Selvännäkijä
En nyt ota kantaa henkilökohtaisesti siihen, voiko meedio "todella" nähdä jotakin. Ehkä tai ehkä hän arvailee.
Kyllikki Saaren tapauksessa tuota rikosta yritti selvittää mm. myös tunnettu ruotsalainen meedio. Hautapaikkaa suolla ei oltu vielä löydetty. Tuo meedio (Lilly Åkerblom) sai jonkun Kyllikille kuuluneen esineen (laukku) ja kertoili mitä tuli hänen mieleensä. Meedio kertoi mm. että hän tunsi mudan hajua. Hän kertoi, että tyttö löydetään sieltä mistä pyöräkin, eli suosta. Hän oli kuvannut aluetta osuvasti. Kyllikki löydettiin myöhemmin haudattuna suohon. Samoin pyörä. Ja kuvaus piti paikkansa. Aluksi oli luultu tuon meedion erehtyneen, sillä niihin aikoihin etsittiin aivan muualta. Tämä tieto on eräästä kirjasta. Useat meediot ovat tutkineet tuota Kyllikki Saaren tapausta, ja nähneet yhtä ja toista. Niiden paikkansa pitävyydestä ei ole tietoa. Tekijän ulkonäköäkin on kuvattu. Onko osunut vai ei, siitä ei ole tietoa, koska tekijää ei ainakaan virallisesti tiedetä.
Kyllikki Saaren tapauksessa tuota rikosta yritti selvittää mm. myös tunnettu ruotsalainen meedio. Hautapaikkaa suolla ei oltu vielä löydetty. Tuo meedio (Lilly Åkerblom) sai jonkun Kyllikille kuuluneen esineen (laukku) ja kertoili mitä tuli hänen mieleensä. Meedio kertoi mm. että hän tunsi mudan hajua. Hän kertoi, että tyttö löydetään sieltä mistä pyöräkin, eli suosta. Hän oli kuvannut aluetta osuvasti. Kyllikki löydettiin myöhemmin haudattuna suohon. Samoin pyörä. Ja kuvaus piti paikkansa. Aluksi oli luultu tuon meedion erehtyneen, sillä niihin aikoihin etsittiin aivan muualta. Tämä tieto on eräästä kirjasta. Useat meediot ovat tutkineet tuota Kyllikki Saaren tapausta, ja nähneet yhtä ja toista. Niiden paikkansa pitävyydestä ei ole tietoa. Tekijän ulkonäköäkin on kuvattu. Onko osunut vai ei, siitä ei ole tietoa, koska tekijää ei ainakaan virallisesti tiedetä.
Eiköhän tuo Kyllikin caee ole jo "closed", ainakin mitä tuota palstaa lukiessa tulee mieleen ja mitä julkisuudessa on kerrottu. Samoin aiheesta tehty elokuva kertoo aika paljon.Sariola kirjoitti:En nyt ota kantaa henkilökohtaisesti siihen, voiko meedio "todella" nähdä jotakin. Ehkä tai ehkä hän arvailee.
Kyllikin haudan kait siis "löysi" oletettu tekijä. Vai oliko se näin? ainakin oletettu ´tekijä auttoi etsinnöissä?
Kyllä meedio näkee, ei kuvittele näkevänsä. Ja se pitää ymmärtää, että meediotkin ovat erilaisia, ja myös vain ihmisiä. Meedio on välittäjä; kykenee asettumaan semmoiselle tasolle, että näkeminen on mahdollista.Sariola kirjoitti:En nyt ota kantaa henkilökohtaisesti siihen, voiko meedio "todella" nähdä jotakin. Ehkä tai ehkä hän arvailee.
Minä olen skeptikko, enkä usko noihin rajatietojuttuihin, sen enempää horoskooppeihin, kuin korteista, tai teelehdistä povailemisiin.
Kuinka esimerkiksi lehdissä olevat horoskooppiennusteet voisivat pitää paikkansa, vai tuleeko kaikille vesimiehille "komea tumma mies, joka muuttaa elämä ihan mielettömän hyväksi".
Miehenä tuollaiseen en usko, sillä olen hetero.
Aikoinaan nuorena kollina, tuli harrastettua spiritismiä voipaperin päälle kirjoitettujen kirjainnten ja ylösalaisin olleen lasin kanssa.
