Hejacissa sanottua

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Frankie
Sofia Karppi

Re: Hejacissa sanottua

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Voisitteko soittaa (paranoid) poliisille ? Jo.
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Frankie kirjoitti:Voisitteko soittaa (paranoid) poliisille ? Jo.
Niinpä. Olen pitkään ihmetellyt, missä noiden muutaman elämä on. Vai onko sitä edes? Tod.näk. ei ole elämää Auerin ulkopuolella. Mutta joskus se totuus iskee ja Annelistit miettivät, kannattiko tuhlata iso osa elämästä täysin tuntemattomaan, joka ei heille lopulta antanut mitään muuta, kuin pieniä pieruja muuten olemattomaan elämään.
Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

WalkingDisaster kirjoitti:
Frankie kirjoitti:Voisitteko soittaa (paranoid) poliisille ? Jo.
Niinpä. Olen pitkään ihmetellyt, missä noiden muutaman elämä on. Vai onko sitä edes? Tod.näk. ei ole elämää Auerin ulkopuolella. Mutta joskus se totuus iskee ja Annelistit miettivät, kannattiko tuhlata iso osa elämästä täysin tuntemattomaan, joka ei heille lopulta antanut mitään muuta, kuin pieniä pieruja muuten olemattomaan elämään.
Se, että luulet jonkun koko elämän menevän Aueria puolustaessa Murha.infossa osoittaa vain, että oma älyllinen kapasiteettisi ei riitä muuhun kuin netissä pyörimiseen. Teillä antiannelisteillahan se pakkomielle on, kun Vajaccilassakin jaksatte samaa asiaa katkerana jauhaa. Väitän, että annelisteilla sen sijaan on rikas ja monipuolinen elämä, jossa Ulvilan tapaus on vain yksi monista kiinnostuksen kohteista.
Frankie
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Kuva
chadspill
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja chadspill »

Kuolemannaakka kirjoitti:Kristinuskon suurin myyttikin asettuu nyt kokonaan toiseen valoon: Marialle oli vaan kasvanut immenkalvo takaisin! Joosef-perkele, minkä teit :|
Jos silloin olisi ollut Joki-Erkkilä kuvioissa, olisi koko länsimainen historiamme saattanut muodostua aivan toisenlaiseksi.
Eihän immenkalvo mihinkään häviä. Kaikilla naisilla on se. Yleensä se vain venyy isommaksi.
2 200 euroa tienaavalle jää kuukaudessa 10 euroa aiempaa enemmän käteen.
Myös eläkeläisille on luvassa vastaava veronkevennys.
Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski on tyytyväinen 32 000 € kuukausipalkkaansa - "Minusta palkka on hyvä"
...
Xerxes
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Ollie HEJAC areenalla 21.122015

" ... Kysymys on varmasti siitä, etten osannut tulkita viestiäsi oikein. Huonommalla lukutaidolla siitä voi saada sen käsityksen, että korkein oikeus olisi tutkinut jutun todisteita ja tullut siihen tulokseen, että todisteet eivät riitä murhatuomioon. Näinhän ei ole tehty, muttet ole sitä varmasti tarkoittanutkaan, pahoittelut. ... "

Siellä keskustellaan mitä tarkoittaa KKO:n viimeinen päätös Ulvila-jutussa.

Kyllähän se totuus on juuri niin: ..... lukutaidolla siitä voi saada sen käsityksen, että korkein oikeus olisi tutkinut jutun todisteita ja tullut siihen tulokseen, että todisteet eivät riitä murhatuomioon. .....

Sekä syyttäjä, että puolustus ovat toimittaneet materiaalia, ja KKO on taatusti niitä tutkinut samoinkuin Vaasan hovioikeuden tuomiota.

KKO on päätellyt, että mitään radikaalia uutta ei ole, syyttäjän uudet todisteet ovat heiveröisiä. Siksi se on aivan oikein jättänyt hovioikeuden tuomion voimaan olemalla myötämättä valituslupaa. Siellä hejacissa on vaikea myöntää, että AA on nyt syytön siihen henkirikokseen. On ollut syytön kaiken aikaa, koska henkilö on syytön kunnes oikeuden voimaan astuneella päätöksellä henkilö on todettu syylliseksi. Niinhän ei ole tapahtunut tämän rikoksen suhteen. Tämän myöntäminen todeksi on tosi vaikeaa tuolla "kadun varjoisella puolella".

