Oletan edelleen, että katoaminen oli suunniteltu - sille tuli nyt sopiva ajankohta, enkä usko minäkään että Tommy tietäisi vaimonsa vaatekaapin sisällön. Pihalla nähdystä tummasta Saab 9000:sta ei ole kuulunut halaistua sanaa lisää. Milloin se oli siinä jne. Esittämäsi ajatukset ovat tietenkin mahdollisia ja koetammekin saada poliisin vielä tutkimaan asiaa. Poliisi ei vastaa s-posteihin, joten soitan sinne tänään ja menen vaikka käymään. Pitää meidän saada tietää ainakin se, jatketaanko tutkintaa. Polkupyörän katoamiselle ei välttämättä ole mitään yhteyttä Anuliinan katoamiseen.Sirpa kirjoitti:Vaikka Anuliinan aviomies tietäisi joitakin vaatteita puuttuvan, tietääkö hän kuitenkaan kaikkia vaimonsa vaatteita? Ymmärsin, että aikaisemmin talon pihalla oli nähty outo auto. Ehkä tällöin noudettiin jonkinlainen matkakassi, jota olisi ollut hankala (ja huomiota herättävää, jos joku olisi nähnyt) kuljettaa polkupyörällä. Poliisi luultavasti tutkii katoamista vain siltä osin minkä olettaa liittyvän rikokseen.
Kuuden lapsen äiti kadonnut!! (Anuliina Pettersson)
Viimeksi muokannut pemaatta, To Joulu 27, 2007 11:33 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen lähettänyt poliisille s-postitse kysymyspaketin, jossa ihmettelemme juuri noita sinunkin mainitemiasi asioita ja otan todella sinne jollakin konstilla yhteyttä. Ihmettelimme kiirettä etsintöjen käynnistämisessä - joku tietää enemmän kuin me vaikka kieltääkin. Tommy kertoi meille siellä kotona myös täysin ristiriitaisia tietoja heidän tilanteestaan verrattuna muista lähteistä saamamme infoon - jopa niin että alkoi kylmätä.Patricia C. Itämaa kirjoitti:^
Sirpa, todella hyvä havainto!
On todella mahdollista,että asiaa olisi suunniteltu jo jonkin aikaan.Voisiko olla että hänellä olisi jo kokonaan toinen puhelinliittymäkin jonkin toisen nimissä otettu,tosin voisi olettaa että olisi ottanut edes lapsiinsa yhteyttä jos näin,ehkäpä lääkkeitäkin on hankittu siten varastoon,uudet paperit/passi tms.
Mutta edelleen kysyn,etteikö kukaan lapsista ollut tuona sunnuntaina kotona kun tuo outo auto oli käynyt. Kukahan sitä ajoi,voisihan poliisi yrittää hieman rajata,kenellä on sellainen auto ja luulisi muutenkin jo niin tarkkasilmäisen naapurin jotain muitakin merkkejä laittaneen ylös tai hän joka auto näki,siis luulen että olisi ainakin nähnyt oliko mies vai nainen tai useampi henkilö.Moni on kuitenkin usein niiiiin utelias,eikä sitten kehtaa myöntää katselleensa verhon raosta.Nyt se olisi tärkeää, jos näin on. Ehkä naapureita kannattaisi haastatella aivan yksityisesti uudelleen.
Jokin mitätön asia voi osoittautua tärkemmäksi kuin näkijä itse luulee.
Jos jatkossa muu ei auta, pitää alkaa itse selvittää tapahtumia. Meidät tosin tunnetaan paikan päällä, joten se voi joko helpottaa tai vaikeuttaa selvittelyjä.
ottaisisn ensitilassa yhteyttä anuliinan kaikkiin tiedossa oleviin ystäviin ja puhuisin heille. Esim. siitä että teillä on todellinne pelko siitä että henkirikos olisi tapahtunut. Jos anuliina on lähtenyt itse hän on tarvinnut ystävän apua tosin tämä ystävä voi olla ihan uusikin ystävä jota kukaan ei oikeastaan tunne anuliinan lähipiirissä.