Toki se lasi liikkui ja tekstiäkin tuli, mutta kun se lasi liikkui sen takia, että sinne lasin sisälle kerääntyi lämmintä ilmaa osallistujien kiihken odottelun seurauksena, joka sitten nosti lasia juuri sen verran, että se lähti liikkeelle liukkaalla voipaperilla.
Jo joku oli kysynyt jotain, niin kaiketi tämä kysyjä alitajuisesti "siirsi" lasia juuri niihin kirjaimiin, joihin toivoi lasin "oikeastikin" liikkuvan, jos tuollainen rajatietouskomus olisi ollut totta.
No mikään ennnustuksista ei kuitenkaan koskaan toteutunut, joten se ainakin siitä.
Lupasihan kuuluisa taikuri Houndini vaimolleen, että jollain tavalla ilmestyy hänelle kuolemansa jälkeen, muttei tuo ilmestynyt, eikä ole tähän päivään mennessä ilmestynyt kenellekään.
Tuollaiset "Kroisantit" ja muut "selvänäkijät" ovat mielestäni huuhaata, sillä "Kroisathan" "näki" piirroksen mukaan baskeripäisen miehen, ja kangaskatolla vuoratun limonaadiauton, jonka sivulasit aukenivat ulospäin.
Missähän noita baskereita siihen aikaan käytettiin, ei ainakaan Suomessa, sillä meillä oli lippalakki ja "tsubu", eli suikka muotia juuri siihen aikaan?
Mihin autoon tuo kangaskatto ja sivuille nousevat lasit viittaavat?
No "köyhän miehen kiikkustuoliin", eli "rättisitikkaan", joka oli melko harvinainen vielä siihen maailman aikaan Suomessa, vaan ei siellä, mistä tämä "Kroisantti" oli kotoisin.
Mitä taasen tulee tuhon ruotsalaiseen povaajaan, niin hän varmaan oli tietoinen, että Suomesta suurin osa on järviä ja soita, johon on helppo ihminen haudata.
Niinpä ei ole ollut temppukaan veikata kahdeksan oikein lotossa ja sanoa, että muta haisee ja kas, suostahan sitten Kyllikki ja hänen pyöränsä löytyivät.
Joten sellaista faktaa.
Kuinka esimerkiksi lehdissä olevat horoskooppiennusteet voisivat pitää paikkansa, vai tuleeko kaikille vesimiehille "komea tumma mies, joka muuttaa elämä ihan mielettömän hyväksi".
Miehenä tuollaiseen en usko, sillä olen hetero.
Aikoinaan nuorena kollina, tuli harrastettua spiritismiä voipaperin päälle kirjoitettujen kirjainnten ja ylösalaisin olleen lasin kanssa.
Toki se lasi liikkui ja tekstiäkin tuli, mutta kun se lasi liikkui sen takia, että sinne lasin sisälle kerääntyi lämmintä ilmaa osallistujien kiihken odottelun seurauksena, joka sitten nosti lasia juuri sen verran, että se lähti liikkeelle liukkaalla voipaperilla.
Jo joku oli kysynyt jotain, niin kaiketi tämä kysyjä alitajuisesti "siirsi" lasia juuri niihin kirjaimiin, joihin toivoi lasin "oikeastikin" liikkuvan, jos tuollainen rajatietouskomus olisi ollut totta.
No mikään ennnustuksista ei kuitenkaan koskaan toteutunut, joten se ainakin siitä.
Lupasihan kuuluisa taikuri Houndini vaimolleen, että jollain tavalla ilmestyy hänelle kuolemansa jälkeen, muttei tuo ilmestynyt, eikä ole tähän päivään mennessä ilmestynyt kenellekään.
Tuollaiset "Kroisantit" ja muut "selvänäkijät" ovat mielestäni huuhaata, sillä "Kroisathan" "näki" piirroksen mukaan baskeripäisen miehen, ja kangaskatolla vuoratun limonaadiauton, jonka sivulasit aukenivat ulospäin.
Missähän noita baskereita siihen aikaan käytettiin, ei ainakaan Suomessa, sillä meillä oli lippalakki ja "tsubu", eli suikka muotia juuri siihen aikaan?
Mihin autoon tuo kangaskatto ja sivuille nousevat lasit viittaavat?
No "köyhän miehen kiikkustuoliin", eli "rättisitikkaan", joka oli melko harvinainen vielä siihen maailman aikaan Suomessa, vaan ei siellä, mistä tämä "Kroisantti" oli kotoisin.