Kyllä on vaikeaa! 8)
paccasucco
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Xerxes,sallitko minun nyt kertoa:Aina kun kuulen Sinusta,niin minä joudun suuren liikutuksen valtaan.

Huomaatko,että kalenterisi edistää,voisitko ystävällisesti korjata sen.

Anneli Auer on juridisesti syytön,ei millään tavalla faktisesti.Uunisurmaajakin todettiin syyttömäksi Hilkka-vaimonsa murhaan.Olet varmaankin sitä mieltä,että näin ollen Pentti Saarisen aivan ehdottomasti täytyikin olla syytön.

Mutta rohkenen vilpittömästi lausua Sinulle, Xerxes-tonttu,näin joulun alla lyhyen joulurunon: Sydämessä pienessä asuu joulun Taika,hiljenny Sinäkin Xerxes hetkeksi,sllä kohta on joulun aika!
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
Xerxes
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

paccasucco kirjoitti:Xerxes,sallitko minun nyt kertoa:Aina kun kuulen Sinusta,niin minä joudun suuren liikutuksen valtaan.

Huomaatko,että kalenterisi edistää,voisitko ystävällisesti korjata sen.

Anneli Auer on juridisesti syytön,ei millään tavalla faktisesti.Uunisurmaajakin todettiin syyttömäksi Hilkka-vaimonsa murhaan.Olet varmaankin sitä mieltä,että näin ollen Pentti Saarisen aivan ehdottomasti täytyikin olla syytön.

Mutta rohkenen vilpittömästi lausua Sinulle, Xerxes-tonttu,näin joulun alla lyhyen joulurunon: Sydämessä pienessä asuu joulun Taika,hiljenny Sinäkin Xerxes hetkeksi,sllä kohta on joulun aika!
---------------------------------
Henkilökohtainen kanta syyllisyyskysymykseen on eri asia. Se voi vaihdella. Täällä keskusteluissa täytyy pääosin mennä sen mukaan miten asia on juridisesti, siis lain mukaan. Se on se lähtökohta. Henkilökohtaisia mielipiteitä on vaikka minkälaisia, osa täysin reaalimaailmasta irronneita.

Varmasti tässäkin jutussa on paljon tausta-asiaa, jota ei tunneta yleisesti. Lisäksi monet arvioivat asiaa moraaliselta kannalta. Esim. "koska henkilö on saanut tuomion toisesta jutusta, niin onhan se syyllinen tässäkin". Sehän on selvästi väärä perustelu. Voi olla jonkun mielestä syyllinen "faktisesti" mutta kaikkien mielestä ei asia niin ole. Minä ajattelen asiaa lain kannalta, mutta ei se sitä tarkoita, että pitäisin henkilöä "faktisesti" syyllisenä. Pidän syytettynä ollutta hyvin todennäköisesti syyttömänä, ja lain kannalta varmasti syyttömänä. Tietysti olen tätä mieltä, enkä voi sitä korjata, koska se on mielipiteeni, ja valehtelisin, jos muuta sanoisin. Hyvää Joulua vain paccasucollekin!
perusasiamies
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja perusasiamies »

Tara on näemmä parodioinut hienolla tavalla Kuolemannaakkaa hejaccilassa:
Auer EI valehtele vaan puhuu niin totta kuin mahdollista, heh heh.. esikoinen samoin, kaikki muut asianosaiset valehtelevat. Piste =)
Yhdyn tähän Taran parodiaan.

TAITAA Naakka olla vähän ihastunut Auerskaan. =))
Nikolajevits
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Nikolajevits »

Naakka ja Auer yhteen soppii 8)
Totuus on jossain kaurapuuron ja lusikan välissä
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

en voi suostua siihen, että ei olisi muuta kuin oikeudellinen päätös annein syyttömyydestä ja sitten mielipiteitä. Eriäviä mielipiteitä on ollut viidellä tuomarilla - .oikeita seitsemällä. Ei niitä voi mielipiteiksi kutsua vaan vakavasti ammattiaan harjoittavien tuomareiden syvällisen perehtymisen tuloksiksi.

