nuo Sariolan mainitsemat diagnoosit kummastuttavat, eli jos awa asiantuntiana väittää jotain diagnoosien luetteloimisesta, niin kyllä Sariolan silloin olisi paras uskoa sitä, joka tietää asioista, eikä olla niin kuin me, eli sinä ja konsta, jotka lauomme totuuksia mustista "aukoista" muistissa ja aivoruhjeiden diagnosoinneista.
Hessu, valitettavasti awan uskottavuus on mennyt nollan alapuolelle jo ennen tätä palstaa.

Jatkuvaa valehtelua ja tietojen vääristelyä, joka jatkuu ja jatkuu täälläkin. Miten sellaista sitten voisi uskoa esim. viittaamassasi asiassa?

Voi olla aito tuokin leguriraportti vai mikä lie, mutta kun on awan toimittama niin saattapi olla sekin vääristelty.
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti: .......
Miksi muuten aikalaisamanuenssi Hassista ei oteta lukuun, kun hän väitti, ettei Gusse ollut hänen mielestään vakavammin loukkaantunut ja ompelustyökin, vei ilman Singerin polkukonetta vain vaivaisen puoli tuntia ja kaikki muu hoito siihen lisukkeena.

Hassinen on ollut helkutin ripeä otteissan, jos on niistä vakavista vammoista selvinnyt yksin ilman pätevöityneen lääkärin apua ja tehnyt diagnoosin, että ukko pannan nukkumaan tavalliselle osastolle.
.......
.
Hassinen oli oikeudessa kuultavana ja antoi lausuntonsa. Tapauksestahan oli kulunut jo 45 vuotta, joten Hassisen ilmoittama aika voi hyvinkin olla puolen tunnin asemasta 60 minuuttia tai enemmänkin. Tuohon aika-arvioon ei voi enää luottaa, siitä on liian kauan aikaa kulunut. Hassinen arveli oikeudessa, että potilaan tajunnan tila oli alentunut, mutta kieltäytyi antamasta muuta tarkempaa diagnoosia vedoten pätevyyden puutteeseen. Samaan pätevyyden puutteeseen voisivat vedota myös awa ja Hessu52, nimittäin omalta osaltaan. Se olisi oikea veto. Tässä MTV 3:n mukaan:
------------------------------------------------------------------------

Hassisen mukaan Gustafssonilla ei ollut mitään hengenvaaraa.

- Hänen tajunnantilansa oli alentunut. Jos potilas on tajuton, hän ei reagoi mitenkään. Stupor-tila on pikkaisen ylempi taso kuin tajuttomuus. Hassisen käsityksen mukaan heikkoon reagointiin vaikutti enemmän alentunut tajunnantaso kuin leukamurtuma.

- Ensihoidon jälkeen en enää koskaan nähnyt potilasta, Hassinen sanoi. Tarkempia arvioita Hassinen ei tajunnantilan alentumisen merkityksestä halunnut antaa.

- Asiantuntemukseni ei riitä.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Eli NG saattoi olla vain kännissä, krapulassa tai väsynyt (puoliunessa). Luultavimmin näitä kaikkia.

Leukamurtuma ei siis ollut mitenkään vakava Hassisen mukaan.
Sariola
Horatio Caine

Mariacka kirjoitti:Eli NG saattoi olla vain kännissä, krapulassa tai väsynyt (puoliunessa). Luultavimmin näitä kaikkia.

Leukamurtuma ei siis ollut mitenkään vakava Hassisen mukaan.
Hassinen ei viitannut känniin, krapulaan tai puoliunessa olemiseen, vaan arvioi potilaan olevan stupor-tilassa, joka on alentunut tajunnan tila.

Luunmurtumat eivät sinänsä ole hengenvaarallisia, edes leukaluiden murtumat, mutta päähän osuneiden iskujen johdosta olisi ainakin pitänyt ottaa huomioon myös mahdollinen aivovaurio. Aivovaurio saattaa olla hengenvaarallinen. Viittaan nyt vaikka Tapio Rautavaaran kuolemaan. Hän liukastui uimahallilla jä löi päänsä. Lääkäri antoi ensiavun jä lähetti kotiin. Seuraavana yönä Rautavaara kuoli kotonaan omassa sängyssään. Tällaisia tapauksia olen kuullut muitakin. Aivot on niin arvaamaton elin.
:? :x
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

On se kumma, että Sariola alkaa aina välittömästi tuon saman kaavan toistamisen, että Hassinen on unohtanut ajan ja jopa yli puoli tuntia hoitoajasta, ellei peräti tunnin.