Mitä taasen tulee tuhon ruotsalaiseen povaajaan, niin hän varmaan oli tietoinen, että Suomesta suurin osa on järviä ja soita, johon on helppo ihminen haudata.
Niinpä ei ole ollut temppukaan veikata kahdeksan oikein lotossa ja sanoa, että muta haisee ja kas, suostahan sitten Kyllikki ja hänen pyöränsä löytyivät.
Joten sellaista faktaa.
Hessu se pitää huumoria yllä. Harvoin törmää tällaisiin henkilöihin, joilla on näin varmat mielipiteet kaikesta, ja myös perusteet siihen, miksi hänellä on kyseiset mielipiteetHessu52 kirjoitti:Minä olen skeptikko, enkä usko noihin rajatietojuttuihin, sen enempää horoskooppeihin, kuin korteista, tai teelehdistä povailemisiin.
^^Miehenä tuollaiseen en usko, sillä olen hetero.
^^Missähän noita baskereita siihen aikaan käytettiin, ei ainakaan Suomessa, sillä meillä oli lippalakki ja "tsubu", eli suikka muotia juuri siihen aikaan?
Baskereista puheenollen, vuonna 1959 Tulilahden murhatutkimuskuvissa yhdellä tutkijalla (?) on baskeri. Ja eikös Bodomin Vuolasmaakin ollut baskerimiehiä? Ja millainen olikaan laivastopoikien kesäpäähine?
Muista lähdekritiikki!
Totta kai omista mielipiteistään täytyy olla varma, vai oletko sitten itse asioistasi epävarma arvon skoone?
En minä ymmärrä, mikä noissa minun kirjoituksissani joitakin niin kovin huvittaa, enemmän luulisi Sariolan paatokselliset "Gussepuolustukset" huvittavan.
Rajatieto on sellainen laji, joka on tullut kokeiltua "perskohtaisesti", eli olen joissain ns. "istunnoissa" ollut mukana, eikä siitä juurikaan jäänyt jälkipolville kerrottavaa.
Kun paljon arvailee, niin kyllä se joskus kohdilleenkin osuu ja kun arvailee sellaisella hieman harvemmalla seulalla, niin osumatarkkuus ei kun paranee.
Huuhaa hommia nuo selvänäkijät sun muut huithapelit ovat, siitä olen sata varma, mutta kuinka on arvon skoone, mitä mieltä sinä noista henkimaailman asioista olet?
En minä ymmärrä, mikä noissa minun kirjoituksissani joitakin niin kovin huvittaa, enemmän luulisi Sariolan paatokselliset "Gussepuolustukset" huvittavan.
Rajatieto on sellainen laji, joka on tullut kokeiltua "perskohtaisesti", eli olen joissain ns. "istunnoissa" ollut mukana, eikä siitä juurikaan jäänyt jälkipolville kerrottavaa.
Kun paljon arvailee, niin kyllä se joskus kohdilleenkin osuu ja kun arvailee sellaisella hieman harvemmalla seulalla, niin osumatarkkuus ei kun paranee.
Huuhaa hommia nuo selvänäkijät sun muut huithapelit ovat, siitä olen sata varma, mutta kuinka on arvon skoone, mitä mieltä sinä noista henkimaailman asioista olet?
Olen sen verran elämää nähnyt, ja opiskellutkin, että se mistä minä olen varma, on se, että mikään ei ole varmaa!Hessu52 kirjoitti:Totta kai omista mielipiteistään täytyy olla varma, vai oletko sitten itse asioistasi epävarma arvon skoone?
...
Minä olen monessa maassa tunnettu povari, ja selvänäkijän taitojakin minulla on pikkasen...Eli henkimaailmaan uskon todella.
Muista lähdekritiikki!
Hieno juttu skoone! Laitapa oma arviosi tapahtumasta?skoone kirjoitti:Olen sen verran elämää nähnyt, ja opiskellutkin, että se mistä minä olen varma, on se, että mikään ei ole varmaa!Hessu52 kirjoitti:Totta kai omista mielipiteistään täytyy olla varma, vai oletko sitten itse asioistasi epävarma arvon skoone?
...
