Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Jari Aarnion tapaukseen liittyvät ketjut tänne
Ghost hunting
Sherlock Holmes

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Aika jännää ollut tuo puhelinbisnes, kirjaimellisesti kenkäpuhelin kengässä LOL!!, lienee poliisin omaa mustaa huumoria, kännykkä löytynyt lasketteluhanskan, mattorullan, lakanan sisältä ja yllättävästi puhelimet hiljenivät lomamatkan ajaksi :mrgreen: :mrgreen: voi pojat kun tämä on hauskaa.
oldstyle
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja oldstyle »

PiikkiSika kirjoitti:
oldstyle kirjoitti:Trollit haluavat ohjata keskustelun haluamaansa suuntaan. Kun trolleilta kysyy esim Aarnion paritus, veronkierto ja rahankiertorikoksista, he vaihtavat puheenaihetta.
:D tiedä sitten oisko kuinka suosittu foorumi, jos kaikki olisi päivän selvää ja kukaan ei esittäisi risteäviä mielipiteitä tai skenaarioita tapahtumakulusta? se se vasta olisi mukavaa luettavaa :mrgreen:
Saahan sitä erittää risteäviä mielipiteitä, mutta jos toistuvasti valehtelee, vääristelee totuutta, jättää kertomatta faktoja, ja ei usko tosiasioita vaikka väännetään rautalangasta, henkilön motiiveista herää väistämättä kysymys. Tietyt henkilöt toimivat ikäänkuin Aarnion puolustuksena, ja keksivät mitä ihmeellisimpiä teorioita puolustakseen häntä.
Tulee mieleen venäläiset trollit Ukraina keskustelussa, ja ns maskirovka. Venäjällä ei ole joukkoja Krimillä, MH17 ampui alas Ukrainalainen hävittäjä, venäjä ei käytä bukkeja, jne. Ja tämä paska jatkuu vaikka todisteita tulee pöytään vaikka kuinka. Valheet vain välillä vaihtuvat.
Yksi selvä valhe mitä täällä on toisteltu on että mitään huumeita ei edes olisi koskaan takavarikoitu, eikä näyttöä huumekaupasta olisi.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

oldstyle kirjoitti: Yksi selvä valhe mitä täällä on toisteltu on että mitään huumeita ei edes olisi koskaan takavarikoitu, eikä näyttöä huumekaupasta olisi.
Muistin virkistykseksi olen valmis lukemaan täältä listauksen Tynnyri I- ja Tynnyri II-jutuissa tehdyistä huumetakavarikoista, jos joku vaivautuu sellaisen tänne laatimaan. Lisäksi otan mielelläni vastaan tiedon Lundenin tarkasta kuolinajasta ja kuolemaan johtaneista syistä.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
oldstyle
Hetty Wainthropp

Pieni liekki kirjoitti:
oldstyle kirjoitti: Yksi selvä valhe mitä täällä on toisteltu on että mitään huumeita ei edes olisi koskaan takavarikoitu, eikä näyttöä huumekaupasta olisi.
Muistin virkistykseksi olen valmis lukemaan täältä listauksen Tynnyri I- ja Tynnyri II-jutuissa tehdyistä huumetakavarikoista, jos joku vaivautuu sellaisen tänne laatimaan. Lisäksi otan mielelläni vastaan tiedon Lundenin tarkasta kuolinajasta ja kuolemaan johtaneista syistä.
Mitäs jos itse laatisit? Ainakin joitain muistuu varmasti mieleen?
Pieni liekki

oldstyle kirjoitti:
Pieni liekki kirjoitti:
Kyllä minulle on hyvinkin muodostunut oma käsitys takavarikoiduista huumemääristä, mutta kaipaan omalle näkemykselleni vahvistuksen. Tarkennan vielä sen verran, että olen kiinnostunut ainoastaan tietämään Suomessa takavarikoitujen hasis-erien määrät Tynnyri-keississä.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
PiikkiSika
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja PiikkiSika »