Jos poliisi pelkäisi henkirikoksen tapahtuneen niin he olisivat teitä siitä informoineet ja olleet aktiivisemmin teihin yhteydessä. Alun etsintöjen kiireen selittää se, että aina kyseessä voi olla sairaskohtaus tai onnettomuus, siitä syystä on hyvä aloittaa etsinnät nopeasti. Perheen sisäisistä riidoista harvemmin kukaan puhuu totuudenmukaisesti tai edes johdonmukaisesti. Myös se vaikuttaa kerrottuun että jos anuliinan mies on meinannut että nainen palaa/löytyy piakkoin niin ei ole aihetta mennä kertomaan kaikista heidän välisistään ristiriidoista.
Jos poliisi pelkäisi henkirikoksen tapahtuneen niin he olisivat teitä siitä informoineet ja olleet aktiivisemmin teihin yhteydessä. Alun etsintöjen kiireen selittää se, että aina kyseessä voi olla sairaskohtaus tai onnettomuus, siitä syystä on hyvä aloittaa etsinnät nopeasti. Perheen sisäisistä riidoista harvemmin kukaan puhuu totuudenmukaisesti tai edes johdonmukaisesti. Myös se vaikuttaa kerrottuun että jos anuliinan mies on meinannut että nainen palaa/löytyy piakkoin niin ei ole aihetta mennä kertomaan kaikista heidän välisistään ristiriidoista.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Olisiko niin, että Tommyn isä olisi jotenkin mukana asiassa jokatapauksessa? Tuntuu kummalta, että hän olisi käynyt hakemassa Tommyn työjuttuja sieltä poikansa luota. Miksi ei Tommy niitä itse hakenut? Ja miksi ei kuljettanut mukanaan?pemaatta kirjoitti:[. Tommy kertoi meille siellä kotona myös täysin ristiriitaisia tietoja heidän tilanteestaan verrattuna muista lähteistä saamamme infoon - jopa niin että alkoi kylmätä.
Jos jatkossa muu ei auta, pitää alkaa itse selvittää tapahtumia. Meidät tosin tunnetaan paikan päällä, joten se voi joko helpottaa tai vaikeuttaa selvittelyjä.
Muista lähdekritiikki!
Sain tänään kiinni jo tapaamani juttua tutkivan sijaisen, varsinainen on ollut lomalla kaksi viikkoa ja palaa nyt töihin. Poliisi saa käyttöönsä päiväkirja-muistiomme (kiitos vaimoni), jossa on muun muassa lisää taustatietoja, kaikki ristiriitaiset infot, omat pohdintamme, avoimia kysymyksiä, ihmettelyn aiheita ja tämänkin palstan vinkkejä. He pitivät näitä tietoja tärkeinä ja pyysivät niitä käyttöönsä. Poliisi ihmetteli edelleen jutun mystisyyttä.cicero kirjoitti:ottaisisn ensitilassa yhteyttä anuliinan kaikkiin tiedossa oleviin ystäviin ja puhuisin heille. Esim. siitä että teillä on todellinne pelko siitä että henkirikos olisi tapahtunut. Jos anuliina on lähtenyt itse hän on tarvinnut ystävän apua tosin tämä ystävä voi olla ihan uusikin ystävä jota kukaan ei oikeastaan tunne anuliinan lähipiirissä.
-
Cicciolina
- Neuvoja-Jack
Olin tänään Arlandassa ja eräs nainen vaikutti jotenkin tutulta. Mutta hän oli aika pitkä, hänellä oli silmälasit ja vaalea pitkähkö tukka. Hän vaikutti jotenkin kiireiseltä/hermostuneelta. Tuli ulkomaan terminaalin saapuneet kerroksesta lähtevien kerrokseen, mutta kiirehti sitten takaisin saapuneihin. Ei ollut matkatavaroita, ei edes käsilaukkua. Voi olla, että näin harhoja, mutta hänessä oli jotain samaa kuin tuossa Anuliinaa esittävässä kuvassa.pemaatta kirjoitti:[. Poliisi ihmetteli edelleen jutun mystisyyttä.