Kyllä nuo tiedot pitäisi olla potilastiedoissa, joten ei Hassinen ole mitään valehdellut, Sariola valehtelee, jos sellaista väittää, mutta sehän on tullut Sariolalle jo tavaksi, tuo valehtelu.

Mikä siinä mättää, kun Sariola ei millään usko noihin aikalaislääkäreiden ajanmäärityksiin, koskien Gussen hoitoja.

Aina Sariola yrittää tuputtaa omia OLETUKSIAAN TOSINA, ja haukkuu toisia kirjoittajia valehtelijoiksi, jos nämä "oikaisevat" Sariolan väitteet.

Olen myös kiinnittänyt huomiota siihen, että jos minä käyn joskus korjaamassa virhelyönnin, tai pilkkuvirheen, niin Sariola käy muuttamassa omia kirjoituksiaan aivan toiseen uskoon pari kolmekin kertaa jälkeen päin, että hänen tarinanasa olisivat yhteneväisiä jatkossa.

Mikähän siinä on syynä?

Aina nuo korjailut eivät onnistu, kuten kello kuuden miehen kohdalla, kun Sariola väitti Kivilahden nähneen ko. kuuden miehen suoraan kasvoista, vaikka Kivilahti todistuksessaan toisin kertoikin.

No siitä on tuolla ihan oma osio, mutta otin tuon esimerkiksi tähän Sariolan vilpillisistä kirjoituksista.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Luunmurtumat eivät sinänsä ole hengenvaarallisia, edes leukaluiden murtumat, mutta päähän osuneiden iskujen johdosta olisi ainakin pitänyt ottaa huomioon myös mahdollinen aivovaurio. Aivovaurio saattaa olla hengenvaarallinen. Viittaan nyt vaikka Tapio Rautavaaran kuolemaan. Hän liukastui uimahallilla jä löi päänsä. Lääkäri antoi ensiavun jä lähetti kotiin. Seuraavana yönä Rautavaara kuoli kotonaan omassa sängyssään. Tällaisia tapauksia olen kuullut muitakin. Aivot on niin arvaamaton elin.
:? :x
Niin Sariola - on säälittävää huomata sinunkin vammatietämys. Otat tuon Rautavaaran esimerkkitapaukseksi jossa ei ole ollenkaan yhdenkaltaisuutta verrattuna Gustafssoniin. Rautavaaran kuolettava aivovamma ei ole mitenkään verrattavissa Gustafssoniin.

Niin tai jos on - niin se vain todistaa sen, että Gustafsson on voinut nuo murhat tehdäkin, ja piilottaa tavarat hyvinkin pitkälle - palannut teltalle ja menettänyt tajuntansa (tai ei ollut tajuton vaan stuport-tilassa) mutta ei kuitenkaan kuollut kuten Rautavaara.

Rautavaarahan ilmeisesti meni itse lääkärin vastaanotolle ja hänet sieltä mahdollisesti humalaisena ja humalaiseksi epäiltynä kotiutettiin ja passitettiin kotiinsa jonne sitten omin voimin menikin ja sinne myöhemmin kuoli.

Mikähän mahtoi olla kotiuttaneet ammattitaitoisen alansa huippulääkärin diagnoosi Rautavaaran tapauksessa?

..olisiko ollut - Commotio cerbri ? ehkä

..vai aivoruhje - Contusio cerebri ? tuskin

..saattoipa olla - Vulnus contusum capitis ? mahdollisesti

..tai - Abusus alcoholica ??

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti: Niin Sariola - on säälittävää huomata sinunkin vammatietämys. Otat tuon Rautavaaran esimerkkitapaukseksi jossa ei ole ollenkaan yhdenkaltaisuutta verrattuna Gustafssoniin. Rautavaaran kuolettava aivovamma ei ole mitenkään verrattavissa Gustafssoniin.

Niin tai jos on - niin se vain todistaa sen, että Gustafsson on voinut nuo murhat tehdäkin .......
- hymm -
Enhän minä mikään ekspertti ole vammojen tuntemisessa. Ei moni muukaan ole. Mutta silti jotain voi pöäätellä.

Yhtäläisyyksiäkin on. Yksi tai useampi suhteellisen voimakas isku päähän. Kummallekin annettiin ensihoito. Kumpaakaan ei pidetty kovin vaarallisesti loukkaantuneena aluksi. Rautavaara lähetettiin kotiin toipumaan - NG sijoitettiin tavalliselle sairaalan osastolle, vasta kaksi päivää myöhemmin hänet siirrettiin neurologiselle klinikalle. Ilmeisesti Rautavaaran vammaa pidettiin lievempänä, koska hän pääsi kotiin toipumaan. Rautavaara kuoli jo seuraavana yönä. NG toipui työkykyiseksi - tosin aikaa siihen kului.