Minulla on oma tapani tässä asiassa. Olen ammatiltani tutkija, en suinkaan tuomari. Aloitin 2011 perehtymiseen kaikkiin dokumentteihin ja puheenvuoroihin. Erityisen tarkasti olen kuunnellut kaikki todistukset oikeudessa. Olen 2600 puheenvuorossa tuonut löydökseni tänne arvosteltavaksi. Usein miten olen joutunut puolustautumaan.

Asiasta ei ole mitään epäilystä. Kaikki todistukset osoittavat Annelin syyttömyyden. Vaikka todistaja olisi kuinka pahansuopa tekee hän virheen syyttäessään Annelia. Asia erikseen on syyttäjän kautta linjan hämmstyttävä taito osoittaa väärä asia oikeaksi niin, että viisi tuomaria on uskonut. Puolustus on tosin auttanut heikolla panoksellaan.
paccasucco
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Seppo,Seppo:Ei tässä mihinkään paniikkiin ole kenenkään syytä ryhtyä.Ei näin joulun alla,eikä muutenkaan.Itselleni on täysin samantekevää,onko Auer syyllinen tai syytön.

Selvitä minulle,miksi huppumies jätti ainoan todistajan eloon,selvitä uhrin lukuisat pintavammat(ei vaikuta siltä,että ulkopuolinen ja määrätietoisesti toiminut hyökkääjä olisi toiminut näin-tekotapa viittaa naiseen!).Selvitä se,miksi ulkopuolisesta tekijästä ei jäänyt mitään merkkejä talon ulkopuolelle.Ja niin edelleen.

Kertoisitko vielä senkin,miksi Auerin kolme lasta niin kovasti ovat kapinoineet äitiään vastaan.Ehkä pidät heitä manipuloituina?

Perheen sisällä kyllä tiedetään,kuinka asiat ovat menneet.Me muut olemme ulkopuolisia,jopa Xerxes.

P.S.En itse ole tutkija,mutta kaikki ne kolme lähisukulaistani,jotka ovat alusta lähtien seuranneet tätä omasta mielestäni hyvinkin kiinnostamamatonta rikostapausta ovat olleet vakuuttuneita Auerin syyllisyydestä.Mutta kuten sanoin,niin asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu,ja tietysti hekin voivat(saavat)olla väärässä.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
inner circle
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja inner circle »

Hejacissa Valkyria/one eye/Valhalla vaatii välittömästi uutta suljetuin ovin käytävää oikeuskierrosta, jossa Auerin vanhinta tytärtä syytetään avunannosta murhaan tai vaihtoehtoisesti valehtelusta.

Koville tuntuu ottavan KKO:n päätös.
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

paccasucco kirjoitti:Seppo,Seppo:Ei tässä mihinkään paniikkiin ole kenenkään syytä ryhtyä.Ei näin joulun alla,eikä muutenkaan.Itselleni on täysin samantekevää,onko Auer syyllinen tai syytön.

Selvitä minulle,miksi huppumies jätti ainoan todistajan eloon,selvitä uhrin lukuisat pintavammat(ei vaikuta siltä,että ulkopuolinen ja määrätietoisesti toiminut hyökkääjä olisi toiminut näin-tekotapa viittaa naiseen!).Selvitä se,miksi ulkopuolisesta tekijästä ei jäänyt mitään merkkejä talon ulkopuolelle.Ja niin edelleen.

Kertoisitko vielä senkin,miksi Auerin kolme lasta niin kovasti ovat kapinoineet äitiään vastaan.Ehkä pidät heitä manipuloituina?

Perheen sisällä kyllä tiedetään,kuinka asiat ovat menneet.Me muut olemme ulkopuolisia,jopa Xerxes.

P.S.En itse ole tutkija,mutta kaikki ne kolme lähisukulaistani,jotka ovat alusta lähtien seuranneet tätä omasta mielestäni hyvinkin kiinnostamamatonta rikostapausta ovat olleet vakuuttuneita Auerin syyllisyydestä.Mutta kuten sanoin,niin asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu,ja tietysti hekin voivat(saavat)olla väärässä.
Anteeksi että puutun asiaan joka ei minulle kuulu, eikä minua toisaalta mitenkään suurella tunteenpalolla kosketakkaan, mutta mutta...