Muista lähdekritiikki!
anuliinan tapauksessa on kuitenkin motiivi erittäin selvästi nähtävissä joten toivoa olisi ihan vapaaehtoisesta katoamisesta.
Äitini tapauksessa (hän teki katoamistempun n. 15v sitten) hän katosi ilman mitään pohjustusta, edelliset päivät olivat sujuneet normaalisti ja ruokakin oli valmiina odottamassa veljeäni kun tuli koulusta kotiin. Äiti ei ollut mitenkään erityisesti suunnitellut katoavansa sinä päivänä vaan päätti sen ihan extempore. hänen hyvä ystävänsä haki hänet kotoa sekä polkupyörän ja majoitti hänet vähäksi aikaa ja sitten äiti matkusti 200km päähän,asunto vuokrattiin ystävän nimellä. jonkun verran äidillä oli omia säästöjä ollut myös. tämä ystävä ei missään vaiheessa kertonut edes kysyttäessä että tietää äidin katoamisesta mitään. Poliisi ei ottanut kantaa katoamiseen.Kyseessä kun oli aikuinen ihminen eikä näkyvissä ollut mitään henkirikokseen viittaavaa.
äitini on myöhemmin kertonut omista tuntemuksistaan ja miten kaikki tapahtui. taustat olivat suhteellisen samat kuin anuliinalla miehen suhteen. isäni mielestä mitään normaalista poikkeavaa ei ollut tapahtunut samoja vanhoja riitoja kuin aina ennenkin...äitini oli n. 35-36v kadotessaan. samallaista kuin anuliinan tapauksessa on myös se, että äitini oli lopettanut opiskelut juuri vuotta ennen katoamista. Muistan että tuona opiskeluaikana hän jotenkin muuttui...hänne opiskelutoverins aolivat minun ikäisiäni ja äitini oli jotenkin katkera siitä kuinka "helppoa" näiden nuorten elämä oli. Valitti siitä minulle aina silloin kun kävin kotona kääntymässä. Asuin tuolloin jo omassa asunnossa.
Minun on hirvittävän vaikea uskoa että aviomies olisi katoamsien takana sillä hänelle tästä on todella paljon harmia. nyt täytyy itse hoitaa kotihommat lapsia myöten. ehkä myös todellisuus rahojen riittävyydestä paljastuu hänelle. yhteiskunta ei myöskään auta tukien muodossa tälläisissä katoamistapauksissa eikä lastenhoitoapua tipu jo skys eon harrastuksien yllläpitämisestä. on vaikea myös pitää yhteyttä naisystäviin ja sellaisiin kun täytyy huoltaa perhettä. Hän myös kuulostaa melkoiselta nahjukselta joka ei juurikaan viitsi rikkaa pistää ristiin ilman pakottamista ja anelemista. tietysti kyse voisi olla vahingosta.
äitini kävi meillä joulupyhinä ja esittelin tapausta hänelle. Hän oli kanssani samaa mieltä että anuliina on lähtenyt itse. hän myös sanoi että ainakin hänellä sen jälkeen kun hän lähti ei ollut mitään halua pitää yhteyttä keneenkään vaan hän lähti lähteäkseen lopullisesti...minä esim. sain kontaktin häneen vasta 2v katoamisen jälkeen. hän ei tosiaan enää tullut kaupunkiin katoamisensa jälkeen vaikka hänet löydettiinkin vaan jäi sinne minne oli lähtenytkin. häneltä jäi myös rakas koira jonka hän tosin otti hoiviinsa myöhemmässä vaiheessa...