oldstyle kirjoitti:
PiikkiSika kirjoitti:
oldstyle kirjoitti:Trollit haluavat ohjata keskustelun haluamaansa suuntaan. Kun trolleilta kysyy esim Aarnion paritus, veronkierto ja rahankiertorikoksista, he vaihtavat puheenaihetta.
:D tiedä sitten oisko kuinka suosittu foorumi, jos kaikki olisi päivän selvää ja kukaan ei esittäisi risteäviä mielipiteitä tai skenaarioita tapahtumakulusta? se se vasta olisi mukavaa luettavaa :mrgreen:
Saahan sitä erittää risteäviä mielipiteitä, mutta jos toistuvasti valehtelee, vääristelee totuutta, jättää kertomatta faktoja, ja ei usko tosiasioita vaikka väännetään rautalangasta, henkilön motiiveista herää väistämättä kysymys. Tietyt henkilöt toimivat ikäänkuin Aarnion puolustuksena, ja keksivät mitä ihmeellisimpiä teorioita puolustakseen häntä.
Tulee mieleen venäläiset trollit Ukraina keskustelussa, ja ns maskirovka. Venäjällä ei ole joukkoja Krimillä, MH17 ampui alas Ukrainalainen hävittäjä, venäjä ei käytä bukkeja, jne. Ja tämä paska jatkuu vaikka todisteita tulee pöytään vaikka kuinka. Valheet vain välillä vaihtuvat.
Yksi selvä valhe mitä täällä on toisteltu on että mitään huumeita ei edes olisi koskaan takavarikoitu, eikä näyttöä huumekaupasta olisi.
kyllä, kyllä - ihan niinku krimin valtaus...vittu muutama heikki laattaa :mrgreen:
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !
oldstyle
Hetty Wainthropp

Pieni liekki kirjoitti:

Kyllä minulle on hyvinkin muodostunut oma käsitys takavarikoiduista huumemääristä, mutta kaipaan omalle näkemykselleni vahvistuksen. Tarkennan vielä sen verran, että olen kiinnostunut ainoastaan tietämään Suomessa takavarikoitujen hasis-erien määrät Tynnyri-keississä.
No kerro sit, äläkä kiertele ja kaartele. Miksi Hollannista takavarikoidut ei kelpaa? Ei sovi sun agendaan? Oles nyt rehellinen.
pop
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja pop »

Mä en ymmärrä mikä siinä on erikoista että Hollannista takavarikoitiin Suomeen matkalla ollut hasiserä ja samanlaisi tynnyreitä on lähetetty samoille vastaanottajille 6 kpl. Eikö se kerro maahantuonnista? Oikeuden mielestä kertoo. Huumeliiga ei edelleenkään yleensä jää ku kerran kii?
Pieni liekki

pop kirjoitti:Mä en ymmärrä mikä siinä on erikoista että Hollannista takavarikoitiin Suomeen matkalla ollut hasiserä ja samanlaisi tynnyreitä on lähetetty samoille vastaanottajille 6 kpl. Eikö se kerro maahantuonnista? Oikeuden mielestä kertoo. Huumeliiga ei edelleenkään yleensä jää ku kerran kii?
Selvitä sitten minulle rautalangasta vääntämällä, miksi meillä on Tynnyri I -keissi ja Tynnyri II -keissi samoilla lähtötiedoilla.
oldstyle
Hetty Wainthropp

Pieni liekki kirjoitti:
pop kirjoitti:Mä en ymmärrä mikä siinä on erikoista että Hollannista takavarikoitiin Suomeen matkalla ollut hasiserä ja samanlaisi tynnyreitä on lähetetty samoille vastaanottajille 6 kpl. Eikö se kerro maahantuonnista? Oikeuden mielestä kertoo. Huumeliiga ei edelleenkään yleensä jää ku kerran kii?
Selvitä sitten minulle rautalangasta vääntämällä, miksi meillä on Tynnyri I -keissi ja Tynnyri II -keissi samoilla lähtötiedoilla.
Tutkinnan edetessä on tullut lisätietoa.

Miksi vaihdad aihetta? Hollannin poliisi takavarikoi 141kg. Sitä ei käsittääkseni Aarnio, tai muut syytetyt ole kiistäneet. Kiistätk. sinä?

Eri henkilöiden rooleista jutussa voi keskustella, mutta faktoja ei voi kiistää.
Pieni liekki

oldstyle kirjoitti:
Pieni liekki kirjoitti:
Tutkinnan edetessä on tullut lisätietoa.

Miksi vaihdad aihetta? Hollannin poliisi takavarikoi 141kg. Sitä ei käsittääkseni Aarnio, tai muut syytetyt ole kiistäneet. Kiistätk. sinä?