Minä olen monessa maassa tunnettu povari, ja selvänäkijän taitojakin minulla on pikkasen...Eli henkimaailmaan uskon todella.![]()
Mitens tämmöinen 'menisi'. Todennäköisesti Irmelin kimppuun käytiin ulkona. Häntä ahdistelee tuo 'toinen'. Tyttöjä on ahdisteltu ulkona, ja myös surmattu ulkona. Sen jälkeen heidät on viety telttaan. (siksi ei ole niitä ulkopuolisia jälkiä mm.) Kysymyksessä todella on seksuaalimurhat siis tyttöjen osalta; Boisman on saanut surmansa teltassa.
Valitettavasti en tästä tapauksesta voi "nähdä" muuta kuin, että intuiivisesti koen, että ulkona ollut henkilö oli Tuulikki ja hän olisi ollut menossa (pyrkimässä) telttaan sisälle.matkaaja kirjoitti: Hieno juttu skoone! Laitapa oma arviosi tapahtumasta?
Mitens tämmöinen 'menisi'. Todennäköisesti Irmelin kimppuun käytiin ulkona. Häntä ahdistelee tuo 'toinen'.
Muista lähdekritiikki!
Totuus voi olla juuri tuo, eli hänetkin on surmattu telttaan niinkuin Boismankin. Siksi ne veret siellä sivuilla. Itse näen (aivan visio) tuon vanhemman miehen olevan todella ahdistelemassa Irmeliä ulkona; Irmeli rimpuilee ja vastustelee todella rajusti. Seuraukset tiedämme.skoone kirjoitti:Valitettavasti en tästä tapauksesta voi "nähdä" muuta kuin, että intuiivisesti koen, että ulkona ollut henkilö oli Tuulikki ja hän olisi ollut menossa (pyrkimässä) telttaan sisälle.matkaaja kirjoitti: Hieno juttu skoone! Laitapa oma arviosi tapahtumasta?
Mitens tämmöinen 'menisi'. Todennäköisesti Irmelin kimppuun käytiin ulkona. Häntä ahdistelee tuo 'toinen'.
Lisää arvelen että NG on nähnyt 'kiilusilmän' vasta surmien jälkeen, silloin kun hänet on tuotu teltalle. Ystäväni kuvauksessa NG on paennut murhaajaa, mutta pyörtynyt, ja hänet on saatu silloin kiinni, ja tuotu siihen teltalle.
Hypnoosikuvauksessa NG kuuli Tuulikin valittavan, eli Tuulikki on ollut elosa vielä kauan pahoinpitelyn jälkeen, arvelen.
-
papillon
- Perry Mason
Voi olla, muistatko muuten Hessu sen -60 luvun muotilippiksen, mustan nahkaisen?Hessu52 kirjoitti:
Tai no, taidat olla niin vanha starbu että sulle kävi paremmin lättähattu.
No, mitä tulee yleisesti ottaen baskereihin, niin käytettinhän niitä, melko yleisestikin.
Muistan elävästi naapuritalon tsilarin, Lassen, baskerin -60 luvun alusta.
Nimenomaan siksikin, että se oli Lassella päässä kun lokki siihen paskansi.
Mutta kyllä niitä käytettiin, enemmän kuin nykyään, väittäisin. Ja väitänkin. Nykyään ei taida käyttää kukaan, ei ainakaan Suomessa
Eikä niitä Parisissa ainakaan tiuhassa ollut sielläkään.
No mutta eihän sinun välttämättä tarvitse lukea.groot kirjoitti:Hohhoijaa. Meedioihin uskovat ja itseäänkin sellaisena pitävät yrittävät ratkoa bodomin mysteerioita. Johan on ratkiriemakasta lukea hörhöjen "näkyjä"
Kenen 'pussista' muuten ajattelet noiden kalliiden dna-tutkimusten olevan poissa. Sinun, minun..
Mietis vähän, mitä sinä ja Ryppy olette saaneet aikaan Bodomissa. Se on korkeintaan jotakin lahkeestavaluvaa, ei siis mitään. Oletko koskaan edes nejän vuoden sisällä vaihtanut sanamuotoa "syyllisestä". Olet suunnilleen hokenut vain samaa - kaikkihan me tiedetään... jne. Kykenette Rypyn kanssa vain lyhyisiin lauseisiin, joissa samat sanat aina vain uudestaan toistuvat, jo viidettä vuotta. Groot, sinä et lainkaan kehity.groot kirjoitti:Hohhoijaa. Meedioihin uskovat ja itseäänkin sellaisena pitävät yrittävät ratkoa bodomin mysteerioita. Johan on ratkiriemakasta lukea hörhöjen "näkyjä"