Äitini tapauksessa (hän teki katoamistempun n. 15v sitten) hän katosi ilman mitään pohjustusta, edelliset päivät olivat sujuneet normaalisti ja ruokakin oli valmiina odottamassa veljeäni kun tuli koulusta kotiin. Äiti ei ollut mitenkään erityisesti suunnitellut katoavansa sinä päivänä vaan päätti sen ihan extempore. hänen hyvä ystävänsä haki hänet kotoa sekä polkupyörän ja majoitti hänet vähäksi aikaa ja sitten äiti matkusti 200km päähän,asunto vuokrattiin ystävän nimellä. jonkun verran äidillä oli omia säästöjä ollut myös. tämä ystävä ei missään vaiheessa kertonut edes kysyttäessä että tietää äidin katoamisesta mitään. Poliisi ei ottanut kantaa katoamiseen.Kyseessä kun oli aikuinen ihminen eikä näkyvissä ollut mitään henkirikokseen viittaavaa.
äitini on myöhemmin kertonut omista tuntemuksistaan ja miten kaikki tapahtui. taustat olivat suhteellisen samat kuin anuliinalla miehen suhteen. isäni mielestä mitään normaalista poikkeavaa ei ollut tapahtunut samoja vanhoja riitoja kuin aina ennenkin...äitini oli n. 35-36v kadotessaan. samallaista kuin anuliinan tapauksessa on myös se, että äitini oli lopettanut opiskelut juuri vuotta ennen katoamista. Muistan että tuona opiskeluaikana hän jotenkin muuttui...hänne opiskelutoverins aolivat minun ikäisiäni ja äitini oli jotenkin katkera siitä kuinka "helppoa" näiden nuorten elämä oli. Valitti siitä minulle aina silloin kun kävin kotona kääntymässä. Asuin tuolloin jo omassa asunnossa.
Minun on hirvittävän vaikea uskoa että aviomies olisi katoamsien takana sillä hänelle tästä on todella paljon harmia. nyt täytyy itse hoitaa kotihommat lapsia myöten. ehkä myös todellisuus rahojen riittävyydestä paljastuu hänelle. yhteiskunta ei myöskään auta tukien muodossa tälläisissä katoamistapauksissa eikä lastenhoitoapua tipu jo skys eon harrastuksien yllläpitämisestä. on vaikea myös pitää yhteyttä naisystäviin ja sellaisiin kun täytyy huoltaa perhettä. Hän myös kuulostaa melkoiselta nahjukselta joka ei juurikaan viitsi rikkaa pistää ristiin ilman pakottamista ja anelemista. tietysti kyse voisi olla vahingosta.
äitini kävi meillä joulupyhinä ja esittelin tapausta hänelle. Hän oli kanssani samaa mieltä että anuliina on lähtenyt itse. hän myös sanoi että ainakin hänellä sen jälkeen kun hän lähti ei ollut mitään halua pitää yhteyttä keneenkään vaan hän lähti lähteäkseen lopullisesti...minä esim. sain kontaktin häneen vasta 2v katoamisen jälkeen. hän ei tosiaan enää tullut kaupunkiin katoamisensa jälkeen vaikka hänet löydettiinkin vaan jäi sinne minne oli lähtenytkin. häneltä jäi myös rakas koira jonka hän tosin otti hoiviinsa myöhemmässä vaiheessa...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Minulla on myös sellainen tunne, että tässä tapauksessa omaehtoinen katoaminen on ollut ainoa keino pelastautua vapaaehtoiselta orjatyöltä.
Masentunut ja itsemurhaa suunnitteleva ihminen ei pysty keskittymään
kirjoihin (dekkarit yöpöydällä) ja jos nuo kuvat on otettu viimeisen vuoden aikana, niin aidon! iloiselta Anuliina näyttää niissä.
Yleensä masentuneelta hymyä ei irtoa edes valokuviin.
Valokuva-albumeitakaan ei nykyään enää ole, mutta olisiko viimeisen vuoden aikana otetuissa valokuvissa joitakin henkilöitä, joita kukaan muu ei tunne kuin Anuliina?
kirjoihin (dekkarit yöpöydällä) ja jos nuo kuvat on otettu viimeisen vuoden aikana, niin aidon! iloiselta Anuliina näyttää niissä.
Valokuva-albumeitakaan ei nykyään enää ole, mutta olisiko viimeisen vuoden aikana otetuissa valokuvissa joitakin henkilöitä, joita kukaan muu ei tunne kuin Anuliina?