Eri henkilöiden rooleista jutussa voi keskustella, mutta faktoja ei voi kiistää.
Tarkoitus ei ole vaihtaa aihetta, vaan selvittää asiakokonaisuutta Suomen kuvioiden osalta. Kyllä minä pidän myös faktana tuota Hollannin poliisin tekemää 141 kilon hasistakavarikkoa, mutta olen kiinnostunut Tynnyri -juttuihin liittyneistä huumetakavarikoista nimenomaan Suomessa.
Poliisin ja tullin vuosina 2003–2013 takavarikoiduksi kirjaamat huumausaine-erät hasiksen ja marihuanan osalta:

vuosi 2003: hasis (kg) 423,1; marihuana (kg) 45,3
vuosi 2004: hasis (kg) 467,4; marihuana (kg) 25,8
vuosi 2005: hasis (kg) 430,6; marihuana (kg) 43,4
vuosi 2006: hasis (kg) 282,7; marihuana (kg) 32,9
vuosi 2007: hasis (kg) 360; marihuana (kg) 36
vuosi 2008***: hasis (kg) 47; marihuana (kg) 56
vuosi 2009***: hasis (kg) 440; marihuana (kg) 100
vuosi 2010***: hasis (kg) 250; marihuana (kg) 80
vuosi 2011***: hasis (kg) 860; marihuana (kg) 97
vuosi 2012***: kannabistuotteet (hasis (kg) ja marihuana (kg)) yht. 714
vuosi 2013***: hasis (kg) 122; marihuana (kg) 285

Lähde: http://www.julkari.fi/bitstream/handle/ ... sequence=1
Miltä näyttävät tilastojen valossa hasistakavarikkojen osalta vuodet 2014-2016? Paljonko Suomessa on ihmisiä, jotka käyttävät hasista ja marihuanaa? Minulla ei ole omakohtaista kosketuspintaa hasiksen tai marihuanan käyttäjiin, joten en osaa arvioida, kuinka laaja ongelma meillä on käsissämme näiden aineiden käyttäjien ja välittäjien suhteen.
pop
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja pop »

Sinulle olen miel ystävällinen: tynnyri 1 ja 2 erottuvat samoilla tekijöillä paitsi 1:ssä ei saatu em tekijöistä johtuen ylätekijöitä kiinni. KRP selvitti kuten jossain täällä mainittiin Aarnion osuutta muihin, kevyempiin rikoksiin jo ennen Saaraa,joka ei hasiksesta puhunut mitään. Tämän johdosta Aarnion toimiin alettiin tutkia tarkemmin ja, selittämätön käteisen käyttö, kotietsinnöissä löytyneet liittymät, paperilaput ja nämä todisteet joissa itse olen vasta päässyt näköjään alkuun alkoivat tutkinnan yhteydessä muodostaa kuvaa Aarniosta Pasilan miehenä. Käsitelty~2 sivua sitten. Kyseessä siis samat huume-erät suuri osa muita rikoksia ja osallisia paljastunut myöhemmin joten eri oikeudenkäynti
pop
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja pop »

Riippuu ihan vuodesta ja viranomaisesta, eräässä keississä takavarikoitiin hollannista tulleesta rekasta 2000 luvun puolvälissä Suomeen noin 500 kiloa ja hieman myöhemiin saman liigan rekasta suomeen muistaakseni 300 kg. Tulli ja poliisi itse arvioivat varovaisena lukun saavansa korkeintaan 5-10% aineista takavarikkoon- 2000 luvun puolivälissä jäi kiinni ns 3 tonnin liiga jolta jäi tulliin ensin 500 kg lasti ja vähän myöhemmin muistaakseni 300kg.Luvut vaihtelevat vuosittain, hasis taitaa olla aleneva trendi. Miten he pyörittivät liigaa mek melkein 10 vuotta kun Aarnion on poliisina vielä helpompi olla perillä tutkinnoista jne?

Em keissi: https://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=2973
oldstyle
Hetty Wainthropp

Pieni liekki kirjoitti: Tarkoitus ei ole vaihtaa aihetta, vaan selvittää asiakokonaisuutta Suomen kuvioiden osalta. Kyllä minä pidän myös faktana tuota Hollannin poliisin tekemää 141 kilon hasistakavarikkoa, mutta olen kiinnostunut Tynnyri -juttuihin liittyneistä huumetakavarikoista nimenomaan Suomessa.
Poliisin ja tullin vuosina 2003–2013 takavarikoiduksi kirjaamat huumausaine-erät hasiksen ja marihuanan osalta:

vuosi 2003: hasis (kg) 423,1; marihuana (kg) 45,3
vuosi 2004: hasis (kg) 467,4; marihuana (kg) 25,8
vuosi 2005: hasis (kg) 430,6; marihuana (kg) 43,4
vuosi 2006: hasis (kg) 282,7; marihuana (kg) 32,9
vuosi 2007: hasis (kg) 360; marihuana (kg) 36
vuosi 2008***: hasis (kg) 47; marihuana (kg) 56
vuosi 2009***: hasis (kg) 440; marihuana (kg) 100
vuosi 2010***: hasis (kg) 250; marihuana (kg) 80
vuosi 2011***: hasis (kg) 860; marihuana (kg) 97
vuosi 2012***: kannabistuotteet (hasis (kg) ja marihuana (kg)) yht. 714
vuosi 2013***: hasis (kg) 122; marihuana (kg) 285

