Motiivi?
Re: Motiivi?
^sinulla on siis parempaakin tietoa siitä miten lapset ovat voineet AAn luona JLn surman jälkeen?
Kauanko lapset edes asui AAn luona isänsä kuoltua, noin ihan tarkalleen?
Kauanko lapset edes asui AAn luona isänsä kuoltua, noin ihan tarkalleen?
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Tuotakin kuulustelua lukiessa oli pakko huokailla muutamaan kertaan. Siellä on rauhallinen keskustelu, jossa tytär on erittäin kiukkuinen ja turhaantuntu siitä ettei poliisit jätä hänen perhettään rauhaan. Se yksi lause siellä ei kyllä kerro yhtään mitään muuta kuin että tytär uskaltaa tuleettaa äidilleen kiukun tunteitaan. Samoin taustalla pikkulapsi käsittelee kokemaansa leikkimällä. Ensin asetetaan näyttämö, äiti ei tappanut isiä, tietenkään ei tappanut. Sitten aloitetaan leikkiminen jotenkin että Anni on mulhaaja, eikun se olen mää, eikun Anni ja Axxxx on jne. Jostain syystä nettikeskusteluissa kerrotaan vain että perheen pieninkin on tilakuunteluissa kertonut miten Anneli murhasi Jukan. Voi elämä...Bou kirjoitti:Ei ole Anneli yhtään pullantuoksuinen. Kalma döfää.
Ja eipäs unohdeta sitäkään, mitä asunnon kuuntelussa sitten selvisi. Mm tapetaan meidän sukulaiset ym...
^nyt on kyllä pakko myöntää että tipuin kärryiltä täysin. Siis leikittiin nukkekotia ja vuoroin tapettiin ja ei ?
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
No ei vaan pienet lapset on just tollasia. Ne leikkii että mitä jos Anni on murhaaja, ei kun mitä jos mää itse olen murhaaja, eiku nyt Anni ja A on murhaajia... Ja ensin on otettu lähtökohta joka on se että äiti ei tappanut isiä, tietenkään ei. Minkä jokainen voi siitä tilakuuntelusta itse lukea.irmuska kirjoitti:^nyt on kyllä pakko myöntää että tipuin kärryiltä täysin. Siis leikittiin nukkekotia ja vuoroin tapettiin ja ei ?
Mielenkiintoinen näkemys. Itse olen tottunut siihen, ettei pienet lapset koskaan leikeissään tapa äitejään tai isiään, ei vaikka ne olisi nukketeatteria eikä niissä leikeissä koskaan äidit tapa isukeita tai isukit äitejä jos niin ei ole tapahtunut mutta saatan toki olla väärässäkin.
Pienet lapset ei käytä muotoa "jos", asiat joko on tai ei.
Ehkä jos teidän perheessä isä kuolisi väkivaltaisen kuoleman niin lapset leikkisivät tällaisiakin leikkejä. Leikki on lapsen tapa käsitellä vaikeita asioita. Ja ihanko olet tosissasi ettei lapset leiki roolileikkejäirmuska kirjoitti:Mielenkiintoinen näkemys. Itse olen tottunut siihen, ettei pienet lapset koskaan leikeissään tapa äitejään tai isiään, ei vaikka ne olisi nukketeatteria eikä niissä leikeissä koskaan äidit tapa isukeita tai isukit äitejä jos niin ei ole tapahtunut mutta saatan toki olla väärässäkin.
Siinä tilakuuntelussa sanotaan ihan selvästi että äiti ei tietenkään tappanut isiä. Miksi se ei kelpaa? Miksi kelpaa vain Anni mulhaaja?
Sattumoisin tiedän että lapset leikkii roolileikkejä mutta sattumoisin olen huomannut myös sen, ettei lapset leiki "jos"-perusteisia roolileikkejä, ne jossit kuuluu meille aikuisille. Roolileikeistä pystyy pitkälti näkemään lasten kohdalla mitä on tapahtunut, tapahtumat kun ei tosiaan tule leikkeihin "jos"-perusteella vaan kuvaavat tapahtumia.
Edelleenkään en voi mennä sataprosenttiseen varmuuteen siitä mitä tuolloin tapahtui, edelleenkään en ollut paikalla, mutta esim huppiksen olemassaoloon en usko. Oman käsitykseni, ja tosiaan kyseessä on vain oma käsitykseni, mukaan AA tappoi miehensä ja sillä siisti, saatan toki olla väärässä.
Ihminen se vain minäkin olen.
Edelleenkään en voi mennä sataprosenttiseen varmuuteen siitä mitä tuolloin tapahtui, edelleenkään en ollut paikalla, mutta esim huppiksen olemassaoloon en usko. Oman käsitykseni, ja tosiaan kyseessä on vain oma käsitykseni, mukaan AA tappoi miehensä ja sillä siisti, saatan toki olla väärässä.
Ihminen se vain minäkin olen.
Tässä sulla nyt kuitenkin on lapsi, joka esittää samanaikaisesti neljä näkemystä tapahtumista:irmuska kirjoitti:tapahtumat kun ei tosiaan tule leikkeihin "jos"-perusteella vaan kuvaavat tapahtumia.
1) Äiti ei tappanut isiä, tietenkään.
2) Anni tappoi.
3) Minä tapoin.
4) Anni ja Amanda tappoi.
Sujuvasti pystytään unohtamaan vaihtoehtoja tarpeen mukaan eikä lapsi tässä jossittele koska se ei ole mahdollista. Eli Anni mulhaaja ja sillä sipuli.