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
- Platon -
Emmepä todella tiedäkään, milloin hän on dekkareitaan viimeksi lukenut. Masennus on pahentunut tänä vuonna. Julkisuudessa olleet kuvat ovat 1,5-3 v vanhoja - valitettavasti, vaikka ottaminen olisi niin helppoa. Uusin kuva liinasta meillä on toukokuun 07 alussa otettu äitini hautajaisissa. Silloin ja siinä kuvassa hän on jo kireän oloinen, mutta eipä tuonut kenellekään pahaa oloaan selvästi esille. Aviomiehellä on muut kuvat, jotka pitääkin nyt pyytää nähtäviksi.Lydia07 kirjoitti:Minulla on myös sellainen tunne, että tässä tapauksessa omaehtoinen katoaminen on ollut ainoa keino pelastautua vapaaehtoiselta orjatyöltä.
Ottakaa hyvät ihmiset kuvia!
Näin mäkin ajattelen. Hän on ollut aivan umpikujassa tuon perhetilanteen vuoksi ja tämä on ollut kenties ainoa ratkaisu ottaa tilannetta vähän hallintaansa. Etäisyyttä, sitä hän varmaankin on lähtenyt hakemaan.Lydia07 kirjoitti:Minulla on myös sellainen tunne, että tässä tapauksessa omaehtoinen katoaminen on ollut ainoa keino pelastautua vapaaehtoiselta orjatyöltä.
Yleensä masentunut ihminen ei kykene lukemaan, mutta parempina päivinä tämä saattaa onnistua. Ja kun se onnistuu, niin se on kertakaikkisen hyvä keino saada ajatuksia siirretyksi muualle. Ja etenkin, jos luettavana on jotain äärimmäisen mielenkiintoista, niin silloin kyllä se lukeminen onnistuu.Lydia07 kirjoitti:Masentunut ja itsemurhaa suunnitteleva ihminen ei pysty keskittymään kirjoihin (dekkarit yöpöydällä) ja jos nuo kuvat on otettu viimeisen vuoden aikana, niin aidon! iloiselta Anuliina näyttää niissä. Yleensä masentuneelta hymyä ei irtoa edes valokuviin.
Kuvista, ei hymystä välttämättä voi päätellä yhtään mitään. Tiedättekö, tunnen äärimmäisen hyvin erään vaikeasti masentuneen, josta kukaan ulkopuolinen ei huomannut yhtään mitään. Aina niin iloinen ja hymyilevä.
Eivät kaikki masentuneet märehdi ja sure itkua tuhertaen. Osa esim. vain lamaantuu, muuttuu kenties vähän hiljaisemmaksi tms. Aika pitkälle pystyy kuitenkin esittään sitä "entistä minäänsä" ja silti miettii mielessään syntyjä syviä. Läheisemmät saattavat huomata kuitenkin jonkinlaista poissa olevuutta ja sellaista lievää oiretta (jota ei oireeksi välttämättä huomaa).
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Kuinka tarkkaan tuo perheen tietokone on tutkittu?
Mietin vain, että jos Anuliina olisi löytänyt jonkun katoamisessa auttavan joltain keskustelupalstalta.
Onko esimerkiksi cachet haettu?
Jotenkin musta tuntuu, että tietokoneella on suuri osuus perheenäidin elämässä nykyisin ja ainakin minä itse, kotiäitinä, koluan kaikki vähänkään mielenkiintoiset foorumit ja artikkelit läpi. Kaiken mitä googlella löytyy ko.asiasta.
Mietin vain, että jos Anuliina olisi löytänyt jonkun katoamisessa auttavan joltain keskustelupalstalta.
Onko esimerkiksi cachet haettu?
Jotenkin musta tuntuu, että tietokoneella on suuri osuus perheenäidin elämässä nykyisin ja ainakin minä itse, kotiäitinä, koluan kaikki vähänkään mielenkiintoiset foorumit ja artikkelit läpi. Kaiken mitä googlella löytyy ko.asiasta.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.