Joskus aivovamma syntyy, joskus ei. Joskus se paranee, joskus johtaa työkyvyttömyyteen tai jopa kuolemaan. Se on vähän arpapeliä. Luulenpa, että Hessu52 ja awa lähettäisivät omia potilaitaan kotiin kuolemaan silmääkään räpäyttämättä, mikäli olisivat siinä asemassa päättämässä. Tällaiseen arvioon päätyy kun lukee heidän kirjoituksiaan. Niin kuoli Rautavaarakin kotiin jo seuraavana yönä.

Molemmilla aivovaurio, pienempi tai suurempi.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Sariola kirjoitti:Hassinen ei viitannut känniin, krapulaan tai puoliunessa olemiseen, vaan arvioi potilaan olevan stupor-tilassa, joka on alentunut tajunnan tila.
Lääketieteen sanakirjasta:

"stupor

1. horros, jäykkyys, tunnottomuus, ällistyneisyys, tyhmyys
2. sulkutila
sulkumielisyys | vähäinen reagointi ulkoisiin ärsykkeisiin"

Jotta silleen.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Sariola kirjoitti:Luunmurtumat eivät sinänsä ole hengenvaarallisia, edes leukaluiden murtumat, mutta päähän osuneiden iskujen johdosta olisi ainakin pitänyt ottaa huomioon myös mahdollinen aivovaurio. Aivovaurio saattaa olla hengenvaarallinen. Viittaan nyt vaikka Tapio Rautavaaran kuolemaan. Hän liukastui uimahallilla jä löi päänsä.
Tottakai Hassisen olisi pitänyt ottaa Tapio Rautavaara huomioon :D . Sehän on päivänselvää :D :D .
Sariola
Horatio Caine

Mariacka kirjoitti: .......
Tottakai Hassisen olisi pitänyt ottaa Tapio Rautavaara huomioon :D . Sehän on päivänselvää :D :D .
Aivovamman mahdollisuus olisi pitänyt ottaa huomioon. Rautavaara sensijaan kuoli paljon myöhemmin. Tämän tapaisia kuolemia on monia muitakin. Ei aina ole osattu huomioon aivojen vaurioitumisen mahdollisuutta.
alpo
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja alpo »

Tähän haluaisin vastauksen!
Kuvitellaan että Nissen ns. stupor- tila johtui alkoholista sekä pitkästä valveillaolosta. "Kyllähän sitä nuori mies väsyy kaiken sen jälkeen".
Jotenkin näin Ifström oikeudessakin sanoi. Mutta entä maanantaina tai viimeistään tiistaina, miten Nisse näytteli uneliasta sen jälkeen?
Kun hoitsut, lääkäri tai poliisi tuli paikalle, niin alkoi näytellä uneliasta. Pian sen jälkeen meni tupakille, niinkö? Jos näin olisi, niin uskoisin, että Nisse olisi paljastunut. Nisse on voinut jolla jonkinlaisessa shokin kaltaisessa jälkitilassa, se tuntuisi paljon uskottavammalta. Mikä aiheutti shokin? järkys omista teoista vai jonkun ulkopuolisen hyökkäys? Molemmat selitykset ovat mielestäni uskottavia. Pelkkään näyttelyyn en usko.
Ai joo, nyttehä mä sen vasta hokasin.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Mariacka kirjoitti: "stupor

1. horros, jäykkyys, tunnottomuus, ällistyneisyys, tyhmyys
2. sulkutila
sulkumielisyys | vähäinen reagointi ulkoisiin ärsykkeisiin"
Jepulis - Hessuhan käytti tästä tilasta verraten osuvaa toista nimitystä, joka oli muistaakseni - stypid-tila - on tainnut Hessu tarkistaa tiedot lääketieteen sanakirjasta.

No kevennystä ainakin minulle - päivän parhaat naurut - tosin totuus on faktojen tunnustamista.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

awa kirjoitti:Jepulis - Hessuhan käytti tästä tilasta verraten osuvaa toista nimitystä, joka oli muistaakseni - stypid-tila - on tainnut Hessu tarkistaa tiedot lääketieteen sanakirjasta.

No kevennystä ainakin minulle - päivän parhaat naurut - tosin totuus on faktojen tunnustamista.
Juu, hyvin käy oireet ja diagnoosi yhteen ainakin tässä tapauksessa. :D
Lukittu