Ja lisätään nyt vielä että en mikäkään usko että tuo lapsi siellä taustalla mietti että olinko minä murhaaja vai oliko Anni ja Axxxx vai kuka. Lapset vain leikittelee ideoilla ja vaihtoehdoilla ja rooleilla, se on niitten kehittymätön tapa käsitellä asioita.Caldera kirjoitti:Tässä sulla nyt kuitenkin on lapsi, joka esittää samanaikaisesti neljä näkemystä tapahtumista:irmuska kirjoitti:tapahtumat kun ei tosiaan tule leikkeihin "jos"-perusteella vaan kuvaavat tapahtumia.
1) Äiti ei tappanut isiä, tietenkään.
2) Anni tappoi.
3) Minä tapoin.
4) Anni ja Amanda tappoi.
Sujuvasti pystytään unohtamaan vaihtoehtoja tarpeen mukaan eikä lapsi tässä jossittele koska se ei ole mahdollista. Eli Anni mulhaaja ja sillä sipuli.
Ja minkäs ikäisestä lapsesta tarkalleen tässä puhumme? Lapsi ei tuo leikkeihin mitään mitä ei ole oikeasti tapahtunut sekaan, vaikka kuinka leikittelisi. Tuo viimeinen kohta tosin huolestuttaa, toivottavasti tässä kohtaa mielikuvitus laukkasi liikaa mutta niin. Pienen lapsen mieli ja muisti on pelottava.
No siitä varmaan voidaan lähteä ettei lapsi itse ole murhannutirmuska kirjoitti:Ja minkäs ikäisestä lapsesta tarkalleen tässä puhumme? Lapsi ei tuo leikkeihin mitään mitä ei ole oikeasti tapahtunut sekaan,
Litteroidussa kuulemisessa poika puhuu Ammista. Poliisi tarkentaa ketä tarkoittaa ja poika selvittää, että vanhinta tyttöä kutsutaan lempinimellä Ammi. Onko litteroinnissa virhe ja lapsi onkin sanonut Ammi, mulhaaja eikä Anni? Auerin veljen uskovaisuus on elämään jäänyt nettihuhu, kuten Susku-kukan-siskokin toteaa. On lukenut netistä huhuja... Niinaberi tietää myös väitteen tuulesta temmatuksi, mutta koska se palvelee tarkoitustaan, ei oikaise sitä. Lastensuojelulaki edellyttää nykyisin selvittämään ensisijaisesti, onko sukulaisten piirissä sopivaa sijaiskotia tarjolla. Anneli esiintyy vahakasvoisena, rauhallisena ja analyyttisenä. Sijaisvanhemmat näyttivät tunteitaan vanhempien lailla, mutta Anneli on rasvatyyni. Mitä tuon naamion takana todellisuudessa on?
Meni, lähtikse mies jo?
Lähtikse jo?
Oliks se viel siel?
Joo se lähti.
Se lähti jo vai?
Lähtikse jo?
Oliks se viel siel?
Joo se lähti.
Se lähti jo vai?
Meidän lapsi leikki naapurin lapsen kanssa kotileikkejä ja seurasin sivusta: iskä lähtee nyt työmatkalle...iskä palaa nyt työmatkalta...nyt sun pitää olla vihainen kun sä oot äiti.
Tämä leikki oli minulle täysi mysteeri kunnes selvisi, että naapurin iskä kävi vieraissa "työmatkojen" aikana ja vaimo aavisti vahvasti pitkään ennen kun totuus selvisi.
Tässäkin tapauskessa lapsen leikit olivat yllättävän informatiivisia...
Tämä leikki oli minulle täysi mysteeri kunnes selvisi, että naapurin iskä kävi vieraissa "työmatkojen" aikana ja vaimo aavisti vahvasti pitkään ennen kun totuus selvisi.
Tässäkin tapauskessa lapsen leikit olivat yllättävän informatiivisia...
-
Vespa velutina
- Rico Tubbs
Minusta on aina ollut karmivaa, kun rantakoski käytti allekirjoituksessaan noita lasten tilakuunteluleikkisanoja.
Se Anni saattoi olla vaikka lapsen mollamaija, ei välttämättä kukaan lapsen tuntema ihminen.
Iskä oli murhattu. Poliisi ei ole saanut murhaajaa kiinni. Kaikki tarhassa ja koulussa ja kaupan kassajonossa tietää että lapsen iskä on murhattu. Kaikki tietää myös, ettei poliisi ole saanut murhaajaa kiinni.
Lapset käsittelee tätä leikeissään. Kuka murhasi iskän?
Se Anni saattoi olla vaikka lapsen mollamaija, ei välttämättä kukaan lapsen tuntema ihminen.
Iskä oli murhattu. Poliisi ei ole saanut murhaajaa kiinni. Kaikki tarhassa ja koulussa ja kaupan kassajonossa tietää että lapsen iskä on murhattu. Kaikki tietää myös, ettei poliisi ole saanut murhaajaa kiinni.
Lapset käsittelee tätä leikeissään. Kuka murhasi iskän?
Aasianherhiläinen Vespa velutina on hieman pienempi kuin eurooppalainen herhiläinen. Tulokkaan erityistuntomerkki on keltaiset jalat.
^^ eikö olekin omituista Teleksi? Informaatiota jakoi lapsi...
Mollamaija Ammi... Hmm... aika kaukaa haettua Vespa jos minulta kysytään. Tottahan se mollamaija otti ja tappoi iskän ja sitähän se lapsi hokee..
Mollamaija Ammi... Hmm... aika kaukaa haettua Vespa jos minulta kysytään. Tottahan se mollamaija otti ja tappoi iskän ja sitähän se lapsi hokee..