Lähde: http://www.julkari.fi/bitstream/handle/ ... sequence=1
Miltä näyttävät tilastojen valossa hasistakavarikkojen osalta vuodet 2014-2016? Paljonko Suomessa on ihmisiä, jotka käyttävät hasista ja marihuanaa? Minulla ei ole omakohtaista kosketuspintaa hasiksen tai marihuanan käyttäjiin, joten en osaa arvioida, kuinka laaja ongelma meillä on käsissämme näiden aineiden käyttäjien ja välittäjien suhteen.
Ok. Kiitos. Siitä on hyvä jatkaa keskustelua kun perusfaktat on tunnistettu. Yleisesti ottaen käyttäjiä ja määriä on vaikea arvioida. Sadoista tuhansista kuitenkin puhutaan jos puhutaan kannabiksen kokeilemisesta.

Suoraan tynnyreihin liittyen Suomesta ei kai ole hirveästi saatu takavarikkoon. Satoja grammoja? Samaa ainetta on varmasti takavarikoitu enemmänkin, mutta näyttöä yhteydestä tynnyreihin ei ole löytynyt.
Nicht schuldig
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Nicht schuldig »

pop kirjoitti:
Kuva
Ensin tästä IP-osoitteesta, tässä lukee muuten Europe/Amsterdam. Joten ainakin nyt sitten 1.10.2013 kyseinen osoite on ollut Amsterdamissa.

Ja nyt tämä osoite, joka on ollut paperilapulla, jossa luki +316 42 85 1661, ei ehkä liity koko juttuun millään muulla tavalla kuin sillä, että se on hämmästyttävän paljon IP-osoitteen mukainen, mutta jos tämä on sattuma, niin numero kannattaa ilmeisestikin unohtaa.

Tärkeät asiat tässä ovat nämä tekstit:

"Hollantilainen liittymän numero +31628071655 on kirjoitettu lapulle, joka on löytynyt Aarnion työhuoneesta (S1683a). Samalla lapulle on kirjoitettu on käsin kirjoitettu "nagasakiisland_hotmail.com" ja "osaka6000xl" (S1683). "

ja toisena tekstinä:

"Aarnion Ruusutarhantien autotallista takavarikoitu lappu "Nagasa... Osa... sekä kaksi hollantilaista puhelinnumeroa "+31641010289", jonka perään on kirjoitettu 1 ja "+31681806508" jonka perään on kirjoitettu 2. Lapulle on kirjoitettu myös "Jan van de Werken", "International Transport", "Plate BVBV-39", "24-DN-DG Chrysler tila-auto"

Tuomiolauselma on siksi aika vaikeaa luettavaa, koska siinä on ensinnäkin useammassa kohdassa samoja asioita, usein hieman eri tavalla tai eri asioita painottaen. Toisaalta sitten asiaan saatetaan liittää sellaista tietoa, joka ei välttämättä ole mitenkään asiaan vaikuttavaa tietoa. Kuten muuten tässäkin esimerkissä.

Nyt sitten tässä joutuu koko ajan miettimään, että mitä tarkoitetaan.

Joka tapauksessa nämä kaksi tekstiä nyt liityvät yhteen ja niille on annettu selvitys:

"Tulli on ottanut kiinni lapulta ilmenevän henkilön Jan van Werken 25.11.2013, kun tämä on tuonut khat-kasvin osia Suomeen. Werkenin käytössä on ollut kuorma-auto BVBV-39, ja khat-kasvinosia vastaanottaneella henkilöllä Brederolla on ollut käytössä 24-DN-DG Chrysler tila-auto. (S1706) Aarnion mukaan muistiinpanot liittyvät Tullin tutkimaan khat-juttuun, josta Aarniota ei syytetä tai johon häntä ei linkitetä. Lapun tiedot liittyvät Aarnion virkatoimiin ja ne ovat sitä kautta päätyneet autotalliin."
Vastaa Viestiin