Miksi huppumies jätti ainoan todistajan eloon... jos hänellä olisi ollut aikomuksena tappaa kaikki todistajat, miksi hän yleensäkkään olisi käyttänyt huppua, eikä tuota kaikkien todistajien tappamista niin kovin usein oikeassa elämässä tapahdu muutenkaan, lähinnä elokuvissa.

Miksi ei jäänyt merkkejä ulkopuolisesta tekijästä? käsittääkseni edelleenkään ei ole saatu selvitettyä mistä uhrista löytyneet ruskeat kuidut oli lähtöisin, ja taisi nyt joku verinen kengänjälkikin olla, ja jotain jälkeä koirat seurasivat, ja alkuperäiseltä häke-nauhaltakin on erotettu ulkopuolisen henkilön ääniä... toki nämä merkithän eivät kelpaa merkeiksi ulkopuolisesta tekijästä niille jotka eivät ulkopuoliseen tekijään halua uskoa.

Miksi Auerin vanhin lapsi, joka on lapsista ainoa joka tapahtuma-aikaan oli jo sen ikäinen että hänellä voisi jotain järkeviä muistikuvia tapahtumista olla, ja joka oli lapsista ainoa joka ei ollut piilossa huoneessaan, ei edelleenkään suostu väittämään äitiään surmaajaksi, eikä suostu luopumaan väitteestään että paikalla oli ulkopuolinen tekijä... kertoisitko kuinka paatunut täytyy lapsen olla pystyäkseen pitäytymään vuosikausia tarinassaan kertaakaan mitään äitiään vastaan todistavaa lipsauttamatta? kun taas nuorempien lapsien tarinoissa ihan oikeiden asiantuntijoidenkin mukaan selkeitä merkkejä manipulaatiosta jolla lasten mieliin on syötetty uskomuksia äidin pahoista teoista.

Viimeisestä lauseestasi olen samaa mieltä, perheen sisällä kyllä tiedetään miten asiat ovat menneet, siksi molemmat tapahtumien keskellä olleet perheenjäsenet edelleen kertovat ulkopuolisesta tekijästä.
Nikolajevits
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Nikolajevits »

Olen ihan ok vapauttavan tuomion kanssa ja vaikka sen, että Ulvilan keissi vaipuu unholaan ja perhe saisi rauhassa omalla tavallaan toipua myllytyksestä, mutta siihen en ole tyytyväinen, ettei näihin mielestäni vakuuttaviin teknisiin kysymyksiin anneta minkäänlaista vastausta, eikä mistään suunnasta. Toki tässä ympärillä pyörii kaikenläisia perusteettomia väitteitä, yleisyksiä ja varsinkin luuloja, mutta jos tosiaan on niin että nämä todisteet ovat yhtä tyhjän kanssa, voisi kysymykseen Miksi, antaa edes keskinkertaisen vastauksen. Se ettei näitä edes käsitellä, on kannaltani oikeudelta ihan instituutiona hieman etäännyttävää.

Itseasiassa olen hyvin etääntynyt oikeuslaitokseen muutenkin. Mielestäni miltei kaikki heidän arvostelmansa ovat vääräoppisia ja tulisi kääntää 180 astetta nurin. Pahoinpitelyt, fyysiset ja henkiset pysyvät traumat eivät paina vaakakupissa mitään, kuolema rikoksen uhrina, ei paina mitään, lapsien raiskaukset , ei mitään mutta kas.. Aina korvattavissa oleva taloudellinen menetys? Pam. Ei armoa. Ihminen tappaa tuntemattoman kaupassa/kadulla? 1,5v, olihan kyseessä mielenhäiriö, vaikka sen tulisi olla rikoksista ankarin, koska milloinkaan ei voida vakuuttua milloin tällaiseen mielenhäiriöön sortuva sortuisi siihen uudestaan. Tapa perheenjäsen? Murha. Ankarin koskaan, vaikka tässä sinulla voi olla edes motiivi ja edes jonkinlainen syy, edes etäisesti rationaalisesti hahmoteltava kokonaisuus.

Nyt pois mielestä ja ruumiista nuo, ja rauhallista Hyvää Joulua kaikille 8)
Totuus on jossain kaurapuuron ja lusikan välissä
Vastaa Viestiin